Irritaties in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 20:03

Aangezien er een topic is over de blunders tijdens de rijlessen, dacht ik misschien dat het wel iets zou zijn om je irritaties in het verkeer te delen, zodat de aankomende automobilisten kunnen lezen waar wij ons aan ergeren/irriteren in het verkeer en dit misschien wel als een les zouden zien. Er is immers genoeg aan irritaties/ergernissen in het verkeer aan de gang. Wat zijn jullie ervaringen en of ergernissen in het verkeer?

Ik vind het zo verschrikkelijk irritant als mensen niet voldoende afstand houden. Dan rij ik 's morgens in het donker naar mijn werk en zie ik alleen nog maar koplampen in mijn achteruitkijkspiegel... Blijkbaar onthoud niet iedereen de regel van 2 seconden afstand...

Brand maar los allemaal!

Anoniem

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:05

Geen knipperlicht gebruiken, vooral op de snelweg, zo irritant!!!
Vooral lui met een dure auto, die konden zeker de knipperlichten niet meer betalen...

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:06

Joolien schreef:
Geen knipperlicht gebruiken, vooral op de snelweg, zo irritant!!!
Vooral lui met een dure auto, die konden zeker de knipperlichten niet meer betalen...

Dat wilde ik net posten! :')

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:06

Of verkeerd afgestelde lichten zodat je verblind wordt, mensen die 30 rijden waar je 50 mag ( of 120 waar je 130 mag), geen knipperlichten gebruiken en ga zo nog maar even door!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:07

purny schreef:
Blijkbaar onthoud niet iedereen de regel van 2 seconden afstand...

Geen afstand betekent doorrijden of aan de kant gaan.

Zo annoying, al die mensen die op hun dooie gemak op de linkerbaan plakken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:07

Heb je even?

*mensen die groot licht voeren.
* Mensen die geen licht aan hebben als het donker / schemerig is
* Mensen die zien dat jij met een hoge snelheid aankomen maar toch even naar de linkerbaan gaan op de snelweg.
* Mensen die te langzaam rijden (lees 80 / 70 waar je 100 mag).
* Mensen die heel langzaam (lees met 20 a 30 km per uur waar je 50 / 60 mag) op het groene licht afrijden zodat jij oranje krijgt.
* Mensen die ontiegelijk bumperkleven, en dan echt in erge mate.
* Mensen die je inhalen op de snelweg en dan voor je ineens veel langzamer gaan rijden dan dat ze reden.
* Mensen die je inhaalt die gas bij geven :?
* Onnodig voeren van de achtermistlamp.
* Mensen die een gevaarlijke verkeersovertreding maken.
* Mensen die een blikje uit de auto gooien op de snelweg die op jou auto beland en vervolgens net doen of ze niets gezien hebben. (ja werkelijk waar pas meegemaakt :? )
* Mensen die de remlicht blijft branden terwijl ze niet remmen.
* Mensen die geen rekeninghouden / snelheid minderen als ze jou en je paard moeten naderen.

Dat was het denk ik wel. :+
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 01-11-12 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:08

Ik vind het inderdaad irritant als iemand te dicht op me rijdt. Wat ik ook irritant vind ik als mensen langzamer gaan rijden als de toegestane snelheid (bv. 70 á 80 op een 100 km weg) en als men hun knipperlicht niet gebruikt.

Daarnaast vind ik het ook vervelend als mensen super hard op een rotonde af komen rijden terwijl jij daar net op rijdt en het lijkt alsof ze nog even snel voor je willen duiken maar toch op het laatste moment stil staan. Dan heb ik mijn hart altijd in mn keel zitten. :=

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:09

Bumperkleven, afsnijden, zitten 'duwen', inderdaad het niet gebruiken van de richtingaanwijzers, onnodig links rijden, rechts inhalen en voorrang nemen waar ze het niet krijgen. Oh, en mensen die hun prullenbakje legen terwijl ze voor je rijden.. Lekker, al die rotzooi op je ruit.. :=
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 01-11-12 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

SSDesign

Bumperklevers... Daar heb ik zo'n hekel aan!

Mirranda

Nou..... over irritaties gesproken.

Vind dat gekleef op mijn voorbumper altijd behoorlijk irritant :+

Blanket

Bumperklevers idd... ga dan altijd express langzamer rijden. :')

Anoniem

Mirranda schreef:

:')

Somebitch

Mirranda schreef:

:')

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:10

Mirranda schreef:

_O-

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:12

Als fietser:
Auto's die niet stoppen voor haaientanden, echt levensgevaarlijk!!

Als (nog) rijlesser:
Mensen die onnodig links rijden
Mensen die te langzaam rijden
Geen knipperlicht

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:13

Wanneer je moet gaan invoegen op de snelweg en de auto voor je 60 rijdt, terwijl op de weg waar je op moet de auto's 120 rijden...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:14

Athena1982 schreef:
Wanneer je moet gaan invoegen op de snelweg en de auto voor je 60 rijdt, terwijl op de weg waar je op moet de auto's 120 rijden...

Ohjaaa dat vind ik zooo gevaarlijk, wantja ik rij natuurlijk achteraan dus als er wat gebeurd raken ze mij eerst. :')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:16

Oh klevers in het donker, love it, zeker nu mijn nieuwste techniek blijkt te werken. :D Zet gewoon eens je achterste nevellicht aan. Dan houden die plots heeeeeel veel afstand omdat dat het dichtbij toch wel fel is, zo zonder nevel.

