Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

moonfish13 schreef:Misschien eens bij de europeesche kijken?

Puppetje schreef:Er staat nergens in de polisvoorwaarden dat je niet met gips mag rijden. Je bent dus gewoon verzekerd als je een ongeval krijgt. De vraag is alleen is het verstandig om met gips te gaan rijden, omdat je toch minder snel kan reageren. Mensen zeggen dus al snel dat je niet verzekerd bent als er wat gebeurd.
Breghje schreef:Waarom zou je zonder krukken moeten kunnen bewegen? Dat heeft toch niets te maken met je rijvaardigheid?Maar kán je zonder krukken bewegen? Ik kan me je frustratie heel erg goed voorstellen, maar als je dat niet kan ben je misschien zowel voor jezelf als je andere medeweggebruikers niet goed bezig. En kan je dat wel, zou je je huisarts dan niet zover krijgen dat ie alsnog de verklaring geeft met daarin een clausule dat je enkel en alleen in je eigen auto mag rijden ofzo?
Mri schreef:Welke verzekering was dit?De ene verzekeraar is de andere niet. Mij is, door mijn toenmalige verzekeraar, verteld dat (gips)verband een indicatie is om niet verzekerd te zijn als je achte het stuur kruipt. De verzekeraar kan daar een uitzondering op geven, maar dit moet je wel aanvragen.
De ene verzekering is daar makkelijker in dan de andere.
moonfish13 schreef:Dat topic had ik eerder vanmiddag al gelezen. Maar dat is, net als hier, vooral veel mensen die iets van horen zeggen hebben. Het plankje lijkt me in ieder geval regelrechte onzin.http://www.theoriecursus.nl/verkeersfor ... 5&start=15
Hier staat ook e.e.a.
Iets over een eis van de verzekering met een plankje zodat je nooit met je gipsvoet onder je pedaal kan komen.
Puppetje schreef:Zo goed heb ik mijn polisvoorwaarden nog niet gelezen dus dit durf ik niet te zeggen.Er staat nergens in de polisvoorwaarden dat je niet met gips mag rijden. Je bent dus gewoon verzekerd als je een ongeval krijgt. De vraag is alleen is het verstandig om met gips te gaan rijden, omdat je toch minder snel kan reageren. Mensen zeggen dus al snel dat je niet verzekerd bent als er wat gebeurd.
minikatje schreef:Verzekering weet dat maar wil daar geen onderscheid in maken.het gaat om een automaat, je hebt links dus niet nodig.
weet jouw verzekering dat?
normaal gesproken zou gips in een schakelauto idd niet verzekerd zijn, maar dit gaat om een automaat.
kiki1976 schreef:Keuren zou voor mij een prima optie zijn. Als ik dan de komende maanden mag rijden is dat goed genoeg.Ik heb ook altijd geleerd dat wanneer je gips hebt je niet verzekerd bent.
Ik heb zelf 3 maanden een gipscorset moeten dragen dragen na 2 rug operatie's maar mocht er ook niet mee autorijden omdat je dan niet verzekerd bent.
Ik heb hierover ook m'n verzekering gebeld. Hun zeiden ook dat wanneer ik graag wilde autorijden ik me moest laten keuren. Dit houd in een tijdelijke aantekening, en na een maand weer terug laten keuren omdat toen het corset weer af mocht.
Omdat het tijdelijk was golden deze regels, was het voor altijd geweest...... dan had ik zo mogen gaan rijden.......tja weet het, lekker krom.

Katja schreef:Zoals in de openingspost staat heb ik met mijn eigen verzekering al contact gehad en die doen nogal moeilijk. Omdat het voor een langere periode is ben ik dus bereid om over te stappen naar een andere maatschappij en daarom ben ik op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben.Breghje schreef:Waarom zou je zonder krukken moeten kunnen bewegen? Dat heeft toch niets te maken met je rijvaardigheid?Maar kán je zonder krukken bewegen? Ik kan me je frustratie heel erg goed voorstellen, maar als je dat niet kan ben je misschien zowel voor jezelf als je andere medeweggebruikers niet goed bezig. En kan je dat wel, zou je je huisarts dan niet zover krijgen dat ie alsnog de verklaring geeft met daarin een clausule dat je enkel en alleen in je eigen auto mag rijden ofzo?
Katja schreef:Gips is volgens mijn verzekering het probleem niet maar ik zou zonder krukken moeten bewegen. Hierboven worden dus al dingen genoemd die niet kloppen. Mijn orthopeed wil best verklaren dat ik in een automaat kan rijden maar daar neemt de verzekering dus geen genoegen mee.