Op wat voor bed slapen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Op wat voor bed slapen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 13:41

Ik roep het al jaren en nu ik al een dikke week elke dag met rugpijn uit bed stap en me ook gewoon niet uitgerust voel, weet ik zeker dat het tijd is voor een nieuw bed.

Echter zie ik door alle bedden, matrassen en boxsprings het juiste bed niet meer :+

Uiteraard gaan we een keer op zaterdag uitgebreid beddentesten in de verschillende winkels. Maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen als je het bed al een poos in gebruik hebt.
Voldoet het nog steeds aan de verwachtingen, of lig je elke nacht toch nog in een kuil.

We hebben best wel iets te besteden, maar een bed van 3000 euro en meer gaat me gewoon wel een beetje ver en zo groot is het budget ook niet.

Wie heeft er ervaring met bijvoorbeeld de bedden van de IKEA of Leen Bakker, ben je daar tevreden over of had je liever voor een duur merk gekozen.

Ik weet bijvoorbeeld dat de Ikea wel goede voorwaarden heeft vwb het ruilen van een matras als het toch niet voldoet aan de verwachtingen e.d. Ik weet alleen niet hoe dit bij andere winkels geregeld is.

Wie kan me een beetje op weghelpen in de wereld van de bedden?

Amaris

Re: Op wat voor bed slapen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:42

Ik heb mijn boxspring hier besteld: www.hogies.nl

Geen ellenlange levertijd, maar via mail gewoon een leverdatum van een week later afgesproken. Ik heb er wel zelf nog een iets zachtere topmatras (traagschuim) bij gekocht, maar verder: toppie bed en toppie nakomen afspraken.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:43

Ik heb ooit eens op een speciaal matras gelegen tegen rugklachten.
De volgende dag kon ik niet meer opstaan :+

Dus bij rugklachten is zo een traagschuim nasa ding niet altijd prettig.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:46

Wij hadden twee bokspringen met binnenveering matrassen van de Ikea maar dit was een ramp. Als we om deden draaien wiebelde we alle kanten op. Nu hebben we een Auping bed met een traag schuim/koud schuim matras en ik wil niet meer anders. Wij hebben de Auping goedkoop kunnen overnemen en zelf twee nieuwe matrassen gekocht dus het hoeft niet duur te zijn!

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:52

Wij hebben afgelopen oktober nieuwe matrassen besteld. Na een aantal jaar op relatief goedkope matrassen te hebben geslapen en we een nieuw huisje kochten, vonden we dat we wel eens konden investeren in nieuwe matrassen.
We hebben gekozen voor de Auping Inizio (gekocht in een aanbieding, dus voor twee matrassen ongeveer 1200 euro kwijt). We hebben 6 weken moeten wachten tot de matrassen werden geleverd, maar sinds die tijd slapen we heerlijk.

Ik ben eigenlijk altijd een beste slechte slaper geweest en werd vaak met een moe gevoel wakker. Sinds dat we deze nieuwe matrassen hebben wordt ik 's ochtends uitgerust wakker en slaap ik 's nachts ook beter.

Op het oude matras werd ik ook vaak wakker met last van mijn rug of bekken en die klachten zijn op de nieuwe matrassen ook helemaal verdwenen.

Het matras bestaat wel in twee hardheden, dus ik zou wel een keer gaan proefliggen wat je fijner vindt liggen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:57

Ik heb auping spiralen. Een auping matras ging op dat moment boven budget, dus heb een Sultan Fjordgard matras van IKEA: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/20139930
Ik lig er nu bijna 6 jaar op en hij is nog als nieuw.
Matras was 600 euro en de twee lattenbodems volgens mij 500 euro :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:58

een matras van de Aldi op een paar pallets :+ Tot mijn verbazing nog een erg goed matras ook, de pallets dienen puur als lattenbodem/bodem.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 13:59

Ja proefliggen gaan we sowieso doen hoor.
Maar er is gewoon zoveel aanbod en zoveel keuze, dat het handig is als je al wat ervaringen van andere hebt gehoord.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:01

Ik slaap op een boxspring van Ubica, uit de kringloop voor 125 euro (2 x 90 cm) helemaal als nieuw. heb hem nu al 10 jaar, vorig jaar nieuwe (tweedehands) matrassen, heerlijk. Heb zelf enorm veel rugklachten maar bij dit bed geen last van. Zit wel veel verschil in boxsprings hoor!

