Dromen die je de rest van de dag blijven achtervolgen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaR

Dromen die je de rest van de dag blijven achtervolgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 15:01

Vandaag had ik er weer een, ik weet niet of jullie het herkennen maar van die dromen waarvan je je de rest van de dag nog een beetje naar/van de wereld voelt.

Ik heb regelmatig dezelfde, zeg zo'n 1x per maand waar ik me echt nog de hele dag afwezig van kan voelen.
Vanacht was het weer zo ver, in de droom ben ik net bevallen van een kindje, een jongentje.
Als het avond wordt veranderd van het ene op het andere moment mijn snoezige pasgeboren baby in een soort anti-christ -O- Zijn ogen worden zwart, maar stralen wel een soort licht uit, waarbij hij met een zware mannenstem zegt: Vrouw van de vader, waarna het me bijt en ik het weggooi, ik raas naar buiten.
Op dat moment is de droom afgelopen, word ik wakker en heb de hele dag een soort waas over m'n wereld hangen.

Hebben jullie dit ook wel eens? En ook met zulke specifieke dromen?

Depende

Re: Dromen die je de rest van de dag blijven achtervolgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:08

Brr gelukkig niet, klinkt eng. Ik onthoud dromen nooit, vind ik soms wel eens jammer maar als ik zo'n verhaal lees toch een stuk minder.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:09

Ik droom sowieso absurd veel, gek en levendig en weet altijd nog wat ik heb gedroomd.
Eens in de zoveel tijd heb ik ook van die vreselijk zwaarmoedige dromen en blijf ik de hele dag met een rot-/ verdrietig/ vervelend gevoel rondlopen.

Zo ben ik enkele weken geleden in mijn droom neer geschoten. Ik werd in mijn voorhoofd geschoten en ging dood. Het was zo bizar realistisch dat ik echt helemaal verdwaasd was toen ik meteen daarna wakker werd.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:10

Oooh ja vaak hoor... Iets té vaak naar mijn zin.

Eergisteren droomde ik wel dat mijn man opbiechtte dat hij een bijbaantje had...
Gigolo van 1 van zijn klanten van zijn werk.

Was zo'n levensechte droom!!! Heb mijn man wakker gemaakt en hem vol tranen gehuild :') Ben er nog steeds niet goed van, knuffel hem bijna plat uit schrik dat het waar is...

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 15:11

Depende schreef:
Brr gelukkig niet, klinkt eng. Ik onthoud dromen nooit, vind ik soms wel eens jammer maar als ik zo'n verhaal lees toch een stuk minder.

Ik onthoud elke nacht wel een droom maar meestal zijn ze leuk hoor :P

Dat heb ik ook met deze Goof, dat ik wakker word en verbaasd ben dat er geen baby monster is en er geen tandafdrukken in m'n arm staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:12

Ik herken dit wel, alleen is het bij mij niet maandelijks. Maar meer na een heftige periode.
Ik heb één keer gehad dat ik de hele nacht door één en dezelfde droom had, ondanks dat ik tussendoor een keer of 5 wakker was geweest. Deze droom heb ik toen opgeschreven en samen met de dame van http://www.droomcoach.nl bestudeerd. Het kost wel wat, maar het achtervolgde mij zo erg dat ik er helemaal naar van werd.

Als je wilt weten wat de droom inhoudt, is het sowieso belangrijk om te kijken naar de dingen die heel duidelijk naar voren komen. Wie had de hoofdrol? Wat deed die persoon? Wat was jou gevoel erbij?

Klein voorbeeld.
Ik droomde over kleine ruimtes en water.
Beide twee dingen waar ik mij niet prettig bij voel. Ik had dus een heftige periode achter de rug en mijn droom probeerde mij uiteindelijk in het kort te vertellen:
"Wees niet bang voor het onbekende, vraag meer na over waarom iemand iets doet en verschuil jezelf niet achter veilige situaties".

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:14

Die betekenissen zeggen me niet zoveel, is ook maar een "eventuele mogelijke dieper liggende' verklaring.
Ik droom, hoe idioot de droom ook is, wel altijd over mensen die ik die dag heb gesproken of over dingen die me die dag/ week/ moment bezig houden. Alleen de setting is idioot.

Ik ben sinds kort ook weer begonnen met het noteren van mijn dromen. heb ik enkele jaren geleden ook lange periode gedaan en dat is zeer boeiend.
Je ziet dan vaste onderwerpen steeds terugkomen.

