Hoe kwam jouw liefde in je leven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FjordHorse

Hoe kwam jouw liefde in je leven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 23:44

Hallo,

onlangs was er een degelijk topic gestart door een andere bokker op bokt.be Het was heel fijn al die leuke romantische verhalen te lezen van bokkers en bij deze doe ik ook een poging om een degelijk topic op te starten op bokt.nl (heb wat gezocht maar had niet meteen eentje op bokt.nl gevonden).
Voor wie het nog niet snapt: hoe ben jij je vriendin/vriend/man/vrouw tegen het lijf gelopen?

Momenteel ben ikzelf terug single maar mijn ex heb ik tijdens de turnles ontmoet toen ik in het zesde middelbaar zat. Hij was onze stagair van de turnles (lichamelijke opvoeding). Ik vond hem in het begin ongelooflijk knap vooral (ben er zelfs in geslaagd dit per ongeluk voor heel de klas toe te geven tijdens de zwemles. Bedoeling was dat enkel mijn vriendinnen dat hoorden, helaas zweeg de hele klas plots waardoor mijn dialoog hoorbaar werd), maar zijn karakter maakte hem onuitstaanbaar (zo'n macho dat denkt dat hij hét is). Hij had mij wel meteen opgemerkt (ik met grote mond, enthousiast, sportief (toen nog :') ).. niet moeilijk om te spotten tijdens de turnles) en had er een spel van gemaakt mij telkens uit mijn tent te lokken, tot grote ergernis van mij. Op een dag had ik er genoeg van want had thuis ook al veel problemen en zijn gezever was er gewoon te veel aan en heb ik eens mijn gedacht tegen hem gezegd (terwijl heel de klas erbij stond). Tja was tenslotte ook wel ongepast hoe hij zich gedroeg. Helaas stond onze "echte" leerkracht toen net toe te kijken en heb ik er toen strafstudie voor gekregen want die snapte helemaal niet waar zoeits vandaan kwam. Tijdens strafstudie is mijn ex mij komen helpen, alhoewel hij helemaal niet moest helpen. Zonder 1 woord mij gewoon geholpen met mijn werk en is vervolgens weer doorgegaan. Dan zijn we tijdens de laatste les dat hij gaf wat aan de praat geraakt na de les, heeft hij zijn excuses aangeboden en zo nog meer aan de praat geraakt. Elkaar via facebook teruggevonden, ontdekt dat we 1 grote passie gemeen hadden (nl paarden) en uiteindelijk heel goede vrienden geworden. Door problemen thuis, werd ik er snel kind aan huis. Een koppel zijn we pas maanden later geworden nadat we samen op reis waren geweest. Deze maand heb ik onze relatie (na 3 jaar) beëindigd. Wou zeggen dat "leeftijdskloof" (hij 24-bijna 25 ; ik 20, bijna 21) de reden was, maar van ons 2 was ik de volwassene en dat was emotioneel té uitputtend. Maar neemt niet weg dat er toch 3 jaar in gestoken is geweest en dat dat niet zoeits is dat je zomaar even kan vergeten! Had zeker zijn goede momenten en denk er met plezier op terug (de goede momenten dan :') helaas overwogen de slechte )

Ik hoop dat jullie bokt.nl ook veel romantische verhalen heeft en wil delen !! ;)

Groetjes

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:48

Bij mij is de vraag: hoe krijg ik hem er weer uit? :D

Urbanus

Re: Hoe kwam jouw liefde in je leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:52

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:53

Via het werk. Ik kwam er werken als bijbaantje en hij werkte er al. Ik ging er 1 juli werken, volgens mij vonden we elkaar wel interessant. eind september kregen we wat. 2 weken daar voor zijn we met de ploeg van het werk gaan stappen en toen was het echt raak en bleef ik ook nog eens stiekem bij hem slapen :) erg leuk, nu 4 jaar en 8 maanden later zijn we nog steeds samen en wonen we ook samen!

