Onzekere vrouwen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Onzekere vrouwen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 12:30

Hoi

Naar aanleiding van o.a deze topics

en

Valt het mij op hoe ongelofelijk onzeker de meeste vrouwen hier, maar waarschijnlijk ook in ''de grote boze buitenwereld'' zijn.
Vrouwen die compleet flippen als hun vriend/man/partner eens een whatsappje ontvangt van een andere vrouw,die aan zichzelf gaan twijfelen bij iedere stilte die er valt en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Daarnaast, een hoop verbittering door bepaalde mensen waar je ook niet echt vrolijker van wordt.
Wat is dat toch met onzekerheid en vrouwen en, zien jullie ook dat dit op bokt erger is dan in je eigen persoonlijke kring vriendinnen?

Laat ik trouwens niet roomser zijn dan de Paus, ook ik heb natuurlijk af en toe onzekere momenten maar op het moment dat mijn kerel naar Katja Schuurman wijst en zegt ''Dat is een lekker wijf'', dan beaam ik dat en pieker ik er niet over me onzeker te gaan voelen ;-)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-02-13 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voorbeeldtopics ivm privacy verwijderd.

lis1

Re: Onzekere vrouwen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:38

Ik denk dat in mijn geval ik heel erg onzeker ben gemaakt door mijn ex..
Voorbeeld:
Met een gezamenlijke vrienden groep stappen en ik had nieuwe kleding aan en vriendin ook en dat mijn ex dan zegt goh R wat zie je er leuk uit en tegen mij (zijn vriendin) niks zeggen..
Met andere meiden afspreken enzeggen dat ze zo gezellig zijn
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mijn huidige vriend daar heb ik helemaal geen last van jaloezie of onzekerheid omdat hij laat merken dat hij me waardeert en hij mag megan fox een "lekker wijf" vinden ik ben zijn mooie lieve vriendin en dat betekent toch meer voor me

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:40

Ik zie het op bokt, ik zie het bij vriendinnen en ik zie het bij mezelf. Hoe het komt? Wist ik het maar. Ik heb het overigens niet in m'n relatie, hem vertrouw ik 100%. Maar ik ben zeker wel onzeker over mezelf in allerlei andere situaties....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:40

Ik vind een appje ontvangen van een vrouw wel wat anders dan stelsematig, 10 jaar lang contact zoeken met andere vrouwen (TS zal beter weten wat de inhoud is van die appjes dan wij).
Ik word er ook niet koud of warm van als m'n man een ander wijf lekker vind, zolang ie maar niet seksuele appjes gaat sturen naar die vrouw :+ Daar heb ik teveel zelfrespect voor, heeft niets met onzekerheid te maken.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:42

Ja! :j :j :j

Ik ben dan ook volgens mij niet de enige die de derde feministische golf compleet heeft gemist. Naar mijn idee is misgegaan vanaf de jaren '90.

Beangstigend veel vrouwen lijken het verschil niet te begrijpen tussen 'ik voel me onzeker' en 'ik ben onzeker'. Die laatse categorie zou ik zó graag hardhandig wakker willen schudden, maar ik vrees dat ze daar niet beter van worden.

Naast de groeiende groep vrouwen die geen enkel verlangen tonen om voor de verandering eens zélf te gaan kjken hoe boos die grote buitenwereld nou eigenlijk helemaal is, verschijnen (ook op Bokt trouwens) regelmatig mannen die menen die groep vrouwen te moeten uitleggen wat 'emancipatie' en 'feminisme' inhouden, echter zonder gehinderd te worden door daadwerkelijke kennis van die onderwerpen.

