Afwassen met de hand, het eerlijke antwoord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak was jij af (met de hand)?

Zodra ik iets gebruik, was ik het erna direct af!
31 (4%)
Ik was af na elke maaltijd (3 keer per dag)
86 (12%)
Ik werk een keer per dag alles weg
306 (42%)
Ik was om de paar dagen af
137 (19%)
Ik was af als mijn aanrecht vol staat en mijn kast leeg is
112 (15%)
Mijn afwas is ondertussen weggelopen naar een huis waar het niet schimmelt
14 (1%)
Afwas? O, datgene wat mijn schoonmaakster wegwerkt?!
26 (3%)

Totaal aantal stemmen: 712

Urielle

Afwassen met de hand, het eerlijke antwoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 22:10

Omdat ik een nieuwsgierig mens ben, een vraag voor iedereen die nog niet doet aan afwasmachines :D

Sani

Re: Afwassen met de hand, het eerlijke antwoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:10

Ikzelf was vaak direct na gebruik af. Kleine moeite vind ik het. :)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:11

Hier wordt iedere dag zo'n 3x afgewassen. Mijn zusje en ik doen het 's avonds, mijn moeder overdag.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:11

Zijn er dan mensen die het niet meteen afwassen?!?! :wow:

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:13

Ik heb echt een hekel aan afwassen, zodra ik op mezelf ga wonen dan is het eerste wat ik koop een vaatwasser :')
Ik woon bij mijn moeder dus we splitsen de afwas, maar meestal doen we het ongeveer 3 keer per dag :j Als het te lang staat vind ik het altijd viezer worden op een een of andere manier :+

Anoniem

Geryon schreef:
Zijn er dan mensen die het niet meteen afwassen?!?! :wow:

Studenten.

Dana01

whahaha ik,ik kook niet thuis dus heb alleen een mes en een koffiekopje elke dag, dat spoel ik even af en 1 keer in de week was ik af :=

en nee, ik ben geen studente meer :D

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:14

Bij mijn ouders heb ik de luxe van een afwasmachine, maar bij grote hoeveelheid help ik graag mee.
Bij mijn vriend was ik na de maaltijd af. Heerlijk. Muziekje op, uitzicht op de tuin en een verrast gezicht van mijn vriend die het meestal vergeet en dan kom ik weer langs :D

Ik krijg altijd een vakantiegevoel als ik met de hand afwas, ben ik de einige?

Thats_Me

Ik haat afwassen. Spoel het vaak wel even om of zet water in m'n schaaltje maar elke dag afwassen nee vaak om de 2-3 dagen. Heb ook bijna geen afwas ben alleen en hergebruik glazen/bordje als er alleen maar water in heeft gezeten of wat kruimeltjes op liggen.

Geryon

Gadver := Wat maakt het voor studenten dan anders?

Dana01

Re: Afwassen met de hand, het eerlijke antwoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:15

wat is daar gatver aan? :D

jiehaaa

Ik was niet elke dag af. Spoel wel alles schoon, maar zoveel afwas heb ik niet niet. En heb altijd genoeg te doen. Ik heb geen hekel aan afwassen maar elke dag? Nee, zou niet weten waarom.

karuna
Drukke kabouter

Ik kan geen keuze maken omdat het nogal wisselt. Soms was ik meteen af, soms een of twee keer per dag maar soms zit er langer tussen of schuift het in de afwasmachine.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:16

Ik durf nu niet meer neer te zetten hoe 'vaak' wij afwassen in de week :o

Anoniem

Ik was cq spoel alles meteen af. Niet mn hobby maar ik heb hier een zieke kat rond lopen. Als die vieze vaat gaat aflikken dan is ze dagen lang aan het spugen. En aangezien meerdere keren per dag kots opruimen nog veel erger is ..........

heidy_wilco

Thuis hebben we gelukkig een vaatwasser. Als ik op kamers ga, dan wil ik mezelf wel dwingen om het eigenlijk elke keer naar iets gebruikt te hebben te toen. Dat scheelt waarschijnlijk al een heleboel ergenis. Maar ik ben bang dat ik die motivatie naar een paar dagen al niet meer heb :') Ik heb er zo'n hekel aan. Naja, eerst nog maar genieten van de geliefde vaatwasser :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:17

