Het voorkomen van relatieastma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Het voorkomen van relatieastma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 17:24

Hoe ga ik dit toch verwoorden zonder over te komen als een (no offense girls) 12 jarige puber die voor het eerst verliefd is op een jongetje?

Korte voorhistorie: Heb bijna 3 jaar samengewoond, beëindigd, ben terug gaan wonen bij mijn ouders. Daarna wat dates hier en daar gehad, werd allemaal niks, kansloze sjakies 8)7 en 2 keer kortstondig wat gehad, maar dat was niet relatiewaardig te noemen :o

Ik heb nu sinds oktober/november een vriend. *\o/*

Beginperiode relatie is zo vaag omschreven, omdat we een ''ondefinieerbare fase'' hebben gehad. :o
Wat heel zwart-wit omschreven kon worden als;
~ Vrouwtje (ik dus) was bij wijze van spreke al trouwjurken aan het uitzoeken
~ Mannetje (hij dus) twijfelde of hij er al een stempel ''relatie'' op durfde te zetten.
Laten we het niet scharen onder de zware categorie: ‘Bindingsangst’ maar let’s face it… het komt angstvallig in de buurt. :+

Anyway, de stempel is er dus toch opgezet. :Y)
Ik had inmiddels een huis gekocht, hartstikke fijn natuurlijk. Geeft toch een bepaalde soort volwassenheid, zelfstandigheid en onafhankelijkheid aan vind ik.
Nu zien we elkaar dus elk weekend en heb ik al een paar keer een ‘She opens her mouth, but the words won't come out ’-momentje ervaren.

Gisteren had ik een vriend van me aan de telefoon en toen merkte ik aan mezelf dat ik….. (IK! Lees: Zij die niet aan Liebe-zum-kotzen-verhalen mee doet en kokhals gebaren maakt bij het woordje ‘liefde’) echt aan het zwijmelen was.
• Hoe geweldig hij wel niet is
• Dat ik blij word van hem
• Dat hij zo grappig is
• Zo leuk en spontaan
• De eerste die daadwerkelijk ritme gevoel heeft en houdt van muziek
• Bijzonder aantrekkelijk en een hunk om te aanschouwen <3

Achteraf gezien, nadat ik had opgehangen, dacht ik…. Oh mijn god, mijn kaken kunnen niet op elkaar blijven als dit onderwerp aangebroken wordt. Ik raak niet uitgesproken en het is zo ontzettend niet me-a-like…
We zijn dus heel strikt gezien nog niet zo bijster lang bij elkaar zeg maar…. :+
Maar er zijn steeds regelmatiger van die momenten dat ik iets heeeeeeeeel graag wil zeggen, maar dat ik niet over mijn lippen krijg….
Als ik bij hem op schoot zit en hij me een kus op mijn voorhoofd geeft…
Alleen al als hij me simpelweg bij zich trekt op de bank als we een film aan het kijken zijn

Maar ik probeer geen relatieastma te kweken…
Straks schrikt hij ervan en rent hij weg… }:0
En wanneer weet je of het de tijd ervoor is…?
Ik weet dat ik er zelf ooit van schrok (paar jaartjes terug wel alweer) en zei:
‘Awwwww bedankt’ :')

Voor degene die het nog niet doorhadden.... Het gaat om 4 woorden, die ik sinds kort als redelijk beladen beschouw
IK HOU VAN JE!

Wanneer is het 't moment....? :D

(Als ik het zo terug lees, lijkt het alsof ik een huwelijksaanzoek probeer te plannen :+ )
Laatst bijgewerkt door Fiebie op 05-03-13 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:27

_O- _O-

geen antwoord op je vraag, maar weer geweldig geschreven <3

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:28

TS, even eerlijk zijn nu. Is het houden van of gewoon heel heel HEEL erg zwaar verliefd? ;)

francaa

Re: Het voorkomen van relatieastma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:29

Waha je schrijft in ieder geval geweldig! _o-

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:30

Als hij ermee komt? :P
Enne vooral genieten! ;) Het komt vanzelf!
Hahah geniaal beschreven! Succes!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:31

Helaas geen tips van deze kant maar het komt goed :*

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:37

Haha ahhhh. Lastig hé? Weet je, mijn vriend en ik hadden het beide schijnbaar al, het houden van gevoel, na een aantal weken. En uiteindelijk zei hij het een keer heel voorzichtig, en ik was zó blij, want ik dacht dat het inderdaad veel te vroeg was etc. Maar na een paar weken, voelde we het ook echt zo, en dit is nog steeds zo, het groeit nog steeds iedere dag.

Ik ben er ook zeker van dat hij 'de ware' is. Ik wil nooit meer zonder hem en nog steeds kan ik als een verliefde puber over hem praten.

Misschien kun je het voorzichtig brengen? En als hij schrikt en weg rent er achter aan gillen dat je bedoelde gewoon als persoon ofzo :+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:37

Haha, ik heb gewoon gewacht tot hij het zei. Op een gegeven moment was het daar gewoon het moment voor, ofzo. het voelde goed. :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 17:39

francaa schreef:
Waha je schrijft in ieder geval geweldig! _o-

Thanks! :D
roxxxiejjj schreef:
Als hij ermee komt? :P
Enne vooral genieten! ;) Het komt vanzelf!
Hahah geniaal beschreven! Succes!

Oh crap.... :') Dat scenario had ik nog niet bedacht

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:39

Missie mislukt, vind je nog steeds overkomen als een 12-jarige puber die hoteldebotel is _O-.

