Online bestelling - hoe liefst bezorgen? Gewone post?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Online bestelling - hoe liefst bezorgen? Gewone post?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 09:53

Hoi allemaal!

De pakkettendienst waarmee ik al jaren pakketten verstuurde, heeft aangekondigd dat ze er mee gaan stoppen....per direct -O-

Ik moet nu dus op zoek naar een andere manier van verzenden en ben erg benieuwd naar ervaringen van andere bokkers, hebben jullie nog voorkeuren qua bezorging, of juist afraders?

Van welke bezorgers worden jullie blij, en van welke juist niet?

Mijn eigen ervaring is eigenlijk dat er overal wel eens dingen fout gaan, je bent helemaal afhankelijk van de bezorger bij jou in de buurt...
heb je een fijne postbode dan werkt PostNL vaak prima!

PostNL is op zich wel leuk vanwege het als ontvanger zelf kunnen volgen van je pakket, en je kunt natuurlijk ook de bezorgtijden en -plaats bekijken en wijzigen, dat is wel heel leuk! Maar je hoort er ook steeds meer klachten over qua bezorging, en als er zaken fout gaan (kwijtraken / beschadigen) dan is het vaak nog lastig om een vergoeding te krijgen -O-

DHL-4-YOU wordt ook best regelmatig gebruikt, is natuurlijk lekker betaalbaar maar persoonlijk BAAL ik echt als ik ergens iets koop, en vervolgens blijkt na het afrekenen dat ze op die manier verzenden....dan weet ik zeker dat ik minstens een week op mijn pakketje kan wachten -O-
Afhaalpunt zit hier ook niet bepaald dichtbij.

Packs.nu gebruikte ik tot nu maar dat kan dus niet meer omdat de vervoerder hier er mee stopt.

GLS heb ik vroeger gehad (voor Packs) en dat ging ook altijd wel aardig. Dus dat is ook wel een optie :)

Selektvracht is vaak toch ook een beetje zo-zo...

Kortom: wat vinden jullie als ontvanger (of verzender) aanraders of juist afraders, waar worden jullie (niet) blij van? :D

xNK

Re: Online bestelling - hoe liefst bezorgen? Gewone post?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:57

Wij hebben vrijwel altijd PostNL en anders DHL, nog nooit echt problemen mee gehad.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:00

Misschien even wat concreter:
Verstuur je af en toe een pakket als particulier of heb je een bedrijf waarvoor je een andere logistieke dienstverlener zoekt? Ik denk het eerste, maar aangezien je schrijft 'de pakkettendienst waarmee ik al jaren pakketten verstuurde', twijfel ik.

Overigens ben ik ook wel benieuwd welke pakketdienst ermee gestopt is?!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:01

DHL!
mijn pakket komt iig altijd aan, en onbeschadigd!
dat is met postNL wel 50% van de keren andere koek :7

ik wacht dan liever 2 dagen extra, maar dan heb ik wel goede service tegen een betere prijs

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:04

De gewone post vindt ik het fijnste, en al altijd een webshop kiezen die dat als mogelijkheid geeft. Dan kun je nl ook pakjegemak doen en later ophalen. Ik ben nooit thuis, dus kan ik altijd later naar het postkantoor.

DPD vindt ik niet fijn, die bieden 2x aan en daarna wordt het teruggestuurd...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:05

PanniePannie schreef:
Overigens ben ik ook wel benieuwd welke pakketdienst ermee gestopt is?!

pmarena schreef:
Packs.nu gebruikte ik tot nu maar dat kan dus niet meer omdat de vervoerder hier er mee stopt.

Ik volg even, want ik verstuur ook nog wel eens wat en hou niet zo van postNL, al wat problemen mee gehad. :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 10:06

Ha Pannie, zie bericht en onderschrift :P

In het bericht staat Packs die er bij ons mee gestopt is, en ik verstuur vrijwel dagelijks wel wat pakketten, zakelijk dus.

Maar voor de vraag an sich (met welke diensten hebben mensen goede of slechte ervaringen) maakt dat natuurlijk niet zoveel uit :)

Ojajoh: ja bij jou duurt het dus ook wat langer met DHL?