Ik dacht altijd dat het aan mijn leeftijd lag en dat ik gewoon oud begin te worden, maar blijkbaar is het dat toch niet.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:42

IK ben ook zo onzeker als jij beschrijft, net als lis1 door een ex veroorzaakt en nooit meer weggegaan. Ik kan heel slecht tegen vrouwen-vriendschappen bij mijn vriendje en word heel snel bang dat hij me zal verlaten.bedriegen enz terwijl als ik goed nadenk ik weet dat hij zo trouw is als het maar kan en me nooit zou bedriegen. IK kan me ook ontzettend druk maken als hij een vrouw mooi vind die ik lelijk vind, of als hij vrouwenkleding mooi vind die ik lelijk vind. Dan ben ik gelijk bang dat hij ook wil dat ik zoiets draag, bijvoorbeeld. En ik vind het zelf/ mezelf ook verschrikkelijk daarin :+ ik vind mezelf echt een belachelijk stereotype en toch kan ik compleet over de rooie gaan om niks soms. Ik ben me er heeeeel erg bewust van en probeer er ook aan te werken, want wat stom is dat zeg om jezelf belachelijk te vinden _O-
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 26-02-13 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:43

Ik heb er geen last van, heerlijk! Vrouwelijke collega vroeg mijn vriend om bij haar thuis op de koffie te gaan, alleen met z'n tweetjes. Nou prima toch! :j
En als mijn kerel een vrouw een lekker wijf vindt, en zijn smaak is goed :j, dan kan ik dat ook zeker beamen. Hij heeft er meer moeite mee als een kerel achter mij aan zit, maar zegt meer van: je gaat vanavond toch wel met mij mee naar huis hè? ;). En gaat niet als een angstig mannetje achter mij aanlopen haha :')
Nee hoor, het leven moet je niet moeilijker maken dan het soms al is! Lekker genieten :)

Ja, als meneer wel dubieuze berichten gaat sturen naar een ander dan ben ik niet blij. Niet onzeker, maar mijn zelfrespect vind ik toch wel erg belangrijk.

Ik kan zelf moeilijk overweg met hele onzekere mensen; dat is mijn allergie omdat ik zelf juist erg zelfverzekerd ben en dan vreet het zoveel energie.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-02-13 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:48

[quote="set_elkol"]IK ben ook zo onzeker als jij beschrijft, net als lis1 door een ex veroorzaakt en nooit meer weggegaan. Ik kan heel slecht tegen vrouwen-vriendschappen bij mijn vriendje en word heel snel bang dat hij me zal verlaten.bedriegen enz terwijl als ik goed nadenk ik weet dat hij zo trouw is als het maar kan en me nooit zou bedriegen. IK kan me ook ontzettend druk maken als hij een vrouw mooi vind die ik lelijk vind, of als hij vrouwenkleding mooi vind die ik lelijk vind. Dan ben ik gelijk bang dat hij ook wil dat ik zoiets draag, bijvoorbeeld. En ik vind het zelf/ mezelf ook verschrikkelijk daarin :+ ik vind mezelf echt een belachelijk stereotype en toch kan ik compleet over de rooie gaan om niks soms. Ik ben me er heeeeel erg bewust van en probeer er ook aan te werken, want wat stom is dat zeg om jezelf belachelijk te vinden _O-[/]

zo herkenbaar dit..
Ik snap ook wel dat ik er niet leuker van wordt hoor, maar het is heel lastig af te leren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:48

Mijn vriend werkt met zoveel vrouwen (film- en tv-radio wereldje) en daar zitten ook hele mooie tussen. Zijn exen zijn ook geen lelijke vrouwen. Hij gaat regelmatig op stap of uit eten met leuke collega's. Moet ik me daar druk over maken? Nou nee, want ik heb ook contact met zat mannen in mijn werk, maar prive heb ook een heel verleden en ik heb ook mannelijke vrienden. Daarbij ken ik veel van die vrouwen uit het werk ook (ik werk namelijk ook in dat wereldje ;) ) en nee, er is geen haat en nijd :D. Ik snap ook nooit dat vrouwen zich zo druk maken en hun hele 'zijn' aan een kerel vast hangen. Tja, ik ben ook al een keer gescheiden (en dat was echt geen pretje) en ben ook wel eens belazerd (een paar keer zelfs, geloof ik). Maar ik weet wie ik ben en blijkbaar zijn die kerels mij dan niet waard. Je kmt er wel weer overheen, hoor, althans, ik wel. Mijn huidige partner is er eentje uit duizenden, die echt voor mij alleen gaat (en ik voor hem). Zolang onze relatie goed zit (en daar zul je altijd aan moeten werken), geniet ik daarvan. En gaat het fout, tja, dat is ook het leven soms. Ik hang mijn hele persoonlijkheid echt niet op aan die relatie, hoor (ik was zelfs niet eens op zoek naar die relatie, want ik vind mijn vrijheid ook een groot goed, heel eerlijk gezegd). :D
En als je boven de 40 bent, ben je ook niet meer zo bezig met uiterlijkheden, maar kijk je gelukkig ook veel verder dan dat. En dat voelt echt erg prettig, veel fijner dan toen ik 25 was. :j