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:55

euhm ik heb mijn vriend leren kennen op straat voor mijn huis, hij woont langs mij. hij heeft via de deurbel (zo' kaartje met de naam eronder :') ) mij opgezocht op facebook en beginnen praten. we hebben nooit veel tegen elkaar gezegd wel zo'n 2 jaar geflirt met elkaar (enkel eens kijken naar elkaar, ik zag hem toen niet als potentiele partner :+ ) en met nieuwjaar eens een echt gesprek gehad en toen onze eerste kus gegeven. heel handig dat het mijn buurjongen is zijn huis is ook echt tegen ons huis en onze voordeuren staan 1 meter van mekaar af. dus kan altijd terug naar huis als ik iets ben vergeten :')

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:57

Niet.. mijn schoonmoeder kon geen kinderen krijgen

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 00:00

Goeike pillow ;D

En ai! Heb ik net niet lang genoeg teruggezocht naar een topic :oo Had zoekfunctie gebruikt, maar daar kwam ik geen topic tegen.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 00:02

pillow schreef:
Niet.. mijn schoonmoeder kon geen kinderen krijgen

_/-\o_

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 00:06

Limanade schreef:
Bij mij is de vraag: hoe krijg ik hem er weer uit? :D

Hahaha leuk voor een nieuw topic haha! Brand los

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 00:09

Is 4 jaar nu ook al een leeftijdskloof?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 00:13

Ik ben de mijne puur per toeval tegen gekomen. Op stap met de bende waar ik wel vaker mee weg ging. Die bende had ik leren kennen door 1 kerel specifiek, maar het klikte wel met de rest ook. Dit waren spelers van een lokaal basketploegje, de C-ploeg.
Was die avond met enkele van hen op stap, hetzelfde groepje van altijd eigenlijk. Daar zat 1 koppel bij, de klik met hen was iets minder. ik zat met 1 van die kerels te praten toen ze plots zeiden "hey jongens, J. en W. komen ook nog even langs". Ik wist dat W. trainer was bij de B-ploeg van dezelfde club, meer niet.

Lang verhaal kort maken: J. bleek de oudere broer van die jongen uit dat koppel te zijn. Hoewel ik al een tijdje meeging, wist ik niet dat die een oudere broer had. En de verbazing was nog groter toen bleek dat die in dezelfde ploeg speelden. Hij was alleen vaak weg naar buitenland voor zijn werk, dus we hebben elkaar steeds "net gemist" zeg maar.

Wat begon als onschuldige flirt voor losse fladder is uitgegroeid tot iets dieper. Die losse fladdermomenten zijn er uiteindelijk nooit geweest. Vanaf de 1e kus was eigenlijk duidelijk: dit verdient meer. En dat is het nu na 1,5 jaar ook geworden. Als het goed gaat verhuis ik tussen juli en september naar zijn huisje, dat is af sinds begin april en vorige maand hebben we er vlak voor zijn vertrek voor werk zijn nieuwe meubels in gezet.
Er was veel kritiek in het begin, dat is intussen al lang goedgekomen. Waar zijn broer en ik van oorsprong niet veel met elkaar hadden klikt het nu goed en kunnen we regelmatig lekker samenspannen om vriendlief te plagen :P
Bijzonder detail: vanaf de 1e blik bij de 1e ontmoeting hadden we beiden wel al het gevoel "die heeft iets". We dachten toen geen van beiden echter aan een relatie. Ik was al 2 jaar vrijgezel en had net beslist dat ik dat gerust nog lang wilde blijven. Hij was ook al tijdje single en met zijn werk had hij ook niet gedacht iemand tegen te komen.
Gelukkig vullen we elkaar op dat vlak piekfijn aan: hij vindt mijn zelfstandigheid zo leuk, ik waardeer zijn werk en doe niet moeilijk over de verplichtingen die erbij horen.

We zeggen het vaak genoeg: dit hadden we geen van beiden ooit durven hopen, om iemand te vinden die zo goed past.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 00:32

@varekaj: zo leuk dat je met de broer nu wel kunt omgaan.
mijn vriend wist van het eerste moment al dat hij ooit met mij ging trouwen :+
ik had net voor (23:00) nieuwjaar tegen mijn vriendin gezegd, geen relaties voor mij en nooit meer zat in 2013. haha en om half 1 was ik aangeschoten en had ik een vriend. ik kan nooit mijn voornemens voor het goede jaar volhouden, dit jaar dus ook niet ;( :+

Zildjian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:46

Mijn ex via Lexa.

