Ik ben bang... voor achtbanen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Ik ben bang... voor achtbanen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 19:26

Ja echt, ze zijn groot, gaan snel (te snel in mijn optiek), maken lawaai, iedereen gilt... en als ik erin zit, lijkt het net alsof ik bij iedere bocht het gevoel heb dat ik eruit knikker. Daarom ook als ik bijv als ik in de Efteling ben dat ik dus de Vogel Rok/Python ect ontwijk als de ziekte! Ik moet echt NIETS van die stalen dingen weten, eerlijk waar. Geef mij maar een rustige attractie (zoals de Fata Morgana ofzo) maar echt... géén achtbaantjes voor deze knul! :(

Sorry dames, ben een LAFBEK! :')

Nayomie

Re: Ik ben bang... voor achtbanen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:28

Give me the high five :D

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:34

Ik vind ze ook mega eng!!! Soms durf ik er wel in maar ik durf echt echt echt never nooit ondersteboven.
Dus ik check altijd eerst wat voor "tuig" er in dat wagentje zit.
Als het alleen zo'n hekje tegen je buik is, dan durf ik wel want dan ga je niet ondersteboven.
Maar als er ook zo'n hele schouderstellage over je hoofd moet, dan kan je me echt niet overhalen want dan ga ik er echt niet in. Dan gaat 'ie namelijk wel ondersteboven. Brrrrr

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:37

Vroeger vond ik ze ook eng, nu kan ik er sinds ruim twee jaar geen genoeg van krijgen :D
Vroeger er dus maar een keer ingeweest vreselijk vond ik het, twee jaar geleden met mijn lief weer in een achtbaan geweest (space mountain) en vond het van te voren zo eng! Zaten we ook nog in het eerste wagentje, maar toen het over was zei ik gelijk was dat alles? We zijn gelijk nog een keer gegaan :')
Laatst bijgewerkt door Jes op 10-06-13 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:38

Achtbanen zijn leuk! Vandaag alle achtbanen in Walibi gehad. :D

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:39

Ik ken het probleem, ben nog nooit in een achtbaan geweest :=
Alleen bij het idee al heb ik er alweer genoeg van.
Zal wel komen door de hoogtevrees..

x_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:39

ik ga héél graag op attracties, die overkop gaan en al zo snel en zo draaierig als het maar kan. :p maar achtbanen, neen hoor, liever niet :) ik weet eigenlijk niet hoe dat komt, want andere attracties vin ik wel leuk :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:40

Jaaaa, je bent gewoon ouder geworden hahaha

Kon mij niet gek genoeg vroeger, maar nu? Mij krijg je er niet meer in :') Ik vind het of een bijna doodervaring of 'help ik moet kotsen' haha

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:41

Ik ben altijd doodsbenauwd dat ik eruit val, ben tamelijk dun gebouwd, dusja, ik ben er niet zeker op

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:42

Toch wel bijzonder. 'vroeger' kreeg je mij met tegenzin ergens in en nu ik wat ouder ben, ga ik bijna overal met plezier in. Ik moet het eerst een keer zien/voelen/meemaken en de 2e keer is er niets aan de hand. Vandaag ook voor het eerst met kleine tegenzin in de Skydiver geweest. Zou zo nog een keer gaan.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:42

Oh ik herken het hoor, al is het bij mij al wel wat gezakt.

Ik ging vroeger altijd naar Drievliet, en je raad het al, ik durfde nergens in. Dat kwam omdat ik ooit in een nogal heftige achtbaan ging van hun en ik in een bocht keihard mijn kaak tegen de zijkant van het karretje stootte. Auw. := Later kwam daar toen een ónwijs leuke achtbaan, ging niet te snel, zag er goed, stevig en veilig uit en was gewoon enorm leuk. Sindsdien gaat het best goed! Ik ga 1 juni weer naar de Efteling en ik heb er zin in!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:44

MiReRe schreef:
Ik vind ze ook mega eng!!! Soms durf ik er wel in maar ik durf echt echt echt never nooit ondersteboven.
Als het alleen zo'n hekje tegen je buik is, dan durf ik wel want dan ga je niet ondersteboven.
Maar als er ook zo'n hele schouderstellage over je hoofd moet, dan kan je me echt niet overhalen want dan ga ik er echt niet in. Dan gaat 'ie namelijk wel ondersteboven. Brrrrr

En de Goliath in Walibi dan? Die heeft een gewoon ding, maar gaat wel mega hard :))

Ik kan hier niet meepraten, want ben juist gek op achtbanen :') Hoe harder en meer over de kop, hoe leuker :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:45

