Door een samenloop van omstandigheden ben ik op mijn 15de op leercontract gegaan ( 1 dag de week school, de rest werken)
Wat toen de beste zet ooit leek, hele dag tussen de paarden en maar amper naar school, blijkt zoveel jaren later het domste wat ik ooit gedaan heb...
Ik heb geen diploma secundair onderwijs, maar een getuigschrift. (weet trouwens niet hoe dat in NL zit)
Ik ben tot m' 25ste groom geweest in verschillende stallen. Op een gegeven moment had ik het wel gehad met de paarden (en dan vooral hun ruiters/eigenaars
)en besloot ik dus om "normaal" werk te zoeken.Toen werd ik echt met m'n neus op de feiten gedrukt...Geen diploma= geen of kleine kans op een degelijke job.
Versta me niet verkeerd, ik werk nu als verkoopster en kijk helemaal niet neer op dat beroep maar ik zie me dit niet doen tot aan m'n pensioen... Het is nu eenmaal een feit dat de jobaanbiedingen voor mensen zonder diploma niet echt de spannendste zijn
Maar nu...Ik werk full-time, mijn man ook. Als ik terug ga studeren, betekend dat 1 inkomen minder...
Wie combineert dit met bv een part-time job?
Hoe hebben jullie dat opgelost?
Hoe is het om, na meer dan 10 jaar, terug op de schoolbanken te zitten?
Hoe wordt er gereageerd door medestudenten, die doorgaans toch een pak jonger zijn?
Wordt je als "oudere" student even goed begeleid op bv stages?
En valt het mee om na enkele jaren studeren terug op de werkvloer terecht te komen?
Wie heeft deze sprong gewaagd en wil zijn/haar verhaal delen?
)
Enkele 30-plussers van mijn studie combineren hun full-time studie ook met een part-time job - dat is écht heel pittig en vergt goede planning en zelfdiscipline, maar het is wel haalbaar. Bij mijn studie zijn er ook regelmatig 'studentassistentschappen' beschikbaar - dat zijn goedbetaalde studiegerelateerde bijbaantjes, en ook twee van onze 30-plussers hebben een aanstelling. Toch een beetje inkomen
. En zoveel verlof heb ik ook niet. Nu heb ik examens voor dat eerste opgesplitste masterjaar. Volgend jaar mijn laatste jaar! En gek zoals ik ben, doe ik dit ook in combinatie met fulltime werken. Vragen? Shoot!