Ik vind dat echt (als klant) een nadeel....en hier heb ik onlangs ook een pakje gevonden, achter het huis onder een emmer, helemaal zompig en verkreukeld, wist ik veel dat dat pakje daar lag, dacht al dat het nu wel erg lang duurde maar hij lag daar dus al een paar dagen water te trappelen -O-

Annemeik: Dat Pakjegemak kun je geloof ik alleen kiezen direct bij je bestelling toch?
Of kun je dat ook nog online wijzigen na verzending, als je de code hebt en naar de Track&Trace gaat? MijnPostNL ofzo is dat geloof ik...?
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-05-13 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:07

Ja, dat kun je later nog aanpassen wanneer het de eerste keer aangeboden wordt. Maar als het meteen als mogelijkheid bij de bestelling staat is dat het fijnste omdat je het dan meteen kan regelen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:08

Hier ook alleen maar goede ervaringen met DHL, ook qua snelheid, maar moet er wel bij zeggen dat ik alleen maar verzend van servicepunt naar servicepunt vanwege de slechte bezorg-ervaringen :j

Van punt naar punt kost het ook minder geld en minder tijd en is ook voor de ontvanger prettig.

TNT werkt hier niet vlotjes, alleen met m'n "eigen" bezorger gaat het prima, verder helaas alleen minder goede ervaringen (

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:10

Misschien een keuze bieden tussen DHL en Postnl? Dat zie ik soms wel in sommige webshops. Zelf heb ik eigenlijk bijna nooit problemen met beiden, en als iemand problemen verwacht bij 1 van de 2, kunnen ze de ander kiezen :)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:11

Post.nl vind ik het fijnste, nog nooit iets kwijt geweest of beschadigd afgleverd. Selektvracht, DHL en UPS niet zo blij mee. UPS stuurt het terug naar de ontvanger als ze het 2 keer aangeboden hebben zonder succes. DHL vind ik niet fijn vanwege de afhaalpunten die niet echt in de buurt zitten. Maar het ligt denk ik ook wel aan de bezorgers of je er tevreden over bent of niet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:12

pmarena schreef:
Ojajoh: ja bij jou duurt het dus ook wat langer met DHL?

:j

ja mijn pakketten doen er gemiddeld 3-4 dagen over ,maar ik stel de klant daarover op de hoogte en dan is er verder geen probleem :D
daarbij hebben ze dan de keuze uit ophalen bij point (4,-) of thuisbezorgd (5,50)
en mensen kiezen vaak voor een point want willen deze tijd toch besparen op geld :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 10:13

Shirley: Ja, dat vind ik zo balen van PostNL.... op zich zou ik daar wel naar over willen stappen omdat ik het een hele grote plus vindt voor de ontvanger dat die dan zijn pakket beter kan volgen en meer inspraak heeft.

Maar het gedonder dat je er over hoort...en het niet netjes vergoed krijgen van manco zendingen dat schrikt me wel heel erg af. Het zijn toch regelmatig pakketten van honderden euro's die onderweg gaan :=

Dat van punt naar punt vind ik persoonlijk geen enorm voordeel, ik moet dan zelf een eind gaan rijden elke dag om het daar te krijgen, en de klant moet het ook nog eens gaan halen.... maar wellicht willen heel veel mensen die juist wel graag, ik heb geen idee. Vandaar het topic :)

Aan de andere kant, als mensen het graag op willen halen dan kan dat natuurlijk ook via PostNL op het postkantoor :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:13

Ik koop vaak spullen bij Agradi en zij verzenden met DHL. Top service, altijd snel in huis +:)+ En ik heb ook weleens iets met DPD Pakketservice gehad, ook heel snel en heel goed geleverd! (ik heb geen idee meer welke winkel dat dan weer was)

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:16

Als ontvanger vind ik DHL of PostNL prima werken. DHL idd wel iets langer wachten op pakketje dus wil wel van tevoren weten dat daarmee verstuurd wordt. Als ik iets snel nodig heb zal ik dan ergens anders bestellen omdat het wel even duurt met DHL. PostNL gaat hier prima, fijne bezorgers ;) GLS vind ik waardeloos: 1x iets aanbieden, niet thuis en direct naar distributiecentrum meegenomen alwaar ik het opn ophalen. 35 km verderop!! Moest er gewoon een 40 min voor in de auto zitten, dat vond ik echt belachelijk en direct een reden om niet meer bij de betreffende webwinkel te shoppen.
Ik zou dus ook zeggen: bied een keuze tussen DHL en PostNL.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:17

Voordeel aan Postnl is dat het allemaal wel heel doorzichtig is: je ziet wanneer het onderweg gaat, of het afgeleverd is, kan tijden aanpassen etc. Ik zou dan toch wel voor Postnl kiezen. Ben je voor het kwijtraken van pakketten als bedrijf niet verzekerd? Misschien kan je dan pakketten boven 50 euro verzekerd laten verzenden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:23

Ik ben een voorstander van dpd, DHL en postNL. Ik laat altijd alles naar de zaak komen en dat gaat erg snel!

