even afschrijven :S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleBear

even afschrijven :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 22:36

(dit is een goedgekeurd schaduw account)

Hallo bokkers,

ik moet gewoon even van mij afschrijven omdat ik het thuis moeilijk kan vertellen.
bij mij thuis gaat het vaak niet er al te best aan toe, mijn vader heeft agressieve buien en als er iets op de grond ligt word hij agressief en reageert het uit op mij en me broertje.

het probleem is, hij scheld niet alleen maar gooit ook dingen naar je toe, en zorgt hoe dan ook dat ik een probleem heb.
het gaat zo niet alleen met iets op de grond, maar ook met andere dingen dat hem in de weg staat.
alles reageert hij uit op mij en me broertje.

ik en me moeder en broertje zijn het gewoon zo zat, ik heb geen jeugd gehad als je zou moeten krijgen.
vaak bang voor me vader geweest, ik ben hierdoor ook heel bang geworden voor mensen.
ik heb nu nog steeds van die momenten dat ik denk, kon ik maar op kamers of had ik maar een vader waar je niet bang voor hoefde te zijn..
ik krijg ook echt de tranen in mijn ogen als ik zie dat een klein kindje met zijn vader staat te spelen, ik heb dat nooit gekund. mijn pa was altijd druk, of hij slaapt, of hij heeft van die buien.
ik heb vaak genoeg dingen in mijn hoofd gehaald om van me vader weg te lopen, maar dan bedenk ik me weer dat ik me moeder in de steek laat.

het ging er van het weekend weer zo erg aan toe, dat mijn moeder heeft gedreigd naar me pa om te scheiden, ergens van binnen is dit wel beter misschien, maar ik heb me moeder al heel lang tegen gehouden om te scheiden.
maar ik kan dat niet mijn hele leven blijven doen..

ik ben zo door mijn vader heel bang voor mensen geworden, durf weinig zelf te doen.
denk soms nog wel eens terug hoe naar mijn jeugd is geweest, maar krijg gewoon tranen in mijn ogen omdat dit niet de jeugd is wat de bedoeling was.

mijn pa zit al bijna 2 jaar bij een psycholoog maar dit heeft geen effect.
maar bij mij zit dit gewoon heel hoog, en durf er dus bijna niet met mensen over te praten, vandaar dat ik het op bokt plaats om gewoon van me af te schrijven..

dank jullie wel als jullie het gelezen hebben _/-\o_

groetjes ! ;)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:45

Jeetje meid (?) dat klinkt wel heftig ja :(:) Als ik dat zo lees, zou het niet eens een gek idee zijn als je ouders uit elkaar zouden gaan. Dan is er ook wat meer rust voor jullie allemaal. Maar wat me nu voor jou het belangrijkste lijkt, is dat je zelf ook professionele hulp krijgt. Want bang voor mensen, daar ben je niet mee geholpen :n Snap dat het eng is om er met anderen over te praten, maar een psycholoog is een vreemde die je niet veroordeelt maar er is om je te helpen. Als je het moeilijk vindt, kun je hem of haar ook deze tekst laten lezen. Want wat je vader doet is 1 ding, maar als jij daar de rest van je leven mee blijft zitten, is het iets heel anders... En ben je nog niet oud genoeg om het huis uit te gaan dan?

MyLittleBear

Re: even afschrijven :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 22:46

ben helaas nog minderjarig, maar zit hier al jaren mee, heb het jaren verborgen gehouden, niet over kunnen en willen praten. maar nu is de bom gebarsten...

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:05

Jeetje, meisje toch! Ik herken het gevoel, mijn vader had soms ook van zo'n buien. Gelukkig niet elke dag, maar als hij ze had moest je ook oppassen.

