Door de koper van MP bedreigt worden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeelien

Door de koper van MP bedreigt worden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 20:50

Hoi!

een heel verhaal , probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen;

4,5 week geleden heb ik mijn Iphone 3G op het internet gezet omdat ik over ging op de blackberry.
Erbij gezet dat alles erbij zat ( behalve de oordopjes) , nog altijd super heeft gewerkt, accu gewoon nog goed is maar dat ik hem wel tijdje geleden heb gejailbreaked.
Na een paar boden had ik een persoon die 125 euro had geboden en een mailtje gestuurd dat ik akkoord ging.
Doordat ik op het moment niet thuis was maar bij iemand anders was ver van haar vandaan hadden we afgesproken dat ik de telefoon via rembours gingen opsturen... ( wel naar haar werkadres omdat ze hem anders niet kon ontvangen )
Zo gezegd zo gedaan..
De telefoon de volgende dag afgeleverd , track en trace code naar haar toe gestuurd en geregeld dacht ik.
De volgende dag mailtje van haar gekregen dat ze hem had ontvangen. Ik blij, zij blij dacht ik .
Dit was voor korte duur. 5 dagen later kreeg ik ineens een mailtje dat ze de telefoon niet van een vergrendeling af kreeg enhij vroeg om een ontgrendelingscode. Ik keek hier raar van op omdat ik de telefoon helemaam heb gereset voordat ik hem opstuurde dus alle slotjes waren ervan af. heb de telefoon daarna zelfs nog een dagje gebruikt en deed het gewoon nog prima! Had er nog nooit problemen mee gehad dus waarom nu dan wel?

Ik een mailtje terug gestuurd met dat de code misschien wel 0042 zou kunnen zijn, dit omdat het mijn code was van ontgrendeling.
Helaas was dit het niet en dit liet ze ook goed blijken .. Haar mailtjes werden per keer steeds onaardiger en richting het bedreigen toe. Ze vertelde mij dat haar oom wel bij de politie werkten en hij niet houd van zulke dingen , en noem maar op. Ik terug gestuurd dat ik niet begrijp waarom zij pas na 5 dagen het pakketje pas open maakt en dus ik er niet veel van geloofden. zij kon mij daar weer vertellen dat het een cadeautje was en daarom pas zolaat had open gemaakt. Ook vertelde ze dat ik maar heel snel het geld moest terug boeken etc etc. Op een gegeven moment liep het met de mailtjes zo de spuitgaten uit dat ik gewoon uiteindelijk niet meer gereageerd hebt. Hierna heb ik niks meer gehoord tot vandaag..

nu dus 2,5 week later op het laatste mailtje krijg ik weer een berichtje met dat ik een poedersuiker ben en dat die telefoon helemaal vern**** was door mij en dat ik dat wist. Ook dat de oplader ook nog was ontploft. En dat dit de laatste kans was om het geld terug te storten en als ik dit niet doe een kogel door mijn kop kan verwachten.. geen grap zegt ze.

Ik laat me niet snel op de kast jagen door mensen, maar dit vind ik toch net iets té.
Ik heb de telefoon 100 % goed werkend op gestuurd dus ik kan er ook met me pet niet bij..
ik houd er helemaal niet van als mensen bedrogen worden met kopen via internet maar ook nog is dat de koper de verkoper bedreigt?
Ik heb er nog nooit van gehoord ...

Stiekem zit ik er wel mee en twijfel of ik morgen langs de politie zal gaan.. Doet de politie hier iets mee , of niet?
ik heb alle mailtjes nog .. Maar hoe kan ik nou in hemelsnaam bewijzen dat ik die telefoon goedwerkend hebt opgestuurd? zij kan ook niet bewijzen dat de telefoon stuk is opgestuurd maar toch..

hoop op een reactie!
En bedankt en respect voor het verhaal te lezen! :o

Rennie89

Re: Door de koper van MP bedreigt worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:04

Gewoon aangifte doen :x wat een raar wijf

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:06

Inderdaad aangifte doen bij de politie, dit valt onder een doodsbedreiging

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:08

Correspondentie meenemen en naar de politie gaan. Niet over twijfelen maar doen.

Marjo

Aangifte doen inderdaad, dit gaat echt veel te ver :=

Ladybird
Moderator Algemeen

Ik zou ook aangifte doen! laat haar even normaal doen zeg :oo

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:11

Aangifte doen, Marktplaats laten weten en verder je op het vlakke houden. Er verder niet op ingaan, heeft ze jou thuisadres?

Bij het aangifte doen kun jij trouwens volledig adres opgeven en ALLE mails meenemen. ;) Jij staat dan in samenwerking met de politie sterk. Eens kijken of haar oom haar hachje redden kan dan...

Succes :(:)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:11

Die "ontgrendelingscode" is waarschijnlijk gewoon de code van haar simkaart...
Bij de iPhone heet dat ook ontgrendelen, veel mensen drukken dat ook weg en dan hebben ze geen verbinding, dat hebben vooral mensen die nog nooit een iPhone hebben vast gehouden, ik werk in de communicatie en alleen hierom worden we dagelijks al 5x gebeld...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:12

Zo, die durft. Wat een gek mens zeg :=

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 21:13

Bedankt voor jullie reacties !

