Kinderlokker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Kinderlokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 12:52

De kinderen kwamen net thuis van school. De oudste vroeg of ik even met hem mee wilde lopen want hij moest wat vertellen.
Tijdens de pauze mogen de hogere groepen naar het veldje naast de school, waar ze dan altijd aan het voetballen zijn. Normaal gaat er ook altijd een leerkracht kijken maar die was nu even wat later. Op zich niet erg want gaat om groep 8.

Er stond een busje geparkeerd, maar daar is niets raars aan. Opeens begon de bestuurder te roepen naar een meisje, het meisje kende hem niet.
Later reed hetzelfde busje weer langs met de man die rijdende weg het meisje wederom riep. Later stond hij ze te begluren vanuit de bosjes. En later wederom te roepen.
Ondertussen kwam de leerkracht eraan, waarop de klas het verteld heeft.
Niet veel later stond de man aan de andere kant van de school met het busje. De lerares heeft het kenteken kunnen noteren.
Dit is door gegeven aan de politie.
De kinderen hebben het advies gehad om niet alleen over straat te gaan, en worden ze lastig gevallen, direct naar je ouders of naar de leerkracht.

De politie heeft hem achterhaald en blijkt dat het volgens hun om een valse melding gaat.......

Nu heb ik hier geen goed gevoel bij als ouder. Want welke ziek figuur gaat dit doen bij een school (overigens was de halve klas hiervan getuigen).....Dit is in mijn ogen geen valse melding of ben ik nou gek....
Moet er eerst iets erg gebeuren?

suuzepuus

Re: Kinderlokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:55

Gats.... wat een nare situatie. en wat belachelijk dat de politie dit ziet als een valse melding! hoezo valse melding?? moet er eerst wat gebeuren ofzo?

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:55

misschien even zelf posten rond die tijd en een foto maken?
zou dit echt wel serieus nemen hoor

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 12:57

Toen de oudste ermee thuis kwam heb ik ook direct een bericht op fb gezet hierover.
Want het zit mij niet lekker! Pffff wat lopen er weer rare figuren op deze wereld!

Overigens stond er wel een bedrijfs reclame op de bus, helaas wist hij niet wat. Maar hij had het al wel vaker gezien.
Heb hem wel het advies gegeven om een pen mee te nemen en alsnog het kenteken op te schrijven, straks heeft de juf het niet goed opgeschreven en rijd hij nog steeds rond....
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 13-06-13 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:58

Een valse melding ?

Misschien kan de politie daarop wat toelichting geven ?
Was het misschien een ( voor haar onbekend ) familielid van het meisje of iets dergelijks ?

Het lijkt me toch dat ze jullie ongerustheid toch een eind kunnen wegnemen door wat duidelijker te zijn :?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:59

Nou dit lijkt me niet echt een valse melding. Omdat er niks is gebeurd? Is dat nodig dan? Het is gewoon niet normaal om naar een kind dat niet van jou is te roepen en te doen. Wat nou als dat meisje er geen kwaad in zag? Wie weet wat er dan gebeurd was. Goed dat die leerkracht het kenteken genoteerd heeft, laks van de politie om zich er met een "valse melding" vanaf te maken.

Edit: hoe vaak komt het voor dat het om een onbekend familielid gaat? Op deze leeftijd? Bij een kleuter kan ik mij daar iets meer bij voorstellen eigenlijk..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 13:00

Shirley schreef:
Een valse melding ?

Misschien kan de politie daarop wat toelichting geven ?
Was het misschien een ( voor haar onbekend ) familielid van het meisje of iets dergelijks ?

Het lijkt me toch dat ze jullie ongerustheid toch een eind kunnen wegnemen door wat duidelijker te zijn :?

