Paarden en partners

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Paarden en partners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 13:22

Sinds kort heb ik een vriend die zelf totaaaal niks met paarden heeft. Omdat er voor mij eigenlijk wel vaststaat dat er ooit een paard komt (ik heb een goede opleiding dus geen karig salaris, vriend verdient ook niet misselijk), ben ik eens gaan zoeken naar 'de andere kant': hoe denkt het internet over vriendinnen met een paard?

Ik schrok er best wel van eigenlijk. Hoeveel fora je niet ziet met topics 'Mijn vriendin brengt zoveel tijd door met haar paard, wat moet ik doen?' en dan in de reacties dingen in de trant van 'Ik heb er ervaring mee, dit gaat niet werken, zet haar aan de kant want paard komt toch altijd op de eerste plaats.'

Is het echt zo erg? Zijn er mensen wiens relatie over is gegaan door hun paard? Mijn vriend heeft er echt niks mee (buiten in een paardenbiefstukje :o ), dus ik wil hem niet verplichten om mee te gaan en dat soort ongein (tenzij hij dat zelf wil natuurlijk, kan ik alleen maar toejuichen :D )

Ik ben benieuwd :)

Mijn excuses als het fout staat trouwens!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:30

Mijn ex was een soort van halve boer, ( :D ) dus die had er nooit geen problemen mee om mee te gaan.
Als hij het niet zou accepteren zou hij echt mooi pech hebben. Paard komt op de eerste plaats. :j

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:33

Mijn vriend is allergisch, ook heel handig. Gelukkig vindt hij mijn pony wel heel leuk en hij gaat dan ook best vaak mee (zo'n 2x per maand ofzo).
Hij weet nu ook gewoon dat ik in het weekend bijvoorbeeld altijd veel tijd bij mijn pony doorbreng. In het begin was dat af en toe wat vervelend, dan voelde ik me opgejaagd omdat hij op mij zat te wachten. Inmiddels gaat het veel beter; hij gaat lekker sporten als ik bij m'n pony ben. Maar hij vindt het dus wel een leuke hobby en hij zal me ook nooit verwijten dat ik teveel op stal ben (gelukkig! Lijkt me heel lastig als je vriend je zou laten kiezen..).
Laatst bijgewerkt door Mloes op 27-05-13 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 13:34

Haha, makkelijk is dat _O-

Het banketstaaf is dat ik ook wel eens tegen een ex heb gezegd dat ik het jammer vond dat hij niks met paarden had, en dat dat één van de redenen was dat ik het uitmaakte. (Niet de enige dus.) Zijn reactie: je vindt echt geen andere vent die wél iets met paarden heeft. Ach. :')

Anyway, eerste plaats vind ik ver gaan, zo zou ik het niet verwoorden. Het is natuurlijk wel zo dat je paard afhankelijk van je is, zeker als ie wat heeft, dus dan moet je wel. Maar als mijn vent ziek is blijf ik ook wel thuis om beschuitjes te smeren hoor :j

Ik wil wel pas een paard als ik volpension kan betalen. Dat dan weer wel, dan is het niet erg als je een keer een dagje niet kan.

Mloes

Re: Paarden en partners

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:35

Ja ik kan ook rustig op vakantie of daagjes weg. Ik hoorde laatst van iemand dat ze niet op vakantie ging vanwege haar paard.. Daar moet ik echt niet mee aankomen hoor bij mijn vriend, en ik zou dat zelf ook nooit willen! Paard is heeeeel belangrijk, maar niet ten koste van alles. Gelukkig blijkt alles heel goed te combineren :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:36

Nou ja, je kerel hoeft toch niet mee naar stal? Laat 'm zelf een hobby zoeken ofzo. Het lijkt me vreselijk als je binnen een relatie geen ruimte hebt voor je eigen dingen. En een vriend die qua interesses niet verder komt dan slapen en TV kijken... no thanks :r

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:37

Tja, het is wel een van de redenen dat ik vrijgezel ben.
Voordat ik in een relatie stap, zeg ik er altijd bij dat ik paarden heb en dat daar veel tijd in zit.
De meeste vinden dat op dat moment nog erg leuk voor 3 maanden...en dan krijg je te horen:
"moet je nou alweer naar die knol??" "en hoelaat kom je thuis?"
En dan is het bij mij al snel..."daar is het gat van de deur" je wist waar je aan begon...dus nu ook niet zeuren!
Jongens die niets met paarden of dieren hebben werkt vaak niet...die snappen het niet of ze willen het niet snappen.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:38

Mijn partner heeft ook niets met paarden, hij is er zelfs bang voor.
Maar ik heb weer niets met zijn hobby, auto's( hij heeft 3 dagen in de week een eigen garage bedrijf).
En dat werkt goed, nou moet ik zeggen de paarden staan aan huis en de garage ook, dus we zijn niet weg voor onze hobby.
Ook in een relatie moet je mekaar los kunnen laten, om je eigen ding te doen.

fjordie333

nog niet maar ik krijg het ook vaak naar mijn hoofd geslingerd, en ik heb mijn paard nota bene van hem gehad.Maar het is niet leuk hoor, elke keer als ik ga rijden heeft hij het idee dat ie als oppas moet spelen en dat ik meer van mijn paard houdt.