Ik heb ook een schurfthekel aan afwassen, blergh... Ik spoel alles af en was meestal af tijdens het koken. Meestal weet ik het dan wel op te brengen om de laatste spulletjes van het koken en de borden na het eten af te wassen...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:17

:=
We hebben zo'n maand of 5 geen keuken gehad vanwege een verbouwing.
Enne.. Denk dat we eens per week de afwas deden?
En dan nog gooide ik meestal alle tassen vol en bracht ik het een dorp verderop richting moeders die een werkende vaatwasser had :+

We waren heeeeeel heeel erg :=

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:18

Wij wassen sowieso altijd na het avondeten alles af, en soms nog een keer extra voor het avondeten :)

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:19

Ik neem mezelf altijd voor om meteen na gebruik even af te wassen.. afwassen vind ik echter toch wel het meest vervelende klusje waardoor het toch altijd blijft liggen en ik vervolgens toch meer afwas in een keer heb staan..

Ik spoel alles overigens wel meteen af na gebruik met heet water.. het wordt dus geen schimmel en stink bende hier ;) Ik weet het, het is een kleine moeite om dan ook even wat zeepsop en een afwasborstel te pakken, maar kan me er toch nooit toe zetten.
Was ongeveer om de dag af (ben in het weekend bij mijn ouders waar we wel een vaatwasser hebben), maar ben alleen dus zo'n berg is het nooit ;)

Eigenlijk moet ik mezelf gewoon elke dag even een schop onder mn kont geven na het eten en alles van die dag even afwassen, ben ik binnen 10 minuutjes klaar..

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:19

Lowara schreef:
:=
We hebben zo'n maand of 5 geen keuken gehad vanwege een verbouwing.
Enne.. Denk dat we eens per week de afwas deden?
En dan nog gooide ik meestal alle tassen vol en bracht ik het een dorp verderop richting moeders die een werkende vaatwasser had :+

We waren heeeeeel heeel erg :=

Zo gaat het hier al bijna 2 jaar :o Inmiddels zijn we iets consequenter geworden en gaat er eigenlijk vrijwel niks meer naar onze ouders toe.

Maar wát zou ik blij wezen met een vaatwasser zeg. Alleen is de aansluiting behoorlijk duur en weet ik niet of ik hier over 3 jaar nog wel woon.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:21

Ik hoor eigenlijk hier niet thuis omdat ik intens tevreden ben met mijn geliefde vaatwasser.
Helaas is mijn vaatwasser al wel wat ouder en heeft ie af en toe zo zijn mankementen (m.n. verstopte af-/aanvoerleidingen of in het ergste geval een waterpomp die het niet meer doet -O-) en mijn man heeft niet altijd gelijk tijd om er wat aan te doen :(
En dan.... ja, dan moet ik met de hand afwassen -O- Om niet al te erg tegen de berg op te gaan zien doe ik het na iedere maaltijd want hoe groter de berg hoe langer ik het klusje uitstel :o (en dat kan lang duren met 2 complete serviessen in de kast :+ )

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:21

eigenlijk doet mijn vader de afwas :o
heb er zelf een hekel aan , maar als het moet zou ik het 3X daags doen na de maaltijd :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:22

Ik waste altijd pas af als het servies op was :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:22

Voorheen deden we de afwas iedere avond gewoon samen. Werkte beide full time dus veel afwas hadden we niet.
Na een tijdje moest mijn man (toen nog vriend) regelmatig gelijk na het eten weer weg vanwege zijn werk. Dus toen was ik iedere avond het bokje om alles alleen te doen.
Hij vond dat niet eerlijk en kocht een vaatwasser. In het begin vond ik het echt grote onzin, we waren maar saampjes.
Hahaha nu zoveel later is de vaatwasser m'n grootste vriend, en gewoon afwassen doe ik zelden.