Weer een jongens-topic.. op date vragen of niet? klasgenoot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Weer een jongens-topic.. op date vragen of niet? klasgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 14:09

Hoi Bokkers :wave:

Ik hoor het veel mensen denken: 'zucht.. weer zo'n topic'. Maar ik ben zelf echt de laatste die had gedacht dat ik zo'n topic zou openen. Maar het gebeurd nu dus echt. Ik weet namelijk niet meer wat ik moet doen :D

Ik ben momenteel 1ste jaars student op een HBO opleiding. Wat het ook leuk maakt; ik ben het enige meisje in de klas. Op het begin vond ik alles wel prima, tot dat we onze projectgroep kregen. Ik zit nu al een aantal weken bij een erg leuke jongen in de klas/groep <<) We kunnen goed met elkaar opschieten, lachen en gewoon praten en goed samenwerken. We zitten regelmatig naast elkaar en we lopen soms samen van school naar het station. Dan is het gewoon gezellig wat 'ouwe-prutsmutsen'. Toevallig moesten we gister in ons project elkaar beoordelen op onze goede eigenschappen en hij vond dat ik altijd goed kon luisteren en dat je goed met mij kunt praten :D
Ik ben er ondertussen ook al achter dat we beide interesse hebben in actie/enge films <<)

Maarja.. nu dus het probleem. Ik begin deze meneer steeds leuker en leuker te vinden. voel me steeds meer tot hem aangetrokken en zou het heel leuk vinden om samen iets te doen.. Máárrrrr.. bedoelt hij het niet gewoon aardig? Misschien ziet hij wel helemaal niks in mij. Plus dat we bij elkaar in de klas zitten. stel hij zegt nee, dan lijkt me dat verschrikkelijk ongemakkelijk.

Ook fijn om te weten misschien... Ik ben in het bezit van zijn telefoonnummer/whatsapp en zijn e-mail (lang leven het uitwisselen van gegevens voor schoolwerk :P)

Kortom, iemand die mij moed/inspiratie kan inspreken? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:11

Hup, gewoon vragen aan hem of hij met je naar (een nieuwe actie?)film wilt en misschien daarvoor iets wilt eten! :D Komt vast wel goed!

francaa

Re: Weer een jongens-topic.. op date vragen of niet? klasgenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:14

oeh leuk! :D

je hoeft het niet officieel als 'date' te vragen toch? gewoon als je het ergens over hebt, bijv. nieuwe leuke actiefilm in bios, voorstellen om samen te gaan :)!
Of even ergens wat drinken na een lange schooldag? merk je denk ik snel genoeg hoe het zit tussen jullie!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:17

francaa schreef:
oeh leuk! :D

je hoeft het niet officieel als 'date' te vragen toch? gewoon als je het ergens over hebt, bijv. nieuwe leuke actiefilm in bios, voorstellen om samen te gaan :)!
Of even ergens wat drinken na een lange schooldag? merk je denk ik snel genoeg hoe het zit tussen jullie!

inderdaad! en als hij het uiteindelijk toch alleen vrienschappelijk zag kom je er in zo'n setting vanzelf wel achter en is jullie relatie als klasgenoten/vrienden niet verstoord. :)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:20

Gewoon vragen! :))

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:23

App hem !!!!!!!!!!!!!!!!!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:23

Haha wat leuk! :)

Inderdaad gewoon heel subtiel een keertje afspreken om ergens na school wat te drinken! Dan kun je altijd zien hoe dat loopt

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 14:25

Wat leuk, die reacties :)

Maarja, ik ben snel bang dat als ik vraag om iets te doen samen, dat het gelijk geassocieerd wordt als date :p Of ik ben gewoon aan het miepen, dat kan ook haha.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:28

Nee joh gewoon vragen! Als hij je dan afwijst of niet op "date" wilt kun je altijd nog zeggen dat het "gewoon als vrienden" bedoeld is. ;)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:30

Ja je bent aan het miepen ;) haha.
Inderdaad eens even kijken wat voor nieuwe films er uit zijn, of binnenkort uitkomen en voorstellen om samen te gaan.
Als hij dan niet wilt kan je altijd nog zeggen van hé jammer dan moet ik maar wachten tot het op dvd is , want mijn vriendin(nen) houden niet van enge/actie films. Dan is de date niet afgewezen maar heb je het gewoon luchtig vriendschappelijk bedoeld. Go for it Girl!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:38

Gewoon vragen dame! Nee heb je en ja kun je krijgen :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:41

Ik zou het echt niet doen :+ een stapje verder gaan met een groepsgenoot kan echt gruwelijk onhandig zijn, of hij nou ja of nee zegt...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:43

Is er niet net een nieuwe film uit?

Dan app je hem toch iets van: zucht, herken je dat.. Is die vet gave film uit, wil er niemand met je mee!!