Begrijp ik nou goed dat jullie nu SAMEN een huis hebben gekocht? Of 1 van de 2 en de ander gaat er bij inwonen?
Edit: Nevermind, had over het woordje "ik" heengelezen, jij hebt dus een huis gekocht.

Ach, geniet lekker zou ik zeggen en als jij dat daadwerkelijk al voelt, waarom niet zeggen?
Ergste wat je kan overkomen is dat hij zegt dat-ie het leif vindt, maar dat hij het nog niet voelt.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 05-03-13 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 17:41

Rebel_Jits schreef:
TS, even eerlijk zijn nu. Is het houden van of gewoon heel heel HEEL erg zwaar verliefd? ;)

Ik weet hoe het is om hoteldebotel verliefd te zijn... :o
Maar dit zijn andere momenten. Dat je hem gewoon echt lief hebt....
Moeilijk uit te leggen....

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 17:42

Yv_ schreef:
Missie mislukt, vind je nog steeds overkomen als een 12-jarige puber die hoteldebotel is _O-.

Begrijp ik nou goed dat jullie nu SAMEN een huis hebben gekocht? Of 1 van de 2 en de ander gaat er bij inwonen?
Edit: Nevermind, had over het woordje "ik" heengelezen, jij hebt dus een huis gekocht.

Ach, geniet lekker zou ik zeggen en als jij dat daadwerkelijk al voelt, waarom niet zeggen?

Kak :+ Deed er nog zo mijn best voor....

Zie je edit inmiddels, klopt... ik heb een huis gekocht, hij heeft zelf ook een koophuis.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:57

Verrassend.. een topic met een debiele titel en dan zie ik dat jij het bent :')

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 17:59

Mayo schreef:
Verrassend.. een topic met een debiele titel en dan zie ik dat jij het bent :')

:') _O- sorry.... :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:02

ik weet precies welk gevoel je bedoelt, anders dan verliefdheid, zo'n koesterend liefdevol knuffelgevoel dat je hart bijna zwelt :P

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:22

Hahaha geweldig geschreven!
Ik ken je gevoel wel :') had bij mijn vriendin het zelfde. En het moment ging uiteindelijk super knullig.
Ik vond het nog veel te vroeg en wou het niet zeggen maar voelde het wel. Het ging zo:
*vriendin zegt iets grappigs en ik moet lachen
Ik:'oh wat hou ik toch van je.'
* :oo :oo realiseert zich wat ze heeft gezegd, rent weg en sluit zich op in de badkamer totdat vriendin lief komt zeggen dat het toch helemaal niet erg is en dat ze ook van mij houdt.

:') gênanter kan je het niet doen dus succes! :))

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:28

Hihi herkenbaar!
Tsja 'ervarings'advies kan ik niet geven ;) wij hadden vrij snel een hechte band omdat zn moeder kritiek in het ziekenhuis lag, dat versnelde het proces een beetje :p

Maar je bent nu al een redelijke tijd samen, met 'stempel' toch? Ik zou zeggrn, gooi het er gewoon eens in ;) als ie er nu nog niet aan toe is of te snel vind gaan, tsja..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:30

_Micha_ schreef:
Hahaha geweldig geschreven!
Ik ken je gevoel wel :') had bij mijn vriendin het zelfde. En het moment ging uiteindelijk super knullig.
Ik vond het nog veel te vroeg en wou het niet zeggen maar voelde het wel. Het ging zo:
*vriendin zegt iets grappigs en ik moet lachen
Ik:'oh wat hou ik toch van je.'
* :oo :oo realiseert zich wat ze heeft gezegd, rent weg en sluit zich op in de badkamer totdat vriendin lief komt zeggen dat het toch helemaal niet erg is en dat ze ook van mij houdt.

:') gênanter kan je het niet doen dus succes! :))

Bij mij floept er ook weleens uit na een geintje: Hou ook van jou hoor. Maar dan bedoel ik het toch echt anders. Vorige relaties (6 en 3,5 jaar geleden) zei ik het vrij snel.

Maar Kirs, lekker geschreven kan je alleen niet helpen. Maar denk niet dat het heel erg is als je het zegt hoor :') Hij zal heus niet gillend wegrennen! (Misschien wel heel stil)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:34

Kirs jij bent echt geweldig <3

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:39

Mijn 'ik hou van je' was niet de sarcastische versie, die gebruik ik ook wel eens :j maar dit was echt 'ik vind je zo leuk en je bent zo grappig en ik hou van je'. :))

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:14

Whahahaha! Geeeeeeeniaaaal! Heerlijk herkenbaar! Mijn ex kwam er het eerste mee binnen een week en ik schrok me nogal dood... eerhm ja, ik vind je ook lief... :')

Ik kan je denk ik niet helpen, misschien komtie er zelf wel mee! :j Maar echt te leuk geschreven en fantastische titel!

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:31

Haha ik was er zó van overtuigd dat dit ging leiden tot : "wil je bij me intrekken in mijn nieuwe huis" - vraag :D De "ik hou van je" komt vanzelf joh, als jij voelt dat het het juiste moment is, gewoon doen ! :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:52

Hou het gewoon op: Ik ben gek op je. Niets gelogen, net zo veilig :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:21

Ik verkeer nog steeds in shock babe, ik heb je over heel wat gasten horen praten maar zoals ik je afgelopen nacht hoorde praten was een unicum _O-

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:01

Hahaha wat een heerlijk topic! :))