Nu staan alle opties nog open haha :-D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:49

Ik heb mijn vriend leren kennen via de vrienden groep waar ik mee om ging, hij zat bij een vriend op een ligstoel brilletje op drankje in zijn hand ontzettend afzijdig te zijn :)

Eerste instantie weinig interesse tot ik hem wat vaker zag, en we langzaam aan aan de praat gingen, en we heel wat avonden en nachten samen hebben zitten praten en televisie hebben gekeken. Hij bracht me iedere keer netjes op de scooter naar huis. Aantal maanden gewoon als vrienden doorgebracht tot we het plotseling nodig vonden elkaar een kus te geven :D en zo is het langzaam wat gegroeid.

Niemand had iets in de gaten tot hij mij op mijn werk een zelf gewonnen teddy beer van de kermis kwam brengen in beschonken toestand :') en mijn werkgeefster de roddel richting mijn ouders verspreidde.

Inmiddels zijn we ruim 8 jaar samen en gaat het nog steeds goed <3

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:37

Ik wou dat ik op dit moment 't volgende kon zeggen: 'Someday your prince charming will come. Mine just took a wrong turn, got lost, and is too stubborn to ask for directions.' (net een 1,5 week weer vrijgezel)

Mijn ex heb ik destijds op de middelbare school leren kennen. Jaren om elkaar heen gedraaid, uiteindelijk iets meer dan 2 jaar een relatie gehad voordat hij kon bedenken dat we toch niet zo goed bij elkaar pasten. ;(

Verdere 'vriendjes' vooral in de kroeg opgedoken :+

Zildjian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:42

1, 5 week , das nog best kort geleden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:43

Meh, via online gaming waren we vrienden. Toen ging ie 4 jaar later backpacken in Europa en begon in Amsterdam. Heb hem toen bij mij uitgenodigd voor een nachtje, hij is 3 maanden gebleven en heeft niks van Europa gezien :+

We zijn nu 1.5 jaar samen en ik vlieg steeds daar naar Canada voor hem, ook al is hij ook nog een keer 3 maanden terug geweest. :)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:44

Ik heb mijn vriendinnetje via bokt leren kennen :D
Inmiddels zijn we 1 jaar en 10 maanden samen. We kennen elkaar sinds 2009 via een HK-topic en 28 juli 2011 hebben we elkaar gemeet en dat zat eigenlijk meteen goed.. Alhoewel we elkaar al langer leuk vonden want buiten bokt om hadden we ook contact via msn, skype en sms/whatsapp.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:47

Via badoo :o we zijn in september 3 jaar samen en ondertussen verloofd <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:47

Heerlijke actie A_nouk!

Zijn broer is 7 jaar jonger, ik trok ook vaker met de "playboy" van de groep op en dat heeft zeker meegespeeld. Daarbij heb ik geen al te makkelijk karakter :P Het was een beetje die combi waarvan ze dachten "dat lukt nooit", ook omdat ik wat gescharreld had met die "playboy" dus een hele tijd ervoor en toen heel erg ff met 1 van de anderen. En zat toen ook lang niet zo goed in mijn vel, dan krijg je dat soort dingen wel. Dat je geen al te goeie indruk maakt.
Intussen denk ik dat schoonbroertje er nu wel het positieve van inziet: ik ben altijd Bob als we uitgaan, dus kan 'm altijd afzetten als zijn vriendin niet meewilt :)) Of als die meid weer even zeurt "ik wil naar huis, zeg dat eens tegen J." dat ik dan gewoon zeg dat ze moet opdonderen en dat zelf regelen.
Beide broers hebben dus J. als beginletter ;)

