Help! Ik vind hem leuk! Wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Help! Ik vind hem leuk! Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 00:05

Hallo allemaal,

ik vind een jongen op mijn werk leuk, Jeroen. Ik werk bij een tapasrestaurant. Ik sta daar in de bediening en hij in de keuken als één van de twee hoofdchefs.
En ja, ik weet nu niet zo goed hoe ik verder moet zegmaar. Als we druk aan het werk zijn (en het kan echt heel druk worden op een avond) dan is er niet echt tijd om te flirten ofzo. Heel veel flirten gebeurd er ook niet zozeer want ja je bent toch aan het werk en er zijn ook andere bij. We kijken elkaar wel vaak aan en ik krijg vaak een knipoog en soms een leuke opmerking tussendoor maar meer gebeurd er niet zo heel erg. Toch heb ik wel ook het gevoel dat hij mij ook wel leuk vind. De andere hoofdchef, een volwassen man, die plaagt er soms ook wel al over, die heeft het ook wel door zegmaar en Jeroen gaat er dan niet tegenin ofzo.
Ik heb soms echt het gevoel dat ik er echt iets mee moet gaan doen, maarja ik kan toch niet zomaar naar hem toe gaan en zeggen hee Jeroen, ik vind je leuk en ik wil je heel graag beter leren kennen....
Want ja, ik heb wel het idee dat hij mij ook leuk vind, maar zometeen zegt die toch nee ofzo en dan moet ik wel nog steeds met hem blijven werken!
Maar zoals het nu gaat gebeurd er nou ook niet zo heel veel. En ik ben ook altijd eerder klaar met werken als hij...
Ik vind het allemaal best moeilijk hoe ik dit aan moet pakken. Maar ik zou wel graag willen dat er wat gaat gebeuren, ik wil hem toch wel echt graag beter leren kennen.

Dus wat zouden jullie doen? Hebben jullie tips voor me?

Liefs Linda
Laatst bijgewerkt door _Linn_ op 31-01-13 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikkepor

Re: Help! Ik vind hem leuk! Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:09

Kun je hem na het werk niet een keer 'onderscheppen'. Dat jullie 'toevallig' met zijn 2en ergens zijn? Dan kun je 'm toch gewoon vragen of hij zin heeft om eens wat te gaan drinken samen, of naar een film die je graag wil zien ofzoo?

Nee heb je, ja kun je krijgen!
Succes!

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:09

als ik jou was, zou ik geen relatie beginnen met je collega!
als het uit is moet je idd met hem blijven werken!
en dan ga je niet met een prettig gevoel naar je werk..
als het wel wat word, zit je baas denk ik niet te wachten op een stelletje in de keuken ergens achter de kast.. haha

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:17

Ik ben echt schijtsbenauwd als het om jongens gaat altijd bang om afgwezen te worden
Als ik zou durfen zou ik erop af stappen en vragen of hij zin heeft wat te gaan drinken of naar bios te gaan
Of via anoniem.briefje hem.mee uit vragen en dan ziet hij uiteindeljjk wel wie je be t
Ik heb zaterdag een date vind het heel spannend is een broer van een vriendin we gaan naar bios hij haalt en brengt me thuis brrrr eng

Nouja veel succes

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:21

Zo eng is dat toch allemaal niet? :P Het zijn maar jongens :')

Als hij je niet leuk zou vinden, waarom zou hij dan knipogen en opmerkingen maken enzo?
En als hij toch nee zegt, dan is dat voor hem zeker zo pijnlijk als voor jou.
Het zou jammer zijn als je niks onderneemt en hij blijkt je toch wel leuk te vinden... toch?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:30

Anonieme briefjes doe je als je 10 bent.

Gewoon een keer als je hem alleen ziet vragen of hij zin heeft om een keer wat te gaan drinken. Houd het gewoon wat luchtig. Of vraag hem om zijn nummer (als je die nog hebt) en bel hem een keer op om wat te gaan drinken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:35

Je bent in ieder geval niet zuunig met privé gegevens, wow :') Mocht Jeroen toevallig op dit topic stuiten, weet hij het ook meteen hihi.

