Catfish

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 17:02

Naar aanleiding van het topic over het gestolen paard en het daarop volgende topic 'de detectives van bokt' wil ik nu toch mijn verhaal doen en hopelijk wat ogen openen bij mensen.. Ik had dit heel graag onder een schaduwaccount geopend maar ik heb nog steeds geen "goedkeuring" dus dan maar zo.

Er zullen hier vast en zeker mensen wel een gehoord hebben van het MTV programma Catfish. Een tv programma dat gaat over mensen die online verliefd worden op elkaar en uiteindelijk blijkt vaak 1 van de 2 niet echt te zijn. Mij is dit over komen, en deze persoon is er heel erg ver in gegaan. Achteraf gezien vallen heel veel puzzelstukjes op zijn plaats, maar dat is achteraf praten.

Het is een redelijk lang verhaal, dit is het 2e topic dat ik open in mijn hele "bokt-carriere" dus als de namen verwijderd moeten worden hoor ik het graag. Sage heeft er geen problemen mee, en de naam van Ethan is voor zo ver ik weet dus nep.

Zo'n 1,5 jaar geleden ben ik via Instagram in contact gekomen met een jongen genaamd Ethan Reeves-Burke, 23 jaar, een fotograaf/personal trainer/bartender uit South Carolina hij had zo'n 2500/3000 volgers, was op Facebook gewoon getagged door "anderen" in foto's, alle foto's klopten gewoon..Geen mensen die rare dingen eronder plaatsen.. Enorm good looking guy die in de paarden zat.. Van een beetje contact via Kik, een soort ping voor iPhone, voegden we elkaar toe op Skype en begonnen we ook via iMessage en Facetime te smsen/bellen. Ik heb nooit zijn gezicht gezien, maar verder had ik altijd beeld en kon ik zien wat hij aan het doen was ( autorijden/in de wei/naar de mall etc.). Ik ben ontzettend verliefd geworden op die persoon en had echt mijn soulmate gevonden, het is te bizar voor woorden maar ondanks alles weet ik gewoon dat hij qua karakter e.d. echt mijn soulmate is en zo iemand niet snel weer ga vinden. Vorig jaar juli hebben we een "break" gehad omdat ik er achter kwam dat hij een "vriendin" had.. Echter zijn we toch samen verder gegaan, heeft hij haar verlaten en heb ik 3 weken geleden mijn ticket geboekt naar South Carolina en zou ik 4 weken bij hem blijven.

Ik kijk altijd naar Catfish op MTV, alleen kon er nooit achter komen hoe hun die foto's controleerden. Tot afgelopen zondag, ik zag dat ze google image search gebruikten. Tot mijn grote schrik kwam ik na een geuploade foto terecht op een site van een fotograaf. Ik trof daar ALLE foto's aan die Ethan gemaakt zou hebben en ook een foto van Ethan zelf stond er op. Ik lichtte gelijk mijn vriendin in want ik kreeg een naar gevoel in mijn maag. Ik had deze jongen ( Sage ) zijn Instagram achterhaald waar ook zijn Kik op stond ( zijn hele profiel had dezelfde opmaak als die van Ethan ) en besloot hem een berichtje te sturen. Hij dacht eerst dat ik Ethan was, en aandacht wilde. Omdat ik wilde weten wat er aan de hand is heb ik hem bewezen dat ik echt mezelf ben en mijn verhaal echt is ( ik had twee foto's gemaakt met mijn pink omhoog waarop twee tattoo's van mij te zien zijn, hij vroeg zelf om de foto's omdat hij me niet geloofde ). Hij geloofde mij, en ik heb een uur met hem gebeld. Het blijkt dus dat deze "Ethan" al 5 jaar lang ALLE foto's steelt van Sage, nep profielen aanmaakt en zich voordoet als Sage maar dan onder een andere naam, namelijk Ethan Reeves-Burke. Wat overigens wel niet zijn echte naam zal zijn. Ik ben er achter gekomen dat Ethan zelf meerdere FB accounts had aangemaakt en zichzelf daar in had getagged om alles echt te laten lijken. Ook het verhaal van zijn vriendin was verzonnen en ook van haar had hij neppe accounts aangemaakt ( stalker als ik ben heb ik in die tijd iedere dag alles gecheckt, omdat ik hem zo vreselijk miste omdat we toen even geen contact meer hadden ). Blijkt dus allemaal om niks te zijn geweest. Ik heb nu vanaf zondag dagelijks veel contact met Sage, die overigens wel in Amerika woont. Ik heb via betaalde database services wat achterhaald, maar stuitte op een site van fake identites dus die namen kan ik denk ik niks mee. Ook het adres wat Ethan mij had gegeven ( voor mijn ESTA ) is 99 % zeker nep, dus ook daar kan ik niks mee. Via FB heb ik wat mensen gecontact waarvan ik denk dat zij deze jongen mogelijk kennen, maar ook dat heeft nog niks opgeleverd tot nu toe ( wellicht ook nep accounts van hem?? ). Sage gaat nu een advocaat in de arm nemen, en ik heb gister het Gaffney police department van South Carolina een mail gestuurd met mijn verhaal en een aantal gegevens waar ze wellicht iets mee kunnen.

