Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lieveli schreef:Lastig, aan de ene kant vind ik dat ze toch het visitekaartje van de stichting zijn en zich ook zeker zo moeten presenteren, kleding maakt me dan niet eens zoveel uit maar wel dat je last hebt van die hond.
Aan de andere kant vind ik het toch altijd weer fijn dat mensen wíllen lopen, het is vrijwilligerswerk.
Voelden ze zich niet beschaamd toch je verzocht die hond weg te halen?
Kitty1985 schreef:lieveli schreef:Lastig, aan de ene kant vind ik dat ze toch het visitekaartje van de stichting zijn en zich ook zeker zo moeten presenteren, kleding maakt me dan niet eens zoveel uit maar wel dat je last hebt van die hond.
Aan de andere kant vind ik het toch altijd weer fijn dat mensen wíllen lopen, het is vrijwilligerswerk.
Voelden ze zich niet beschaamd toch je verzocht die hond weg te halen?
Nee absoluut niet. Anders hadden ze de hond wel weggehaald i.p.v. nog de kans geven mijn buxussen onder te plassen.
Uiteraard is het altijd fijn als je mensen kan vinden, maar je kan je toch wel een beetje netjes kleden.
Loop zelf ook altijd graag in comfi kleding, maar als ik collecte loop kleed ik mij wel netjes en kam mijn haren.
Moet volgende week zelf lopen. En maak mij er nou al druk over dat ik niet hoop dat het te warm is. Want in korte broek en shirtje lopen kan echt niet in mijn ogen.

Waarschijnlijk zijn het gewoon, net als ik, mensen die niet zoveel waarde hechten een fruitboompjes en buxussen.. Ik had ook zeker alsnog wat geld gedoneerd, ondanks de teenslipper/joggingpak combi. Wat probeer je precies te bereiken met een melding? Straks heeft de stichting nog een collectant minder
Als je uiteindelijk naar de coördinator gaat kan je misschien alsnog een donatie doen
Laura_Zodine schreef:Persoonlijk vind ik het nogal overdrevenWaarschijnlijk zijn het gewoon, net als ik, mensen die niet zoveel waarde hechten een fruitboompjes en buxussen..
LiesxAnne schreef:Wat is er mis met een korte broek en shirtje? En wat jij niet vind kunnen zien hun blijkbaar heel anders. Eerlijk gezegd vind k je reactie wat overdreven! Wees blij dat er collectanten zijn, tenminste nog mensen die wat willen doen voor de samenleving. Snap wel dat het niet leuk is als je buxussen naar de knopen gaan maar je reactie had in mijn ogen ook wat netter gemogen. Als je zo tekeer was gegaan tegen mij dan had je ook een grote mond terug kunnen krijgen!

GamblersCup schreef:Laura_Zodine schreef:Persoonlijk vind ik het nogal overdrevenWaarschijnlijk zijn het gewoon, net als ik, mensen die niet zoveel waarde hechten een fruitboompjes en buxussen..
Jij mag dan geen waarde hechten aan andermans eigendom (en dan nog wel boompjes, waar men moeite voor doet en tijd in steekt om goed te laten groeien), maar als jij mijn spullen verneukt moet je eens kijken wat er gebeurt! Dat met die hond, dat kan gewoon echt niet. Aan de lijn (maar ik moet sowieso ook geen honden in mijn voortuin, ook niet aan de lijn bij iemand) of thuis laten.
LiesxAnne schreef:Ook snap ik je verhaal niet helemaal. In eerste instantie zeg je dat ie door je tuin heen rent en tegen je fruitboompjes plast, daarna lees ik dat ie bij het achterhek van de tuin staat terwijl jouw honden in de tuin staan??
Laura_Zodine schreef:GamblersCup schreef:
Jij mag dan geen waarde hechten aan andermans eigendom (en dan nog wel boompjes, waar men moeite voor doet en tijd in steekt om goed te laten groeien), maar als jij mijn spullen verneukt moet je eens kijken wat er gebeurt! Dat met die hond, dat kan gewoon echt niet. Aan de lijn (maar ik moet sowieso ook geen honden in mijn voortuin, ook niet aan de lijn bij iemand) of thuis laten.
Die boompjes zijn niet verneukt, ze ruiken alleen minder lekker
Apochewinta schreef:Moet je voor dezelfde coördinator lopen? Dan zou ik bijv. het bedrag contant afgeven en terloops zeggen dat je echt niet van plan was om het geld te geven aan mensen die zich zo opstellen. Dan is het aan de coördinator of hij/zij er iets mee doet. Het ligt dan in ieder geval bij degene die er eventueel iets aan kán doen. Als jij je mond dicht houdt, kunnen betrokkenen er ook niets van leren; zij denken dat ze goed bezig zijn tot ze een spiegel voorgehouden wordt.
Kitty1985 schreef:LiesxAnne schreef:Wat is er mis met een korte broek en shirtje? En wat jij niet vind kunnen zien hun blijkbaar heel anders. Eerlijk gezegd vind k je reactie wat overdreven! Wees blij dat er collectanten zijn, tenminste nog mensen die wat willen doen voor de samenleving. Snap wel dat het niet leuk is als je buxussen naar de knopen gaan maar je reactie had in mijn ogen ook wat netter gemogen. Als je zo tekeer was gegaan tegen mij dan had je ook een grote mond terug kunnen krijgen!
Ik ben er niet van gediend dat honden in mijn tuin lopen en de boel onderzeiken.
Wij hebben laag stam appelbomen voor het huis staan die worden niet erg gelukkig voor hondenpies.
Mijn honden mogen ook niet in de voortuin plassen, en ook niet in andermans tuinen of tegen heggen aan. Gras en weilanden genoeg hier.
Hoho, zij liepen niet in korte broek hoor.
Als het warm is loop ik in een korte broek, maar wil daar niet in langs de deuren maar als het warm is enz.
Nou loop ik zelf voor een zeer grote vrijwilligersorganisatie, en voel ik mij echt het visite kaartje. En dan loop ik er netjes bij
Was ook niet van plan om over hun kleding te gaan klagen hoor. Maar over de hond.
LiesxAnne schreef:Duidelijk van de situatie van de tuin. Is idd niet leuk maar je reactie had in mijn ogen anders gekunt. Als je op een normale manier tegen hun had gezegd dat je niet blij was met de los lopende hond en het plassen tegen jouw boompjes dan was de boodschap wel duidelijk geweest.
Daarnaast zeg je dat je hoopt dat het niet warm is als jij moet want een korte broek en shirtje vind je echt niet kunnen.
Wat is daar mis mee dan? Het komt namelijk op mij over alsof mensen die in een korte broek en shirt lopen minder zijn dan dat jij bent.
lucaa2 schreef:Ik zou zo'n hond sowieso gelijk de brug over jagen (trap geven, niet zielig), de kippen hebben ook een leven.
Verder staat onze tuin bekend als de mooiste tuin in de omgeving (aldus de buurtbewoners en toeristen).
Moeten mijn ouders er toch niet aan denken dat dat beest ineens door al die zorgvuldig verzorgde plantjes gaat banjeren, de groentetuin overhoop graaft, en de fruitbomen onder zeikt.![]()
En dan ook nog 2 van die asociale collectanten![]()
Normaal geven wij altijd aan collectanten, maar die zijn dan ook altijd beleefd en netjes gekleed. Bij een situatie als deze zou ik die mensen goed duidelijk maken dat ze zo een bijzonder slechte indruk achterlaten.