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 15:15

Fijn dat jij er iets aan hebt gehad.
Ik geloof alleen niet zo dat dromen iets betekenen en hou het gewoon op een nare dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:15

Goof schreef:
Die betekenissen zeggen me niet zoveel, is ook maar een "eventuele mogelijke dieper liggende' verklaring.
Ik droom, hoe idioot de droom ook is, wel altijd over mensen die ik die dag heb gesproken of over dingen die me die dag/ week/ moment bezig houden. Alleen de setting is idioot.

Ik ben sinds kort ook weer begonnen met het noteren van mijn dromen. heb ik enkele jaren geleden ook lange periode gedaan en dat is zeer boeiend.
Je ziet dan vaste onderwerpen steeds terugkomen.

Klopt, maar het heeft mij wel geholpen tot het loslaten van mijn droom. Werkt niet voor iedereen inderdaad en als je er niets mee hebt, dan moet je het ook niet doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:16

AnnaR schreef:
Fijn dat jij er iets aan hebt gehad.
Ik geloof alleen niet zo dat dromen iets betekenen en hou het gewoon op een nare dag.

Idd, voor mij betekenen ze dus ook niets.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:19

Ik kan ook rustig een hele dag last hebben van een droom van die nacht. Heel vervelend, kan het gevoel ook nooit goed omschrijven aan andere mensen. Vooral als ik dromen heb in de categorie dat mensen me verlaten of dat ik (bijna) doodga of iemand anders. Dan ben ik de hele dag bijna over-emotioneel om de sufste dingen :+ Als vriendlief dan bijv. in mijn ogen iets onaardigs zegt barst ik rustig in tranen uit :=

Het schijnt dat wanneer je vaak zo heftig en op zo'n manier droomt je de dingen van overdag niet goed kunt verwerken als je nog wakker bent. En dan zit je 's nachts met de gebakken peren. Sommige mensen onthouden hun droom praktisch nooit. Ik zit helaas in de andere categorie geloof ik := Onthou bijna elke nacht wel 1-3 dromen en kan er dus ook echt last van hebben overdag dat de sfeer uit de droom blijft hangen.

Ik geloof er wel in dat dromen soms iets te betekenen hebben. Bepaalde angsten of onverwerkte trauma's komen in dromen heel vaak heel duidelijk naar voren :j Ik ben als kind bijna verdronken toen er iemand in het zwembad bovenop me terecht kwam en ik niet naar boven kon. Nu jaren later droom ik daar (nog) over en word ik regelmatig in blinde paniek wakker omdat ik denk dat er iets op me valt en ik ga stikken, of dat ik weet dat ik dood ga en er niks meer aan te doen is. Spring ook wel eens rustig het bed uit en word dan in de badkamer pas wakker :=

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:21

Ik had vannacht ook gedroomd dat ik een kind kreeg :'). Maar ik droom dat wel vaker... Ik heb een keer gedroomd dat mijn moeder werd doodgeschoten, en ik zag dat in mijn droom ook echt gebeuren. Dat was wel naar, maar verder..Ach, dromen zijn bedrog.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:23

Ik vind dromen vaak ellendig. Ze verpesten m'n slaap. ik droom vreselijk intensief, in geuren, kleuren, wordt soms huilend of bang wakker en kan dat nare gevoel dan niet van me afzetten. ik onthoud ook veel van mn dromen, zelfs onzinnige details, wie wat zegt, wie wat draagt, hoe koud het is, etc. Ze zijn vaak levensecht.

Ik denk soms wel dat er een diepere betekenis in zit. Juist omdat ik zoveel droom heb ik me er jaren geleden erg mee bezig gehouden, vaak kon ik dingen wel herleiden, maar niet altijd en los van dat had ik er vaak weinig aan :+

Denk wel dat het bij mij te maken heeft met dat ik overdag heul druk en bedrijvig ben, een drukke inspannende baan heb, geen rust in mn kont heb en veel in me opneem. Dat verwerk ik dus 's avonds

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:28

Colway schreef:
Ik vind dromen vaak ellendig. Ze verpesten m'n slaap. ik droom vreselijk intensief, in geuren, kleuren, wordt soms huilend of bang wakker en kan dat nare gevoel dan niet van me afzetten. ik onthoud ook veel van mn dromen, zelfs onzinnige details, wie wat zegt, wie wat draagt, hoe koud het is, etc. Ze zijn vaak levensecht.

