Wie doet er nog meer aan boksen, kickboksen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wendyP

Wie doet er nog meer aan boksen, kickboksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 16:30

Hé bokkers,

Sinds een klein maandje zit ik op boksen, of eigenlijk kickboksen maar we nemen eerst een paar lesjes boksen omdat alleen de stoten al lastig genoeg zijn. Het leek me leuk om hier te kletsen, ervaringen delen over boksen, kickboksen enzovoort. Ik vind het tot nu toe heel leuk, maar de combinaties (stoot, hoek, lever enz :') ) zijn wel lastig te onthouden. Ik ben benieuwd of er nog meer bokkers zijn die aan deze sporten doen.

groetjes wendy

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:34

Ik heb een tijdje gekickbokst. Ik vond het ontzettend leuk en haast verslavend, maar de trainingen waren zooo zwaar. Helaas stopte mijn trainingsmaatje ermee en toen ben ik ook gestopt. Zou graag weer beginnen, maar dan wel weer met iemand samen.

LoveBodin

Re: Wie doet er nog meer aan boksen, kickboksen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:12

Ik heb ook een tijdje gekickbokst. Kon alleen totaal niet met de trainer over weg, één of andere oud wereldkampioen ofzo. In elk geval, ik snapte helemaal niet meer wat ik moest doen en wat er aan de hand was. In 't begin nog wel, toen 't nog allemaal makkelijk was, maar de betaalregelingen e.d. waren een beetje apart, en hij legde het gewoon niet goed uit. Verder was 't ook gewoon een rare man hahaha.

Kickboxen zelf vond ik niet erg lastig, nu heb ik het maar 3 maand oid gedaan. VOnd het heel erg leuk en afwisselend. Combinaties heb ik geen moeite mee gehad, heb ook een vechtsportachtergrond eigenlijk. Helaas was de leraar minder. En er was een taalbarrière. Misschien als ik thuis ben, zonder taalbarrière dat ik het weer oppak.
Ik ben overigens gewoon in m'n eentje daarheen gegaan. Trainingsmaatjes kreeg ik later wel :D

akp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:49

Lijkt me een gave sport! Doe het zelf niet, maar misschien ga ik er in de toekomst een keer aan beginnen.. Veel plezier! :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:51

Ik denk er ook al een tijdje over na, vooral omdat je het nu ook bij ons in het dorp kan volgen. Laatst op kroningsdag een demo van gezien, en het begon weer te kriebelen. Ga toch maar eens informeren.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:29

Ik doe het nu een jaartje! :D
Helaas 9 weken geblesseerd geweest aan mijn hand maar nu weer lekker aan het opbouwen. Ik vind het echt een heerlijke sport! Ik heb geen vast maatje maar train lekker met iedereen. Ze doen altijd wel rustig met mij dus dat scheelt! :P

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:33

Ik ben ook aan het boksen! Sinds een maandje of 3, en het bevalt heel goed.
'Vroeger' altijd taekwondo gedaan, school ging dicht en toen eigenlijk volledig overgestapt naar het paardrijden (en nu weer van paardrijden terug naar een vechtsport.. omdat het zo uitkomt haha)
Heerlijk om je energie, soms ook agressie of frustratie even lekker eruit te slaan haha.
Erg leuke trainingen, geen 'watjes'/kids tijdens de training (dus je hoeft je ook niet in te houden... :D)
Eigenlijk alleen maar positief erover. Nu 3 keer in de week,waarschijnlijk over een tijdje 4 keer, wordt er ook echt een stuk fitter/energieker van vindt ik.

Hoe bevalt het bij jou? :) Zwaar de trainingen of ben je langzaam aan het opbouwen?

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 09:29

niwla: Ja de trainingen zijn heel zwaar, jammer dat je ermee bent gestopt.
lovebodin: Dat klinkt inderdaad een beetje raar van die trainer. Maar je vond het dus wel leuk?
annemei: Succes met informeren :D
love_boyke: Ja heerlijk je agressie enzo eruit gooien. 3 keer per week is wel veel, lijkt me erg zwaar.
Ik vind de trainingen heel zwaar, de eerste les ging ik met de vriendin waarmee ik erop ging combinaties oefenen dus dat viel nog wel mee (behalve de warmingup die is echt super zwaar) maar afgelopen les gingen we echt van 'partner' ruilen dus toen heb ik echt lekker veel geleerd en geslagen. Mijn handen hebben ook nog een dag getrild :')

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 09:31

Ik heb het ook een tijd gedaan en mis het eigenlijk wel.
Maar helaas is hier niet veel in de buurt. Er is wel een Gym, maar daar zit het vol met allemaal lui waar ik liever niet tussen sta (om het even netjes te zeggen)...... Dus dan houdt het helaas op... Heb wel altijd me spullen nog, nooit weg gedaan....

