Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tabaluga12 schreef:Wil je verder in de achtbaan tot je 'misselijk' wordt??
Kimbers schreef:Ik krijg heel erg het gevoel dat jij te veel van hem wil en er misschien wel teveel druk op legt. Misschien moet jij hem meer met rust laten als hij bezig is met een project. Sowieso denk ik dat jullie bij een goed gesprek baat zullen hebben. Leg jouw verwachtingen op tafel en luister naar de zijne. Dan kom je er vanzelf wel achter of jullie hetzelfde willen em.of jullie misschien ergens compromissen over kunnen sluiten. Lukt dit niet dan moet je eerlijk zijn en de conclusie trekken dat je niet gelukkig wordt van deze relatie.
Emmaa_ schreef:Iedereen kent het vast wel, dat je zo veel van iemand houdt dat je grenzen en je eigenwaarde, je zelfrespect, gewoon compleet verdwijnen.
Kimbers schreef:Ik krijg heel erg het gevoel dat jij te veel van hem wil en er misschien wel teveel druk op legt. Misschien moet jij hem meer met rust laten als hij bezig is met een project. Sowieso denk ik dat jullie bij een goed gesprek baat zullen hebben. Leg jouw verwachtingen op tafel en luister naar de zijne. Dan kom je er vanzelf wel achter of jullie hetzelfde willen em.of jullie misschien ergens compromissen over kunnen sluiten. Lukt dit niet dan moet je eerlijk zijn en de conclusie trekken dat je niet gelukkig wordt van deze relatie.
Winged schreef:Pfoeh... Ik dacht dat ik een emotioneel wrak was (relatie uit na 2 jaar, zijn nu 3 weken verder en moet oppassen dat ik niet weer terug bij af beland) maar dit is wel heel erg. Ik denk dat hij gigantisch over een emotionele lijn is gegaan. Zoveel ruzie in een relatie is niet gezond. Het komt mij over als een relatie 'can't life with him, can't life without him'. In een relatie hoor je het beste uit elkaar te halen, niet elkaar de grond in te trappen. Daarnaast: Hetgene wat je totaal niet kan krijgen... Wil je vaak het meenste....
Ik was dan wel toe aan een relatie en rust, maar dat wist ik niet toen ik hem leerde kennen. Ik had bij onze eerste date totaal niet het gevoel; ja met deze jongen ga ik trouwen, zo geweldig vind ik hem. Hij was lief en galant en dat was ik niet gewend, maar ook wij hebben gewoon onze normale date-cyclus doorlopen. Daar is iets anders uitgekomen bij mij dan bij hem en hoe naar ik dat ook vind... Hij is uiteindelijk wel degene die de keuze heeft gemaakt om bij mij te blijven. Ik heb hem genoeg kansen gegeven om bij me weg te gaan, hij heeft ook wel eerlijk verteld dat hij het serieus overwogen heeft omdat hij me niet wou kwetsen. Díe jongen mis ik gewoon. Die bijna bij me weg zou gaan omdat hij me niet wilt kwetsen, in plaats van constant maar contact zoeken terwijl ik aangeef dit niet te willen juist zodát hij me kan kwetsen... Tabaluga12 schreef:Ik denk dat hij niet reageerde omdat hij dat niet wilde.. Anders zou hij het toch gedaan hebben, druk of niet. Is het niet meer dan normaal dat je in een serieuze relatie elkaar elke dag even (kort) spreekt?
Nog even over jou vorige zin;
Ik kán er wel rationeel naar kijken en ik weet dat het, het beste is om het af te kappen. Of ik het wil is alleen een andere. Hoezo denk je dat het het beste is??
Mars schreef:Emmaa_ schreef:Iedereen kent het vast wel, dat je zo veel van iemand houdt dat je grenzen en je eigenwaarde, je zelfrespect, gewoon compleet verdwijnen.
Om hiermee te beginnen, nee dat ken ik niet en dat is ook niet normaal in een gelijkwaardige relatie. Ik lees in je verhaal dat je je erg afhankelijk van hem opstelt. Misschien niet bewust, want ik geloof meteen dat je erg gek op deze jongen bent, maar je verliest jezelf nu compleet in deze destructieve relatie.
Jij bent om te beginnen er al anders in gestapt, hij heeft vanaf het begin af aan duidelijk en eerlijk aangegeven dat hij eigenlijk niet hetzelfde verwachtte als jij. Toch is hij uiteindelijk in deze relatie gestapt en ik heb het idee dat hij boos op je is. Of wellicht is hij boos op zichzelf omdat ook hij over zijn grenzen is gegaan door toch in een relatie te stappen en nu niet meer weet wat hij ermee aan moet. Die boosheid uit hij dan richting jou in de vorm van ruzies, die steeds weer escaleren en waardoor jullie elkaar alleen maar aan het versterken zijn.
Persoonlijk lijkt mij dit geen gelijkwaardige en zeker ook geen duurzame relatie. Jij hebt je nu te afhankelijk van hem gemaakt, kunt niet meer gelukkig zijn zonder hem. Hij neemt juist afstand (voorbeeld van de week dat hij totaal geen contact met je zocht), waarop jij juist meer toenadering zoekt en dan zit je in een neerwaartse spiraal waaraan geen einde lijkt te komen. Bedenk je dat niemand jou gelukkig kan maken, dat kan alleen jij zelf doen. Door lief voor jezelf te zijn, al klinkt dat heel afgezaagd, en de keuzes te maken die goed zijn voor jou.
Iemand anders kan een toevoeging zijn in je leven, maar moet geen middel zijn om jou jezelf gelukkig te laten voelen. Ik ga niet zeggen wat je wel of niet moet doen, bedenk je alleen of je gelukkig bent en zo nee: ga je op de lange duur gelukkig worden in deze situatie?
kan en mag je het van jezelf verwachten om hier energie in te steken en krijg je die energie ook terug?
Tabaluga12 schreef:Zou het misschien helpen om hulp te gaan zoeken? Het is heel begrijpelijk dat je gevoel er niet bij klopt. Je houdt toch veel van die jongen alleen denk ik niet dat dat gebaseerd is op de persoon die hij is, maar de persoon die je wil dat hij is?
Emmaa_ schreef:, en dat ik dan in zijn ogen kijken dat ik weet dat ik gewoon compleet smelt en weer zo godsallemachtig verliefd op hem word.