Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ze doen in ieder geval hun best om het niet zo vaak te gebruiken en dat vind ik prima. love_western schreef:Eerder heette kanker gewoon de ziekte. Later hebben ze het woord er aangekoppeld. Ken veel ouderen die het woord verkankerd nog gebruiken. Ipv van iets kapot of weggerot is.
Maar ik vind het wel leuk om jongeren te shockeren. heb zelf een goedaardige vorm van kanker. Maar daardoor heb ik wel 1 a 2 goedaardige tumoren. Dus als iemand veel scheld met kanker. Dan vraag ik meestal als ze weleens kanker hebben gevoeld. En bied ik ze aan om mijn tumoren te mogen voelen. 9 van de 10 keer durven ze niet. Maar je hoort ze de rest van de tijd niet weer.
Opzich heb ik er geen problemen mee. Ze komen er vanzelf achter wat voor schade ze iemand er mee kunnen aanrichten.
beetje mensen op de kast jagen!
maar alleen als ik echt heel veel pijn heb of echt heel heel boos ben,,
als ik iemand hoor schelden met kanker hoor ik niets anders dan k*t of f*uck.

Ik vind het dat je het gebruik van een woord-om-het-woord (want het bekt wel lekker) los moet zien van de betekenis van dat woord als hele ernstige ziekte. Als iemand 'pestjong' roept willen ze ook heus niet écht dat iemand ter plekke doodziek wordt. Alleen lukt dat loskoppelen van klank-betekenis voor veel mensen beter bij ziektes waar we niet in het dagelijks leven mee te maken hebben. Dat betekent overigens niet dat het maar normaal hoeft te zijn om het in elke zin te gebruiken, maar dat vind ik van geen enkele krachtterm.