Gewoon vragen of hij een keer wat wil drinken? Briefjes inderdaad niet doen, je bent oud genoeg om het gewoon te vragen. Succes *\o/*

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:37

Juliettex schreef:
als ik jou was, zou ik geen relatie beginnen met je collega!
als het uit is moet je idd met hem blijven werken!
en dan ga je niet met een prettig gevoel naar je werk..
als het wel wat word, zit je baas denk ik niet te wachten op een stelletje in de keuken ergens achter de kast.. haha

Mijn eigen chef, woont samen met de vrouw die bij ons bij de vleeswaren staat (ik werk dan in een supermarkt :+)
Mijn baas gaat van bedje naar bedje, (laat t m niet lezen xD :=) en heeft nu een relatie met iemand van het werk.
Verder nog 2 ex- collega's van mij die ook een relatie hebben en zelfs nu een 3e kindje.
Ik vind dat als je oud genoeg bent om een relatie aan te gaan, moet je hem toch ook wel onder ogen kunnen komen als het uit zou gaan...? Misschien wat ongemakkelijk, maar dat ligt er maar aan op wat voor manier het uitgaat.
Het blijft altijd een risico, wel of niet? Wat als het uitgaat? Maar wat als TS nou haar collega aan haar neus voorbij laat lopen, en het schijnt de jongen/ man van haar dromen te zijn? Dan is het, CHIPS, had ik maar...

TS, een nee heb je, en een ja kan je krijgen! En mocht zijn gevoel niet wederzijds zijn... Ben je daar miss ff verdrietig over, maar er zijn meer jongens als kerken!

BaileyMix schreef:
Je bent in ieder geval niet zuunig met privé gegevens, wow :') Mocht Jeroen toevallig op dit topic stuiten, weet hij het ook meteen hihi.

Gewoon vragen of hij een keer wat wil drinken? Briefjes inderdaad niet doen, je bent oud genoeg om het gewoon te vragen. Succes *\o/*

Haha, of je laat hem gewoon even dit topic lezen! :+ *\o/*

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 00:40

@renskep: Nouja ik zou hem kunnen vragen of ik hem even onder 4 ogen kan spreken, maarja dan doe ik dus eigenlijk hetzelfde als ik in de openingspost zei en dan ben ik bang dat die nee zegt ofzo. En ja, ik zie hem soms ook nog wel eens naar andere een soort van knipoog geven, maar toch voelt het bij mij wel alsof die mij wel leuk vind. Ook zoals ik al zei dat hij er ook niet tegenin gaat wanneer die andere chef er 'grapjes' over maakt. Grapjes zoals oh dan dekken we voor jullie samen een tafeltje en gaan jullie romantisch samen eten. (We gingen kapsalon eten na het werk). En ook, ik ging die kapsalon halen, dat die man naar Jeroen riep: hee je laat dat meisje toch niet zelf betalen, dit is niet zomaar een meisje. En dus betaalde Jeroen de kapsalon voor mij. En daar gaat Jeroen dan niet tegen in ofzo.

@ Juliettex: Ja maarja is dat niet een risico die ik dan maar moet nemen. Er zijn zoveel koppels die met elkaar werken. En ik ga echt niet ergens achter de kast zitten flikflooien tijdens het werk hoor haha.

@ Andrea: Nee anoniem briefje schrijven ga ik dus niet doen, dat vind ik idd echt te kinderachtig. Jij veel succes en plezier met je date zaterdag!

@ Shiloh: Dan zou ik hem wel eerst moeten vragen of ik hem even onder 4 ogen kan spreken want ik ga dat niet vragen als er andere bij zijn. En ze nummer heb ik niet, zag het wel op ze facebook staan maarja dan nog vraag ik het dan eerder recht in ze gezicht dan over de telefoon.

