Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Het gebeurt mij namelijk regelmatig dat hij gewoon doorrijdt, dus ga ik er vanuit dat hij ook gewoon alleen het belletje hoort en moet onthouden dat jij op stop hebt gedrukt. Maar dat zal toch niet? Ies_ schreef:Ik wil graaag weten wat een buschauffeur in zijn hokje te zien krijgt zodra jij op het stop knopje drukt.Het gebeurt mij namelijk regelmatig dat hij gewoon doorrijdt, dus ga ik er vanuit dat hij ook gewoon alleen het belletje hoort en moet onthouden dat jij op stop hebt gedrukt. Maar dat zal toch niet?

Ies_ schreef:Ik wil graaag weten wat een buschauffeur in zijn hokje te zien krijgt zodra jij op het stop knopje drukt.Het gebeurt mij namelijk regelmatig dat hij gewoon doorrijdt, dus ga ik er vanuit dat hij ook gewoon alleen het belletje hoort en moet onthouden dat jij op stop hebt gedrukt. Maar dat zal toch niet?
Faniek schreef:Dat is wel een leuke
Ik wil altijd al is weten waarom ze bomen langs wegen zetten waardoor er altijd weer ongelukken ontstaan door tegen die bewuste boom te rijden i.p.v. dat je in het weiland tot stilstand komt.
Leffroi schreef:Zit er ook een knipperlicht op een onderzeeër?
Heeft een vliegtuig ook een toeter?
Faniek schreef:Dat is wel een leuke
Ik wil altijd al is weten waarom ze bomen langs wegen zetten waardoor er altijd weer ongelukken ontstaan door tegen die bewuste boom te rijden i.p.v. dat je in het weiland tot stilstand komt.
Raponsje schreef:Ik wil heel graag weten hoe iemand die doof is een alarm zet.
Zelf heb ik bijvoorbeeld zo'n wake up light probeert maar daar slaap ik dwars doorheen.
) Raponsje schreef:Faniek schreef:Dat is wel een leuke
Heeft dat niet te maken met dat je een x aantal bomen / natuur moet hebben en naast de weg een mooie "opbergplek" daarvoor is?
Misschien ook om aan te geven dat de weg daar op houd.
------------
Ik wil heel graag weten hoe iemand die doof is een alarm zet.
Zelf heb ik bijvoorbeeld zo'n wake up light probeert maar daar slaap ik dwars doorheen.
secricible schreef:Faniek schreef:Dat is wel een leuke
Meestal omdat mensen langzamer gaan rijden als er bomen staan. Ze gaan de bomen namelijksteeds een beetje dichter bij elkaar zetten, waardoor het lijkt alsof je steeds harder rijd en je dus af gaat remmen.
Een andere reden kan zijn dat het fietsers beschermt omdat er bomen staan tussen een brote weg en een fietspad.
Het kan ook gebeuren om beter aan te geven hoe de weg loopt, en als laatste vangen ze wind op
_Tara_ schreef:Hmmm dat vraag ik me af. Want als je dan in de tegenovergestelde richting rijdt, zou je steeds harder gaan rijden.
Citaat:Door het planten van een rij bomen met afnemende tussenafstand, is de snelheid van het verkeer met enkele kilometers per uur terug te brengen. Dat is de eerste voorlopige conclusie van een experiment in Norfolk, Engeland.
De Norfolk County Council plantte dit voorjaar in totaal 200 bomen met wisselende tussenafstanden op verschillende toegangswegen naar de stad. De tussenafstanden worden steeds kleiner, naarmate men de stad nadert. Ook experimenteerde men met de ‘lazy diagonal’, waarbij de bomen steeds een beetje dichter bij de weg zijn geplaatst. Zo ontstaat een optische illusie waardoor het lijkt of men sneller gaat rijden. De verwachting was dat automobilisten dan gas terug zullen nemen. De voorlopige resultaten wijzen erop dat dit inderdaad het geval is. De gemiddelde snelheid loopt terug met 2 mijl, ruim 3 km/uur.
Dit najaar volgt het officiële onderzoeksrapport.
Roselie schreef:Goed antwoord Sjors!
Zit je in de vliegtuigbranche?
(tjah, vliegen is saai als je niks te doen hebt
)