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:45

ik vind het ook niet leuk... ik vind het gewoon eng, en dat zal ok altijd wel zo blijven... ik zie er verder ook de lol niet van in :D
klein nadeel is dat ik eigenlijk pretparken helemaal niet zo leuk vind, aangezien ik dus alles of saai vind, of eng... geef mij maar een dagje paard :D

edit: mjetterd: dat lijkt op mij als je mij in een achtbaan zet... maar als hij gaat rijden krijp ik helemaal weg naar beneden, houd ik me stevig vast en doe mijn ogen dicht... en toen keek ik een keer heeel even, hingen we net op z'n kop... dat was dus echt de laatste keer dat ik in een achtbaan ging.
Laatst bijgewerkt door _roodvos_ op 10-06-13 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:46

Oh, ik kick juist ontzettend op achtbanen :D (Dat klonk best fout haha)
Ik ga echt overal in, toen ik klein was vond ik het al geweldig. Alleen toen was ik bijna overal te klein voor :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:47

Ik ben op schoolkamp (vorrig week) nog in falcon geweest (in duinrell), vond hem best hoog, maar toen ik boven was viel het weer tegen, en ik heb echt hoogtevrees :') Klimrek bij gym, sla ik liever over, zo'n stang waar je koprol over kunt maken, sla ik ook liever over... Maar achtbanen wil ik nou juist wel in. ik was 3 jaar toen ik in de 1ste looping achtbaan zat (en me moeder zegt dat ik er toen niet meer uit wou omdat ik het zo leuk vond). Dus iedere keer als ik angst krijg omdat ik voor het eerst in een andere achtbaan ga, denk ik daaraan en opeens voel ik me niet meer bang :P

Heb 2 klasgenoten ook kunne overhalen om erin te gaan (die waren als de dood voor een looping) en die wouden vervolgens nog een keer, en we gingen voor de lol gillen, handen omhoog want ik wist dat we toch wel goed veilig zaten :P Zoals klimwand daar zit ik niet aan vast, en als ik val dan kan ik verkeerd vallen... En bij die koprol stock ding had ik een keer me rug gekneusd, ja toen kreeg ik er angst voor :')

Want je valt er niet zomaar vanuit :) Daarom moet je ook bepaalde grootte hebben en word je vastgezet en checken ze het na (ik doe automatisch ook altijd nachecken).

Je zult er echt niet uitvallen, en die angst/gevoel vind ik nou juist het leuke aan achtbanen!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:50

Mjetterd schreef:
Haha, leuk. Ik heb een vriendin die ook liever de achtbanen ontwijkt.
En als je haar dan toch overhaalt om in een achtbaan te gaan, dan krijg je dit:
https://www.facebook.com/photo.php?v=25 ... 666&type=3

Ik hoop dat jullie het filmpje kunnen zien *D

:') :')
Ben precies zo O:)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:03

MiReRe schreef:

Ik ken er die zonder schouderdingen over de kop gaan... Doodeng, die sla ik dan liever over :D

voor de rest ga ik verder wel overal in, ik vind achtbanen echt geweldig!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:06

Ik vind achtbanen juist geweldig!! Ik word er alleen vaak erg misselijk van %)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:08

Daenerys schreef:
Ik vind achtbanen juist geweldig!! Ik word er alleen vaak erg misselijk van %)

Daar heb ik gelukkig geen last van :P Kan gewoon eten en weer over de kop gaan... Zolang ik maar niet ga eten en in de auto ga zitten :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:09

Sommige achtbanen vind ik prima. Andere pas ik liever.

Maar houten achtbanen, alsjeblieft niet! Gruwelijk, vooral degene in walibi, dat gekraak en geschud aan alle kanten. Brr.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:11

Saaams schreef:

Maar houten achtbanen, alsjeblieft niet! Gruwelijk, vooral degene in walibi, dat gekraak en geschud aan alle kanten. Brr.

neeeee, houten achtbanen zijn de best <3
Heerlijk, dat gekraak en gepiep. Ik ken er één zonder remmen op de baan, waar er een kerel achterop staat te remmen. Geweldig! Heerlijk ouderwets, piepen, kraken en dan zo'n jonge kerel achterop, die je maar moet vertrouwen dat 't goed gaat :D

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:14

MiReRe schreef:

Precies dit dus.. :')

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:19

Ik ben niet bang voor achtbanen, hoe gekker hoe beter.
Mijn broertje vind achtbanen verschrikkelijk, hij vind vooral achtbanen die over de kop gaan eng omdat hij bang is dat ie eruit valt. Ook vind hij de snelheid eng. Hij is trouwens 16 jaar.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:20

LoveBodin schreef:
Saaams schreef:

neeeee, houten achtbanen zijn de best <3
Heerlijk, dat gekraak en gepiep. Ik ken er één zonder remmen op de baan, waar er een kerel achterop staat te remmen. Geweldig! Heerlijk ouderwets, piepen, kraken en dan zo'n jonge kerel achterop, die je maar moet vertrouwen dat 't goed gaat :D

Nee, alsjeblieft niet. Bel dan direct 112 maar om me te reanimeren _O-