Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ik ree eerder bij manege Lies Beukers toen ze nog in Utrecht (geloof ik) zaten. Daar stond een dropjes fabriek vlakbij.. heerlijk die geur. Ben zelf nog nooit in de buurt geweest van de zaanstreek dus zou niet weten hoe het eruit ziet. Verder probeer ik ergens te vinden wat de regels zijn omtrent honden (mogen ze los, opruimen van poep, evt hondenbelasting) want dat hebben we hier in Emmen niet dat zijn wel handige dingen om te weten. Je leest en hoort overal iedereen zeggen "de typische mensen uit de zaanstreek" alsof het gaat om een speciaal ras
Zou niet weten wat ze daar nou precies mee bedoelen maar we zien wel. Heb er wel zin in, eindelijk die kant op.
We zijn daar ook nog vaak te vinden omdat zijn vader en moeder daar wonen.

. Wel is het hier een heel mooi stukje Nederland, ik woon aan een natuurgebied, het Wormer- en Jisperveld.
.
) Tja, en verder, de cacao lucht
, ik houd er niet van, maar goed..... En de vliegtuigen, met een bepaalde wind komen er erg veel vliegtuigen over (daar heb ik echt aan moeten wennen, terwijl vriendlief ze niet eens meer hoort
)
Verder zijn er vaak kleine kermissen, waar je veelal alleen heel erg dronken word

phormicola schreef:Ik ben opgegroeit in de Zaanstreek
Wmb is het de mooiste plek in Nederland, de mensen zijn er een beetje stroef, maar erg aardig. Kwa honden weet ik niet zo goed, volgens mij moet je hondenbelasting betalen en verder is er niets speciaals naar ik weet.
Wil je nog iets in het bijzonder weten?
Benfan schreef:@Dreambybol. Mijn vriend werkt steeds vaker in Amsterdam en is zelf wel al een paar keer bij het huis geweest. Alleen heb ik hem nog niet in het echt gezien.
Thanks allemaal, heel bijzonder hoor het verhaal over de cacao lucht gelukkig hou ik er zelf wel van. Ik denk dat mijn hond er wel even aan moet wennen vaker aan de lijn te moeten (en ik dat ik de mijne moet gebruiken) Wat voor bijzondere feesten worden daar gehouden eigelijk? dingen als bv luilakken en sintmaarten want dat verschilt nog wel eens geloof ik. Ik heb als kind nooit aan luilakken gedaan, toen we eenmaal naar Drente verhuisde (kom uit Bussem/ Hilversumse-meent) was ik al te oud. Het enige nadeel.... ik neem een accent enorm snel over, gewoon niet grappig dus ik vrees dat ik met een rare mix van drents met zaans verder door het leven ga straks :S

Zwembad en tennis en sportvelden zitten naast westerkoog, dus redelijk dichtbij, meerdere stallen in de buurt dus ook daar hoef je niet ver voor, verder vind ik de mensen wat gezelliger, dorpser als in Zaandam zelf, hoop dat je hier wat aan hebt.