Hoelang voordat jij werd geaccepteerd door schoonouders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Hoelang voordat jij werd geaccepteerd door schoonouders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 22:46

Yup.. Hoelang voordat je werd geaccepteerd door je schoonouders? Een vraag die ik al langer in mijn hoofd heb. :=

En waar ligt de grens met proberen dat ze je mogen? Dat je eindelijk eens meer bij de familie hoort en jezelf kan zijn? En het je relatie niet belemmert..

Hier inmiddels 4.5 jaar en nog niet geaccepteerd. Wordt t langzaam een beetje zat..

Ervaringen?

laura1987

Re: Hoelang voordat jij werd geaccepteerd door schoonouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:47

Ik werd eigenlijk direct geaccepteerd, maar goed mijn "schoonouders" zijn dan ook erg makkelijke mensen.

Tips heb ik helaas niet voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:48

Nou... Al van de eerste keer dat ik er was. Vriend woont nog thuis, ben er dan ook vaak 4 op de 7 avonden te vinden. Nu ook weer een heel weekend van vrijdag tot zondag. Altijd vriendelijk en, voor zover ik weet :P, blij dat ik er ben :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:49

Ts, hoe accepteren ze je dan niet?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:52

Ik werd direct geaccepteerd door zijn ouders. Mijn ouders zijn daar een stuk moeilijker in en doen tot op heden alsof heb ik het idee, ze vinden me ook te jong om echt een relatie te hebben geloof ik(ben 20 en woon samen met hem op kamers..)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:54

Hier eigenlijk direct. Ze kenden me dan ook al langer, als goede vriendin van mijn vriend. Stiekem zagen ze al vier jaar dat het ooit wel wat ging worden, haha.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:56

Hier ook direct. Na 4,5 jaar mag je er toch zeker wel vanuit gaan dat het goed zit.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:56

Hoe lang dat duurt?
Ehhm. In principe ben ik gelijk geaccepteerd. Nu een aantal jaren heb ik geen contact meer met mijn schoonmoeder maar wel met mijn schoonvader en diens nieuwe vrouw. Contact met schoonmoeder was altijd al slecht, ik vind haar een leugenaar en zij vindt mij vervelend en brutaal. Altijd gezeur. Heerlijk nu die rust, als mijn vriend naar zijn moeder wil dan doet hij dat lekker zonder mij. Zit ik er ook niet meer tussen. Nu is hier wel van alles gebeurd en is het contact met haar eigen kinderen altijd af en aan geweest.

Renaatt92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:57

Eerst kwam ik er 3 keer in de week en werd ik weggekeken. Als ik dan een zondag niet kwam was ze blij dat ze weer eigen baas in huis was. ( haar woorden )
Ik ben zelf erg rustig, niet opdringerig en totaal niet aanwezig dus deze opmerking raakte me behoorlijk. Sindsdien zitten we altijd bij mij. Als ik dan wel een keer daar kom is ze opeens wel blij me te zien...
We zijn trouwens al 3,5 jaar samen en wonen beide nog bij onze ouders.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 22:58

@lieveli: Wegpesten waar vrienden bijzitten, moeilijk doen als vriend wilt blijven eten of slapen (9x van de 10x een nee). Vriend altijd met mijn familie mee mogen naar uitjes en voor worden betaald.. Een keer vragen of ze me ergens af willen zetten? Nee want dat kost benzine.. Zo kan ik nog wel even tijdje doorgaan. Daarnaast hebben ze t ook tegen me gezegd. Ze willen een ander voor hem, niet ik. Waren zowat een feestje aan t vieren toen t heel kort uit was tijd geleden..

Hij is trouwens 20 en ik 19. Beide nog thuis wegens studie.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:01

Ik ben al bijna 10 jaar getrouwd en daarvoor al bijna 3 jaar bij elkaar en ben nog nooit geaccepteerd. Dat wil zeggen, we doen normaal tegen elkaar, en komen met verjaardagen en zo komen we netjes bij elkaar, en het is echt geen hatelijk gedoe of zo.
Maar als ik bij schoonouder ben, en er is iemand die bijv. vraagt van wie die kinderen zijn. is steevast het antwoord, Van (naam zoon) en dan zit ik er gewoon bij, ze noemen mijn naam niet. of als ik de verkeerde kleding aan heb (broek) en ik heb hun zoon uit de enige ware kerk gehaald ( i.p.v. dat ze blij zijn dat we gewoon nog naar een kerk gaan, nee het moet perse naar die ene natuurlijk) O en als ik thuis zit doe ik niks, en ben ik een nietsnut, Maar als ik dag 3 in ga op het werk dan ben ik te veel weg...
Tja je hebt het of je hebt het niet, en ik ben gewoon het foute meisje helaas...