Zelf erger ik me meer rot aan die slome mensen in het verkeer. Die gewoon geen greintje benul hebben van dynamisch rijden. Die er bv. bijna een kilometer over doen om op 80 te komen, ipv een goede stoot gas te geven. Evenals heel vroeg al beginnen met remmen voor de bebouwde kom.

Mensen die geen richting aangeven op routondes, of die pas heeeeel laat het knipperlicht aanzetten als ze willen inslaan.

Mensen die in een drukke straat willen inparkeren (en dan helaas vaak vrouwen), er minutenlang over doen en dan met kapotte velgen en al nog steeds scheef in het vak staan. Terwijl er genoeg ruime parkeergarages zijn.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 01-11-12 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:16

Somebitch schreef:
Heb je even?

*mensen die groot licht voeren.
* Mensen die geen licht aan hebben als het donker / schemerig is
* Mensen die zien dat jij met een hoge snelheid aankomen maar toch even naar de linkerbaan gaan op de snelweg.
* Mensen die te langzaam rijden (lees 80 / 70 waar je 100 mag).
* Mensen die heel langzaam (lees met 20 a 30 km per uur waar je 50 / 60 mag) op het groene licht afrijden zodat jij oranje krijgt.
* Mensen die ontiegelijk bumperkleven, en dan echt in erge mate.
* Mensen die je inhalen op de snelweg en dan voor je ineens veel langzamer gaan rijden dan dat ze reden.
* Mensen die je inhaalt die gas bij geven :?
* Onnodig voeren van de achtermistlamp.
* Mensen die een gevaarlijke verkeersovertreding maken.
* Mensen die een blikje uit de auto gooien op de snelweg die op jou auto beland en vervolgens net doen of ze niets gezien hebben. (ja werkelijk waar pas meegemaakt :? )
* Mensen die de remlicht blijft branden terwijl ze niet remmen.
* Mensen die geen rekeninghouden / snelheid minderen als ze jou en je paard moeten naderen.

Dat was het denk ik wel. :+

En deze hele lijst gaat enkel over autorijden.. . damn, heavy oliebol :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:17

Hihi ik vind vooral het kleven op mijn achterbumper vervelend. Ik probeer mijn lieve nog wat onopgevoedde mede weggebruikers dan wat op te voeden door extreem traag naar de rechterbaan te gaan (ik heb ontdekt dat een paar seconden precies op het midden rijden daarin een extra boost geeft). Vooralsnog niet heel veel resultaat, tenzij je woeste gebaren en wat gymnastisch middelvinger gebruik meetelt, maar ik geef nog lang niet op!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:17

Lara_Silver schreef:
Zelf erger ik me meer rot aan die slome mensen in het verkeer. Die gewoon geen greintje benul hebben van dynamisch rijden. Die er bv. bijna een kilometer over doen om op 80 te komen, ipv een goede stoot gas te geven. Evenals heel vroeg al beginnen met remmen voor de bebouwde kom.

Betaal jij de benzine :D?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:18

Onnodig links en langzame middenbaan rijders.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:18

Oh mijn god! dat ik dit topic niet heb geopent! iedere dag weer erger ik mij kapot!
de ergste:
- Mensen die geen knipperlicht gebruiken bij het verlaten van de rotonde _-:(
- mensen die 40 rijden waar je 50 mag, mensen die 70 rijden waar je 80 mag
- mensen die continu op de linkerbaan rijden maar niet inhalen
- mensen die met regen ineens heel raar gaan rijden
- mensen die niet 1 snelheid aanhouden

hoeveel mag ik er plaatsen? ik kan zo nog wel even doorgaan :D

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:19

Occhhh breek me de bek niet open. Vandaag nog meegemaakt, nummer 1 irritatie voor mij. Op de snelweg (waar je 120 mag) rijdt iedereen op de rechter baan maar 100 km per uur, dus wat doe ik, ik ga 125 rijden (ben echt geen slome henkie maar wil ook niet geflitst worden) op de linker baan en haal iedereen die rechts rijdt dus met grote snelheid in. Komt er 1 of andere midlife crisis vent met een audi bij mij bumperkleven en mij naar de andere baan dwingen omdat hij zo nodig 140 km per uur moet rijden. Dat hij geflitst wil worden hoeft hij mij niet mee lastig te vallen? Dus ik MOEST van hem naar de rechter baan maar daar rijden ze 100. Ik moest dus afremmen om op de rechter baan te kunnen schieten tussen de andere auto's want die man maakte mij zó zenuwachtig. Gaat hij naast me hangen om zijn middelvinger op te steken en 'je bent gek' gebaren naar me te maken, wtf?? Ik heb pas 1 JAAR mijn rijbewijs, ben nog niet zo'n ervaren bestuurder dus van dat soort mensen wordt ik heel zenuwachtig.. Zoooooo vervelend... En dan reed ik ook nog eens ergens waar ik de weg niet goed ken dus ik was zoekende naar de juiste route, nou dan heb je me hoor.

Daarna komen op 2. geen knipperlicht aan doen op de snelweg en op de rotonde en op 3. fietsers zonder licht, LE-VENS GEVAARLIJK.

troi

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:21

Ik geloof trouwens dat velen zich aan mij zouden ergeren. In het kader van zuinig rijden rijdt ik zelden harder dan 110 laat ik vlug het gas los en trek ik langzaam op. Maar ja dan doet mijn yaris wel 1op 17 op de snelweg...