Nee was voor haar een onbekende....zij en nog een meisje zijn ook nog eens zo dom geweest om zijn richting op te lopen. Ze hebben hem goed kunnen zien, maar konden hem niet

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:01

Hoe vervelend ook, de politie kan daar niets mee. De man heeft nog niets strafbaars gedaan.
Iedereen waarschuwen is uiteraard heel goed om te doen!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:47

Ja,er moet eerst wat gebeuren voor er wat gedaan wordt :(
Dat is altijd zo,helaas.
Nu zijn zulke openbare aandachttrekkers waarschijnlijk niet de gevaarlijksten voor de kinderen,mocht je dat gerust stellen. :(:)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:51

He gadver, ik kan me heel goed voorstellen dat dit je helemaal niet lekker zit.
Wat gaat de school nu verder doen, mag hopen dat die het wel serieus gaan opnemen?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:38

NM --> LZP.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:36

en dat is waarom ik altijd zeg dat de politie toch niets doet,
ik had het hef in eigen handen genomen, het zal je kind zijn die dadelijk word ontvoerd
nee bedankt daar pas ik voor

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 14:15

Uiteindelijk hebben we een verklaring gekregen, en het is een raar verhaal geworden.

Blijkt dat iemand dacht dat er iemand anders liep, en diegene die hij dacht wie het was lijkt op de naam die hij riep (scheelde 2 letters minder)
En hij was familie van degene die hij dacht te zien.
Maar die liep er dus niet bij, vandaar dat niemand de verwarring hoorde...

Maar goed dan vind ik het nog raar dat je tussen de struiken gaat staan te kijken.....

Degene die is dus wel verhoord door de politie. Ze zijn zelfs boos verhaal wezen halen op school.
Kijk ik snap dat het voor hun niet leuk is.
Maar wees blij dat school direct stappen onderneemt denk ik dan, je hebt zelf ook een kind (meisje) daar op school zitten.....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:18

Het blijft een raar verhaal natuurlijk, maar het feit dat de naam ( bijna ) klopt , is misschien toch wel een indicatie dat er iets van moet kloppen.

Een willekeurige kinderlokker kent toch de kinderen niet bij naam ?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:22

Dit klinkt toch wel een beetje aannemelijk. Is voor jullie denk toch wel een beetje een geruststelling?!
Ik vind het wel heel erg raar dat de politie boos op school verhaal is komen halen?!?!??!
Het is ook maar net wie je hebt ben ik bang :P
(Er wordt bij ons in de omgeving nogal ingebroken. In het weekblad staat zelfs dat ze liever hebben dat je 10x voor niets belt, dan 1x te weinig :P )

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:25

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:27

Gadverdamme.....
Daar gaat m'n 'aannemelijk verhaal' gevoel :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:58

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:00

Alles is relatief ;) De afsluitdijk ben je zo over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:59

F_Orumster schreef:
Alles is relatief ;) De afsluitdijk ben je zo over.

Zeker als je t gaspedaal flink indrukt ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 18:33

De politie is niet boos verhaal komen halen bij school, maar een familie lid.

Bij voetballende kinderen is het niet moeilijk om namen komen te weten hoor, hahaha de roepen elkaar steeds omdat ze de bal willen.

Maar ben wel blij dat het dus niets voor blijkt te stellen. Ik heb namelijk ook nog een dochtertje van 8 daar op school zitten. Nu past haar grote broer wel op haar, maar toch....

Ik vind zelf wel dat de school juist gehandeld heeft hoor! En ook door de politie, die zijn er gelijk achteraan gegaan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:36

Mens kan niet voorzichtig genoeg zijn, vind ook dat de school en de politie prima gehandeld hebben !

Beetje flauw om "verhaal" te halen, tjonge ... laat men in het algemeen blij zijn dat er goed op de kinderen wordt gepast !

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:38

Liever een keer onnodig dan die ene keer waarbij het noodzaak was. Goed gehandeld :j
Al kan ik mij het ook goed voorstellen dat het voor diegene niet leuk is :=
(Ik heb ook wel eens de verkeerde jongen aangezien voor mijn neefje :') )

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:40

De school heeft er gelukkig wel meteen werk van gemaakt, hopelijk is het niks! waren die kinderen toch niet erg geschrokken? ik en een vriendinnetje vroeger zijn een keer achtervolgd toen we een jaar of 10-11 waren, dat levert wel een soort van trauma op.. sindsdien pas ik wel altijd heel goed op, dat wel :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:40

Nou, ik zal je uit de droom helpen, het stikt van de pedo's en je hebt ze overal...
En er wordt niks aan gedaan.
Het ergste vind ik dat er o.a kinderartsen, leraren en congierges, begeleiders en allerlei soorten mannen in dat soort beroepen ook regelmatig pedo blijken te zijn...