Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LePapillon

Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 14:05

Ik heb eventjes gezocht, maar ik kon geen topic vinden met dit onderwerp.

Nog een half jaar en dan is het zover! Dan mag ik (als het goed is) afstuderen!
Ik volg de opleiding SPH en hier heb ik een jaar langer over gedaan i.v.m. privé omstandigheden.
Ik ben bijna klaar met twee differentiatieminors (jeugdzorg) en het is echt even bikkelen nu omdat ik wat dingen in moet halen door een hersenschudding.
Maar als dit eenmaal voorbij is, dan ga ik het afstudeertraject in. En daar heb ik wel heel veel zin in!

Ik was benieuwd of er nog meer bokkers zijn die komend jaar afstuderen.
Misschien kunnen we elkaar ondersteunen bij de laatste loodjes?

Corelli

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:10

Ja, ik! :) Ik studeer MWD aan de HAN in Nijmegen en in februari ga ik beginnen aan het afstuderen :) Omdat ik februari-stromer ben, is dit niet mijn laatste blok, maar volgt daarna nog een minor van een half jaar

Ik ga met een groepje van 4 een onderzoek doen bij Interlokaal in Nijmegen

Wat ga jij doen ts, weet je dat al?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:12

Ik ga hopelijk ook in 2013 afstuderen, toevallig ook SPH!
Tot halverwege januari volg ik een minor voor de LVG doelgroep en daarna begin ik met afstuderen!
In mijn minor voer ik ook een onderzoek uit, over de NAH doelgroep, en nog een aantal opdrachten :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:14

Ja, ik :D Alweer :') Heb bijna een jaar geleden mijn BEd gehaald (Geschiedenis) en nu ben ik bijna klaar met mijn MA (Amerikanistiek).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:16

Ook ik ga afstuderen in 2013, ik zit in het laatste jaar van de opleiding pedagogiek in zwolle, momenteel volg ik een externe minor in leeuwarden, deze rond ik als het goed is midden januari af.
Dan begin ik in februari aan een interne minor en bijbehorend onderzoek en ben ik hopelijk in juli klaar! :D

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:17

Ik mag in januari eindelijk afstuderen :D Doe de opleiding SPH op Saxion Hogeschool Enschede, door omstandigheden ook langer over gedaan dan de bedoeling was :o Maar nu gaat het dan toch eindelijk gebeuren :)
Heb alle studiepunten binnen en mijn eindgesprek staat gepland voor 23 januari :):)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:17

Ik ga in februari afstuderen bij Hippo Zorg :D
Ik volg momenteel 2 hbo's, CE-Horse Business Management en CE-Financial Management Service.
Als alles volgens planning gaat, studeer ik af in mei/juni. Dan heb ik mijn beide HBO studies in 2 jaar en 10 maanden afgerond :D

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 14:21

Wat een snelle reacties!

Corelli, ik ga onderzoek doen bij een stichting die therapeutisch paardrijden biedt aan mensen met een meervoudige handicap!
Ik werk in de gehandicaptenzorg, dus de combinatie met die doelgroep en de paarden vind ik erg leuk!

Amy_leftover, dat is lekker snel! Dan ben je echt bijna klaar dus :)

BabiiVeeraa, jeetje knap zeg! Eventjes 2 HBO studies haha..

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 14:23

Zijn jullie van plan om verder te studeren of gaan jullie aan het werk?

Ik heb gekeken naar de post-hbo opleiding van Speltherapie, maar daarvoor moet ik 3 jr werkervaring met kinderen hebben.
Als ik afstudeer heb ik er 2, dus dan zal er nog een jaartje tussen zitten.
Maar dat weet ik allemaal nog niet zeker. Ik wil in ieder geval straks aan het werk en dan zie ik het wel weer. Ik ben wel even klaar met voltijd school :P

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:26

Ja, ik ga ook afstuderen in 2013! Alleen nog wat vakken volgen, werk goed afronden en mijn scriptie afmaken. Daar zie ik echt als een berg tegen op.. En daarna? Misschien een master doen of naar de uni of gaan werken. Alleen de overheid maakt doorstuderen zo lastig..

