Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BobbieLover schreef:Super leuk![]()
Wel grappig eigelijk want je verwacht het niet![]()
alleen is de leeftijd niet te groot?
lifaya schreef:Ik wens jullie veel succes en plezieral vind ik het verschil in levensfase om het maar zo te zeggen best groot en de afstand maakt het er ook niet makkelijker op. Maar als jullie gelukkig zijn, dan is dat toch het belangrijkste? geniet er van!
_AlMaraam_ schreef:BobbieLover schreef:Super leuk![]()
Wel grappig eigelijk want je verwacht het niet![]()
alleen is de leeftijd niet te groot?
Uumh, volgens ons niet nee.lifaya schreef:Ik wens jullie veel succes en plezieral vind ik het verschil in levensfase om het maar zo te zeggen best groot en de afstand maakt het er ook niet makkelijker op. Maar als jullie gelukkig zijn, dan is dat toch het belangrijkste? geniet er van!
Dankjewel!

00peetje00 schreef:Wat leuk zeg! en leeftijdsverschil maakt niks uit hoor. ik en mijn partner schelen ook negen jaar.
Althans, zo kijk ik er op, ken TS en die andere bokker niet, dus daar kan ik niet op oordelen
lifaya schreef:00peetje00 schreef:Wat leuk zeg! en leeftijdsverschil maakt niks uit hoor. ik en mijn partner schelen ook negen jaar.
maar was jij ook 16 toen je je partner leert kennen? De jaren ansicht maken niet eens zoveel uit, het gaat erom dat ze zich beide in 2 totaal verschillende levensfases bevinden. 16 jaar, net puberend en ontdekkend, mag net voor het eerst (legaal) uit en drinken. 25 jaar, student af (waarschijnlijk) en heeft al volop gefeest en geleefd en heeft totaal andere verwachtingen van een relatie dan een 16 jarigeAlthans, zo kijk ik er op, ken TS en die andere bokker niet, dus daar kan ik niet op oordelen

lifaya schreef:00peetje00 schreef:Wat leuk zeg! en leeftijdsverschil maakt niks uit hoor. ik en mijn partner schelen ook negen jaar.
maar was jij ook 16 toen je je partner leert kennen? De jaren ansicht maken niet eens zoveel uit, het gaat erom dat ze zich beide in 2 totaal verschillende levensfases bevinden. 16 jaar, net puberend en ontdekkend, mag net voor het eerst (legaal) uit en drinken. 25 jaar, student af (waarschijnlijk) en heeft al volop gefeest en geleefd en heeft totaal andere verwachtingen van een relatie dan een 16 jarigeAlthans, zo kijk ik er op, ken TS en die andere bokker niet, dus daar kan ik niet op oordelen
Citaat:Minderjarig
Een volwassene is strafbaar als hij seks met een minderjarige (iemand onder de achttien jaar) heeft. Maar ook minderjarigen zijn strafbaar als ze seks met elkaar hebben. De wetgever trekt deze grens bij zestien jaar. Dus als je vijftien jaar bent en seks hebt met een leeftijdgenootje, dan ben je in principe strafbaar. Het wordt echter niet altijd als ontucht aangemerkt.
Maar een volwassenen die seks heeft met een minderjarige (dus onder de 18 jaar) is strafbaar
Ik noem de nederlandse wetgeving op Knert schreef:_AlMaraam_ schreef:In België is het vanaf 16 niet meer strafbaar hoor. Heb ik tijdens wetgeving geleerd.
als ik het goed begrijp is je vriend een Nederlander.. hij hoort zich te houden aan de Nederlandse wet.
Hij "pleegt" een strafbaar feit en dat gaat dan gewoon volgens de Nederlandse wet