Kijk je eerst wat ie daar op zegt, mssn stelt ie het dan zelf wel voor :D

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 14:52

Doubtless, daar ben ik dus ook zo bang voor.. Moet ik wel zeggen dat onze samenwerking bijna klaar is. hierna nog één week en dan tentames en nieuwe groepen.

Nou, hij had het er over dat hij de nieuwe Paranormal Activity wilde zien (die komt eind oktober uit als ik het goed heb). Maar hij zij ook dat hij vaker thuis kijkt, want in de bioscoop gaat de sfeer weg... terwijl het mij juist dood eng lijkt om in de bioscoop te kijken :P

Nu draait er nu ook wel een enge film (The Possesion), maar ik heb echt het lef niet om hem mee te vragen :+

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:09

<<) Misschien was dat wel een stille hint.... Al zou ik niet bij hem thuis gaan kijken dan is die op wat anders uit.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:11

Juist meevragen naar de bios!
En niet gelijk de stempel erop plakken dat het een date is. Gewoon gaan voor de gezelligheid en kijken hoe het afloopt :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:14

Zorg eerst eens dat je een 'prive' gesprek op gang krijgt...wellicht loopt het gesprek vanzelf in een bepaalde richting..

*pakt nog een worteltje*

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:17

Oeeeh heel leuk dit! :D
Wij zijn op de gehele opleiding ook maar met 2 meiden totaal, vorige school hier ook het enigste meisje van de klas haha. :P

Anneyway, ik heb nu een hele leuke vriend die ik jawel ook via mijn opleiding ken. :+
En meid echt waar, go for it! Nu is het bij ons ietsie anders gelopen, stond hij in jou schoenen zeg maar. In onze situatie had ik tijdens die tijd dat we samen op de opleiding zaten al een vriend. Iets ingewikkelder werd het voor hem dus, hij heeft mij nooit wat laten merken dat ie mij leuk vond ofzo. Oke hielp wel eens met school opdrachten en tijdens pauze's stonden we altijd samen met nog wat anderen. Nooit wat in de gaten gehad. Oeps.

Tot ik hem dus een keer met uitgaan tegen kwam, ik ben heel makkelijk dan als ik een bekende zie dan zeg ik echt altijds vrolijk gedag even een praatje etc. Nouja super gezellig. Tot we allebei van die school af waren, mijn relatie ging uit na een hele tijd en na 1,5 jaar kwam ik hem (die van de opleiding niet mijn ex haha) weer tegen als vrijgezel met uitgaan. Ik net zo vrolijk als die tijd daarvoor gedag gezegd en dat praatje maken werd steeds langer en werd giga bij kletsen, nummers weer uitgewisseld en ja nu zijn we een stel. Hij heeft mij pas echt dit jaar verteld dat ie me altijd al leuk heeft gevonden etc. Het ging vrij vanzelf allemaal eigenlijk...

Dus ik zou zeggen go for it! Probeer anders eens uit te pluizen waar die uit gaat? Of stel aan het eind van het project eens in de groep voor om met zn allen wat te drinken. Buiten school om kom je er toch wel sneller achter of het allemaal wederzijds is. En als dat zo is, dan loopt het vanzelf wel. ;)

Ik blijf volgen haha! :D
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 02-10-12 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 15:19

Wat verstaan jullie onder 'privé' gesprekken.. We praten over vanalles, zo ook zijn vakantie over anderhalve week naar New York waar ik erg jaloers op ben :P

Zoals ik al zij, we kunnen gewoon gezellig kletsen, maar ik kan hier niet uit aflezen of er interesse is in meer..

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:19

Daar kom je maar op een manier achter :7 ...

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 15:22

En dat is.. vragen om samen iets te doen zeker? :D

Uitgaan doet ie volgens mij niet zoveel.. Komt mooit uit want ik ben ook niet zo'n party-animal.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:23

Birgit__ schreef:
Wat verstaan jullie onder 'privé' gesprekken.. We praten over vanalles, zo ook zijn vakantie over anderhalve week naar New York waar ik erg jaloers op ben :P

Zoals ik al zij, we kunnen gewoon gezellig kletsen, maar ik kan hier niet uit aflezen of er interesse is in meer..

Via de app! Of berichten jullie daar ook al?

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:23

Oh heerlijk dit, ik zou willen dat ik nog in deze 'hele spannende fase' zat met mijn vriend :j

Je kan er maar op 1 manier achter komen! :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:24

PercyLeen schreef:
Is er niet net een nieuwe film uit?

Dan app je hem toch iets van: zucht, herken je dat.. Is die vet gave film uit, wil er niemand met je mee!!
Kijk je eerst wat ie daar op zegt, mssn stelt ie het dan zelf wel voor :D

Dat zou ik idd ook doen, dan geef je hem een voorzet en merk je snel genoeg of hij er op in gaat of niet.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:25

Ik heb het ook gehad. Ben toen begonnen met samen uitgaan en zo, op die manier werd onze vriendschap alleen maar sterker. Op een gegeven moment kreeg onze klas ook wel iets in de gaten en die hebben ons toen een handje geholpen :Y)