Mag ik je legitimatie bewijs ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Mag ik je legitimatie bewijs ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 17:30

Net ging ik sigaretten kopen en benzine betalen bij het tankstation om de hoek..
Ik moest even zoeken welke sigaretten ik moest hebben, omdat ik zelf niet rook :+

Mag ik je legitimatie bewijs zien vraagt de medewerkster...
Ik ben 32 mevrouw :+
"oh, sorry" zei een rood wordende medewerkster...

Aan de ene kant voel ik mij gevleid dat ik geen oude kop heb, maar kom op, ik ben 32, zie er niet uit al 16 :roll:
AAAAAAAAAAAAAAAhhh :')

Sorry voor het onnodige topic, maar moest het toch even delen :P

Nadine_S

Re: Mag ik je legitimatie bewijs ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:31

Hahaha herkenbaar! Stom hè! :D

Dieselpaard

Volgens mij is het tegenwoordig een standaard vraag en wordt je al niet een smeer fatsoenlijk aangekeken.

TurdusMerula

Tijdje terug had ik dat ook, moest mijn rijbewijs uit mijn broekzak vissen met de autosleutels erboven...
Eerst autosleutels op de toonbank, daarna mijn id pas... :')

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 17:32

Nou, ik heb zelf ook in een tankstation gewerkt en toen werd het niet standaard gevraagd hoor :P

Ah ben niet de enige zie ik al *\o/*
Laatst bijgewerkt door mieske op 20-02-13 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:33

Ik ben 19, en ik hoef me over het algemeen al sinds mijn 14e niet te legitimeren, ik voel me zo oud :')

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:34

TurdusMerula schreef:
Tijdje terug had ik dat ook, moest mijn rijbewijs uit mijn broekzak vissen met de autosleutels erboven...

Autosleutels zegt niets al een meegemaakt haha. Volgens meneer de verkoper kon iedereen de auto van papa wel mee nemen :+

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:36

Hahahaha hoe herkenbaar!! Ik kan er altijd wel om lachen.

Nu ik zwanger ben rook ik niet meer dus daar merk ik niet zoveel meer van, maar nu wordt ik meelijwekkend aangekeken op sommige momenten en zie je mensen gaan roddelen haha. Dat ik een 'tienermoeder' ben. Best grappig, ik ben namelijk 27 en getrouwd haha!

Ik zou zeggen, voel je gevleid, zo pak ik m ook altijd op :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:37

je hoeft niet 16 te ogen, maar rond de 21 :') maakt dat het beter?

Nayomie

maj0 schreef:
TurdusMerula schreef:

Autosleutels zegt niets al een meegemaakt haha. Volgens meneer de verkoper kon iedereen de auto van papa wel mee nemen :+

_O-

K_im

Ondanks dat het verschil in leeftijd wel heel groot is, gaat het niet om het feit dat jij er misschien uitziet als jonger dan 20 (onder de 20 moet om een leeftijdsbewijs gevraagd worden bij verkoop van tabak en alcohol), maar om het feit dat een hoop mensen van onder de 16 er juist ouder uitzien dan dat zij werkelijk zijn..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:38

21 :P

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 17:39

Nou ik vind mezelf nou niet echt 21 lijken hoor, heb potverdorie meer rimpels dan 20'ers :')

NoaSky schreef:
Hahahaha hoe herkenbaar!! Ik kan er altijd wel om lachen.

Nu ik zwanger ben rook ik niet meer dus daar merk ik niet zoveel meer van, maar nu wordt ik meelijwekkend aangekeken op sommige momenten en zie je mensen gaan roddelen haha. Dat ik een 'tienermoeder' ben. Best grappig, ik ben namelijk 27 en getrouwd haha!

Ik zou zeggen, voel je gevleid, zo pak ik m ook altijd op :D

Dat had ik ook haha, toen was ik 26 :P
Toen ik in het tankstation werkte werd ik ook wel eens gevraagd of ik niet naar school moest door de weeks :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:41

Haha ik moest me in Engeland ook legitimeren voor bier, mn vriend heeft zich kapot gelachen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:44

Ik heb me nog nooit hoeven legitimeren, en ik ben net 20 :=
Autosleutels zegt trouwens niks hoor, legitimatie laten zien is verplicht tot je 21e.