DHL is ook internationaal erg fijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 10:25

Van wat ik tot nu toe langs zie komen zou inderdaad een keuze-mogelijkheid tussen PostNL en DHL4YOU wel een goede optie zijn waar de meeste mensen wel tevreden mee zouden kunnen zijn :)

Net even gekeken en er zijn inmiddels ook wat meer van die DHL-punten bij gekomen, er zitten er nu 2 net binnen de 10 km dus dat is nog wel te doen.

Moet ik alleen (als ik dit ga doen) wel even goed uitzoeken hoe ik dat in het vat moet gieten :=

Een jaar of 7-8 geleden heb ik DHL ook wel overwogen, maar toen bestond DHL4YOU nog niet dus was het de gewone verzending en dat werd echt idioot duur :oo

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:28

Is het voor jezelf dan wellicht niet het eenvoudigste om gewoon voor DHL te kiezen en dan alleen de klant de mogelijkheid te geven de keus te maken om het of aan huis, of op het servicepunt te laten bezorgen ?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:30

Pmarena heb je ook al eens gekeken naar Hermes en DPD als paketdienst??
Vroeger toen wij nog in NL woonden had ik erg goede ervaringen met de DPD. En Hermes is in Dld goed bekend, maar is zover ik weet nu ook in NL begonnen. Is mss nog een optie voor je. In ieder geval kan je bij Hermes ook je paket vervolgen, maar hoeveel en hoever ze al in NL werken durf ik je niet te zeggen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:31

pmarena schreef:
Van wat ik tot nu toe langs zie komen zou inderdaad een keuze-mogelijkheid tussen PostNL en DHL4YOU wel een goede optie zijn waar de meeste mensen wel tevreden mee zouden kunnen zijn :)

Net even gekeken en er zijn inmiddels ook wat meer van die DHL-punten bij gekomen, er zitten er nu 2 net binnen de 10 km dus dat is nog wel te doen.

Moet ik alleen (als ik dit ga doen) wel even goed uitzoeken hoe ik dat in het vat moet gieten :=

Een jaar of 7-8 geleden heb ik DHL ook wel overwogen, maar toen bestond DHL4YOU nog niet dus was het de gewone verzending en dat werd echt idioot duur :oo

als ik veel bestellingen heb ,dan kies ik 2 dagen dat ik naar DHL point ga, en de pakketten bereid je thuis voor en betaal je online (scheelt zoveel ellende!)
en dan 2 x per week breng ik de meuk weg
de online betaalde pakketten hebben geloof ik 30 dagen de tijd om gebracht te worden
moet zeggen dat hun service ook goed is, als ik mail over een pakket heb ik dezelfde dag nog antwoord terug

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:10

pmarena: worden de pakketten nu dagelijks bij jou thuis opgehaald?

Ik heb zelf als particulier DHL4YOU gebruikt en vond het een voordeel dat ik voor 4 euro een flink pakket kon verzenden. Wel de ervaring dat een pakket al gauw 5 dagen onderweg was ipv de 2 dagen met PostNL. Prijs woog voor mij zwaarder. En een pakket kunnen ophalen bij een DHL-punt is handig, maar dan moet het DHL-punt wel buiten werktijden open zijn (zoals bv een benzinepomp). Anders moet je alsnog wachten tot koopavond of zaterdag.
Ik vind het wel handig om van te voren te weten met welke bezorgdienst een webshop werkt, of welke bezorggarantie hij geeft (vandaag besteld, morgen in huis). Al is dat laatste nu met PostNL ook niet meer gegarandeerd... met bol.com vaker gehad dat de post er 1 of 2 dagen langer over deed. Dat is wel vervelend als je het bewust daar koopt vanwege de snelle ontvangst.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:16

Ik vind persoonlijk post.nl echt de beste keuze, maar waarom laat je de klant niet kiezen? Of iets goedkoper en langer wachten of sneller en iets meer betalen? Gewoon beide opties geven lijkt mij het handigste :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 16:04

Tot nu toe bracht ik de pakketten zelf weg, ik vind dat ook veel prettiger dan de hele tijd met een half oog op de deur gericht wachten tot ze afgehaald worden, dan word je zo geleefd :=

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:07

Vindt DHL via een servicefunt wel fijn of kiala. Zowiezo een voorkeur om het ergens om te halen of dag te bepalen, omdat ik weinig thuis ben.