He schat heb jij een huis gehuurd in Driebergen? Waar in augustus een hennep plantage opgerold is? Eerst denk ik nog even dat ze een geintje maakt totdat haar toon serieus wordt, ja nou er ligt hier namelijk een brief met een vordering van ruim 5000 euro op de deurmat die binnen 3 dagen betaald moet zijn. Nu ben ik niet snel onder de indruk, maar daar moet zelfs ik even over nadenken. Mijn moeder had al gebeld naar de case werker en die had gevraagd of mijn ID ooit gestolen was? Er was namelijk met mijn ID een huis gehuurd en een contract met Stedin (netwerkbeheerder van Eneco)afgesloten.
Natuurlijk schrik je op zo'n moment en ik heb de brief gekregen en ben gelijk gaan bellen, eerst met Stedin: mevrouw u moet bewijzen dat u het niet geweest bent...(geloof me, je gaat bijna aan jezelf twijfelen en je voelt je een halve misdadiger, want je voelt dat ze je niet geloven) Dus de politie in Driebergen gebeld want als ik daarbij betrokken was dan moet er een PV opgemaakt zijn bij het oprollen van de plantage, en waarom ben ik als huurder dan niet gehoord?
Daarna mijn eigen gemeente, ben ik altijd ingeschreven geweest in mijn eigen woonplaats?
En de politie hier, kan ik aangifte doen voor identiteitsfraude? Ja over 4 dagen.
Toen de makelaar die het betreffende pand verhuurd had, de beste man schrok zich rot en is er gelijk ingedoken. Toen kwamen we er al achter dat de geboorteplaats niet klopte, en de huurder had een loonstrook overlegd van een erotische massagesalon in Leiden
Nou ik heb rare werkgevers gehad, maar ik kan niet masseren... Dus na 2,5 uur bellen de Eneco weer gebeld of ze de betreffende kopie erbij konden pakken om te kijken of het mijn oude paspoort (voor 2008) of mijn nieuwe betrof, en toen kwam eindelijk de aap uit de mouw. O mevrouw er staat een andere voornaam op de kopie ID kaart. Nou waren we er al achter dat de voorletter niet klopte, maar ook het BSN bleek niet overeen te komen, het bleek dus gewoon om een heel ander persoon te gaan en er was dus ook geen kopie van MIJN identiteitsbewijs in het spel. Alleen achternaam en geboortedatum kwamen overeen, en daar hebben ze dus een verkeerde conclusie uit getrokken. Eigenlijk te gek voor woorden dus, want geloof mij, je krijgt echt een hartverzakking als je zoiets onder je neus krijgt!
)
(Niet gedeprimeerd raken als het niet lukt trouwens, maar zeker proberen.)