Maar ik moet er wel een beetje om lachen, TS :')

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:44

Hahaha inderdaad Mieske. Op het werk werd ook vaak aan me gevraagd of ik allang stage liep haha!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:46

"mag ik uw id even zien"

"Rijbewijs ook goed?"

*Geeft rijbewijs*

Mevrouw kijkt naar de datum

"Mevrouw, het is een RIJBEWIJS. +16. Of te wel, geef mij die peuken nou maar"

Leuk, baliemedewerkers pesten :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:51

Ik werd 2 weken geleden bij de douane in London (nog voor het afgeven van mijn paspoort) gevraagd met welke volwassene ik reisde..
Ik ben 29 en moeder van 4 kinderen...

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:51

hmmmm tsja leeftijd schatten is 1 van de moeilijkste dingen vind ik. Ik moet het voor mijn baan ook regelmatig vragen en soms maak je wel eens een foutje :)
Maar het is in de wet wel zo geregeld dat je tot en met je 21ste je id uit je zelf moet laten zien als je alcohol of tabak gaat halen. En de verkopers van alcohol en tabak moeten bij twijfel of iemand 21 jaar of ouder is vragen naar legitimatie. Dus nee je zal vast geen 16 geschat zijn maar gewoon nog geen 21 . Dat scheelt dan weer een paar jaartjes :) Zelf ben ik 31 en moet me met regelmaat nog legitimeren voor mijn peuken :+

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:55

Ik heb het ook wel eens gehad bij het halen van een pakje sigaretten, alleen kreeg ik de vraag: Ben jij wel 16???? Ehm mevrouw ik ben 29 :+

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:57

Hahaha oeps :P

Hier het omgekeerde, vriendinnetje ging sigaretten halen (ze is 16) bij een supermarkt en hoefde niks te laten zien. Stond ik wel even verbaasd van te kijken want ze ziet er niet uit als 21 :=

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:29

Haha, zo herkenbaar. Ik moet me ook nog steeds legitimeren in de supermarkt als ik bv. een fles wijn koop (ik ben 24)
Wilde een tijdje geleden een wijntje bestellen in de pauze van een toneelstuk, en ik werd zó raar aangekeken. 'Een wijntje? Hahaha ja tuurlijk, jij hebt zeker je id niet bij je he?' Toen ik m'n ID liet zien was ze heel verbaasd :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:33

Yep, ik heb hetzelfde gehad toen ik in Zweden een fles wijn wilde kopen. Daar moest ik m'n paspoort laten zien, ik heb me kapot gelachen. Ik was toen 36. Kom op zeg.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:35

Even vanaf de andere kant:
Als caissière ben je verplicht het ID te vragen tot de 21e. Doe je dit niet (en ze komen er achter), dan wordt er € 1800,- aan boete gerekend, aan jou persoonlijk.
Niet zo lang geleden hebben we een controle gehad en binnenkort kunnen we er nog één verwachten. Omdat we geen van allen zitten te wachten op een dergelijke boete, vragen we bij de kleinste twijfel meteen het ID.
Niet om de klanten te pesten, je moet het ook zeker niet als belediging opvatten, maar voor ons is dit puur uit 'angst' voor deze boete.

En voor ons is het even vervelend als mensen (die ouder blijken te zijn) vervolgens vervelende opmerkingen maken. Wij kunnen er niets aan doen maar helaas kom ik vaak genoeg klanten tegen die overdreven zuchtend, steunend en kreunend het ID uit de tas halen om mij vervolgens zeer geïrriteerd aan te kijken.
Geloof mij maar; het is voor ons net zo vervelend als voor jullie.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:38

Ik denk dat het een standaard vraag is, mijn tante van 50 werd het ook gevraagd namelijk :')

Aan mij wordt het nooit meer gevraagd maar dat is misschien ook omdat ze me inmiddels hier in de omgeving wel kennen :+