Denk wel dat het bij mij te maken heeft met dat ik overdag heul druk en bedrijvig ben, een drukke inspannende baan heb, geen rust in mn kont heb en veel in me opneem. Dat verwerk ik dus 's avonds

Herken me in beide stukjes. Ze verpesten idd je slaap, ik word vaak wakker 's nachts en weet daarom ook meerdere dromen nog in de ochtend.
Ook ik heb overdag weinig rust in mijn hoofd, kennelijk komt 's nachts alles eruit...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:31

@Goof & Colway: dat is zeer goed mogelijk :j ik herken mezelf er ook in. Je hersenen moeten eenvoudigweg je emoties en gebeurtenissen verwerken, kan dat niet overdag dan komt het 's nachts :j

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:31

Ja ik droom vaak hele enge en nare dromen..
Niet allemaal even erg, maar ik zou ze hier niet zo snel opschrijven.
Vaak heb ik idd nog een hele dag zo'n naar gevoel over me heen dan. Gelukkig droom ik ook heel vaak gewoon leuk, of dat ik het me niet kan herinneren.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:45

Ik zit er net naar te zoeken! Ik had zo'n rare droom vannacht... Hoop dat iemand hier mij uitleg kan geven??

Ik droomde over een klein meisje, met lichtbruine/gele, je zou haast gouden ogen zeggen. En die ogen waren zo overweldigend! Het meisje ken ik overigens van een foto van toen ze klein was, een dochter van een kennis die er ook bij was.
Wat hebben deze gouden starende ogen te betekenen?? :?

Ik droom echt iedere nacht wel, de meeste onthoud ik ook. Maar deze was bijzonder...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:04

Toen onze schuur 3 jaar geleden afbrandde (en ik ben echt panisch voor brand, het was "alleen" maar de schuur maar het heeft zo'n enorme impact gemaakt toen) heb ik echt heel erg lang zo realistisch van brand gedroomd, dat ik zwetend wakker werd en gewoon bijna geneigd was naar buiten te rennen. Nu is het aardig weg, maar heb dat toch zeker tot afgelopen zomer erg vaak gehad. Vre-se-lijk. Die verschilden ook erg: soms kwam ik uit school thuis bij een compleet afgebrand huis, soms lag ik in bed en brak er brand uit. Maar altijd was ik alleen, geen ouders, geen vriend, niemand in de buurt,geen brandweer. Nare dromen waren dat en die bleven me ook erg lang bij.

Verder heb ik soms ook wel eens dat ik half in slaap val maar dan een soort hallucineer (weet even niet meer hoe dat heet) dat blijft ook altijd wel even hangen, maar meestal niet negatief. Meer gewoon raar :+
Zo had ik een keer dat ik zeker wist dat de parkietenkooi in m'n bed stond _O- En ook wel eens met megaspinnen enzo.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:09

Ik heb dat ook. Ik onthoud mijn dromen bijna altijd en heb regelmatig dromen waar ik me echt de hele dag rot door kan voelen. Inderdaad afwezig en naar en een waas in je hoofd. Ik zorg ook dat er niet te veel tijd zit tussen wanneer mijn vriend de deur uitgaat en ik zelf opsta - als ik dan te lang slaap dan droom ik weer en 9 van de 10 keer zijn dat rotdromen. Geen nachtmerries, maar emotioneel heftig, of zo. Ik heb ook een tijd regelmatig lucide dromen gehad, nu soms nog steeds wel maar ik ben er nauwelijks mee bezig dus dan lukt het ook minder gemakkelijk.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 16:56

DaniBanani inderdaad die dromen aan het begin van de ochtend (als je weer in slaap valt) zijn vervelend

@ warbling, ik had laatst mn vriend die op bed stond te trappelen en aan de kroonluchter hing, hij dacht dat hij ging vallen en ons zou verpletteren dus hij dacht dat hij hem tegen hield, maar hij stond eraan te trekken dat ik juist dacht dat hij zou vallen. Hij was helemaal in de war haha

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:06

Ik droom echt nooit! :+ En als ik droom kan ik mezelf vaak wakker maken zodra ik de droom niet leuk meer vind. :o

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:22

Weet iemand trouwens wat het betekend als je net in slaap valt, en dan het gevoel hebt dat je valt. Dat je je helemaal vast grijpt? :+ Dat heb ik namelijk wel eens...

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:29

Jij weet echt alles maroescha :')

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 17:47

O dat is ook altijd grappig ja... dan lig je net lekker en dan "zak je door je bed" om vervolgens nog een uur wakker te liggen.