Morgen ga ik dus maar na school eventjes met me moeder naar het politiebureau..
Maar ik heb dus in het eerste mailtje gezet dat ik misschien de code er vergeten ben af te halen maar na nader inzien kan dat helemaal niet. Kan dit dan niet tegen me gebruikt worden dat ik die telefoon stuk heb opgestuurd? Ik weet het allemaal even niet meer :O

Mijn thuis adres kan ze wel hebben ja..
Bij rembours moet je een formulier invullen die er op wordt geplakt wanneer ze niet wilt betalen dat deze terug naar mij kan.
Dat wordt dan in zo'n oranje zakje erop geplakt..

gelukkig ben ik niet de enige die denkt dat ze spoort..

heb dr ook op FB opgezocht.. volwassen vrouw met kinderen maar volgens mij niet afkomstig uit nederland.. Volgens mij komt ze uit Suriname :roll:

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:15

silviasilvia schreef:
Bedankt voor jullie reacties !

Morgen ga ik dus maar na school eventjes met me moeder naar het politiebureau..
Maar ik heb dus in het eerste mailtje gezet dat ik misschien de code er vergeten ben af te halen maar na nader inzien kan dat helemaal niet. Kan dit dan niet tegen me gebruikt worden dat ik die telefoon stuk heb opgestuurd? Ik weet het allemaal even niet meer :O

Mijn thuis adres kan ze wel hebben ja..
Bij rembours moet je een formulier invullen die er op wordt geplakt wanneer ze niet wilt betalen dat deze terug naar mij kan.
Dat wordt dan in zo'n oranje zakje erop geplakt..

gelukkig ben ik niet de enige die denkt dat ze spoort..

Nee, want wat betreft de code, is het jouw woord tegen het hare en daar kunnen ze niets mee.
Een doodsbedreiging is illegaal, en beangstigend. Daarom moet je gewoon gaan!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:16

Als jij hem hebt ge-reset staat hij gewoon weer op fabrieksinstellingen. ;) De code waar zij om vraagt is volgens mij gewoon haar eigen pincode :Y)

Heb je je ouders al ingelicht?

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 21:20

KBTP schreef:
Als jij hem hebt ge-reset staat hij gewoon weer op fabrieksinstellingen. ;) De code waar zij om vraagt is volgens mij gewoon haar eigen pincode :Y)

Heb je je ouders al ingelicht?

inderdaad, ze vroeg ook al eerder om de pukcode. Ik vertelde haar dat dit bij haar simkaart hoort en niet bij de telefoon..
ook dit wilde ze al niet geloven...pfff

Mijn ouders weten het ook ( althans , me moeder :) ) ze zei ook al meteen dat we morgen naar politie gingen maar toch nog eventjes voor het eerst een forum geopend op bokt :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:33

is die code niet gewoon 0000??? (ik moest laatst na een of andere update ook een code invoeren op m'n aaifoon en dat was ook 0000 (terwijl ik een andere code heb om hem te ontgrendelen.)
En inderdaad, gewoon aangifte doen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:37

Ligt eraan welke provider ze heeft, meestal is het 0000 maar als ze een provider heeft ala t-mobile dan hebben die haar een eigen pincode toegestuurd. maar ze heeft al een pukcode nodig wat betekend dat ze haar simkaart al geblokkeerd heeft :')

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:40

Ookal had je de tel wel kapot opgestuurd bij wijze van spreken, dit is een bedreiging en zal door het openbaar ministerie als reel gezien worden ( sommige willen nog wel eens niet goedgekeurd worden ). Als je nog twijfelt over het doen van aangifte kan je in ieder geval wel een melding maken. De politie kan een zogenoemde afspraak op locatie maken. Stel dat diegen wel bij jouw aan de deur komt ( als ze je adres heeft ) en jij belt 112, kan de politie gelijk zien waarover het gaat. Alle mails van haar bewaren en ordenen.

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 21:43

Ik ga nu dan maar eventjes alle mailtjes uitprinten .. ( zijn er denk ik een stuk of 50!! , ben wel even bezig :') ) anders kom ik morgen nog niet heel ver..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:51

Het zou me ook helemaal niets verbazen als er gewoon niets aan de hand is maar dat ze een gratis telefoon wil....
Ik zou zeker ook de politie inlichten!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:53

Dat wilde ik net zeggen Marley.. :j
Je zal de eerste niet zijn die op deze manier 'opgelicht' wordt.

Had ze maar meteen bij ontvangst de telefoon moeten controleren of alles gewoon werkt. En dat kan ze ook op een vriendelijke manier zeggen, in plaats van na een paar mailtjes gelijk te strooien met allerlei bedreigingen.

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 22:15

is inderdaad ook een goeie!

Ik heb alle mailtjes nu uitgeprint dus ligt klaar voor morgen..
ben benieuwd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:22

Succes!

Zelfs al is de telefoon niet helemaal werkend aangekomen, dat geeft haar geen recht dit soort dingen te mailen.....

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 22:31

mooi!

geeft me toch wat meer zekerheid morgen :o

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:35

Succes morgen, niet leuk zulke dingen!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:40

Dat is ook heftig, denk je netjes iets verkocht te hebben krijg je dit!
Succes morgen bij de politie!

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 22:47

Wat heftig zeg, dat mens kan er ook gewoon een nieuw simkaartje in stoppen ipv jou lastig vallen. Succes en hopen dat het goed komt.