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:49

Oh boy...... :')

Ik moet hier toch echt wel mijn hand opsteken......
Door meerdere (exen) veroorzaakt, maar de laatste heeft toch wel een behoorlijke kras achter gelaten....
Die is niet eens vreemd gegaan..... :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:50

Twiggy2008 schreef:
En als je boven de 40 bent, ben je ook niet meer zo bezig met uiterlijkheden, maar kijk je gelukkig ook veel verder dan dat. En dat voelt echt erg prettig, veel fijner dan toen ik 25 was. :j

Ik vind het erg fijn dat ik dat al voor mijn 25 had bedacht :j wel zo makkelijk leven!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:51

Mijn ex-vriend mocht 'van mij' eigenlijk vrij veel al zeg ik het zelf.
Ben z'n moeder niet en al helemaal geen politie-agente.
Ik heb dus niet echt een duidelijke grens getrokken, sommige dingen kun je ook zelf wel bedenken ben ik van mening.
Echter kon hij dat blijkbaar niet en na een paar gesprekken daarover veranderde er alsnog niets.
:evaw:

Vertrouwde hem, was ook niet onzeker maar op een gegeven moment was ik het gewoon zat.
Constant 'maar als je dat doet, denk je er dan ook aan hoe dat op mij overkomt en misschien ook wel op anderen'?
Ging overigens niet over vreemdgaan oid hoor, die lijn snapte hij dan wel weer. :+

Nu heb ik wel vaak bij kerels dat ik denk 'meen je dat nou of maak je een grapje'.
Waardoor ik op sommige dingen ook niet zo serieus reageer omdat ik eerder denk 'hij is ook niet serieus'.
Soms best lastig als hij wel serieus was en ik er dan 'dom' op reageer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:53

Overigens heb je ook hele onzekere kerels; je kent ze wel, de types die de hele tijd achter de reet van hun vriendin aan hobbelen en als je gezellig met de meiden gaat kletsen, hij erbij komt zitten; bijna op haar schoot. Maar niets durft te zeggen :')
Want o wee als zij even alleen is...

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:54

vuurneon schreef:
Overigens heb je ook hele onzekere kerels; je kent ze wel, de types die de hele tijd achter de reet van hun vriendin aan hobbelen en als je gezellig met de meiden gaat kletsen, hij erbij komt zitten; bijna op haar schoot. Maar niets durft te zeggen :')

En dan komt hij ook opdagen op het meidenavondje -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:55

Ja die inderdaad.... Want 'zij vindt het zielig als hij alleen thuis moet blijven' :')

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:56

vuurneon schreef:

Die heb ik professioneel uit het assortiment verwijderd..... :Y) Zo'n aanhangsel had ik ook.... _O-

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:56

Iedereen is wel eens onzeker.

Verder zou ik mij pas druk gaan maken als een eventuele relatie stiekem contact met andere vrouwen zou hebben. Indien er open en eerlijk over gepraat wordt. Geen probleem. Een beetje vertrouwen in je eigen relatie en een stukje en open en eerlijk lijkt mij juist erg prettig.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:59

Geen last van :D Maar ik heb ook een vriend die uitgezonderd met mij een soort van a-sexueel is :+ Hij snapt het niet eens als andere vrouwen interesse in hem tonen. Ze zijn er wel, maar die zie ik absoluut niet als rivalen. Ik praat met hem ook over andere vrouwen en vraag dan wel eens wie hij bv knap vindt en dan komt hij meestal met een of andere vage politica :P

Hij is soms wel onzeker, maar dan niet vanwege andere mannen, maar omdat hij denkt dat hij niet goed genoeg is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:59

vuurneon schreef:
Twiggy2008 schreef:

