Meer bokkers met Windows 8?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ikwashier

Meer bokkers met Windows 8?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 17:40

:wave:

Gisteren is onze nieuwe laptop aangekomen, met Windows 8. Eerst wist ik totaal niet wat ik kon verwachten maar dit, lastig zeg! Vind het wel heel mooi maar wennen is het zeker. Wij hebben geen aanraakscherm maar wel een touchpad (dat heeft iedereen toch?) En wat is de start knop gebleven op je bureaublad? :))

Ik heb net een beetje in de app store gekeken maar zoals het nu lijkt is de collectie niet erg groot? Weet iemand wat leuke apps? :D

Wat vinden jullie van Windows 8?

Prrrr

Re: Meer bokkers met Windows 8?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:21

Ik wil mijn mening wel neerzetten maar hij is niet zo geschikt voor publicatie ;)

Ik hoop dat ze snel weer met een volgende versie komen die weer een startmenu heeft. Manmanman... Totale minachting voor de gebruikers, noemen ze dit. Sommige functies die echt nuttig waren en er jaren zijn geweest zijn nu ineens verdwenen of erg kwijt gemaakt.

Gelukkig doen een hoop shortcuts het nog. Windowstoets-x geeft een soort van startmenu.

Maar laat mij nog maar lekker even op 7

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:27

Als hierboven , als ik mijn mening moet geven van windows 8 dan grijpt de bokt censuur in ;).
Ik blijf bij 7 , zelfs met geld toe ga ik niet naar 8.
Hoop dat ms zich nog bedenkt wat de interface betreft anders gaat de toekomst linux worden.
en ja ik heb pogingen gedaan tijdens de test versies om het te proberen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:37

Ik heb wel Windows 8 en vind het prettig werken, ook zonder touchscreen! Het is sowieso sneller :)

Enige nadeel is dat ik sinds windows 8 wat problemen heb met mijn wifi-verbinding

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:21

Windows 8 is echt gebaseerd op touchscreens vind ik. Zonder zo'n ding werkt het echt voor geen ene meter. Heb het even geprobeerd maar ben snel weer terug gegaan naar 7. Wat een rotzooi hebben ze er van gemaakt. Apple wordt ook steeds slechter (zomaar ineens geen iOS 6 voor de iPad 1 en nog steeds geen NL Siri voor de iPhone 4S) dus er blijft weinig lol aan zo :/

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:23

ik heb snel nog een pc gekocht met windows 7... Want helaas kun je nog geen printers instaleren op windows 8. Voor mij echt de reden om een windows 7 aan te schaffen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:43

Choiix schreef:
Windows 8 is echt gebaseerd op touchscreens vind ik. Zonder zo'n ding werkt het echt voor geen ene meter. Heb het even geprobeerd maar ben snel weer terug gegaan naar 7. Wat een rotzooi hebben ze er van gemaakt. Apple wordt ook steeds slechter (zomaar ineens geen iOS 6 voor de iPad 1 en nog steeds geen NL Siri voor de iPhone 4S) dus er blijft weinig lol aan zo :/

Wat werkt er niet dan? Want met mijn scrollwieltje en muis werkt het prima hoor
En hoezo geen printers installeren? Dat ligt helemaal aan de printer of ze een driver hebben maar vaak werkt de driver van windows 7 gewoon.. Ik kan prima printen!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:20

1 Woord over Windows 8: NEE! Dan ga ik nog liever over op Apple als mijn lapje het zware loodje legt. Maar mij krijg je echt niet op 8...!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:58

[quotewerd iMarije__"]
Choiix schreef:

Wat werkt er niet dan? Want met mijn scrollwieltje en muis werkt het prima hoor
En hoezo geen printers installeren? Dat ligt helemaal aan de printer of ze een driver hebben maar vaak werkt de driver van windows 7 gewoon.. Ik kan prima printen![/quote]

Hier werd ik in meerdere winkels op gewezen. En onze printer is niet geschikt voor Windows 8

