Geen eindexamenfeest/Gala!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joeluna

Geen eindexamenfeest/Gala!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 19:11

:wave:

Ik heb m'n eindexamen gedaan, dus dan verwacht je een Eindexamenfeest of Gala. *\o/*
Ik denk dan aan: mooie jurken, mooie make-up :* , gebracht worden door een limo :)) ,
of op je /3 gaan met zo'n mooie lange jurk die je over z'n kont kan laten hangen :')
Anyway, lijkt me in 1 woord: Super :j

Maar.... wij kregen op onze school helemaal geen eindexamenfeest of gala. Als we aan
de leraren vragen waarom niet, zeggen ze: 'Dat moet je dan maar lekker zelf regelen.' -:(-

Het enige wat we elk jaar hebben is een eindfeest, maar dat is voor heel de school. Klinkt
misschien verwend, maar dat is echt super saai :oo
Ook zijn er volgens mij bijna geen examenfeesten in de buurt |(

Wie heeft dit nog meer en kan de leraren en de school dan wel _-:(
Of wat zou jij doen?

Je mag ook je eigen Eindexamen herinneringen vertellen :D

Greeeetzzz :evaw:

lenaa_tje

Re: Geen eindexamenfeest/Gala!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:55

Bij ons werd het ook door leerlingen georganiseerd door middel van een feest commissie.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:10

Werd het voorgaande jaren wel door de school georganiseerd?

Het is voor mij al een tijdje geleden, maar bij ons en ook de andere scholen die ik ken, regelden leerlingen uit de examencommissie dat zelf. De school stelde alleen een (beperkt) budget samen, en de rest moest je zelf regelen (inclusief sponsors).

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:14

Wij moesten het ook gewoon zelf regelen. Kregen een bepaald budget, en die hebben we zelf door allemaal wat bij te leggen verhoogd. Hierdoor hadden we een heel leuk zaaltje kunnen huren met drankjes etc. :)

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:18

Tjaah, de limo's, jurken en schoenen etc. moet je wel zelf betalen.. Maar ik vind dat de school toch wel iets in elkaar moet zetten om het examenjaar onvergetelijk af te sluiten >;)

Ik doe zelf nog lang geen examen, maar ik was wel bij de aankomst van de examenleerlingen bij het gala gaan kijken. Probleempje voor de leerlingen: Iedereen kwam met dure limo's en glanzende sportwagens. Resultaat: Grote opstoppingen door de auto's in de straat, midden in de stad :=

het zag er komisch uit, alleen was het best wel koud vanwege het extra lange wachten..

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:20

Hier ook niets. Wij mochten zelfs geen examenstunt doen (jaren voorheen trouwens wel gedaan). Wel schoolfeest in de stad maar daar mogen inderdaad ook brugklassers komen (klas 1-6), dus niets voor examenjaar zelf.

Wat er voor examenklassen wel was, was dagje Walibi *waar ik veel blijer mee was*, ook een hele leuke dag mee gehad!

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 21:33

Szan schreef:
Werd het voorgaande jaren wel door de school georganiseerd?

Het is voor mij al een tijdje geleden, maar bij ons en ook de andere scholen die ik ken, regelden leerlingen uit de examencommissie dat zelf. De school stelde alleen een (beperkt) budget samen, en de rest moest je zelf regelen (inclusief sponsors).

Nee ook niet, we hebben niet eens een feestcommisie haha.
Maar ze zijn er nooit duidelijk over geweest, dus ook geen tij om het te regelen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:19

Lijkt me nogal logisch dat school dat niet gaat fixen toch? Voor zover ik weet wordt dat aktijd door leerlingen/feestcommissie gedaan, soms met ondersteuning van een docent..

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:20

imd schreef:
Lijkt me nogal logisch dat school dat niet gaat fixen toch? Voor zover ik weet wordt dat aktijd door leerlingen/feestcommissie gedaan, soms met ondersteuning van een docent..