AaronYve

Net zoals ik zijn hobby accepteer, verwacht ik dat ook van hem. In een goede relatie bestaat communicatie en dus kunnen we alles goed afspreken. Hij weet wel dat mijn paard op nummer 1 staat als hij ooit zou zeggen paard of ik eruit. Maar gelukkig zou het nooit zover komen want hij accepteert mijn hobby en is blij dat ik er zoveel plezier van heb.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 13:40

Blij te horen dat niet iedereen zo extreem is. :D Mloes, precies zoals jij het zegt, paard is belangrijk maar niet ten koste van alles :j
Ik denk dat 't ook wel gaat schelen dat ik het zelf allemaal ga betalen. Kan ie daar niet over zeuren. Da's gewoon mijn (dure) hobby dan :j

Overigens heeft mijn vriend een baan waarvoor hij soms hele weekends weg is, dan heb ik dan mooi tijd... En hoeft niemand te zeuren 'ben je nou alweer weg?' want dat doe ik nu ook al niet, lekker makkelijk.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:41

Ik vind het prima te combineren.
Als je elkaar respecteert en echt van elkaar houd, moet het denk ik geen probleem zijn.
Vanaf dag 1 wist mijn vriend dat ik veel tijd in mijn hobby steek.
Toen we gingen samenwonen heb ik dat extra benadrukt, maar hij had er geen problemen mee.
Soms gaat hij mee, soms niet.
Hij heeft ook zijn eigen hobby's en daar laat ik hem ook helemaal vrij in.
In een goede relatie moet dat ook kunnen vind ik.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:42

Hmm bij ons is het goed opgelost, hij een hobby, ik een hobby :+ Ik plan dan wel een beetje zodat we tegelijk weg zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:43

Zonder paarden ben ik maar een chagrijnig wijf dus dan is er helemaal geen vent die bij me wil blijven vrees ik :+

Ik heb 4 jaar een vriend gehad die jaloers was op de paarden, dat werkte dus niet, want het ging toch wringen. Nu heb ik al meer dan tien jaar een partner die gewoon zorgt dat hij zijn eigen dingen heeft en lief genoeg is om mij het mijne te gunnen. Ik ben wel erg blij met ons huis samen met stallen erbij :P zodat ik niet elke avond de hort op ben zoals vroeger. Mijn schoonmoeder is minder blij ermee geloof ik, die heeft me ooit verweten dat ik mijn vriend en kinderen ernstig tekort doe omdat we zonder het geld dat naar de paarden gaat een heel leuk leven konden hebben. Zij wel misschien, ik niet. En ik denk niet dat we beter af zouden zijn met een prachtig huis, drie keer per jaar op vakantie en doordeweeks een slecht gehumeurde vrouw en moeder. Wat moet ik anders doen als hij wielrennen kijkt op zondagmiddag?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:45

Toen ik 2 jaar geleden een relatie kreeg met mijn vriend was hij in dieren enorm groen. Bang voor honden, dus ook voor paarden. Nu werd hij direct met dieren geconfronteerd. thuis hebben we een Duitse-Herder en teckels. Daarnaast heb ik ook een paard. Hij gaat altijd mee, elk weekend zijn we de hele dagen op stal.

Hij was zo bang voor paarden, maar nu gaan we zelfs een paard erbij kopen zodat we samen mijn hobby kunnen delen.

Dit had ik echt nooit durven dromen:
foto

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:46

Het is ook niet zo dat ik verder niets accepteer...als hij iets heeft waar veel tijd in zit dan respecteer
ik dat ook. Ga ook rustig mee, ook al vind ik er niets aan...zulke dingen deel je ook met elkaar.
Maar, meestal komt het bij mij altijd maar van 1 kant..omdat, hij b.v. geen hobby heeft...en dan willen ze elke minuut van de dag de aandacht...en daar voel ik niets voor.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 13:47

@Urielle Haha, jeetje zeg, dat lijkt me ook naar. Ik mag aannemen dat jullie nu ook gewoon prima kunnen leven? Laat je schoonmoeder je man en je kinderen meenemen op vakantie, kan jij mooi op trektocht met je paardenbeestjes :j

@Papegara, wauw, wat een gave foto! Kan me voorstellen dat je trots bent :D

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:48

Mijn vriend had ook niets met paarden toen we iets begonnen. Ondertussen kent hij er al een beetje van en gaat ook geregeld mee naar paardlief. Ze zijn best wel nog onwennig met elkaar, jong paard en onervaren mens.. Maar ze kunnen het best met elkaar vinden!
Gelukkig maar, want ik kan zo van het plaatje genieten, mijn twee ventjes samen <3
Vent heeft zelf ook een hobby (auto's what else ;) ) en ik ga dan ook wel eens meekijken als ie weer es aan het prutsen is. En zo blijven we een gelukkig stel :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:49

Mijn vriend vind het leuk dat ik zo veel met de paarden bezig ben. Nu is het ook mijn werk, dus sowieso komen de paarden op eerste plaats, ander verdien ik ook niks.