Ik vind het erg fijn dat ik dat al voor mijn 25 had bedacht :j wel zo makkelijk leven!

hier nog die blij is dat al een stukje voor de 40 bedacht had :+ scheelt een hoop ge-emmer volgens mij

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:03

Marcella_e schreef:

Verder zou ik mij pas druk gaan maken als een eventuele relatie stiekem contact met andere vrouwen zou hebben. Indien er open en eerlijk over gepraat wordt. Geen probleem. Een beetje vertrouwen in je eigen relatie en een stukje en open en eerlijk lijkt mij juist erg prettig.

dit is trouwens wel echt ene hele goeie...
ik vind het namelijk allemaal prima, mijn beste dinnetje is trouwens ook zijn beste dinnetje en ga zo maar door , ik zal er niet wakker van liggen als hij sms't, whatsappt of wat dan ook met wie dan ook...maar zodra er geniepig en stiekem over gedaan moet worden gaat bij mij wel een belletje rinkelen...
honesty is key :) zo simpel is het , want zodra het niet eerlijk kan, is er over het algemeen toch meer aan de hand dan gewoon platonisch

ook zoiets...mijn ex die zijn telefoon angstvallig bij zich hield, maar die van mij dan ook wilde controleren als ik even niet keek...guess what :+
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 26-02-13 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:04

Ik ben ook zo'n onzekere heks, maar vooral wat betreft exen die van mijn vriendin mogen per direct van de aardbodem verdwijnen. :D
Het is absoluut geen realistische angst en het slaat helemaal nergens op, gelukkig kan ik het wel relativeren. Ik ben absoluut geen reden om onzeker te zijn maar het zit gewoon in het aard van het beestje en af en toen moet ik gewoon een partij zeiken en moeilijk doen.

Ik zou haar echter nooit wat verbieden en ik zal ook nooit achter haar reet aan lopen, telefoon checken komt nog niet eens in me op. Maar af en toe moet er gewoon een jaloerse rotopmerking uit :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:04

Oke....interessant dit...

Heb ik ook last van...maar wat wil je als je hart allemaal, littekens heeft!?

Vrouwen zouden elkaars bondgenoten moeten/kunnen zijn maarrrrrr zodra er paarden of jongens/mannen in het spel zijn worden we ineens vijanden :?

Als er openheid is over vriendschappelijke relaties is er niks aan de hand...maar ik heb er inmiddels een neus voor om te ruiken wanneer een man niet eerlijk en open is :j

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:07

Sonja_vR schreef:
Marcella_e schreef:

ik vind het namelijk allemaal prima, mijn beste dinnetje is trouwens ook zijn beste dinnetje en ga zo maar door , ik zal er niet wakker van liggen als hij sms't, whatsappt of wat dan ook met wie dan ook...maar zodra er geniepig en stiekem over gedaan moet worden gaat bij mij wel een belletje rinkelen...
honesty is key :) zo simpel is het , want zodra het niet eerlijk kan, is er over het algemeen toch meer aan de hand dan gewoon platonisch

ook zoiets...mijn ex die zijn telefoon angstvallig bij zich hield, maar die van mij dan ook wilde controleren als ik even niet keek...guess what :+

hahaha zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Wat je x betreft dan.

Ik ben er van overtuigd dat in open en eerlijkheid een hoop kan

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:10

Geen last van.. Ik ben meer dan tevreden met mezelf en niemand die me kan wijsmaken dat het niet zo is. In het verleden wel eens een vriend gehad die altijd wat aan te merken had, die heb ik gewoon gedumpt. Als hij vond dat hij wat beters kon vinden moest hij dat maar lekker gaan zoeken, dat soort kerels ben ik liever kwijt dan rijk. Ik heb wel een fel karakter en mijn vriend zet met soms terecht op mijn plek, dus opletten hoe ik me gedraag doe ik wel, een fijne omgang met anderen is een noodzaak. Maar mijn echte karakter veranderen voor een ander nooit, mijn uiterlijk overigens ook niet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:12

Marcella_e schreef:
Sonja_vR schreef:

hahaha zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Wat je x betreft dan.

Ik ben er van overtuigd dat in open en eerlijkheid een hoop kan

in het geval van X absoluut :+