Bokkers in de zorg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Bokkers in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 13:33

Beste mede-bokkers :D

Ik was wel benieuwd wie er allemaal in de zorg werken en wat jullie als functie hebben.

Vandaar dit topic! Hier kun je ook al je ervaring met de zorg delen(maar noem natuurlijk geen namen of uiterlijke kenmerken!)

Ik ben 2e jaars verpleegkundige en wil graag doorleren voor OK-assistent, ik vroeg me af hoe sommige bokkers
de baan als OK-assistent ervaren en of het lastig is, vertel mij er maar zoveel mogelijk over :D

Mocht OK-assistent mij niet meer bevallen dan zou ik graag willen doorleren voor nurse physician.

lonniejj

Re: Bokkers in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:49

Hier een 3e jaars hbo-v'er! :D Ik wil hierna ook doorstuderen, planning is ambulanceverpleegkundige :) Ik kan je verder niks vertellen over ok-assistent, daar heb ik geen ervaring mee! :P

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 13:50

lonniejj schreef:
Hier een 3e jaars hbo-v'er! :D Ik wil hierna ook doorstuderen, planning is ambulanceverpleegkundige :) Ik kan je verder niks vertellen over ok-assistent, daar heb ik geen ervaring mee! :P

Leuk!! :D Voor welke functie wil je graag doorleren? :D

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:51

Ik studeer op het moment persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg:) Loop nu stage op een woning.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:51

Ambulance verpleegkundige :) Acute zorg spreekt mij ontzettend aan dus hoop over een paar jaar de ambulance te bemannen :D

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 13:52

Wow knap, lijkt mij een erg heftig beroep!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:53

Heftig zal het soms zeker zijn, maar dat is juist ook weer iets wat mij trekt. Je weet nooit precies wat je kan verwachten en geen enkele dag zal hetzelfde zijn. Ik hou niet zo van regelmaat dat je ziet in verzorgingshuizen etc, dat is niet voor mij weggelegd :P

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 13:55

Ohhh nee verzorgingstehuizen vind ik ook echt een no :')

Kijk jij dan toevallig ook medics on call? zo niet, dat een is ambulance documentaire op TLC die elke zaterdag en maandag om half 9 of 9u begint.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:56

Uiteraard kijk ik medics on call! Prachtig programma dat mijn inziens goed laat zien wáárom ik dat graag wil. Oke, eerlijk is eerlijk, ze laten niet de bestelde ritten zien etc. Maar daar ben ik ook van bewust dat die er zullen zijn (en zelfs meer dan echte spoedgevallen :) ) maar ook dat, hoort erbij! :j

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:57

Ik ben sinds vorig jaar augustus gediplomeerd hbo-v'er en werk als oproepkracht bij een revalidatiecentrum. Erg afwisselend en van jong tot oud.

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:59

hier een eerstejaars HBO-V'er! :D de planning is of kinder- of spoedeisende hulp verpleegkundige
Laatst bijgewerkt door emilyxx op 25-05-13 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 14:00

Leuk! :D spoedeisende hulp lijkt mij ook erg leuk :j

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:01

Ik ga volgend jaar opleiding doen, Verpleegkundige niveau 4 :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:01

Ik werk als fysio in een verpleeghuis, vind het geweldig, maar weet niet of ik het nog een keer zou kiezen. De bezuinigingen treden fors in, en het wordt er niet beter en fijner werken van :n

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 14:01

Oeh ja de bezuinigingen, wij merken er op school met stages ook enorm veel van!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:05

verootjoo schreef:
Ik werk als fysio in een verpleeghuis, vind het geweldig, maar weet niet of ik het nog een keer zou kiezen. De bezuinigingen treden fors in, en het wordt er niet beter en fijner werken van :n

De bezuinigingen zijn goed voelbaar inderdaad. De werkdruk gaat nog meer omhoog. Hoe goed je het ook wilt doen, vaak is er gewoon te weinig tijd om meer met de mensen te doen buiten zorgverlening..

