Ben ik misbruikt? Dat is dus de vraag..
Waar moet ik beginnen? Van mijn 15e t/m mijn 16e, gedurende de laatste twee jaar van mijn middelbare schooltijd ben ik misbruikt door 1 van mijn leraren. Het is gelukkig nooit zo ver gekomen dat hij me heeft verkracht of aangerand. Tenminste, dat denk ik. Hij heeft me wel op een foute manier aangeraakt, wat totaal ongepast is tussen leraar/leerling, seksuele berichtjes gestuurd en zodanig geïntimideerd en op me ingepraat dat ik hem toen zag als iemand op wie ik dacht verliefd te zijn maar voor wie ik tegelijkertijd doodsbang was. Hij stuurde me berichtjes in de trant van 'ik heb over je gedroomd, wat was je lekker vannacht.' en 'wanneer ga je voor me op je knieën?'. 'Vroeger' op hyves had je een 'worship' smiley, een beetje zoals deze
. Hij vroeg zich toen af of ik net als die smiley op mijn knieën ging voor hem. Naïef als ik toen was dacht ik dat hij bedoelde dat ik hem moet aanbidden, maar jaren later realiseer ik me dat hij natuurlijk wat anders bedoelde.. Ik heb daar tot een paar maanden geleden nooit met iemand over gepraat, ook mijn ouders weten het niet. Ik heb er al die jaren last van gehad, vooral op het gebied van liefde en relaties. Ik klap compleet dicht als een man te dichtbij komt, of als ik in een relatie op het punt belandt waarop ik intiem 'moet' worden. Dat kwam laatst ter sprake toen ik het met een goede vriendin over seks had en ze zich afvroeg waarom ik op mijn 24e nog nooit seks heb gehad. Toen heb ik voor het eerst opgebiecht dat ik denk dat het met dit twee jaar durende 'misbruik' te maken heeft. Doordat ik er voor het eerst sinds 8 jaar weer over sprak kwam het weer helemaal boven drijven. En toen ik een aantal weken geleden deze betreffende leerkracht tegen kwam in de supermarkt tijdens het winkelen raakte ik volledig in paniek. Ik heb net gedaan alsof ik hem niet zag en ben de supermarkt uit gevlucht. Toen ik laatst ook nog van meerdere mensen hoorde dat er roddels rondgaan over deze man dat hij momenteel een relatie heeft met een (ex) leerlinge van 18 jaar realiseerde ik me dat ik er nooit zo lang mee had moeten blijven lopen. Misschien heeft hij wel meer meisjes 'misbruikt', zelfs veel erger dan ik.
Momenteel zit ik dan ook erg met mezelf in de knoop. Moet ik aan de bel trekken bij mijn voormalige school? Moet ik alsnog aangifte doen? Ben ik wel misbruikt of zet ik mezelf voor schut als ik aangifte ga doen? Doe ik er goed aan om na al die jaren alsnog professionele hulp te gaan zoeken?
Mijn vriendin adviseerde me om anoniem een brief te schrijven aan mijn toenmalige school, om de school alsnog te waarschuwen voor deze man.
Wat denken jullie? Moet ik dat doen? Wat moet ik doen?
Bedankt voor het lezen. Het anoniem opschrijven doet me goed.

En mocht iemand mij herkennen in dit verhaal, ik ga er van uit dat je discreet zal zijn en me niet bij naam oid. zal noemen.
De hele kwestie komt met vlagen weer bovendrijven. Soms denk ik er weken niet aan, maar vervolgens voel ik me ineens ontzettend down en rot en realiseer ik me dat ik er weer erg mee bezig ben.