Elfstedentocht, dit jaar wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Elfstedentocht, dit jaar wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 10:37

Hey,

Ik las het op nu.nl en op PowNews, dat ze verwachten dat de elfstedentocht dit jaar tóch doorgaat?

In hoeverre geloof jij dit?
Kan zo snel even geen linkje vinden, maar had iets te maken met dat de poolkappen smelten en de stroom verandert, zodat wij een elfstedentocht kunnen houden, en dus een koude winter krijgen..

Gr.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:38

Agja, je moet ergens vertrouwen in hebben en ooit komt ie vast nog wel een keer. We merken het vanzelf wel.

Oehlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:40

Het is wel erg vroeg om dat nu al vast te kunnen stellen. De herfst is net twee dagen bezig :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:41

Een strenge winter dit jaar? Doe mij alsjeblieft een lol, liever niet. De hele elfstedentocht wordt sowieso buitenproportioneel opgeklopt, en als er gigantische mensenmassa's op afkomen, moeten we een flinke vorstperiode krijgen wil het ijs overal dik genoeg zijn dat het behalve de schaatsers ook de supporters en toeristen kan houden.

Gespeculeer vooraf en pagina's volzwammen op het internet in de kranten is zonde van de energie. Heb vetrouwen in de organisatie, en laat je niet blij maken met een dooie mus.

Nayomie

Re: Elfstedentocht, dit jaar wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 10:42

O.a. Piet zegt het. Verder ook weerdeskundigen. Zelf zou ik het erg leuk vinden als het doorging!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:46

De weerdeskundigen hebben het wel vaker niet goed dan wel. Zie alle voorspellingen over noodweer de afgelopen zomer (waar de NS natuurlijk gehoor aan moest geven door hun treinen uit de dienst te halen, terwijl er dus NIETS aan de hand was).

Dus ik ga alle voorspellingen met een vrachtwagenlading strooizout nemen, als je het niet erg vindt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 10:47

Nee tuurlijk :) Klopt ook, al ik wel hóóp dat het doorgaat :=

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:49

Ik hoop aan de ene kant van niet. brrr veel ste koud. Maar de andere kant weer wel

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 10:49

Ach, de tijd zal het leren.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 10:49

Is inderdaad koud, maargoed, dan kleed ik me wat warmer aan :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:23

Een lange vriesperiode betekent bevroren waterleidingen, bevroren rijbakken, slepen met water voor ongeveer 100 paarden, je paard geen beweging kunnen geven, lange files op de weg, hoge stookkosten, het gevoel dat je alleen maar aan het ploeteren bent omdat je met donker opstaat en met donker weer terugkomt van je werk.....de winter is NIET leuk, een lange vorstperiode al helemaal niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:27

*\%/*

I'm on!!!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:01

Ach, ik mag toch hopen van niet. Doe mij maar een winter met temperaturen boven 0. :))

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:14

Het lijkt mij inderdaad ietwat vroeg om daar nu al uitspraken over te gaan doen.

Maar los daarvan; het lijkt me echt fantastisch en als het aan mij ligt gaat hij zeker door!

@cassidy: zo zie jij die winter ;) . Er zijn genoeg mensen die daar anders over denken! Ik houd van de winter, heerlijk koud buiten en dan binnen komen met de open haard aan(wat aanzienlijk scheelt in stookkosten). Met de paarden lekker door de sneeuw naar buiten en bij ijs lekker veel schaatsen(zonder paard ;) ) . Geen benauwdheid en slecht slapen door de warmte.
Doe mij maar flinke vorst met een zonnetje.
Laatst bijgewerkt door Ceasar2015 op 23-09-12 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:15

Cassidy schreef:
Een lange vriesperiode betekent bevroren waterleidingen, bevroren rijbakken, slepen met water voor ongeveer 100 paarden, je paard geen beweging kunnen geven, lange files op de weg, hoge stookkosten, het gevoel dat je alleen maar aan het ploeteren bent omdat je met donker opstaat en met donker weer terugkomt van je werk.....de winter is NIET leuk, een lange vorstperiode al helemaal niet.

:') :D _/-\o_

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:17

Ik vind nu.nl tegenwoordig erg onbetrouwbaar. Ze gebruiken vreemde kopjes en lijken mensen echt op het verkeerde been te willen zetten. Daarnaast schreeuwt de media altijd wel met dit soort dingen (Horror winter e.d.) . Ik wacht het rustig af.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:23

Aan de ene kant: Ja, het zou leuk zijn. Maar dan maximaal 3 weken flinke vorst en daarna moet het afgelopen zijn met de sneeuw, vorst en andere zooi :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:27

ijssnuiver schreef:
Het lijkt mij inderdaad ietwat vroeg om daar nu al uitspraken over te gaan doen.

Maar los daarvan; het lijkt me echt fantastisch en als het aan mij ligt gaat hij zeker door!

@cassidy: zo zie jij die winter ;) . Er zijn genoeg mensen die daar anders over denken! Ik houd van de winter, heerlijk koud buiten en dan binnen komen met de open haard aan(wat aanzienlijk scheelt in stookkosten). Met de paarden lekker door de sneeuw naar buiten en bij ijs lekker veel schaatsen(zonder paard ;) ) . Geen benauwdheid en slecht slapen door de warmte.
Doe mij maar flinke vorst met een zonnetje.

Hier helaas iemand die financieel niet zo goed in de slappe was zit dat ze zich een huis met een open haard kan veroorloven. Daar komt ook nog bij dat ik op mijn flatje drie hoog toch echt een probleem zou hebben om het stookhout ergens op te slaan. Van die zakken voor 5 Euro bij het tankstation raak je nog sneller failliet dan aan de stookkosten.
En afgelopen zomer hadden we sporadisch last van warmte, wel het genot van lang licht.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:31

hihi, begint het nu alweer.
ik heb vorig jaar echt genoten van alle commotie, van mij mag het wel weer.
alleen het dromen er over al, mensen die er mee bezig zijn, het nieuws. de gekte.. prachtig.

bij ons op het werk hadden ze al een tribune geregeld etc etc. ze hebben een stuk land aan de route. prachtig. aan de andere kant.. zelf die dag mooi kunnen schaatsen van dokkum naar leeuwarden en terug, dat had anders niet gekund.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:37

Nayomie schreef:
O.a. Piet zegt het. Verder ook weerdeskundigen. Zelf zou ik het erg leuk vinden als het doorging!

piet weet niks van het weer af. hij zit er iedere keer ernaast. voorspeld ie regen schijnt de zon, geeft ie vorst aan wordt 20 graden en andersom.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:40

ik heb toch liever een strenge winter met mooi zonnig weer dan zo'n vieze regenachtige winter met temperaturen boven 0.
hoorde trouwens dat het vannacht in twente al -5 aan de grond was. Vond het met slapen ook al zo fris!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:43

piet heeft het vaker mis dan dat ie het goed heeft..

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:46

1 dag herfst en nu al gespeculeer over de 11 steden toch? _O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:46

En ik vrees dat dit zo blijft doorgaan tot Februari of Maart 2013. Zucht....

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 12:48

Zou mij niks verbazen := :')