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:02

een houten :')

Ooit was het mijn hoogslaper van vroeger ^^ mijn vader heeft hem zelf gemaakt en nu verkleint tot gewoon bed. Het is niet echt een 1 en ook niet bepaald een 2 persoons bed. Beetje tussen in. Heb er ook een apart matras voor maar verder toppie bedje ^^ bedankt paps.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:03

Ik zelf slaap op het goedkoopste matras van de Kwantum :D

Mijn ouders hebben boxsprings van Ikea. Kwaliteit is best goed, maar ze kwamen er allebei later pas achter dat ze eigenlijk liever een hard matras hadden dan een zacht en vice versa. Nu hebben ze allebei een ander topmatras wat maakt dat het geheel zo dik is dat er amper een hoeslaken omheen kan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:05

Hier ook lattenbodem en matrassen van IKEA. Bevallen super! Vond de proeftijd ook heel aantrekkelijk!
Hiervoor hadden we een (goed) waterbed en ik vond daar niets boven gaan.... (helaas dacht m'n vriend daar niet hetzelfde over :P ) Je hebt heel verschil in kwaliteit, en dat merk je in de praktijk ook heel goed. Vrienden hadden een heel goedkoop ding. Als de een bewoog, lag de ander even later nog na te schudden.....
Een watermatras vind ik ook heel erg fijn!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 14:05

Ja maar je mag toch 90 dagen proefliggen bij de IKEA?

Dacht dat ergens op een site gelezen te hebben, volgens mij die van Kassa, maar dat was al een ander topic dus weet niet of dat nog steeds zo is.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:07

Ik had snel last van mijn rug, ging vaak voor een relatief hard matras omdat ik het bij een zacht matras (waar je 'in zakt') vaak erger had. Mijn vriend heeft een tijdje een boxspring gehad en daar werd ik telkens gebroken op wakker.
Schijnt dat een goede boxspring afgesteld moet worden op jouw gewicht en dat van je partner, ik weet er het fijne niet van maar vraag dat zeker na als je voor een boxspring gaat.
Dus een nieuw bed en hard matras gekocht. Heerlijk!

Nu heb ik hier in Engeland een gemeubileerde kamer en daar ligt een enorm dik matras met springveren op een onderstel dat gewoon een plank is.
Toen ik dat zag, dacht ik dat het voor geen meter zou liggen.
Maar ik ben helemaal om!
Het ondersteunt super en zakt niet in. Ook van de veren heb ik geen last.
Ik gebruik het matras veel, ik heb namelijk geen tafel/stoel op de kamer dus ik leef er praktisch op.
En dit kan geen duur matras zijn, want de rest van het huis staat vol met Ikea-spul dat na een jaar gebruik al van ellende uit elkaar valt (vorige huisgenoten waren niet zuinig op de spullen te noemen..)

Heel slim dus om ervaringen te vragen. Kijk verder dan een matras wat je gewend bent, soms kan het echt een enorm verschil maken
En goedkoop hoeft niet persé slecht te zijn (andersom geldt dit waarschijnlijk ook in sommige gevallen).
Succes *\o/*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:07

Ik wilde zeggen nee hoor, 3 maanden............. :')
Maar dat klopt dus! :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 14:09

Kentaro schreef:
Ik wilde zeggen nee hoor, 3 maanden............. :')
Maar dat klopt dus! :D

ja en we plaatsten ons bericht tegelijk dus ik had die van jou nog niet gelezen ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:09

Sak, op de site van IKEA:
Citaat:
Van gedachten veranderd? Binnen 90 dagen mag je terugbrengen en ruilen, conform onze verkoopvoorwaarden. Breng de ongebruikte artikelen terug met hun originele verpakking, samen met de kassabon, en je ontvangt van ons het aankoopbedrag terug. De artikelen kunnen naar alle vestigingen worden teruggebracht.

