jensvl schreef:Ingevuld. Na kijken filmpje nog des te meer overtuigd dat het niets meer is dan paardenmishandeling. Er is geen vorm van sport bij betrokken. Het is sowiezo geweten dat er geen respect en vertrouwen bij komt kijken en dat paarden bang zijn en pijn kunnen lijden, maar zo erg heb ik het nog niet snel gezien (is ook een van de weinige keren dat ik het bekijk). Dit is gewoon niet meer binnen het menselijke.
ooit bij een rodeo geweest gezien je mening?
Ik wel, en ik vind het er gewoon diervriendelijk aan toegaan. Zeer strenge controle's, ben in een hoop rodeo's geweest. Ik ben oa in Stafford County rodeo geweest, AbbyVille rodeo en nog een paar waar ik de naam even van vergeten ben. Ik kan overigens wel begrijpen dat het anders is voor het oog van europese mensen omdat ze het niet gewend zijn
Amerika is een land wat nog steeds met met vee altijd met paarden werkt waar wij dus machines gebruiken
Ze hebben dus andere gewoontes. Rodeo paarden hebben het bijna altijd goed, hun word geleerd te bokken wanneer ze de riem bij hun achterbenen omhebben en dit blijven ze ook doen, zo is het hun geleerd. Daarna mogen ze weer lekker in hun weitje of weet ik veel wat er gebeurd, same voor de bulls die worden bereden, die worden op handen gedragen