Voor schaatsliefhebbers en mensen die graag skeeleren..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Voor schaatsliefhebbers en mensen die graag skeeleren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 04:52

Tuurlijk paardrijden is leuk maar er is meer!

In de winter is er ijs en in de zomer is er asfalt :D

Meer schaats en/of skeelerliefhebbers!?
Klets mee, deel leuke route's of goede ijsbanen(waar zijn ze bijv. al open iig van natuurijs)
Zelf heb ik onlangs mijn oude schaatsen verruilt voor een paar combinoren van Zandstra en dat was een goede switch want ik heb de afgelopen dagen heerlijk geschaatst zonder pijn aan mijn voeten te krijgen!

Paardje in de wei met flink wat ruwvoer en zelf de schaatsen onder binden....i love de winter :D

LoveBodin

Re: Voor schaatsliefhebbers en mensen die graag skeeleren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:01

Jaaa! Schaatsen!!
Combinoren van Zandstra heb ik ook, vanwege zwakke enkels kan ik nu niet veel anders, maar ik wil stiekem toch wel op echte noren schaatsen..

Momenteel schaats ik op de sportbaan bij ons achter school, maar dat is echt flut ijs. Meer gaten en heuveltjes ontwijken dan wat anders :+
Zijn er nog veel plassen bevroren in Nederland?

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:04

hier kan je nu al niet meer schaatsen door de regen, maar ik schaatste op de sloot achter me huis met hockey schaatsen, en ze spuiten hier een weiland altijd op :)
in de zomer lekker op de skeelers naar het park, heelijk :D

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:09

Ik vind schaatsen ook altijd geweldig. Op de ijsbaan hier, op de vijver en vorig jaar de molentocht. Helaas was het ijs niet overal goed maar goed genoeg om er plezier in te hebben. Met skeeleren zie ik altijd wel waar ik uitkom.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:10

Ik ben sinds dit weekend de trotse eigenaresse van een paar Viking klapschaatsen dus ik hoop zeker dat we nog wat natuurijs krijgen :D Ik vind schaatsen ook echt heerlijk, al moet ik zeggen dat ik wel een mooi weer schaatser ben haha, als het heel hard waait is het ineens een stuk minder leuk :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:36

Schaatsen kan ik echt niet (ja, heel hard rechtdoor, remmen en bochten maken zit er niet in :+), maar rolschaatsen / skeeleren vind ik heel erg leuk! :))

Helaas moeten de wieltjes van mijn skeelers vervangen worden, maar goed, zolang het zo nat en glad is op straat is daar niet zo veel haast bij.

Wij hebben hier een kanaal met daarlangs een Jaagpad van asfalt, zal een kilometer of 6 zijn denk ik, alleen maar rechtdoor.
In de zomer is dat echt heerlijk! Op rolschaatsen steek ik dan aan het eind de brug over en ga ik terug, op skeelers doe ik er nog wel eens een rondje boulevard achteraan. :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:09

Ik heb nu alweer een half jaar niet kunnen skeeleren en schaatsen is hier in Portugal ook niet echt een optie (niet dat ik dat erg vind btw). Ik zie er echt weer uit om weer naar huis te gaan en dat het weer weer mooier word en om dan lekker weer eens een rondje te skaten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 02:58

Van skeerelen of skaten kan ik ook echt genieten, geeft zo'n heerlijk vrij gevoel, heb ik met schaatsen ook, de wind door je haren het zonnetje op je toet..heerlijk vind ik het en laten we eerlijk zijn het is een goedkope manier om aan je conditie te werken :-)

Hier bij ons in het dorp hebben we ijsbaan van 400 meter lag een heel mooi ijsvloertje lekker uit de wind, helaas nu weer op kunstijs aangewezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 03:22

Many schreef:
Ik ben sinds dit weekend de trotse eigenaresse van een paar Viking klapschaatsen dus ik hoop zeker dat we nog wat natuurijs krijgen :D Ik vind schaatsen ook echt heerlijk, al moet ik zeggen dat ik wel een mooi weer schaatser ben haha, als het heel hard waait is het ineens een stuk minder leuk :+

Is dat nou makkelijk schaatsen met klapijzers!? Vraagt dat niet een totaal andere techniek!?