Oh ik weet het niet hoor! Zometeen zegt die nee en dan ben ik de sjaak.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 00:43

@ BaileyMix: Haha hij heeft niks met paarden dus hij zou dit echt nooit uit zichzelf hier te lezen zien hoor haha. En tjah zo wel, dan weet die het alvast haha.

@ LoveUggs: Ik denk ook zeker wel dat het mogelijk is een relatie tussen 2 collega's, waarom niet... Zolang je werk er maar niet onder lijdt omdat je de hele tijd tegen elkaar aan geplakt staat...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:43

Joh, daar kom je wel overheen toch? Je kan toch ook als vrienden iets gaan drinken? Dan merk je vanzelf wel of hij het als iets vriendschappelijks ziet of als meer... Toch?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:45

Onder 4 ogen spreken.... nee nee nee... luchtig houden, onder 4 ogen spreken is veeeeel te serieus. het is de kunst om het als iets spontaans te houden, dat je het vraagt op een manier dat er niet te veel achter zit. Gewoon doen als je een keer toevallig met zijn tweeen staat. En als dat echt niet kan, dan zou ik het toch via telefoon doen. Zeker als je gewoon opbelt staat dat helemaal niet zo onzeker hoor. Tegenwoordig doet iedereen alleen meer whatsappen. Ik vind het altijd super stoer als iemand gewoon belt.

Je kunt dat dan toch ook vragen als je na het werk zo iets gaat eten. Of vraag dan gelijk door van "goh, zin om ook nog even een drankje te doen?"

Hoezo ben je dan de sjaak? Er is niks mis met gewoon iemand vragen iets te gaan drinken. Je vraagt dan toch niet gelijk "wil je een relatie met mij". Als hij nee zegt, dan weet je waar je aan toe bent, klaar. Niks om je voor te schamen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:46

Biervieltje met je nummer O:)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 00:50

Shiloh schreef:
Onder 4 ogen spreken.... nee nee nee... luchtig houden, onder 4 ogen spreken is veeeeel te serieus. het is de kunst om het als iets spontaans te houden, dat je het vraagt op een manier dat er niet te veel achter zit. Gewoon doen als je een keer toevallig met zijn tweeen staat. En als dat echt niet kan, dan zou ik het toch via telefoon doen. Zeker als je gewoon opbelt staat dat helemaal niet zo onzeker hoor. Tegenwoordig doet iedereen alleen meer whatsappen. Ik vind het altijd super stoer als iemand gewoon belt.

Je kunt dat dan toch ook vragen als je na het werk zo iets gaat eten. Of vraag dan gelijk door van "goh, zin om ook nog even een drankje te doen?"

Hoezo ben je dan de sjaak? Er is niks mis met gewoon iemand vragen iets te gaan drinken. Je vraagt dan toch niet gelijk "wil je een relatie met mij". Als hij nee zegt, dan weet je waar je aan toe bent, klaar. Niks om je voor te schamen.

Ja maar hij staat 90% van de tijd in de keuken samen met andere mensen. Als ik hem daar ga vragen of die wat wil drinken dan krijg ik meteen van die andere chef iets van woehooee Lindaa blablabla zegmaar, dat wil ik dan ook weer niet. We staan eigenlijk nooit even samen alleen. En ik ben ook altijd eerder weg omdat hij veel later als mij klaar is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:53

En die keer dat jullie na het werk wat gingen eten dan? Je kunt op zo'n moment dat hij jou eten betaald bijvoorbeeld ook er luchtig uit gooien "ok dan, jij mag betalen... MAAR dan moet je wel een keer mij jou op een biertje laten tracteren." of zoiets.

Dan moet je een momentje zien te vinden tijdens de andere 10%.

