Wonen rondom Ede

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Wonen rondom Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 14:34

Net terug van een heerlijke wandeling bij planken-wambuis (Ede), en zoals zo vaak kom ik weer terug met het gevoel van: ik zou daar best willen wonen!
Vandaar de vraag: hoe is het wonen in die omgeving?
Voor mijn man zijn werk maakt het niet veel uit, reistijd zal ongeveer gelijk blijven.
Zelf zit ik momenteel helaas in de ww, ben dus niet aan werk gebonden.
Ik zou willen gaan (eventueel) voor een vrijstaand huisje in het bos of aan de rand van. We zijn maar samen (+ huisdieren). Zou wel een tuin(tje) willen.
Belangrijk voor mij is de bereikbaarheid van alles. Ik ven zelf afhankelijk van een scooter en OV.
Daarnaast zou ik een plekje voor mijn paard moeten vinden, maar dat hoeft zeker geen luxe stalling te zijn. Liever juist iets eenvoudigs.

Verder zijn wij vrij op ons zelf en genieten van rust en natuur.
Dus mensen uit ede en omgeving; brand los!

Douce

Re: Wonen rondom Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:38

Ik woon als student in Wageningen. Weet niet of je echt in de stad wilt wonen of een dorp ook goed is? Ik heb zelf in Ede gewoond maar heb me er nooit thuis gevoeld. Zelf zou ik eerder gaan voor een huis in bijvoorbeeld Rhenen, Wageningen-Hoog, Renkum, Doorwerth, Wolfheeze of Bennekom.

Verder is het natuurlijk makkelijk dat alles in deze omgeving goed te bereiken is, zowel met het ov als met de auto. Fietsen vind ik hier zelf echt verschrikkelijk haha.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 14:42

Nee, absoluut niet in de stad. Ik woon nu ook in buiten gebied.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:43

Ik woon nu een aantal jaar in Ede op kamers omdat ik daar studeer. Wat jij zegt, de natuur is top, maar toch zou ik er zelf na mijn studie niet willen blijven wonen. (Ede zelf heb ik het dan over). De ene plek heeft totaal geen sfeer, veel huizen zijn totaal niet mijn stijl (heel klein of juist heel strakke nieuwbouw) en vrij veel vandalisme/criminaliteit/overlast, zeker in de wijk waar ik woon. Maargoed, dat is natuulijk heel persoonlijk.

Bereikbaarheid is wel top, vlak bij de snelweg en vanaf het station ben je met een tien minuten in Arnhem, half uur op Utrecht of Amersfoort, binnen een uur in Amsterdam of Nijmegen en met de bus kan je nog veel meer kanten op. Wat je paarden betreft zit er redelijk wat in de buurt. Als je echt iets rustigs zoekt kan je misschien beter eens kijken naar Lunteren? Daar heb je heel veel vrijstaande huizen met aardig wat grond en bent binnen een kwartier in Ede!
Laatst bijgewerkt door marrlinde op 20-05-13 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:43

Ik woon er, in het buitengebied vlakbij Lunteren. Vind Ede zelf niets aan maar de omgeving is echt genieten.
Buitengebied is wel leuk wonen vind ik!
Ligt er heel erg aan wat je gewend bent nu, de mentaliteit is wel veluws, dwz dorps ipv stads. Een vriend van mij uit Amsterdam vind dat het hier erg christelijk en behoudend is.

Huizen zijn wel duur hier, helemaal als je buitenaf wilt wonen. Voor paarden genoeg aanbod, een weiland ergens huren moet ook nog wel lukken.
Openbaar vervoer is prima vind ik, Ede ligt erg centraal in het land.
Buitengebieden zijn alleen niet goed bereikbaar met de bus.
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 20-05-13 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:45

Dan zijn de dorpen die ik heb aangehaald zeker de moeite waard om te bekijken denk ik!

Dat dorpse van Ede (?) herken ik juist totaal niet. Maar dat zal ook verschillen per wijk.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:46

Dorps in de zin van, doe maar normaal dan ben je al gek genoeg.
Ook op kunst en cultuur vlak vind ik het dorps, weinig aanbod. Ga je bijv. naar Arnhem dan is het veel meer stads.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:47

Als stalling kan ik je de Maria Hoeven in Renkum aanraden! Paarden gaan naar buiten (kude's van ongeveer 15 paarden) om 7 uur en om 22:00 weer naar binnen (behalve de 24/7 weide). Goede buitenbak, binnenbak, longeerbak. Het bos en de Veluwe rijd je zo heen vanuit het pad tussen de weilanden door. Vriendelijke mensen en gewoon lekker recreatief allemaal.

Ik woon zelf in Wageningen (op kamers) paard ga ik heen met de bus (10 minuten) of ik fiets er heen (half uurtje)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:49

Ik heb een jaar in Ede gewoond, en nu in Veenendaal. Beide leuke plaatsen maar in Veenendaal voel ik me meer thuis. Zou bijvoorbeeld een chaletje niet iets zijn voor jullie?
Met het OV. Kan je hier alle kanten op. En ook aan stalling is hier genoeg te vinden.
Maar om nou te zeggen dat ik hier de rest van m'n leven wil blijven wonen? Dat zeker niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 14:53

T is ook omgeving ede ;) geen idee welke dorpen daar allemaal omheen liggen ;)
Ik woon nu in een van de christelijkste gemeente van nl, dus ben op dat vlak wel wat gewend.
Chalet zou op zich prima zijn, hoewel we wel ruimte moeten hebben voor mijn nagelstudio en mijn man zijn muziek studio.
Vrij staand is een must. Budget is beperkt. Geen idee hoe de prijzen liggen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:57