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:29

Ik wil ook in 2013 afstuderen, in juni/juli hoop ik klaar te zijn met mijn master Industrial Design Engineering :). Heb nu geen vakken meer, alleen nog afstuderen. Daarna wil ik een baan zoeken, ben benieuwd of dat een beetje gaat lukken.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:32

Ik ga in 2013 ook maar eens afstuderen....een beetje vertraagd, maar nu wil ik er toch wel echt vanaf zijn....

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:37

Wat een leuke afstudeerplek TS! Wat ga je precies onderzoeken?

En ik ga na mijn studie lekker aan het werk :j master haal ik ooit nog wel als ik een werkgever vindt die 'm voor me gaat betalen haha
Op mijn stage (die heb ik vorige week afgerond) heb ik een oproepcontract gekregen dus ik kan al lekker aan de slag in mijn werkgebied :) (iriszorg)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:39

Ik studeer af voor mijn associate degree Small business and Retail management. Ik ben nog op zoek naar een afstudeeropdracht, heb nog niet echt ideeen waar ik dat moet gaan uitvoeren. Ook moet ik nog een project doen. Dus er is nog genoeg werk voordat ik daadwerkelijk afstudeer.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:40

Klinkt als een leuk onderzoek TS :j
Ik werk ook in de gehandicaptenzorg en ga de overgang naar dagbesteding onderzoeken (SGEVG doelgroep). Na deze studie ben ik wel klaar, heb er al langer over gedaan na een verkeerde studiekeuze en wegens ziekte.

Speltherapie klinkt wel heel interessant! Laatst een gastles gehad van iemand die speltherapie doet met haar honden als ondersteuning :)

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 14:51

Corelli, ik ga onderzoeken wat het therapeutisch paardrijden precies inhoud en daarnaast onderzoeken bij de instellingen waar de gehandicapten vandaan komen waar een begeleider aan moet voldoen om met die mensen te kunnen werken.
Het is namelijk een stichting waar alleen vrijwilligers werken die grotendeels geen achtergrond hebben met de therapie en/of doelgroep.
Daarnaast is er geen inwerkprocedure, dus de vrijwilligers worden er eigenlijk gewoon ingegooid en hebben geen idee waar ze mee bezig zijn :+
Naar aanleiding van het onderzoek ga ik een informatieboekje maken met de belangrijkste gegevens voor nieuwe vrijwilligers.

Urselin, dat klinkt ook leuk. En dan de overgang van thuis naar dagbesteding ofzo?

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:25

urselin schreef:
Klinkt als een leuk onderzoek TS :j
Ik werk ook in de gehandicaptenzorg en ga de overgang naar dagbesteding onderzoeken (SGEVG doelgroep). Na deze studie ben ik wel klaar, heb er al langer over gedaan na een verkeerde studiekeuze en wegens ziekte.

Speltherapie klinkt wel heel interessant! Laatst een gastles gehad van iemand die speltherapie doet met haar honden als ondersteuning :)

Klinkt allemaal wel heel interessant! Ik geef zelf les aan kinderen met een beperking en doe daar ook mn onderzoek naar! Een hele interessante doelgroep en superleuk om mee te werken!
Ik ben beniewd wat jullie onderzoeksvraag is en hoe jullie te werk gaan!

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 16:07

Klinkt ook leuk Zephyr! Leuk he, werken met zulke kinderen!
Ik doe o.a. invalwerk op een kinderdagcentrum voor gehandicapte kinderen en ik vind het onzettend leuk werk.