Of laat per ongeluk een keer je telefoon liggen. En ga later op de avond (als hij zo ongeveer klaar is) terug om hem op te halen. Lekker de onschuldige zelve spelen. Of toch maar gewoon een belletje he ;)

Niet dat, ja maar, ja maar. Gewoon creatief zijn, een moment vinden en doen.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 31-01-13 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:53

Maak er zelf grapjes over, overdrijf, trap lol. Heeft de rest je er niet mee en kan je ondertussen voorzichtig aftasten of 't wat kan worden of niet.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 00:54

Shiloh schreef:
En die keer dat jullie na het werk wat gingen eten dan?

Dan moet je een momentje zien te vinden tijdens de andere 10%.

Of laat per ongeluk een keer je telefoon liggen. En ga later op de avond (als hij zo ongeveer klaar is) terug om hem op te halen. Lekker de onschuldige zelve spelen. Of toch maar gewoon een belletje he ;)

Niet dat, ja maar, ja maar. Gewoon creatief zijn, een moment vinden en doen.

Toen die keer dat we wat gingen eten na het werk was omdat ik graag die kapsalon wel wilde proeven en ik heb toen eerst nog anderhalf uur staan wachten tot zij in de keuken allemaal klaar waren. Toen ging ik pas om 00.45 naar huis. Dat ga ik nou ook niet elke keer doen zegmaar. En toen zaten we dus ook nog met andere erbij.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 00:55

HLPhoto schreef:
Maak er zelf grapjes over, overdrijf, trap lol. Heeft de rest je er niet mee en kan je ondertussen voorzichtig aftasten of 't wat kan worden of niet.

Nouja dat ben ik dus wel al een beetje aan het doen zegmaar. Maar dan begin ik weer te twijfelen aan zijn kant omdat er daar dan niet zo heel veel uit komt.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:56

Okee. Je kan direct zijn en het vragen.
In het ergste geval hoor je het een maandje en daarna wordt alles weer min of meer normaal.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:57

Ja, wat wil je dan dat we zeggen.

Nee, hopeloos, je spreekt hem nooit alleen, laat maar zitten hoor, dit word nooit wat.

Wat er ook aangedragen word is "ja maar dat kan niet want..."

Wil je er wat mee of niet? Ja? Nou niet zo miepen dan, creatief zijn en gewoon iets doen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:58

Precies. Juist even uit je comfortzone, maling hebben aan de rest die er staat en gewoon vragen. als je "nee" krijgt zeg je "okee" en loop je weg :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 00:59

Shiloh schreef:
Ja, wat wil je dan dat we zeggen.

Nee, hopeloos, je spreekt hem nooit alleen, laat maar zitten hoor, dit word nooit wat.

Wat er ook aangedragen word is "ja maar dat kan niet want..."

Wil je er wat mee of niet? Ja? Nou niet zo miepen dan, creatief zijn en gewoon iets doen.

Het is niet allemaal zo makkelijk soms hoor. Ik probeer hier een situatie te schetsen van hoe het nu ongeveer is en vandaar mijn reacties.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:00

_Linn_ schreef:
Het is niet allemaal zo makkelijk soms hoor. Ik probeer hier een situatie te schetsen van hoe het nu ongeveer is en vandaar mijn reacties.
Denk dat we die situatie allemaal wel kennen als we ouder zijn dan laten we zeggen 18...

...ik ben 30, heb iemand in m'n Facebook die ik vroeger best een tijd erg leuk gevonden heb. Dat dat wederzijds was heb ik vorig jaar pas ontdekt. Zo zonde :=

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 01:05

Citaat:
Denk dat we die situatie allemaal wel kennen als we ouder zijn dan laten we zeggen 18...

...ik ben 30, heb iemand in m'n Facebook die ik vroeger best een tijd erg leuk gevonden heb. Dat dat wederzijds was heb ik vorig jaar pas ontdekt. Zo zonde :=

Nouja ik ben nu 22 (hij is 20) en het is voor mij dus niet als iets simpels en huppa dat doen we even te beschouwen omdat ik er toch best wel serieus in ben. Ik heb maar 2 eerdere relaties gehad en nu alweer een poosje alleen en ja daarom wil ik er toch wel iets mee doen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:06

het is voor niemand simpel... :)