Soms vindt hij het vervelend dat ik weekeinden achter elkaar weg ben voor concoursen en dat mijn doordeweekse avonden lesavonden zijn. Maar ach. Zo af en toe een ruzie is niet erg.

Ik probeer wel veel rekening met hem te houden, maar dat lukt lang niet altijd.

Hij hóeft niet mee. Dus dat doet hij ook zelden meer. :+ Wedstrijden vind ie wel leuk (niet de dressuur ohz maar de marathon met tweespan vindt hij hartstikke leuk) dus dan gaat hij zo af en toe mee.

Toen we net een relatie kregen wilde ik persé dat hij leerde rijden. Toen is hij braaf begonnen met lessen op mijn paard maar hij is na 10x gestopt. Hij vond het vreselijk dat ik degene die was die hem lesgaf en weigerde nog op het paard te gaan. Whahaha.

Ik besteed veel geld aan mijn paarden dus ik klaag nooit als hij dure game-oliebol of vis-oliebol koopt.

Onze vakantie dit jaar is 8dgn Ameland en de paarden gaan mee, we hebben ook 2 dgn concours die week. Vind ie, gelukkig, helemaal niet erg. We gaan lekkere ritten maken samen, hij op de fiets ik te paard.

<3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:49

Mijn man heeft verder niks met paarden maar wist vanaf dag 1 dat ze voor mij wel belangrijk zijn. Als ik ziek ben of weinig tijd hebt helpt hij wel mee, aangezien ik eigen weide heb met 3 paarden en een pensionpaard, is dit wel meer werk dan als ik er 1 op een pensionstal zou hebben waar ik alleen maar heen hoefde om te rijden.
Van het weekend heeft mij nog geholpen met gras maaien langs de omheining <3

2 jaar geleden ging hij zelfs soms mee op buitenrit terwijl hij niet kan rijden

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:50

Mijn vriend heeft er ook niet heel veel mee.. hij zal echt nooit eens de poepschep van me overnemen :+ Maar hij komt wel af en toe de paarden aaien, en gaat af en toe eens mee een stapritje door het bos maken :)
Maar hij is al lang blij dat ik in het weekend af en toe een paar uur bij de paarden ben.. kan hij namelijk lekker met zijn modelvliegtuigjes en op zijn computer bezig zijn. Daar vind ik dan weer niks aan :D
Scheelt wel dat ik de paarden aan huis heb staan. Ik denk dat ie er niet heel blij mee zou zijn als ik elke avond een paar uur lang op de manege zou zijn. Maar in dat geval zou ik dan weer zorgen dat ik 's morgens naar de manege zou gaan en 's avonds tijd voor hem zou hebben :)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 27-05-13 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:51

Wat een rare kerels hebben sommige zeg. :=

Mijn vent is meegeweest heel Nederland door om paarden te kijken. Hij is meegeweest om het paard op te halen. Hij is meegeweest met stallen kijken. Hij brengt mij zo goed als dagelijks naar stal en haalt me later weer op. Hij haalt mijn paard uit de wei. Hij houdt de kruiwagen vast als ik aan het mesten ben. Hij gaat voor me langs de Welkoop of de vee arts om iets op te halen als dit nodig is. En hij verteld met trots aan iedereen die er naar vraagt dat het ONS paard is. En als zijn ouders (die ver weg wonen en we weinig zien) ons uitnodigen voor een etentje, geeft hij aan dat het etentje wat eerder moet zijn omdat we optijd naar huis moeten om de paarden binnen te zetten!
En dat voor een vent die totaal niks met paarden heeft, en ook niet met huisdieren is opgegroeid. Buiten een shet en een paard hebben we ook nog 2 katten en 2 vogels. Hij had het niet verwacht, maar hij is helemaal gek met de katten en vind de paarden ook leuk. Niet dat hij ze ooit zo leuk vindt als ik ze vindt, maar hij heeft oprechte interesse in mijn passie. En dat vind ik belangrijk. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:51

Ik denk dat het vaak wel goed gaat zolang je met zijn tweeen bent omdat je dan nog beide kan doen wat je wilt, het probleem komt als er kinderen komen. Als jij met je paard bezig bent is hij verplicht thuis bij de kinderen te blijven. En als jij veel vaker weg moet dan dat hij weg kan gaan er dingen wringen natuurlijk!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:52

Oja. Ik pas ook op allerlei stallen als eigenaren op vakantie gaan. En als dat in onze gezamenlijke vakantie is dan gaat mijn vriend gewoon mee. Hij mest dan de stallen, ik ga ondertussen rijden. Daarna vegen we samen aan en hebben we de hele dag om samen leuke dingen te doen.

Ook 's avonds helpt hij dan met binnenhalen en voeren.

Ben heel erg blij met mijn vriend dat hij het allemaal zo accepteerd en er toch ook wel mee bezig is. :)

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:53

@ troi dat heb ik dus