Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Ehhhh maar elke baas weet toch dat een bijbaan voornamelijk is voor het geld?![]()
Dus gewoon bellen!
Het is immers geen vrijwilligerswerk. Bovendien als je te duur wordt, gooien ze je er zelf wel uit. Dus ook zij denken aan het geld.
.
. Je moet het alleen vragen in de vorm van "ik werk hier heel graag en wil echt heel graag blijven, maar ik zou als het kan nu al willen weten of mijn contract nog verlengt gaat worden want ik heb financiële plannen". en niet als "hé, kan ik nog wat blijven want ik heb het geld nodig"
X_Sam_X schreef:Dit zei mijn moeder ook al, gewoon ff opbellen om het te vragen, maar door collega's wordt mij aangeraden dat niet te doen, omdat je er dan juist uitgegooid wordt omdat ze dan denken dat je alleen om het geld daar werkt, dus dat is denk ik niet zo'n goed idee.
En als het verlengd wordt is het waarschijnlijk met een jaar omdat de laatste dat ook was, en als ik 18 ben en ik wordt ontslagen dan weet ik al iets anders waar ik terecht kan, dus dat is het probleem niet maar daar kan ik nu nog niet werken omdat ik nog geen 18 ben, dus paard onderhouden dat zal wel lukken, heb eerder een paard gehad maar die had een verborgen gebrek helaas...
als je leidinggevende er morgen niet is, zou ik bellen
Megamutsj schreef:Geinig, ik ken degene die het paardje aanbied.
Naar mijn weten is jouw werkgever jou verplicht om bijvoorbeeld een maand voordat je contract afloopt te melden of hij word verlengt of niet, als ze niets melden dan word hij automatisch verlengt.