Ik snap ook dat je je moeder nog enigszins een tijdje hebt willen tegen houden wat betreft scheiden, want als kind wil je natuurlijk dat je ouders samen oud worden en eeuwig bij elkaar blijven! Maar in dit soort situaties is het beter als je ouders scheiden, dan komt er rust voor je moeder, jou en je broertje. Geloof me dat het echt fijner is voor jullie, want om nou elke dag in angst voor je vader te leven.. Mijn ouders liggen nu in scheiding en ondanks al het gedoe wat dat met zich mee brengt, is er wel meer rust nu hij weg is en weten we dat de rust nog meer in zicht is.

Is er ook niet iemand waar je mee kunt praten? Goede vrienden, familie? Praten lucht vaak op en misschien kunnen ze je helpen, bv. als je vader weer zo'n bui heeft, dat je bij ze kunt gaan slapen?

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 23:08

het probleem is dus, ik kan er gewoon niet over praten, en ben bang als ik het al aan iemand durf te vertellen dat het naar mijn ouders toe gaat..

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:13

Zo, dat klinkt niet best zeg!
Ontzettend slim dat je het van je af schrijft hier, erover praten/schrijven kan soms al ontzettend opluchten.
Al denk ik dat een psycholoog je nog beter kan helpen.

Je geeft al aan dat je er niet echt over durft te praten, maar misschien kun je ook met een psycholoog mailen of schrijven?
En als je er dan aan toe bent een keer komen praten.

En ik zou het helemaal snappen als je moeder wilt scheiden ja. Dat is ook erg rot om mee te maken, maar misschien wel minder rot dan waar je nu doorheen gaat.

:(:)

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 23:27

dat is ook weer zo ja, dan word het nog een moeilijke keuze bij wie ik ga wonen, ik kan niet heel erg goed opschieten met mijn moeder, en bij mijn vader wel maar als die van die buien heeft ben ik gewoon echt bang voor hem..

Evianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:40

ahh, hier moet je echt iets tegen gaan doen. Iedereen heeft recht op geluk!! Niet denken dat je mindere waard bent dan andere mensen. Misschien is het beter om toch uit huis te gaan. Het is wel heel moeilijk en vooral super eng omdat je misschien bang bent hoe je ouders daarop zullen reageren. Toch maar gewoon doen denk ik, voor zover ik de situatie nu in kan schatten. Je kan naar jeugdzorg gaan zonder dat je ouders dat weten en zeggen dat je niet wilt dat je ouders het te weten komen. Dan kan je het misschien zo regelen dat ze je op een dag gewoon komen ophalen en je naar bv een pleeggezin brengen? Dan zorgen ze er ook wel voor dat je vader niet weet waar je bent zodat hij je niet kan gaan slaan voor als je daar bang voor bent. En als je dat echt niet durft moet je het nog een jaartje volhouden! Maar het is toch beter om uit huis te gaan, dan kan je nog veel van andere mensen leren over hoe het normaal wel moet. Succes ermee, en vecht voor jezelf!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:44

Beetje ingewikkeld, 2 topics.. maar goed, ik snap het ook wel.
Kun je jullie huisarts niet in vertrouwen nemen?
Zij/hij weet vast van jullie gezinssituatie, maar heeft ook geheimhoudingsplicht.

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 15:55

Dankjewel voor jullie reacties!
Maar hoe moet ik uit huis bij jeugdzorg zonder dat mijn ouders het weten? Moet ik mijn bed enz. Dan niet meenemen?

Huisarts weet niets van de situatie af helaas.. maar ons mam komt daar ook regelmatig dus durf ik er eigenlijk niet zo goed naartoe.. bang dat als ik uit die kamer kom dat ze er is..

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:59

Ik denk niet dat je dit nog buiten je ouders om kan doen. Je kan zonder je ouders de eerste stap maken naar jeugdzorg, daar praten ed. Maar ook zij zullen vanaf een bepaald moment je ouders (in overleg met jou) willen gaan inlichten.
Het is ook slim om de huisarts even in te lichten, die zal ook niets aan jouw ouders vertellen aangezien er zwijgrecht (ben even de officiële naam kwijt) heeft op het beroep.