Ik vind het ontzettend lastig om mijn onderzoeksvraag te formuleren..
Zoals in mijn eerdere post te lezen is, is mijn onderzoek eigenlijk in tweeën gedeeld en ik weet niet hoe ik daar 1 vraag van kan maken.
M'n plan van aanpak is bijna af, maar dit kopje heb ik nog even overgeslagen ;)
Iemand ideeën?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:22

Ik twijfel nog wat ik ga doen.. MEd halen of aan het werk en ooit via een werkgever MEd halen. Het wordt even kijken hoe het aanbod is denk ik!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:01

Ik ga me hier ook melden. Vorig jaar (2012) mijn bachelor Biologie gehaald, dit jaar als alles goed gaat mijn bachelor Geneeskunde :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:02

Ik begin in februari met afstuderen van mijn HBO studie!

Ik studeer hbo en universitair rechten :)
En ga bij de gemeente een afstudeer onderzoek doen :j

Babivera: dat is toch automatisch eigenlijk als je CE- HBM gaat doen dat je daarnaast ook die andere opleiding doet? Is mij tenminste zo toen wel verteld dat je inderdaad 2 papieren zou krijgen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:53

Ook ik mag er aan geloven volgend jaar! Nu nog 5 dagen stage dan even vakantie en dan gaan we d'r in februari aan beginnen :-)
Begin januari al wel gesprek met de waarschijnlijke opdrachtgever maar denk dat dat wel goed zit.
Studeer overigens diermanagement.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:54

Ik ga ook afstuderen in 2013! Ik studeer 1 dag in de week Tandtechniek in Utrecht

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:07

Ik ga ook afstuderen in 2013, maar ik moet eerst nog een halfjaar stage lopen. :D Hier heb ik onwijs veel zin in, maar ik ben ook blij als ik eindelijk kan gaan afstuderen en mn diploma krijg hihi. :)

Ik studeer overigens Ergotherapie. Ik heb een halfjaartje studievertraging, dus ik begin in februari met mijn 4e jaar en naar verwachting kan ik in september beginnen met het afstuderen, hoewel ik hoop dat ik in april al kan beginnen... :p

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:33

Haha zo te horen is het nuttig dat je daar onderzoek gaat doen LePapillon :D
Hoe moet jullie je onderzoek aanpakken?

Ik moet een probleemanalyse maken met drie onderzoeken op micro-meso-macro niveau (MMM model), daaruit een probleemstelling, vraagstelling, doelstelling, deelvragen.
Ik heb al literatuur liggen om kwalitatief onderzoek, interviewstijl en model te verantwoorden.
Even kijken welk analysemodel ik ga gebruiken om methodisch te werken.

Mijn onderzoek vanuit de minor heb ik op micro en meso niveau, macro had ik geen tijd meer voor. Literatuurstudie en interviews uitgevoerd, conclusie hieruit getrokken en adviezen geformuleerd. Verschillende analysemodellen gebruikt bij het analyseren van de informatie uit de literatuurstudie.
Ik mag vanuit school niks ontwerpen, enkel adviezen/aanbevelingen geven.

Wat gaat jouw onderzoek worden Zephyr :) ?

Mijn onderzoek is vanuit speciaal school/kinderdagverblijf naar dagbesteding.
Vaak zijn therapieën als logopedie en fysio geregeld vanuit school/kinderdagverblijf en op dagbesteding moeten aparte indicaties aangevraagd worden, waardoor ze vanuit dagbesteding afvragen of dit makkelijker kan (lange wachtlijsten, dus eer dat therapieën weer gestart worden op de dagbesteding).
Ook merken de begeleiders dat ouders vaak niet voorbereid zijn op de overgang (niet weten wat ze kunnen verwachten).
Ik ga dus onderzoeken hoe kinderen/cliënten weggaan vanuit kinderdagverblijf/school en hoe de start op dagbesteding is, ook de indicaties hierbij en misschien enquêtes aan ouders wat zij verwachten of waar zij tegen aanliepen bij de overgang.

Ik ervaar wel meer te 'weten' waar ik mee bezig ben door het onderzoek vanuit mijn minor, dat moet ook op het niveau van afstuderen zijn. Het is wel een werk, maar bijna klaar met het minoronderzoek :D