Wil je huren of kopen?
Je moet wel een grote zak geld meebrengen als je hier een vrijstaand huis wilt kopen denk ik.
Omgeving lunteren is wel heel leuk vind ik, je zou eens moeten kijken op de hessenweg en alle aangrenzende zijwegen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:00

Omgeving Oosterbeek, Doorwerth, Renkum kan ook erg mooi zijn, dan zit je weer meer aan de kant van planken wambuis en de edese hei.
Gewoon lekker een weekendje weg naar de veluwe en rond gaan touren een idee? :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 15:00

Huren kan, maar dan kom je hier echt op een rijtjes woning uit, wat we absoluut niet willen

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:08

Ik heb altijd in omgeving Rotterdam Gewoond en woon nu sinds begin maart in ede. Ik woon in veldhuizen, dus net in de rand van het centrum. Ben er in 10 minuutjes op de fiets (stad)
Ik heb dus niet echt heel veel natuur hier. Maar wel alles in de buurt wat ik nodig heb. Bus om de hoek. In 10 minuten bij de trein op ede Wageningen. Ook voor de kleine meid is de kinderboerderij in de buurt en kinderopvang en scholen.

Ik heb zelf geen auto maar kom echt wel overal waar ik wil zijn en best makkelijk.

Wij wonen in een drive in woning. Lekker ruime woning en een honden wandelgebied hier achter.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:20

veldhuizen zou ik persoonlijk in ieder geval afraden, erg veel overlast/ criminaliteit (auto's in de fik, (georganiseerde) inbraken, samenscholingsverboden) heb er een jaar of 16/17 gewoond.
het ligt inderdaad wel overal redelijk dicht bij :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:24

Ik woon zelf in Oo.sterbeek, heerlijk dorp tussen Arnhem en Ede in, overal bos om je heen maar ook dicht bij de stad en toch goed bereikbaar.
Ook qua stallingsmogelijkheden zit je hier prima.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:47

Heb hier echt totaal nergens overlast van hoor (Ede Veldhuizen). Nooit problemen gehad in deze maanden hier. Ik woon in de horsten-buurt. Misschien dat het nog per buurt verschilt? Want heb hier eigenlijk alleen maar Nederlandse gezinnen in de buurt wonen, op 1 of 2 huizen na met Poolse mensen. Maar ook ven hen heb ik geen overlast, en ze werken altijd overdags.

Wel een andere buurt hier vol Turkse mensen, maar daar heb ik ook echt geen last van.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:58

TS wil buitenaf wonen, dichtbij de natuur.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 17:05

Klopt, absoluut niet in een wijk

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:11

Je zou een bouwval kunnen kopen en die helemaal opknappen, die zijn er hier genoeg in de buurt. Een huis huren wat te koop staat kan ook.
Verder zijn er veel chaletparken overal.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:13

Ede is duur om een huis te kopen. En huren is een lastige, je moet jaren ingeschreven staan. Of voor een hele dure particuliere huurwoning gaan.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:19

Ikzelf woon in Doorwerth. Heerlijk rustig met de bushalte voor de deur. ( hij gaat alleen wel 1 keer in het half uur) verder een kleine winkelcentrumpje met echt puur noodzakelijke dingen, zoals dierenwinkel , lidl, c1000 , kapper, bakker, snackbar, bloemenwinkel, boekenwinkel, kruitvat en een slijterij.
A50 is nog niet eens 5 minuten verwijderd van doorwerth af.

Wij wonen in een appartement met het balkon aan de bosrand, echt heerlijk! maar je moet wel van de vergrijzing houden hier in het dorp ;)

En idd.. een heeeeeele grote zak geld voor een vrijstaand huisje hier.
Wij zijn zelf ook op zoek naar een koopwoning in de omgeving ede/ wageningen / oosterbeek. Tot nu toe alleen nog maar woningen gezien waarvan ik alleen maar mag dromen komende 20 jaar.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:20

Dan hoop ik dat je een flinke zak met geld hebt. Buitengebied is enorm duur en Ede zelf is ook niet erg goedkoop (huren of koop)

Woonde 20 jaar in de randstad nooit geen problemen gehad. Ik woon 2 maanden in Ede en er werd bij de buren (snackbar) ingebroken :')
Daarna nog een aantal vandalisme dingen gebeurd bij ons en de beide buren.
Ik woonde in oud Ede Zuid, ik vond het er heerlijk (aan de spoorweg) maar ik heb sinds december een eigen huisje in Rhenen.

Ja ik mis de Edese en Ginkelse Hei, daar stonden de paarden aan. Maar de Utrechtse Heuvelrug is ook gaaf, veel meer verschil in hoogte.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 17:21

Chalet park gaat m ook niet worden. Wil absoluut niet op een park zitten. Daarnaast mag je de meeste recreatie woningen ook niet permanent bewonen wat ik er van lees.

Ik sta voor suggesties open, wil naar het bos! ;)
Op een half uur tot 45 minuten vanaf Zaltbommel

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:23

Ik woon zelf in Ede (vlakbij het station) maar zal liever in ehet buitengebied wonen. Lunteren, Ederveen bijvoorbeeld. Huizenbzijn hier inderdaad wel erg duur. :j
In Ede zelf zal ik maar in weinig buurten willen wonen. Het liefst de wat "duurdere" buurten dus geen Veldhuizen, Ede Zuid, Rietkampen etc. Veel criminaliteit en diefstal. :o