Wat gaat de tijd hard. Having fun blijkt er niets mee te maken te hebben, want velen hebben het in die tussentijd ook flink voor de kiezen gehad. De wereld draait gewoon keihard door.
Het is al weer 10 jaar geleden, dat we nu bezig waren om klaar te maken om naar Zevenaar te gaan. Dagen van te voren waren veel Bokkers al druk met de paarden wassen en toiletteren, met tuig poetsen, met corsages maken voor aan de hoofdstellen en op onze eigen kleren, met de stiekumme laatste telefoontjes en pbtjes, de voorpret, en met af en toe ook een stiekum traantje om de reden van wat de geschiedenis in zou gaan als Dorinedag...
Haar koppie toen ze ons allemaal zag, haar positiviteit en kracht... Niet meer uit je geheugen te wissen, als je er bij bent geweest.
Dorine en Peter in de koets. Talloze bokkers erbij. In de karren, op de paarden, de politiemotoren om de stoet te begeleiden, de perfecte organisatie door haar trouwe vriendinnen... Een geweldige meeting, een prachtige rit, een imposante kennismaking en tegelijk ook afscheid.
En vandaag is het dus weer Dorinedag. Niet om sentimenteel te doen en krampachtig vast te houden aan wat onherroepelijk voorbij is. Maar om er nog éven bij stil te staan dat alles helemaal niet zo vanzelfsprekend en 'gewoon' is als het soms lijkt. Je moet je momenten zien te pakken. Af en toe eens achterom kijken, maar niet te lang, want dan sta je met je rug naar de toekomst. De wereld draait door. En dat is maar goed ook. Toch even tijd voor een bedankje; thanks Dorinepien, voor alles wat je betekende en wat we van je mochten leren. Met voor iedereen nog even 1 keer haar allerbeste advies: GENIET!
Voor de nieuwere/jongere Bokkers: Bokt was toen nog klein, iedereen kende elkaar en leefde met elkaar mee. Dorine had kanker en zou niet lang meer te leven hebben. En ze zou ons zo graag allemaal in het echt gezien hebben. Dat is toen stiekum geregeld. 15 juni 2003 kwamen heel veel Bokkers naar Zevenaar om Dorinedag te vieren met onze Dorinepien, de lieveling van heel bokt die ondanks haar eigen ziekte altijd voor iedereen klaarstond en een lief woord over had. 05-07-2003 is ze overleden.
Wat heb je dat mooi geschreven zeg!! Krijg er weer tranen van in mijn ogen...
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 15-06-13 09:04
Alweer tien jaar geleden. Wat gaat dat snel. Toen was ik nog een onervaren boktje. Heb toen wel meegeleefd maar kon absoluut niet naar die dag komen. Was er met liefde heen gegaan toen.
Prachtig geschreven! Ik kwam net om het hoekje kijken rond deze tijd tien jaar geleden, het was erg mooi om te zien hoe iedereen meeleefde. Mooi dat er nog steeds bij wordt stilgestaan.
janouk
Blogger
Geplaatst: 15-06-13 09:44
Respect
Anoniem
Geplaatst: 15-06-13 09:48
10 jaar al , ik ben van na die tijd maar kwam haar als ware weleens tegen in topics. Het moet een dappere positieve en lieve vrouw geweest zijn , en wat jullie deden is echt kippenvel
Albert
Geplaatst: 15-06-13 09:51
Haar gedichtenbundel staat hier in de boekenkast en af en toe blader ik hem nog eens door. We zijn geregeld bij haar op bezoek geweest maar tijdens de Dorinedag waren we op vakantie. Wat heeft ze genoten van die dag, de hechtheid van de club was heel bijzonder. Haar uitvaart was echt heel mooi, met veel mensen, bloemen en alle kraanvogels die voor haar gevouwen waren.
Jeetje 10 jaar alweer. Mijn aanmelding op bokt was pas na haar overlijden, maar heb in die tijd veel van haar berichten terug gelezen. Juist omdat iedereen met zo veel bewondering en waardering over haar sprak.