Ik denk dat ik er neit mee kan schaatsen, ik denk dat ik dan een schaatsfaal ben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 03:24

Konstantine schreef:
Schaatsen kan ik echt niet (ja, heel hard rechtdoor, remmen en bochten maken zit er niet in :+), maar rolschaatsen / skeeleren vind ik heel erg leuk! :))

Citaat:
Helaas moeten de wieltjes van mijn skeelers vervangen worden, maar goed, zolang het zo nat en glad is op straat is daar niet zo veel haast bij.
Wij hebben hier een kanaal met daarlangs een Jaagpad van asfalt, zal een kilometer of 6 zijn denk ik, alleen maar rechtdoor.
In de zomer is dat echt heerlijk! Op rolschaatsen steek ik dan aan het eind de brug over en ga ik terug, op skeelers doe ik er nog wel eens een rondje boulevard achteraan. :D

Nee idd, het regent nogal..wanneer skeeler jij het liefst?!? Ik zelf bij een temp zo rond 19 a 20 graden, moet beslist niet warmer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 03:25

Shiloh schreef:
Ik heb nu alweer een half jaar niet kunnen skeeleren en schaatsen is hier in Portugal ook niet echt een optie (niet dat ik dat erg vind btw). Ik zie er echt weer uit om weer naar huis te gaan en dat het weer weer mooier word en om dan lekker weer eens een rondje te skaten!

Nou voorlopig zit je daar wel goed denk ik zo..op dit moment is het een en al regen en harde wind in Nederland....ben je voor studie in Portugal!?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:46

Ik ga voor een temperatuur rond de 15°c... Ik heb het altijd vrij snel warm, vind hardlopen bij meer dan zo'n 18°c ook niet zo prettig. :P

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:18

Skeeleren doe ik niet (misschien maar eens mee beginnen), maar schaatsen wel zodra het kan. Wel het liefst op natuurijs, de ijsbaan vind ik niet zoveel aan. Om er in het nieuwe schaatsseizoen weer even in te komen wel, maar daarna stap ik toch liever over op vijvers en meren. Vroeger (lees: vijftien jaar geleden) schaatste ik met mijn vader tochten op het Leekstermeer. Vorig jaar heb ik voor het eerst een tocht geschaatst op het Paterswoldse meer, ook fantastisch! Jammer genoeg is dit keer de dooi te vroeg begonnen en heb ik de afgelopen weken alleen op de vijvers van het Noorderplantsoen geschaatst, maar de winter is nog niet voorbij, dus ik blijf hopen! :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:02

Ik heb gister een paar nieuwe skeelers gekocht (waar je ook gelijk een klapschaats of lage noor van kan maken). Dus ik ga vanavond denk ik een blokje skeeleren. :)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:20

Ik doe 's winters aan ijshockey en zomers aan streethockey. Dus altijd op kunstijsbanen en hockeybanen. Als je op natuurijs kunt schaatsen wordt er gewoon getraind op buiten ijs! Vorige jaar konden we behoorlijke tochten schaatsen, dus dat ook gedaan!

Skaten doe ik ofwel in training of in tochten, geen minimum of maximum temperaturen. Nu skate ik niet omdat het veel te glad is vanwege de regen (je kunt niet goed remmen dan, dus dat vind ik te link).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:57

Narnia schreef:
Shiloh schreef:

Nou voorlopig zit je daar wel goed denk ik zo..op dit moment is het een en al regen en harde wind in Nederland....ben je voor studie in Portugal!?