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:14

Mijn vriend is trainer :) Zelf heb ik er helaas geen tijd voor.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 14:53

Ik vond de trainingen en alles heel erg leuk, de sport ook. Alleen de trainer was een zo raar. Kon geen hoogte van m krijgen. Maar de sport was echt tof

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 21:34

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 19:02

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:38

hier in de buurt geen fatsoenlijke sportschool, dus ben er nog niet aan begonnen..

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 21:29

Jammer bello2005

Ik ben vandaag weer geweest, het is wel heel zwaar. Het lijkt wel of het steeds zwaarder word haha, maar vorige week en deze week mochten we wel voor het eerst sparren. Dat is wel vet, ookal is het nog wel lastig van wat je moet doen enzo :')

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:37

Vroeger op kickboksen gezeten en nu train ik full contact kempo naast nog andere vechtsporten.
Full-contact kempo is een mix van kempo, (kick)boksen en jiu jitsu, het is onwijs leuk om te doen.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:49

Hoi, ik voeg me ook bij dit topic :)

Zit er al een tijd over te denken om te gaan kickboxen, heb een keer een proeflesje gehad en dat was erg gaaf! Dus morgen zeg ik mijn abbo op bij mijn huidige sportschool en ga ik me inschrijven bij een sportschool waar ze kickboxlessen geven :) Weet een van jullie een goede in Alkmaar of ergens in de buurt van alkmaar?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:17

SaiLady schreef:
Vroeger op kickboksen gezeten en nu train ik full contact kempo naast nog andere vechtsporten.
Full-contact kempo is een mix van kempo, (kick)boksen en jiu jitsu, het is onwijs leuk om te doen.

Wat leuk! Mijn vriend is in 2011 kampioen in zijn gewichtsklasse geweest!!! :D

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:27

iloveyah87 schreef:
SaiLady schreef:

Wat leuk! Mijn vriend is in 2011 kampioen in zijn gewichtsklasse geweest!!! :D

Dat is gaaf! Train je zelf ook of ben je dat van plan? Het is zo onwijs leuk :j

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:06

Hij doet momenteel pencak en Mauy Thai. Ik train zelf niet. Ben wel een trouwe supporter met wedstrijden ;)
Wie weet in de toekoemst :) Enerzijds zou ik het wel willen en ook leuk vinden. Anderzijds is het zijn ding en is het opzich wel goed om ieder zijn eigen ding te hebben...

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:46

Ik heb 3 jaar lang kickboksen gedaan 3 tot 5 keer per week, toen ik een paardje kreeg had ik helaas niet veel tijd meer en kreeg ik moeite de lessen conditioneel bij te houden op mijn eigen niveau. Uiteindelijk deed ik alleen nog de CXworx mee die er bij hoorde en nu doe ik combat en kickfun.
Wel fijn in de zomer dat ik niet meer onder de blauwe plekken zit, maar nu ik geen paardje meer heb kriebelt het wel om weer te beginnen.

Toen ik net aan kickboksen deed moest ik bij de leraar een paar stoten voordoen. Links, links, rechts ofzo. Ik had wat moeite links en rechts uit elkaar te houden en ik gaf hem dus onverwachts een keiharde rechtse, vol in zijn gezicht. Gelukkig kon hij er om lachen en maakte hij er een spar van, ja daar kon ik niet tegenop ;)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:00

Ik heb op boksen gezeten. Helaas moest ik stoppen ivm gezondheid, maar toen mocht ik onder controle naar de sportschool en daar geven ze blijkbaar ook lessen in boksen, dus neem aan dat ik het daar dan wel mag doen? :')

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:12

Hier tot voorkort wedstrijd Thai boxen, naast het paarden gebeuren. Best pittig zoveel uren trainen, maar het is een super gave sport.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:09

Ik ben in februari begonnen met kickboksen en het is echt superleuk! Ik train bij Dave Jonkers en de trainingen zijn best wel zwaar maar erg afwisselend. In het begin trainde ik alleen, later kwam een vriendin met me mee en een paar weken later heb ik mijn huidige vriend ontmoet! :D
Het enige nadeel is dat je vaak blessures oploopt en constant onder de plekken zit wat weleens vragen oproept. En al helemaal als ik zeg dat mn vriend me geslagen heeft haha. :=

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:37

Veel blessures heb ik niet gehad, terwijl ik 4x in de week 1,5 uur trainde. Bij ons wordt daar heel goed op gelet. Ik train alleen met heren. Blauwe plekken heel veel.