Edit: je kan ook vragen of je een telefonische afspraak kan maken met je huisarts. Dat je bij die vriendin er rustig voor gaat zitten zonder de angst van je ouders te zien.

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 16:03

Ja dat zou ik eens gaan proberen.. als het lukt want praten gaat moeilijk ;) kan het niet dat ik dit uitprint en afgeef?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:04

Jeugdzorg is tot 18 jaar, wanneer wordt jij 18?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:09

Uitprinten en afgeven kan wel, maar het is minder persoonlijk en de huisarts/hulpverlener kan er niet op ingaan. Hierdoor zullen zij toch een paar stukken verhaal missen en je uitnodigen voor een gesprek.

Jeugdzorg is inderdaad tot 18 jaar, ik verwacht alleen niet dat als je bijna 18 bent dat ze je zullen uitsluiten. Ze zullen je als je 18 wordt verder begeleiden door naar andere mensen. Begeleidend wonen loopt langer door, geloof tot ergens in de 20 sowieso.

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 16:14

Ik word op 2 mei 18 dus over ongeveer 3 maanden ;)

Zo schrijven is inderdaad wat onpersoonlijk.. maar als ik er niet over kan praten?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:22

Dan zou ik persoonlijk voor mailen gaan. Hierin kunnen zij vrij makkelijk antwoorden, maar hoef je toch niet 'persoonlijk' contact te hebben. Want denk dat je daar tegenop ziet?
Hoe oud is je broertje?

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 16:24

Ik zie er best tegenop om contact te hebben, dit omdat ik bang ben dat mijn ouders er achter komen.. mijn broertje is 14 ;)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:28

Hierin zal je keuzes moeten maken :). En omdat je broertje er schijnbaar ook last van heeft, kan je misschien samen met hem bespreken hoe nu verder. Je kan veel aan elkaar hebben, ookal zit er 4 jaar tussen.
Als je de huisarts bereikt komen je ouders er sowieso niet achter, hiervoor moeten zij jouw toestemming hebben en je geeft al duidelijk aan dat je dat absoluut niet wilt hebben. Gezien jeugdzorg zal dit in het begin sowieso niet hoeven. Ik heb zelf geen persoonlijke ervaringen met jeugdzorg, dus weet niet hoe dit zal staan. Wel weet ik dat hun ook geheimhoudingsplicht hebben als hierom gevraagd wordt.

Ik zou contact op nemen met de huisarts, maakt niet uit hoe, en doorspreken wat de mogelijkheden zijn zonder dat jouw ouders hierachter hoeven te komen.

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:32

Ah meid, wat een heftig verhaal. Mag ik vragen hoe je moeder hiermee omgaat? Ziet zij ook hoe jouw vader jullie behandeld?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:40

pff meis dat is niet leuk. maar je bent al we bijna 18 waarschijnlijk mag je wel huurhuisje zoeken.
ik had ok een redelijke agresiefe moeder. die sloeg mij altijd als ik niets deed en broertje wel(die was zoon ... die mij op de schuldgaf en die kreeg ik) tot op mijn 15 heb ik terug geslagen, zinsdien deed/doet ze het nooit meer(bijna 10 jaar geleden) maar ja slaan lost niets op(in mijn geval wel)

1 tip (hielp bij mij ok) als je pa (of je het gevoel hebt) ontploft (bijna) loop weg na je kamer ofzo(tenmissnte als dat kan) geld ok voor je broertje.

en de dokter heeft een geheimhouding dus die mag niets over jou situatie tegen jou ouders door vertellen.

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 17:05

Okee, ik denk dat ik dit topic en die andere uitprint en naar mijn huisarts toe ga sturen, hoop dat ik daar verder kom ;)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:31

Ik hoop het ook voor je, en ben benieuwd naar eventuele vorderingen. Als je die natuurlijk wil delen (mag ook in pb) :)

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 17:36

Ja zal het dan ook plaatsen! Alle vorderingen komen op bokt! ;)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:37

sterkte meis je komt er wel:)

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 17:42

Dankjewel!