Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Lente schreef:Ho eens even... Je zegt dat je zelf in het verleden niks met buitenlandse jongens te maken wilde hebben... Zo kent jouw omgeving jou ook en waarschijnlijk heb je daar ook bewust of onbewust je vrienden op uitgezocht. Jij bent nu veranderd (top overigens) maar nu besef je ineens dat het kwetsbaar is om je negatief uit te laten over mensen met een andere huidskleur.
Tamelijk hypocriet in mijn ogen.
Lente schreef:Klopt dat dat de opmerkingen niet minder pijnlijk maakt, maar ik vind het altijd zo zonde dat mensen dat soort dingen pas 'belangrijk' vinden als het ze zelf raakt.
Jij hebt hier nu pas heel even mee te maken. Minderheden hebben met die vooroordelen bijna dagelijks te maken!
eenitraM schreef:TS, jij bent geen haar beter dan de mensen op jeheen. Lees je eigen OP eens nogmaals
MirandaFuego schreef:Er is wel een verschil tussen discriminatie en gewoon een beetje plagen..
Ik denk namelijk dat het ook wel grappig bedoelt kan zijn en dat ze helemaal niet zo heel gemeen zijn.
Het is natuurlijk ook logisch dat doordat jij eerst zo anti was het wel 'het onderwerp van de dag' is.
Als je het gewoon als plagerijtje ziet kan het misschien heel anders overkomen op je, maak zelf ook eens een grapje erover en neem niet alles te serieus, dat zal de lading er snel genoeg van af halen!

love_western schreef:Ik ben eerlijk, heb zelf niks met buitenlanders.

Arrabel schreef:MirandaFuego schreef:Er is wel een verschil tussen discriminatie en gewoon een beetje plagen..
Ik denk namelijk dat het ook wel grappig bedoelt kan zijn en dat ze helemaal niet zo heel gemeen zijn.
Het is natuurlijk ook logisch dat doordat jij eerst zo anti was het wel 'het onderwerp van de dag' is.
Als je het gewoon als plagerijtje ziet kan het misschien heel anders overkomen op je, maak zelf ook eens een grapje erover en neem niet alles te serieus, dat zal de lading er snel genoeg van af halen!
Ja dat is waar, dat vind ik een hele goede tip, dankjewel.
Letizia schreef:love_western schreef:Ik ben eerlijk, heb zelf niks met buitenlanders.
Vind je dit niet een beetje kort door de bocht? Een Belg is ook een buitenlander he...
Pff, ik vind het altijd lastig om zulke dingen te horen, 'n klasgenoot riep ooit in een "grappige" bui: "Alle buitenlanders terug naar hun eigen land"
M'n pa is een Italiaan, dus ook een buitenlander, niemand heeft last van die man en nooit gehad ook...
Beetje raar om alles wat buiten Nederland valt over 1 kam te scheren...
Gaan mensen die "niks met buitenlanders te maken willen hebben" wel op vakantie naar het buitenland? Even een andere discussie, maar daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar
Hoe dan ook, het zal een plagerijtje zijn TS en hoe meer jij hapt, des te leuker het is
Dat was zijn reactie nadat ik had gezegd dat ik toch echt al getrouwd was, jongeman. Hij zou mij meenemen naar een 8 sterren hotel in Dubai. Ik vond het wel schattig 
Arrabel schreef:Vind je het heel vreemd?Inderdaad.. ik bedoel met buitenlanders ook Marokkanen, Turken en Negers...
En ik moet eerlijk zeggen dat ik met Marokkanen de meeste moeite heb..
Ik heb mezelf wel is ingeschreven op een Marokkaans forum en het probleem uitgelegd, dat ik vroeger veel gepest ben door Marokkaanse jongeren en dat ik bevooroordeeld ben en dat ik dat vervelend vind en dat ik daar vanaf zou willen..
Wat ik toen over me heen kreeg! Dat was echt niet normaal meer, ik heb mezelf snel weer uitgeschreven dat was echt geen succes.
Ik zou het ook niet op prijs stellen als mensen aan mij gaan vragen of ik ze van hun "allochtonenvrees" af wil helpen, dan zou ik ze ook vriendelijk vragen of ze wel helemaal goed bij hun hoofd zijn.Pauline schreef:Omdat de Marokkaan, neger, Turk.....niet bestaat.
Een hele bevolkingsgroep over een kam scheren, dat is nog altijd bijzonder discriminerend. Vraag me ook af of je wel doorhebt wat je zelf schrijft, hoe het overkomt?
Als jij zegt die Turk, waar denk je aan? Ik aan mijn buren hier die ontzettend lief zijn, voor me klaar staan, hard werken en altijd vriendelijk groeten.
Die Marokkaan? Is dat die jongen die hier zijn folders bezorgt en hard spaart omdat hij zijn oma zo graag wil zien en zijn ouders het ticket niet kunnen betalen?
Kortom, waar heb je last van? Dat jij geplaagd wordt nu of van het inzicht dat zo praten over hele groepen mensen echt heel onterecht is?