Artikelen uit de koopjeshoek en matrassen die uit de oorspronkelijke verpakking zijn gehaald kunnen, in beginsel, helaas niet worden geruild of geretourneerd.

http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_s ... halen.html

Maar bij matrassen zelf staat
Citaat:
Kom een matras halen bij IKEA (onze manier van verpakken maakt dat makkelijker – we leveren ook aan huis) en probeer hem 90 nachten uit. Slaap als een roos – of breng de matras terug en probeer een andere uit. Onze matrassen zijn ongelofelijk comfortabel, maar elk op hun eigen manier. De beste matras is de matras die het beste bij jou past.

met een link naar bovenstaand :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 14:12

Mmmmm dat is wel een beetje dubbel idd. Maar dat is wel even iets om na te vragen.

Ik dacht ook dat 1 van de sultans van de IKEA twee jaar geleden best getest door de Consumentenbond waren.

Maar goed we weten nog helemaal niet of het wel een IKEA gaat worden. Maar er zijn wel een boel positieve verhalen over te vinden, ook over veel duurdere merken uiteraard. Maar ik kom ook van alle merken e.d. klachten tegen op het internet. Dat maakt het dan dus zo lastig want dan weet ik het niet meer.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:13

Ik heb een boxspring en matras van de Ikea, een van de duurste daar maar ik ben er niet tevreden mee. Het matras begon met twee jaar te vervormen ondanks dat ik ze elke maand draai/ omleg. Daarnaast kochten wij het matras als hard maar het is nu zo zacht en slap dat mijn vriend er een parketvloertje heeft onder gelegd :Y) .Volgende bed wordt waarschijnlijk echt een Auping, dat wordt sparen dus!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:21

Kan zijn dat mijn ouders hun bed voor die regeling hebben aangeschaft of er niet van wisten, dat weet ik niet :)

En er zal zeker een verschil in kwaliteit zitten tussen Ikea en bv Auping, dat is aan de prijs te zien :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:26

waar je bed van komt maakt op zich niet veel uit, dat is maar de omkadering uiteindelijk. Ik heb zelf rugklachten en waar mijn bed nog geen 300,- gekost heeft, waren lattenbodem en matras wel bij de duurdere. Overigens zijn zachte matrassen slechter voor je rug dan harde (ook al lijken zachte zalig te liggen, op lange termijn niet goed, althans niet bij mij volgens de dokter). Ik geloof wel dat goedkoop duurkoop is, vb je lattenbodem, als je geen al te gekke dingen doet, gaat zo'n ding wel een half leven mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:48

Ik heb een ijzeren bed , net nieuwe lattenbodems en voorlopig ligt het wel. Deze in nood bij de Jysk gehaald en ligt prima :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:25

Wij hebben, na een Auping gehad te hebben en mijn vele rugpijn, nu gekozen voor een Ikea boxspring.
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/40160384/
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/20257725/

Heb er extra hoge poten onder, heerlijk! Kan nu veel gemakkelijker uit bed komen!

Mijn schoonouders hadden Ikea matrassen en na een behoorlijke tijd toch niet tevreden, konden zo terug en konden nieuwe uitzoeken. Matrassen waren uiteraard uit de verpakking en gebruikt. Was voor mij een reden om Ikea te proberen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:29

Hier een waterbed ivm lichamelijke klachten na een verkeersongeluk en slapen op'n matras was niet fijn.
Inmiddels slaap ik al jaren op een waterbed en voel me uitgeruster dan op een matras.

Heb mijn waterbed weg bij beterbed en was de goedkoopste :o
Wij willen niks anders meer.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:31

Ik heb eerst het duurste matras van Ikea gehad. Koop GEEN matras van Ikea! Binnen een jaar had ik er een hele kuil in en ik en mijn vriend kwamen gebroken het bed uit. Ikea heeft mijn matrassen terug genomen want ze zagen zelf ook wel wat voor kwaliteit het was. Je rug is erg belangrijk. Nu heb ik boxspring op hoge poten van de Sleep and Dream collectie. Het matras alleen kost 1800 euro en de boxpring geloof ik 700 maar ik heb geen last van mijn rug meer. Je moet er wel jaren mee doen en elke dag opstaan met rugpijn is ook niets.