Ze waarderen denk ik ook wel wat ik doe voor mijn vriend. Zijn werk ligt niet voor de hand, toch niet wat erbij komt kijken. Hijzelf (en de rest) vinden het dan ook super dat ie van mij zo ongeveer mag doen waar hij zin in heeft als hij thuis is. Enige wat ik vraag is beetje hulp in het huishouden en af en toe een avondje voor ons. Daar houdt hij zeker rekening mee en zegt dan ook zelf "die avond is voor ons schat". En hij heeft er dan weer geen problemen mee dat ik zoveel tijd doorbreng met de paarden. Dat is zijn ding niet, maar hij gaat wel mee, denkt mee over problemen en staat ze wel met plezier te knuffelen :+

Maar inderdaad, had ook nooit verwacht dat ik op 1 van mijn weinige stapavondjes iemand tegen zou komen, en dan nog via die groep.

Winged: meen je dat nou? Heel veel sterkte :(:)

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:48

Hij was mijn leidinggevende bij mijn bijbaantje :D Tijdje samen gewerkt, maar inmiddels allebei een andere baan. :')

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:50

lexa.nl bijna 3.5 jr geleden. Nu zoontje van 2, bijna 2 jr getrouwd en 2jr een koophuis samen ;)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:51

Ging met een vriendin mee naar haar vrienden tijdens een avondje stappen, bij de auto's met elkaar afgesproken en toen zag ik hem voor het eerst.
Kwam in een hele dikke Audi aanrijden, maar ik dacht niet gelijk van nou dat is hem.
Onderweg naar de tent waar we gingen stappen liep hij achter me en hoorde ik hem tegen ze vriend zeggen, zij is voor mij hoor, (later gevraagd of dat op mij duide, en ja dat was zo)
Toen we eenmaal binnen waren en de drankjes besteld waren kwam die bij me staan en begon met me te dansen.
Ik vond het irritant hij bleef maar achter me staan, en me aanraken ik werd er gek van haha.
Toen vroeg die ook nog eens me nummer, toen bleef die me maar lastig vallen aan de telefoon.
Ik wou er niks van weten.

Toen bedacht ik me ineens, en begon hem uit mezelf te whats appe, en wou afspreken.
En toen kwam daar onze eerste zoen :)
En vandaag zijn we precies een jaar samen!

hetjerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:54

ik heb mijn vriendlief leren kennen via school (2e klas) we zaten bij elkaar in de klas en we fietste met mijn beste vriendin hij en nog een vriendin elke dag naar school. op geven moment was ik mijn beste vriendin een poging tot te doen om hem aan haar te koppelen. uiteindelijk begon ik hem zelf leuk te vinden ik kende hem toen al meer dan een jaar. toen de de dag voor de 1e schooldag van het derde jaar hadden we afgesproken om iets leuks met z'n 2 te gaan doen na aandringen van mijn beste vriendin (die ik eerst probeerde te koppelen aan hem) en dat was dus best wel heel erg gezellig!! en dus de 1e schooldag van het derde jaar kregen wij wat met elkaar en dat is na meer dan 2,5 jaar nog steeds niet veranderd <3

hetjerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:54

DNIEZE schreef:
Ging met een vriendin mee naar haar vrienden tijdens een avondje stappen, bij de auto's met elkaar afgesproken en toen zag ik hem voor het eerst.
Kwam in een hele dikke Audi aanrijden, maar ik dacht niet gelijk van nou dat is hem.
Onderweg naar de tent waar we gingen stappen liep hij achter me en hoorde ik hem tegen ze vriend zeggen, zij is voor mij hoor, (later gevraagd of dat op mij duide, en ja dat was zo)
Toen we eenmaal binnen waren en de drankjes besteld waren kwam die bij me staan en begon met me te dansen.
Ik vond het irritant hij bleef maar achter me staan, en me aanraken ik werd er gek van haha.
Toen vroeg die ook nog eens me nummer, toen bleef die me maar lastig vallen aan de telefoon.
Ik wou er niks van weten.

Toen bedacht ik me ineens, en begon hem uit mezelf te whats appe, en wou afspreken.
En toen kwam daar onze eerste zoen :)
En vandaag zijn we precies een jaar samen!

gefeliciteerd!!