Wat gaat de tijd toch ontzettend snel en wat fijn dat jullie er nog zo op terug kunnen kijken!
Is het vandaag 10 jaar geleden? De 10 jaar wist ik wel maar niet meer precies de datum. Fijn dat je ons eraan herinnert Sonja! We rijden regelmatig langs de stal waar Cerise heeft gestaan en waar we tijdens de Dorinedag gestopt zijn, dan moet ik natuurlijk altijd weer even aan Dorine denken. Ze is dan wel weg maar nog lang niet vergeten!
Ik had een reminderpb'tje van Jolliegirl Silvia, anders had ik er denk ik op 05-07 pas weer aan gedacht, als ik weer thuis ben. Ben niet in Nederland momenteel, dus vergeet op dit moment ook veel van thuis... Maar vond dit belangrijk genoeg om toch nog een keer een topic te schrijven.
Ik ben niet bij de Dorinedag maar wel naar de begravenis geweest. Ook bij mij staat de gedichtenbundel in de kast en ik denk nog heel veel aan haar. Binnenkort is er weer Samenloop voor Hoop bij ons in de buurt en ik ga meelopen. Voor mensen die ik verloren heb aan kanker, en voor de overlevers in mijn omgeving.
Zat zelf nog niet op bokt in die tijd maar had al wel in de wandelgangen hier in de buurt er van gehoord dat deze dag voor Dorine was georganiseerd. Wat een mooi gebaar vond ik dat. Dat het alweer 10 jaar geleden is, wat gaat de tijd toch snel en wat vind ik het toch mooi dat Dorine in zo veel harten hier nog zo voort leeft. Dat geeft wel aan wat voor een speciaal persoon zij was!!
Sterkte voor iedereen vandaag en ook straks op haar sterfdag.
Wow eindelijk heeft die 'naam' een beeld , wat een kippenvel moment.... En wat zag ze er slecht uit als ik dat zeggen mag.. , en aan de andere kant nog zo vrolijk..
Die dag had ook geen weekeinde later gehouden moeten worden, dan had ze het niet meer gekund. Het was nu al heftig genoeg allemaal. Maar zoooooo mooi. Was echt een bijzonder mens, heeft heel veel indruk op me gemakt. En dat gebeurt niet zo heel snel.
Foto beschikbaar gesteld door Walkingkawa. Thanks meis
Super dat die foto er weer is! Mijn vriend heeft hem gemaakt maar hij staat op een website die we niet meer kunnen bereiken.... En ik wist dat een van de Bokkers die foto toen voor mij bewerkt had naar een fatsoenlijk plaatsbaar formaat. Dank je wel!
Ja... Even stil weer na de foto's.. Geweldige dag was dat. En het vreselijke bokt op zwart, na haar overlijden. Goed dat je helpt herinneren Sonja.
Silvia
Geplaatst: 16-06-13 09:05
Er was niet alleen Dorinedag maar ook werd er mogelijk gemaakt dat haar gedichten gebundeld werden en uitgegeven, er is een mega vracht rode rozen bij haar afgeleverd en we hebben allemaal massaal kraanvogels gevouwen. En misschien ben ik nog wel een actie vergeten. Kun je nagaan wat voor een indruk Dorine op ons allemaal heeft gemaakt. En inderdaad, Bokt op zwart...
Tanya
Geplaatst: 16-06-13 10:22
Mooi geschreven! Ik was er niet bij, maar ik heb wel alles gevolgd via Bokt
Ik melde mij net aan na haar overlijden. Ik herinner mij nog goed dat Dorine in vrijwel elk topic aangehaald werd. Heb haar topics toen gelezen, omdat ze me zo'n bijzonder mens leek, zo hartverwarmend allemaal hier.. Voor degene die haar kende, tijd gaat snel en toch zijn juist dit soort narigheden als de dag van gisteren. Gelukkig wordt ze mooi herinnert door jullie en fijn dat de leden die later kwamen, zoals ik, haar ook 'een beetje leren kennen' .