Is ook een van de redenen dat ik niet 'aan het bed' wil staan, je werkt jezelf een ongeluk.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:06

Hier een eerste jaars leerling verzorgende!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:09

hier iemand die nu al bijna 13 jaar als begeleidster wonen werkt bij een instelling voor meervoudig en verstandelijk gehandicapten.
ben geschoold als verzorgende ig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:11

lonniejj schreef:
verootjoo schreef:

De bezuinigingen zijn goed voelbaar inderdaad. De werkdruk gaat nog meer omhoog. Hoe goed je het ook wilt doen, vaak is er gewoon te weinig tijd om meer met de mensen te doen buiten zorgverlening..

Is ook een van de redenen dat ik niet 'aan het bed' wil staan, je werkt jezelf een ongeluk.

Precies, en het moeilijkste is nog dat de mensen het niet goed begrijpen en denken dat alles moet kunnen, familie die heel weinig doet omdat ze denken dat het wel geregeld wordt, mensen die menen dat ze weet ik het waar recht op hebben en je weer moet uitleggen dat dat niet zo is en we niet meer kúnnen bieden... In vakanties staan we gewoon onderbezet, waarneming is er nauwelijks maar er wordt wel verwacht dat we zo goed als al het werk van de collega's overnemen. Het is dat ik het werk leuk vind, maar de manier waarop maakt het wel moeilijker. Het ziekteverzuim wordt ook steeds hoger en ik denk dat dat logisch is.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:11

2e jaars hbo-v'er hier :) M'n volgende stage is met jong dementerenden.
Verder weet ik nog niet precies wat ik wil, eerst de opleiding maar eens afmaken.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:12

Ik val geloof ik net buiten het bootje als ik het zo eens lees :D
Ik werk wel in de zorg, maar op een andere manier. Ik werk al 11 jaar in een magazijn met zorghulpmiddelen. :D

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:14

verootjoo schreef:
Precies, en het moeilijkste is nog dat de mensen het niet goed begrijpen en denken dat alles moet kunnen, familie die heel weinig doet omdat ze denken dat het wel geregeld wordt, mensen die menen dat ze weet ik het waar recht op hebben en je weer moet uitleggen dat dat niet zo is en we niet meer kúnnen bieden... In vakanties staan we gewoon onderbezet, waarneming is er nauwelijks maar er wordt wel verwacht dat we zo goed als al het werk van de collega's overnemen. Het is dat ik het werk leuk vind, maar de manier waarop maakt het wel moeilijker. Het ziekteverzuim wordt ook steeds hoger en ik denk dat dat logisch is.

Helemaal waar.. Dat merk ik ook enorm. Je wilt zo graag meer doen, maar puur door de werkdruk, te weinig collega's en noem het maar op is het gewoonweg niet mogelijk. Hoe graag we het ook willen.. Het is een pure geldskwestie. Omdat de overheid vind dat we teveel 'verbruiken'.. Ik nodig ze graag uit om een dagje mee te werken. Eens zien of ze dan nog hetzelfde denken over bezuinigen.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:15

Hier dan een OK-assistent :D 3 jaar opleiding gedaan en nu anderhalf jaar gediplomeerd. Ik heb de opleiding als lastig ervaren, niet alleen de theorie maar ook de praktijk. Wat wel zo is, is dat mensen die al een medische achtergrond hebben (zoals jij TS) de opleiding makkelijker doorlopen dan mensen zonder medische achtergrond (zoals ik ;) ).
Werken op de ambulance lijkt mij ook echt leuk, maar geloof dat je hiervoor sowieso eerst een verpleegkundig diploma moet hebben, en dat trekt mij dan weer absoluut niet ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:16

Ik zit in de facultaire tak in de zorg :) maar heb tussendoor ook in de zorgsector een hogere functie gehad (alleen dan overstijgend zoals dat zo mooi heet). Momenteel solliciteer ik in de zorg op hbo/wo niveau, maar denk er meer over om een andere kant op te gaan. De ondersteunende diensten worden immers als eerste geschrapt en last in, first out. Maar goed, tot nu toe krijg ik toch alleen maar te horen dat er anderen beter bij het profiel passen :+

Hbo V lijkt mij geweldig, maar het de verplichte stage bij het bejaardentehuis trek ik niet :')
Als ik de komende tijd geen werk vind, speelt omscholing wel in mijn gedachte.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 14:17

Daar word ik persoonlijk als vpk in opleiding erg naar van, ik ga dit jaar naar het 3e jaar en nog steeds zijn de stages wéér met ouderen, echt heel vervelend!