Ik was er 100 % van overtuigd dat deze jongen echt was, maar hij bleek dus 24/7 Sage in de gaten te houden ( die in shock was dat Ethan nog steeds toegang had tot zijn profiel ). Want zondagavond nadat ik met Sage had gebeld probeerde ik Ethan te bellen, en toen had hij al gezien dat ik Sage had gevonden en dus ontdekt had dat Ethan, Sage zijn foto's had gestolen.

Gek genoeg ben ik niet eens boos, maar voel me soms spontaan enorm k.lote en ik wil er gewoon achter komen wie deze persoon echt is en met wat voor iemand ik 1,5 jaar lang contact heb gehad, mee heb gelachen en gehuild, mee in slaap ben gevallen aan de telefoon en op wie zijn lieve woorden en brieven ik verliefd ben geworden. Hij heeft zelfs FB en mail contact gehad met mijn moeder en dingen gezegd als dat ik zijn gedachte over liefde compleet heb veranderd, ik altijd een veilige plek bij hem zal hebben en altijd voor mij zou zorgen en dat ik such an amazing girl was.

Ik zal vast nog details vergeten zijn.. Maar mijn hoofd is een groot wirwar op dit moment. Alleen sommige mensen zijn dus echt in staat heel ver te gaan. Ik geloof overigens wel dat de gevoelens van hem voor mij wel echt waren, maar dat doet er nu niet meer zo veel toe. Ik hoop voor mezelf dat ik achterhaal wie dit is. Het is voor mij ook heel raar om nu daadwerkelijk contact te hebben met degene van alle foto's, degene voor wie ik eigenlijk gevallen ben.. ( Sage dus eigenlijk ) en om nu zijn stem te horen en hoofd in beweging te zien ( skype ). Dat is zo raar.. En ik kan het allemaal nog moeilijk beseffen. Maar het is zoals het is en er lopen gewoon rare mensen rond op deze wereld. Ondanks dat denk ik niet dat Ethan dit met opzet gedaan heeft, hij zei zelf ook dat hij nooit had gedacht dat dit zo ver zou komen en zo serieus tussen ons zou worden..Maar het stelen van andermans foto's is al iets wat je gewoon niet hoort te doen in mijn ogen..

Ik heb me ontzettend blind, naïef en dom gevoeld de afgelopen paar dagen en ik besef het nog steeds niet allemaal. Ik heb nu contact met Sage, de jongen op wie zijn uiterlijk ik in eerst instantie ben gevallen, en het is zo raar om zijn hoofd nu werkelijk in beweging te zien in combinatie met een andere stem. Dat is heel bizar, maar stiekem ook wel weer leuk. Sage heeft mij uitgenodigd om van de zomer naar hem te komen, maar ik weet nog niet of ik dat wil. Ik ga over een tijdje bekijken hoe/wat ik met mijn ticket gaat doen.

