Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goof schreef:Ik zou ook geen grote boom in mijn tuin willen ondanks dat ik graag naar groen en vogels kijk, dus ik begrijp je buren prima.
Het is alleen niet handig van ze dat ze zich niet eerst hebben ingelezen in een kapvergunning e.d.
jiehaaa schreef:Maar zouden jullie dit huis kopen als je vooraf niet weet of er een vergunning voor de kap wordt afgegeven?
karuna schreef:Ja ik zou het huis kopen, maar dan vanwege de boom. Maar zou ik het weg willen hebben en er staan er meer te koop, nee dan niet.
jiehaaa schreef:Als je dan het koopcontract tekent lijkt het mij dat je de situatie zoals die is ook accepteert. Dus met boom.
Er vanuit gaan dat hij wel weg kan vind ik echt... Jeetje hoe zal ik dat zeggen.... Nou gewoon maar zoals ik het zie: arrogantie ten top.
Brainless schreef:jiehaaa schreef:Als je dan het koopcontract tekent lijkt het mij dat je de situatie zoals die is ook accepteert. Dus met boom.
Er vanuit gaan dat hij wel weg kan vind ik echt... Jeetje hoe zal ik dat zeggen.... Nou gewoon maar zoals ik het zie: arrogantie ten top.
Ze vragen het toch netjes of je wilt tekenen?
Als ze hem op een zaterdag zomaar weg halen, en er wordt een melding van gemaakt door bv jou.
Dan krijgen ze hooguit een (kleine) boete van de gemeente en evt een herplantingsplicht en dat mag dan ook een klein boompje zijn.
En ik weet uit ervaring dat een vergunning voor een grote boom (helemaal in een woonwijk) best snel wordt afgegeven.
Bomen kunnen met hun wortels voor grote schade zorgen aan leiding, riool en fundering.