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:01

Hier is het helaas ook niet vanzelf gegaan. Het heeft best lang (een dikke 4 jaar) geduurd voor mijn ouders mijn vriend accepteerden, en voor ik het idee had dat zijn moeder 'gelukkig' met me was. Nu gaat het echter helemaal goed, dus geef de hoop nog niet op, zelfs na al die tijd kan het nog veranderen :)
Het grote keerpunt is er gekomen toen we zijn gaan samenwonen. Beide ouderparen schenen dat als een teken te zien dat we het toch echt serieus met elkaar meenden, iets waar ze daarvoor niet volledig van overtuigd waren.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:02

Ik tot nu toe steeds het geluk dat de hele familie me gelijk mag... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:02

Ik ben ook 20 maar als ik naar mijn vriend ga doe ik dat. Ja, ik heb 8 paarden en ja ik werk. Als ik er ben regel ik het voor de paarden, buiten de weekends ben ik dagelijks thuis, ook al doe ik alles met het openbaar vervoer (1.5 u enkel)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:03

Ik werd ook direct geaccepteerd, andersom ook. :)

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:03

Ik heb echt nog nooit problemen gehad met de schoonouders.. brave jongen :x O:)

1 van mijn vrienden had wel een meid.. die niet echt geaccepteerd werd, door zijn ouders.. best lastig
Laatst bijgewerkt door Pieter25 op 13-06-13 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:09

ik werd getolereerd vanwege de kinderen die we hadden ben nooit geaccepteerd soms ben je gewoon in de ogen van je schoonouders niet goed genoeg en kun je dat beter accepteren, ik heb me er jaren druk om gemaakt maar ja wat ik ook deed het was niet goed genoeg dus leef je leven en helaas je vrienden kun je uitkiezen schoonfamillie krijg je er gratis bij.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:09

Hier nu 15 jaar en ik ben niet welkom, er is nu ruim 8 jaar geen contact geweest. En het mooiste is dat het niet eens helemaal aan mij ligt :+ Mijn vriend heeft een broer met asperger die nog bij zijn ouders woont en die is zo jaloers dat mijn vriend een vriendin heeft en hij dat dus ook wil, dat hij zijn ouders gaat terroriseren. Hij jammert heel de buurt bij elkaar := Aan de ene kant kan ik me er iets bij voorstellen, maar dat maakt het niet makkelijk.

Ik hou nu al mijn hart vast voor als we ooit gaan trouwen of kinderen krijgen.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:24

Vanaf het moment dat mijn vriend me voor de eerste keer meenam naar zijn ouders werd ik geaccepteerd. Zijn hele lieve warme mensen.

Heb je enig idee, TS, waarom je niet geaccepteerd wordt?

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:27

Mijn ouders accepteerden mijn vriend meteen. Ze kunnen goed met elkaar overweg.
Ik voel me ook welkom bij hem thuis. Ben een aantal keer met ze mee op vakantie geweest en dat was ook altijd gezellig. Zijn moeder heeft me laatst met paard en trailer naar een wedstrijd gebracht omdat ik geen vervoer had. Super lief.
wij zijn trouwens zo'n 5 jaar bij elkaar.

Lijkt me lastig als je schoonouders je niet accepteren. Heb je er al wel met je vriend over gepraat? Misschien bedoeld zijn moeder het niet zo als het overkomt ?

KimD

Ben 2 jaar samen met mijn vriend en nog niet geaccepteerd aan zijn moeders kant, inmiddels hebben zowel vriend als ik geen contact meer daar.

Sammie

Ik vind de OP een beetje vaag. Men 'mag' (accepteert) je gelijk. Je behoort niet eerst voor een commissie te verschijnen alvorens je jezelf kan zijn. Dus wat is er aan de hand?

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:28

Nou; de eerste keer dat ik op bezoek kwam werd er meteen gevraagd of ik mee op vakantie wilde naar Italië in de zomer. Dat zegt genoeg denk ik :P

Snap trouwens van schoonouders niet dat je een schoondochter/zoon niet zou accepteren. Als je kind toch gelukkig met diegene is?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:36

"Wat leuk om je nou eindelijk eens te zien!"

Ach ik weet zelfs der pincode .. De moeder van mn vriend is een hele lieve vrouw en zijn echte vader heb ik nog nooit gezien, mijn vriend zelf de afgelopen 7 jaar ook niet. Stiefvader en halfzusje zijn ook leuke mensen.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 00:32

Mijn schoonmoeder accepteert me meer dan ik zou willen :D