Het verhaal kan misschien een beetje vaag/onduidelijk zijn en ik ben vast en zeker een boel vergeten op dit moment. Ik loop vanaf zondag al met enorme hoofdpijn rond en slaap 3 uurtjes per nacht, de rest van de tijd ben ik bezig met dingen uitzoeken. Als je dus vragen hebt stel ze gerust..
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 10-04-13 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link op verzoek uit de OP verwijderd.

kleinvosje

Re: Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:15

Ik hebje verhaal gelezen, wat een toestand zeg. Ik hoop voor je dat je een beetje helderheid krijgt in je hoofd.

Nieuwsgierig als ik ben, heb ik op FB gezocht naar de naam Ethan Reeves-Burke. Die kon ik niet vinden. Heeft hij nou meteen zijn account verwijderd of zo?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:17

Jeetje heftig zeg! Al moet ik zeggen dat Sage best een good-looking-guy is <<)
Maar ik zou me zwaar genaaid voelen wat betreft die Ethan... Heb je hem sinds de ontdekking nog gesproken of heb ik er overheen gelezen?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:18

Zo, lijkt inderdaad alsof je in een uitzending van Catfish terecht bent gekomen :oo Wat een verhaal...
Vind het echt klote voor je dat je zo bedonderd bent.. Ben wel erg benieuwd wie het nou is en vooral waarom hij dit 1.5 jaar gedaan heeft.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:20

Contact via pb hebben we al gehad.
Wil je gewoon een hart onder de riem steken ook in je topic!

Praat erover meet Sage, kijk wat de oplossingen zijn.. En wie weet boeit dat contact fijn op en kan je met je vakantie hem opzoeken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:21

Pfoe, wat een verhaal. Ik heb het hele seizoen van Catfish gezien en vind het altijd sneu dat er zo'n mensen bestaan. Ontzettend poedersuiker voor je dat jij er nu ook slachtoffer van bent geworden :\

Je moet je natuurlijk afvragen: met hoeveel andere meisjes doet/deed hij dit nog? Als hij al zo lang zoveel profielen maakt, dan betwijfel ik ten zeerste of het wel bij één persoon is gebleven... En dan is het niet één profiel, maar nog een hele rits andere profielen om dat ene profiel echt genoeg te laten lijken. Dat is niet gewoon voor de lol eens een fake profiel aanmaken, maar echt jarenlang intensief alle persoonsgegevens van iemand stelen, zijn foto's, verhalen ophangen die van geen kanten kloppen. Als hij jou belde heeft hij zich al die uren gewoon bewust voorgedaan als iemand anders. Imo scheelt er dan echt iets in je hersenen als je zo lang doorgaat met zo'n leugens... En wat had hij dan gedaan als je hem was gaan opzoeken? Niet komen opdagen op het vliegveld? Even casually vermelden "oh ja, de persoon die je denkt dat ik ben, haha dat ben ik eigenlijk helemaal niet!".

Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat je echt verliefd bent geworden op zijn persoonlijkheid, maar eerlijk gezegd zou dat het bij mij niet winnen van al dat bedrog. Ik heb zelf een ex die me een jaar heeft voorgelogen over vanalles en nog wat en ik heb het toen meteen uitgemaakt. Op geen enkele manier kan of wil ik leven met iemand die zo ver gaat om leugens echt te laten lijken.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:21

Jeetje wat een verhaal. :(:) Kan je weinig zinvols melden behalve heel veel sterkte!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:22

Jeetje kijk het programma catfish iedere week. Ergens is het we fijn dat de serie jou dus ook indirect heeft geholpen, maar dat neemt niet weg dat het minder klote is. Sterkte!