Bij ons ''fixt'' school het wel :D :D *\o/*

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:24

In de stad waar ik op school zit zijn zeker wel 5 middelbare scholen en maar 1 had een echt eindexamen feest..

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:59

Bij ons heeft de school het altijd georganiseerd in combinatie met een samengestelde galacommissie. Echter waren er wat problemen bij de organisatie zoals dat mavo 4-leerlingen niet binnenkwamen omdat ze nog geen 16 waren. Daarom heeft onze school besloten er absoluut niks mee te maken wil hebben, en dus ook geen financiële steun biedt of helpt reclame te maken. Gelukkig hadden wij dit jaar een hele leuke galacommissie die alles goed heeft geregeld, misschien nog wel leuker dan met school erbij!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:59

Wij moesten het ook zelf regelen hoor! :D

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 22:26

Het jammere is dat onze school nooit duidelijk is geweest. Maar onze school is ook zo klein haha
We hebben geen comissie ofzo

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:29

Ik heb afgelopen donderdag een eindexamen feest gehad ik vond het erg leuk en gezellig. Bij
Ons zijn dan ook alle leerlingen uitgenodigd.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:15

Wij hadden ook geen echte commissie, maar die werd elk jaar samengesteld van eindexamenkandidaten. Dan moest je aangegeven dat je dat graag wilde doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:19

joeluna schreef:
Het jammere is dat onze school nooit duidelijk is geweest. Maar onze school is ook zo klein haha

Hebben jullie er echt duidelijk naar gevraagd? Voordat het te laat was om het zelf te organiseren dan he?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 17-06-13 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:24

Wij hebben ook ons eigen gala moeten organiseren. Is bij ons niks vreemds..

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 22:25

Vjestagirl schreef:
joeluna schreef:

Hebben jullie er echt duidelijk naar gevraagd? Voordat het te laat was om het zelf te organiseren dan he?

Ja, maar ze zijn altijd super vaag geweest :( dus dan wisten we het nog niet

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:27

Bij ons werd er vanuit school helemaal niks geregeld, ook geen geld oid :n
Gala hebben we ieder jaar (klas 4,5,6), dat was dat jaar ook wel gewoon maar niet na de examens.
Examenfeesten heeft iedereen gewoon alleen of met een paar mensen zelf thuis georganiseerd

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:28

joeluna schreef:
Vjestagirl schreef:

Ja, maar ze zijn altijd super vaag geweest :( dus dan wisten we het nog niet

En toen hadden jullie niet zoiets van "Kom, we stappen naar de rector, want dit willen we heel graag en we willen het zeker weten"?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:36

Als je nooit wat gehoord had van een examenfeest, dan had je als conclusie kunnen trekken dat de kans groot is dat de school het niet zelf organiseert. Daarbij kun je dat probleem ook moeilijk aan de leraren toeschuiven, maar meer aan de directie.

Wij hebben ook geen examenfeest, maar heb daar ook niet echt de behoefte toe op mijn huidige school. Op mijn vorige school heb ik wel een examenfeest en gala gehad, maar die werd door een feestcommissie georganiseerd.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 23:00

Waarschijnlijk waren er toch te weinig mensen die het mee wilden organiseren haha

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:05

wij hadden niets... geen gala, geen feest, niets...
Volgens mij was het toen (lang gelden...) niet overal standaard maar kwam het net een beetje in om een gala te organiseren. Onze school deed dat dus niet. STOM!!!

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 23:09

Vind ik ook. Wij hebben al een hele kleine school dus zoveel kan dat toch niet kosten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:11

joeluna schreef:
Waarschijnlijk waren er toch te weinig mensen die het mee wilden organiseren haha

Als je er zelf al niet eens moeite in wil stoppen, waarom zou de school dat dan wel doen?

En je hebt gelijk, het kost minder als je een kleine school hebt. Maar als je een beetje hebt opgelet bij economie en maatschappijleer (en waarschijnlijk ook wiskunde) snap je dat een kleine school ook minder inkomsten heeft en dat het naar verhouding dus net zo veel kost als bij een grote school.