Ik heb hier nog nooit van gehoord, dus vroeg me af of er misschien bokkers zijn die dit bekend voorkomen? (oplichting oid?)
Ik kreeg net een sms binnen van het telefoonnummer +16193257133 met de volgende tekst:
Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar http://www.sony.nl.mrgiveaway.info om uw prijs op te eisen en vul de code: (en dan viercijferige code)
Ik ga niet op de website kijken, aangezien ik de site naam al vreemd vind en ga ook niet reageren op het smsje, aangezien ik nergens aan mee heb gedaan, maar vroeg me af of meer mensen dit bekend voorkomt? Als het een mogelijk virus is kan iedereen maar beter goed opgepast zijn!
Ik had 'm vanochtend ook alleen dan met apple. En ook ik heb het gelijk verwijderd, wel apart hoe ze aan je nummer kunnen komen... Ergens weer een lek in een of ander bedrijf?
roombolletje
Geplaatst: 16-10-12 11:20
Ahaha had ik laatst ook maar dan op what's app was heel raar. Ik had een Iphone gewonnen ;D Ik heb hem gelijk geblokkeerd
DebGizmo
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-12 11:21
Dat is niet te hopen..!
xandra88
Geplaatst: 16-10-12 11:21
Ik heb het smsje over een cadeau van Apple al 3 keer gehad. Heb ze gewoon genegeerd. Het nummer wat bij mij vermeld staat is +15756133076.
Diegene die deze ook heeft gehad, bij welke provider zijn jullie klant?
Jezelf bij zo'n berichtje afvragen of het echt is, vind ik niet al te snugger. Om dat te compenseren moet je wel goed kunnen tellen en misschien eens kijken naar landcodes. 11 cijfers....
Ik denk dat iedereen goed beseft dat het niet echt is, maar dat het nogal vreemd is dat je een nederlands talig smsje krijgt van een 11 cijferig telefoonnummer. Dat heeft dus naar mijn idee niets te maken met landcodes of zie ik dat verkeerd?
Inderdaad en er zit geen landscode aan verbonden, dat was het eerste wat mij op viel
kimberley
Geplaatst: 16-10-12 11:50
Ik zit bij T-Mobile en ik heb hem ook gehad! Heb hem net verwijderd, maar het nummer begon met +191.
Courses
Geplaatst: 16-10-12 11:51
Er is ook een of ander malware virus aan de gang vanuit KPN. Weet er het fijne niet van maar de links schijnen 'Home KPN' te bevatten en kunnen je telefoon goed om zeep helpen.