Over je ticket: kun je niet zelf er een soort roadtrip van maken? Tenminste als je daar het type voor bent :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:23

Jeetje zeg, :(:)
ik hoop dat ze via de rechtbank oid nog de echte ethan kunnen opsporen zodat die gepakt wordt en je in ieder geval verhaal kan horen..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 17:23

Ethan heeft inderdaad zijn Facebook verwijderd. Ik ben nu zelf op onderzoek uit gegaan en heb wat mensen gevonden waarvan ik dus denk dat zij hem kennen.. Of hij heeft al hun foto's ook gestolen. Ik heb in ieder geval contact met iemand waarvan hij dus wel een foto had gestolen. Zij woont in die omgeving en is een bekende paardenvrouw daar en heeft een oproep op FB geplaatst. Wie weet helpt het..

Haha Lifaya, Sage is inderdaad handsome. Ik heb Ethan nog gesproken ja, hij heeft mij zelfs gebeld maar ik wil zijn stem gewoon echt niet meer horen. Niet uit boosheid, maar omdat het voor mij vertrouwd voelt zijn stem..En dat is het dus niet, want ik heb geen idee wie het nu echt is.

Voor Ethan was het een ontsnapping aan de realiteit en de mensen met wie hij te maken had zei die. Hij staat niet graag op foto's en toen hij hier mee begon, begonnen steeds meer mensen te vragen om meer foto's. Zo is het begonnen zegt hij.. En dat is dus al een jaar of 5 terug begonnen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 17:26

Yasmine schreef:
Pfoe, wat een verhaal. Ik heb het hele seizoen van Catfish gezien en vind het altijd sneu dat er zo'n mensen bestaan. Ontzettend poedersuiker voor je dat jij er nu ook slachtoffer van bent geworden :\

Je moet je natuurlijk afvragen: met hoeveel andere meisjes doet/deed hij dit nog? Als hij al zo lang zoveel profielen maakt, dan betwijfel ik ten zeerste of het wel bij één persoon is gebleven... En dan is het niet één profiel, maar nog een hele rits andere profielen om dat ene profiel echt genoeg te laten lijken. Dat is niet gewoon voor de lol eens een fake profiel aanmaken, maar echt jarenlang intensief alle persoonsgegevens van iemand stelen, zijn foto's, verhalen ophangen die van geen kanten kloppen. Als hij jou belde heeft hij zich al die uren gewoon bewust voorgedaan als iemand anders. Imo scheelt er dan echt iets in je hersenen als je zo lang doorgaat met zo'n leugens... En wat had hij dan gedaan als je hem was gaan opzoeken? Niet komen opdagen op het vliegveld? Even casually vermelden "oh ja, de persoon die je denkt dat ik ben, haha dat ben ik eigenlijk helemaal niet!".

Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat je echt verliefd bent geworden op zijn persoonlijkheid, maar eerlijk gezegd zou dat het bij mij niet winnen van al dat bedrog. Ik heb zelf een ex die me een jaar heeft voorgelogen over vanalles en nog wat en ik heb het toen meteen uitgemaakt. Op geen enkele manier kan of wil ik leven met iemand die zo ver gaat om leugens echt te laten lijken.

Oh maar ik probeer mijn verliefdheid ook echt aan de kant te zetten nu, dat is eigenlijk in 1 klap verdwenen.. Feit blijft wel dat ik hem gewoon "mis", maar ik mis iemand die niet echt is moet ik maar denken. Sage denkt ook dat hij met meer meisjes contact heeft.. Ik twijfel daar aan. Ik heb zelf in augustus 2012 een redelijk ernstig ongeluk gehad waardoor ik nu nog veel thuis ben en Ethan en ik hingen echt de hele dag/nacht aan de telefoon, tot irritant aan toe zeg maar.. En dat kwam allemaal vanuit hem.. Overigens zal hij nu misschien wel door gaan met contacten.. Sage heeft destijds wat mensen benaderd die Ethan volgde, maar niemand had Ethan echt gesproken..

