Drie maal scooter gestolen, geen allrisc verzekering meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sarcasm

Drie maal scooter gestolen, geen allrisc verzekering meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 18:35

Hallo,

Ik ben bijna 18 jaar en heb toen ik 16 jaar was mijn eerste scooter gekregen.
Een Vespa LX, deze is op school in s'-Hertogenbosch gestolen terwijl hij op stuur en kettingslot stond.
Hier waren ook camera beelden van, de verzekering heeft deze opgevraagt en bekeken, de politie heeft hier (voor zover wij weten) verder niks mee gedaan. We hebben meerdere malen gebeld om te vragen of er meer over deze zaak bekend was, maar née het is een jaar geleden en er is nog steeds niks bekend.

Wij hebben uitbetaald gekregen van de verzekering en ik heb toen gelukkig een nieuwe Vespa LX kunnen kopen. Echter werdt deze ook naar drie maanden gestolen bij mijn vriend voor de deur, ook in s'-Hertogenbosch. Ook deze stond op ketting en stuur slot, hier waren alleen geen camerabeelden van.

Daarna hebben we weer uitbetaald gekregen en heb ik weer een vespa gekocht. Helaas werd deze ook gestolen naar 2 weken al.. Bij mijn vriend uit de gemeenschappelijke fietsenstalling (hij woont in een apartement) ook hier waren camera beelden. Het waren camerabeelden met geluid, deze hebben wij mogen zien en hebben de drie daders herkend. Dit hebben we gemeld aan de politie maar er wordt gewoon NIKS gedaan. :(

Wat ik nu erg jammer vindt (maar volkomen begrijpelijk vanuit de kant van de verzekering) is dat ik nu geen scooter meer bij hun allrisc verzekerd krijg, dus alleen WA.

Denken jullie dat er een optie is om een nieuwe Vespa te verzekeren bij een andere verzekeringsmaatschapij?

(Alle drie de scooters waren Allrisc verzekerd, nu vragen jullie je vast af waarom ik in hemelsnaam nog een Vespa wil gezien deze vaak gestolen worden. Ik heb ontzettend gevoelige ogen dus het windscherm is echt een must voor mij. En ook vindt ik het onzin om eigenlijk geen Vespa meer te kunnen kopen omdat anderen er niet vanaf kunnen blijven?)

Ik moet elke dag op de scooter naar school en ook naar mijn paard moet ik met de scooter.

Ik ben benieuwd hoe jullie hierop kijken, het is fijn dat ik mijn verhaal even kwijt kon!

Groetjes Emily

Natasja__

Re: Drie maal scooter gestolen, geen allrisc verzekering meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:53

Ik kan geen antwoord op je vraag geven. Wel rot dat al 3 scooters zijn gestolen..
Maar, er zijn ook andere scooters (bijv. een zip) daar kan ook gewoon een windscherm op. :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:16

Ik ben bang dat je ook bij een andere verzekeringsmaatschappij je scooter niet allrisk kan verzekeren.
Ik denk dat je op een "zwarte lijst" staat omdat er al zo vaak aanspraak is gemaakt op je verzekering.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:18

Sorry voor mijn geweldige stad :')

Ben bang dat Luuntje wel een punt heeft daar.. Toch eens een advocaat inschakelen om de politie mee te laten werken ofzo?

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:23

Dat is balen 3 al

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:26

Als het een scooter is heb je toch een helm op? (ivm je ogen)

Maar denk inderdaad ook dat je op een "zwarte" lijst staat... misschien dan even informeren bij een maatschappij wat hun er mee kunnen?

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 19:28

HindaFree schreef:

Maar denk inderdaad ook dat je op een "zwarte" lijst staat... misschien dan even informeren bij een maatschappij wat hun er mee kunnen?

Het is een snor scooter.

Maar een advocaat kost dat niet heel veel geld?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:34

Koop gewoon een snorbrommertje, het wordt niet zo snel gestolen en zet een brilletje op voor je gevoelige oogjes.

Of gaat het jou toch om de looks? of het gemak om van A naar B te kunnen tuffen?

Tja al 2x uitbetaald gekregen en dan snap ik het wel hoor dat als het nr. 3 gestolen is in 1 jaar tijd dat ze dat niet meer doen en jou op de zwarte lijst zet.

Hier in NL kan je er helaas weinig aan doen, want boetes uitschrijven en onzinrondjes rijden hebben de hoogste prioriteit bij de politie tegenwoordig.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:42

mijn broers scooter is ook gestolen geweest, we wisten op een gegeven moment waar die stond en wie het gedaan had, toen hebben we het maar zonder de politie opgelost want die deden toch niks. we hebben netjes de schade aan de scooter vergoed gekregen, en die jongen heeft zijn excuses aangeboden.

je kan wel met een oud ding gaan rijden. maar het is toch van de zotte dat dat moet omdat het anders gejat wordt. echt absurd. Nederland....
toch zou ik dan voor je eigen financiele gemak, voor een oud ding gaan, met een grote bril of helm. als die dan gejat wordt, dan kost het jou in ieder geval niet zo veel geld.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:45

xSOULSISTER schreef:
HindaFree schreef:

Het is een snor scooter.

Maar een advocaat kost dat niet heel veel geld?

Via het juridisch loket kan je hierover gratis juridisch advies inwinnen. Evt. wordt je dooverwezen naar een advocaat, indien je onvoldoende vermogen hebt krijg je een advocaat van onvermogen en betaal een gering bedrag voor zijn advies/uren.