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 09:41

O? Vreemd! Geloof je wel hoor maar zowel mijn schoonvader als ik hebben daar helemaal geen problemen mee gehad. Schoonvader heeft nog een oudere printer ook! Die van ons is wel wat nieuwer maar ook een vrij goedkope versie!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:49

Heb ook windows 8. Vind het aan de ene kant wel fijn nu het gewend is, maar sommige dingen vind ik echt minder. Kan je je nieuwe pc ook terugzetten op windows 7 ?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:52

Laptopmuis schreef:
Heb ook windows 8. Vind het aan de ene kant wel fijn nu het gewend is, maar sommige dingen vind ik echt minder. Kan je je nieuwe pc ook terugzetten op windows 7 ?

Misschien wel met dual-boot maar als je hem hebt geüpgrade... nee.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:55

Ik heb ook Windows 8 op mijn kersverse laptop, erg wennen! Probeer nu de printer te installeren, zou wel heel naar zijn als dat niet lukt.

Edit: binnen 1 minuut printer geïnstalleerd (geen CD-tje of download nodig, usb stekker in de PC en het gaat vanzelf) en werkend. I'm not complaining! *\o/*

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:00

Voor zover ik weet zijn alle Win7 drivers compatible met Win8, zie dus geen reden waarom een printer die op 7 wel werkt niet op 8 zou werken. En ja, je kan met elke willekeurige nieuwe Win8 computer zonder problemen downgraden naar Windows 7 Professional :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:04

Nog niet zo heel veel problemen mee, zolang je alle win-8 features maar uitzet of vermijdt :D

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:13

Met Windows 8 kan ik wel leven.Ik baal alleen van het toetsenbord van mijn laptop, voelt en klinkt nogal goedkoop / hol, geen prettige vering bij toets indrukken. Dat was veel prettiger bij mijn Samsung, maar ja, die begeeft het nogal vaak en mijn scherm wordt steeds zwarter.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:53

Vind nog altijd vervelend :-).

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:55

dat heb ik niet! Hij opent hem bij mij met Windows Photo Viewer.. Maar je kunt toch als je een foto hebt ook rechter muisknop --> Openen met Paint doen?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 18:32

Ik ben ook nog steeds aan het wennen.. Ik heb mijn account nu aan mijn hotmail gekoppeld, op zich wel handig want dan kan ik snel mijn e-mail openen.

Tis echt zoeken naar knopjes/functies.

Enne over alle apps op het startscherm, welke zijn totaal nutteloos? Dan kan ik die er gewoon afhalen :)

Onze printer werkt er btw ook gewoon op!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:39

Het is inderdaad even wennen, maar kan er nu aardig mee overweg :D Ik heb sinds kerst een nieuwe computer met Windows 8. Bij mij had hij de printer ook zo gevonden. Die hebben we draadloos via wifi. Geen problemen mee dus.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 18:44

Ja bij ons ook :j Download jij ook apps? Sommige spellen zien er wel leuk uit maar ik geen idee hoe het werkt. Is het gratis?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:31

Ik heb ze wel zien staan, maar download ze niet. Gebruik mijn pc eigenlijk alleen voor mijn foto's, mail en internet. Verder doe ik er niet zoveel mee :)

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:30

Ik kan er prima mee werken. Je kan spellen wel gratis krijgen.. maar vaak alleen het eerste level, daarna moet je dan de volgende levels kopen. Echt heel flauw.
Gebruik het zelf overigens wel met touchscreen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:53

Mijn xbox 360 heeft een windows 8 look... Wennen zeg...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:57

Hier een blije gebruiker van Windows 8 :)
In het begin was het heel erg wennen, maar ondertussen vind ik het op sommige punten echt een verbetering! Nadeel, Google Chrome is een soort app en opent dus niet op je bureaublad, waardoor het wisselen tussen Word&Chrome, bijvoorbeeld, lastig is. In dat opzicht vind ik het een achteruitgang. Wat ik wel heel handig vind is dat je de pictogrammen op het start-menu kan opsplitsen in verschillende groepen en dat je die groepen ook een naam kan geven.