Melisding: Ik ga inderdaad kijken of ik er nog iets leuks van kan maken.. En anders moet ik maar zo denken, liever 1300 euro kwijt dan dat ik er in Juli heen was gegaan en er misschien wel iets was gebeurd.. Al zegt mijn gevoel toch dat dit geen "verkeerde" jongen is, als je snapt wat ik bedoel..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:28

Ik dek dat Ethan juist verliefd op jou is geworden...
Ook voor hem nu een lastige situatie.. Ziet zich hier maar eens uit te l*llen..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:32

Wat een nare situatie TS!
Ik hoop dat je tzt alles op een rijtje kan zetten
En idd je zou zo uit de tv serie kunnen komen lijkt me vreselijk om mee te maken heb ook altijd veel medelijden met die mensen van catfish :(

Lijkt me heel erg pijnlijk allemaal om dit mee te maken

Ik hoop ook dat dit voor andere een stok achter de deur is ook ivm de tweakers-bokt dating site
Zoals je kunt zien is niet iedereen echt die zegt echt te zijn

Ts succes

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 17:32

Tja, hij heeft mij wel gezien en weet dat ik echt ben.. En het is zo raar want ik dacht echt dat ik mijn soulmate gevonden had. Ik kon nog zo debiel doen, hij bleef zo lief en leuk doen.. En ik denk ook echt dat zijn gevoelens niet gespeeld zijn, hij kwam wat dat betreft echt wel heel puur en eerlijk over..Maar ja, dat dacht ik met al het andere ook. Maar ik wil gewoon de waarheid, wie hij is en hoe hij eruit ziet. Dit gaat hij me alleen zelf nooit van zijn leven geven denk ik..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:34

Vond je het niet vreemd dat hij z'n gezicht nooit liet zien dan?

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:34

Nynke, puur om je een dikke knuffel te geven! :(:)

Ik blijf verbaasd over het geheel en over wat die "Ethan" gedaan heeft.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:36

Jeetje Nynke wat een verhaal -O- ik kijk ook altijd naar Catfish.....

Ik heb een vriend gehad die hetzelfde heeft meegemaakt (met een jongen waar hij ooit 2 dates mee heeft gehad)
Hij deed zich voor als een ander (FB/telefoon) en ook mijn vriend zijn nieuwe liefdes benaderen/lastig vallen enz. (heel sneaky/anoniem onder verschillende profielen)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 10-04-13 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:39

Och, wat verschrikkelijk. Je leven te 'delen' met een bedrieger.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:40

He bah zeg, ik weet niet wat je nu kan doen, maar ik wil je ook een knuffel geven :(:)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:45

Goed dat je het neerzet! Dit gebeurd echt zoveel vaker dan we weten. Ze vinden contacten via internet en verliezen zichzelf daarin....

Zie het als een pathologisch leugenaar, maar dan via internet...

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:45

Oef, wat een verhaal zeg! Ik snap precies hoe klote jij je nu moet voelen! Ik heb ook zoiets meegemaakt, maar niet zo heftig als jij!
Ik heb wel de film Catfish gezien, eigenlijk precies hetzelfde verhaal! Wist niet dat er ook een serie was?!

Ik ben heel erg benieuwd wat er tegen gedaan wordt en of ze "Ethan" gaan vinden!

Edit: Damn, wat een knappe jongen is Sage zeg! :')
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 10-04-13 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 17:47

Ik vond het zeker vreemd dat hij nooit zijn gezicht liet zien, hij draaide altijd de camera van zich af zodat ik "vanuit hem" keek zeg maar. Alles leek gewoon zo echt dat ik hem daarom altijd geloofd heb..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:50

Mijn hemel TS, wat een vreselijke ervaring...
Ik kan me voorstellen dat je de grond onder je voeten voelde wegzakken toen je het ontdekte -O- Die 'persoon' was zo'n beetje je alles zeg maar...

Ik wil je heel veel sterkte en wijsheid toewensen! Ik hoop dat alles voor jou nog opgehelderd wordt :(:)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:12

Jeetje Nynke, wat een verhaal zeg! Ik had nog nooit van catfish gehoord als ik eerlijk ben maar kan me echt niet voorstellen dat mensen zo ver kunnen gaan!
Heb verder geen tips oid voor je maar wil je veel succes wensen en je een virtuele knuffel geven.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 18:13

Bedankt voor de lieve reacties allemaal, doet me goed.. Ik schaamde me er namelijk best voor :o .