Ja voor stage. Ik ga over 4,5 week weer naar huis :) . Maar het weer is hier op het moment wel een stuk beter ja. Het is vandaag zo'n 15/16 graden, maar wel volle zon, dus voelt lekker warm. Heb heerlijk buiten in het zonnetje gelunched, met slechts een trui aan... hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:16

Many schreef:

Van tegenwind wordt je wel sterker :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:19

Shiloh wat stoer zeg voor wat voor studie zit je daar!?

Klinkt goed in een truitje buiten zitten...hier heb je momenteel een duikuitrusting nodig :')

@Marije...heb wel eens geskeelerd in een regenbui...is niet echt een aanrader ben flink onderuit gegaan, beide benen flink geschaafd en bont en blauw, vooral mijn rechter heup een been waren behoorlijk toegetakeld... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:20

Mayflower_ schreef:
Ik heb gister een paar nieuwe skeelers gekocht (waar je ook gelijk een klapschaats of lage noor van kan maken). Dus ik ga vanavond denk ik een blokje skeeleren. :)

Marjolein...is dat handig!?
Lijkt me best nog wel een handigheidje eigenlijk... :?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:21

Ah, leuk. Hier ook een fanatieke schaatser en skeelerliefhebber, heb de lokale ijsbaan als eerste mogen testen 2 weken geleden, heerlijk :D

Helaas zijn ze nu helemaal af en ben ik dus aan nieuwe toe, moet marktplaats etc even in de gaten houden als het seizoen straks over is, dan staat er soms wel wat leuks tussen. Zo heb ik mijn heerlijke zandstra skeelers ook voor een schijntje kunnen kopen via marktplaats. Zodra dit prut herfst-weer over is ga ik ook weer fllink wat km's maken, met als doel in de lente/zomer wat tochten te rijden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:27

Tasserd heb de mijne ingeruild bij de Hubo...prima deal was het...via mp kan ook natuurlijk :D

Dit weer is niet echt subliem nee... :o

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:33

Hier nog een schaatsliefhebber. :D

Heb van m'n zevende tot m'n twaalfde redelijk fanatiek geschaatst (stond toen 4 à 5 keer per week op het ijs), samen met mijn ouders, broertje en de buurjongen. Helaas moesten wij op een gegeven moment stoppen omdat het abonnement van de ijsbaan én ieder (half) jaar een paar nieuwe schaatsen echt niet meer te betalen was.

Twee jaar geleden rond Kerst heb ik weer voor het eerst geschaatst sinds die tijd, en sinds oktober vorig jaar heb ik weer een abonnement op de ijsbaan en een paar schaatsen (combi-noren met hoge schoen van Viking). De pootje over-techniek ben ik jammer genoeg volledig kwijt, maar voor de rest gaat het schaatsen zelf prima. Vind het nog steeds heel leuk om te doen. Zit er aan te denken om volgend seizoen weer wat lessen te nemen, om de echte kneepjes weer onder de knie te krijgen.

Skeeleren doe ik vaak in het zomerseizoen, en twijfel nu ook over een paar echt 'goede' skeelers. Wil dan ook wat langere tochten gaan rijden, in plaats van een rondje hier in de buurt.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:50

Narnia schreef:
Mayflower_ schreef:

Marjolein...is dat handig!?
Lijkt me best nog wel een handigheidje eigenlijk... :?

Nee hoor is zo gepiept! Ik heb deze recent gekocht: http://www.blueblizz.com/schaatsen/skee ... ers/a13789
En via 2 scharnieren zet je er zo een ijzerframe of wielenframe onder. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:12

Marjolein das 5 minuutjes werk hooguit dus dat verwisselen, ach zo lang je er maar plezier van hebt toch!?

A.s. zaterdag en/of zondag wil ik ff naar kardinge in Groningen ff schaatsen....kost maar 6 euro pp vind ik geen geld :o

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:38

Vergeet je niet dat je daarna dagen nodig hebt om je ijzers weer goed te balanceren? Het wisselen mag dan geen probleem zijn, de fijnafstelling van je ijzers des te meer........................ -O- -O-