Persoonlijk denk ik dat je naar het juridisch loket moet gaan om dus juridisch advies in te winnen, ik denk dat hun je echt verder kunnen helpen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:48

Kan je helaas niet helpen met je vragen, maar ik vind de reacties over koop een andere scooter echt belachelijk. Omdat andere mensen niet met hun tengels van haar spullen af kunnen blijven moet ze maar een ander merk kopen? Wat een omgedraaide wereld.
En natuurlijk gaat het ook om de looks, noem me verwend maar ik zou ook never op een puch of tomos gaan zitten als ik het geld had voor een Vespa. (en dan bedoel ik niet om elke keer weer een nieuwe te kopen als deze weer gestolen is)

Trouwens TS misschien een aanrader om er een alarm op te zetten? Dat heeft mijn broertje en dat ding maakt me toch een lawaai.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 21:27

_Micha_ schreef:
Kan je helaas niet helpen met je vragen, maar ik vind de reacties over koop een andere scooter echt belachelijk. Omdat andere mensen niet met hun tengels van haar spullen af kunnen blijven moet ze maar een ander merk kopen? Wat een omgedraaide wereld.
En natuurlijk gaat het ook om de looks, noem me verwend maar ik zou ook never op een puch of tomos gaan zitten als ik het geld had voor een Vespa. (en dan bedoel ik niet om elke keer weer een nieuwe te kopen als deze weer gestolen is)

Trouwens TS misschien een aanrader om er een alarm op te zetten? Dat heeft mijn broertje en dat ding maakt me toch een lawaai.

Ja precies, ik ga geen ander merk kopen ben over deze helemaal tevreden. En vindt Vespa's gewoon 't mooiste. Als ik nu nog een nieuwe zou aanschaffen zou ik er inderdaad een alarm en track en trace op laten zetten. Maar met alleen een WA verzekering ga ik geen scooter meer aanschaffen..

Ik hoop dus gewoon dat ik bij een andere verzekeringsmaatschappij zou kunnen..
Maandag neemt mijn moeder contact op met het juridisch loket dankjewel.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:36

TS: En die 3 daders die je dus herkend hé kun je daar niet even bij langs gaan of weet je niet waar ze wonen of verblijven?
Wel flink balen zeg men hoort gewoon van andermans spullen af te blijven en helemaal laks van de politie dat ze er helemaal niks mee doen terwijl het en op camerabeelden staat en jullie ook de 3 daders hebben herkend.

Sterkte

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 21:43

XFiemoX schreef:
TS: En die 3 daders die je dus herkend hé kun je daar niet even bij langs gaan of weet je niet waar ze wonen of verblijven?
Wel flink balen zeg men hoort gewoon van andermans spullen af te blijven en helemaal laks van de politie dat ze er helemaal niks mee doen terwijl het en op camerabeelden staat en jullie ook de 3 daders hebben herkend.

Sterkte

Ja, ik weet de dader te wonen. Maar als wij iets zouden zeggen tegen de dader zou dat het politie onderzoek in de war brengen omdat hij dan al weet dat hij verhoord kan worden en dus al een verhaal kan bedenken..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:48

Ja maar hoelang is het nu al geleden dan? En gezien de politie er toch niks mee doet (of staat de politie op het punt de daders op te pakken soms)?
Als ze er alsnog nog niks mee doen zou ik er gewoon zelf naar toe gaan desnoods met een vriend of je vader bijv en hoogstpersoonlijk je scooter terug eisen.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 21:59

XFiemoX schreef:
Ja maar hoelang is het nu al geleden dan? En gezien de politie er toch niks mee doet (of staat de politie op het punt de daders op te pakken soms)?
Als ze er alsnog nog niks mee doen zou ik er gewoon zelf naar toe gaan desnoods met een vriend of je vader bijv en hoogstpersoonlijk je scooter terug eisen.

Het is nu vier weken geleden, we hebben de politie meerdere malen gebeld maar we krijgen steeds te horen dat er als er meer over duidelijk is contact met ons opgenomen wordt.

En dat van langs gaan moet ik het eens over hebben hier thuis..

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:00

xSOULSISTER schreef:
XFiemoX schreef:

Sterkte

Ja, ik weet de dader te wonen. Maar als wij iets zouden zeggen tegen de dader zou dat het politie onderzoek in de war brengen omdat hij dan al weet dat hij verhoord kan worden en dus al een verhaal kan bedenken..

'ja uh, ik heb zooomaar perongeluk een scooter gestolen' :'). ik zou niet weten hoe iemand zich daar uit kan praten hoor.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:02

anders zet je hem nu toch op naam van je vriend of van je moeder?

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 22:11

PocoGaucha schreef:
'ja uh, ik heb zooomaar perongeluk een scooter gestolen' :'). ik zou niet weten hoe iemand zich daar uit kan praten hoor.

Ja maar ik kan wel zeggen hij is het omdat ik hem gezien en gehoord heb op die beelden maar hij zal zich daar altijd uit proberen te praten natuurlijk. Wat jij en ik er van vinden maakt niet zoveel uit, de politie zegt gewoon alles wat je zegt kan het onderzoek door de war brengen.

De naam van me moeder hebben we ook aan zitten denken, maar er wordt dan gevraagd of er meerdere personen wel eens op de scooter rijden. Dan moet ze mijn naam hier dus bij vermelden.

Het mooiste is dat mijn vriend de scooter 3 dagen geleden heeft zien rijden met een blanke jongen terwijl de dader donker was. Misschien dus doorverkocht. Wij hebben toen ook de politie gebeld want hij was te snel weg maar die hebben niks kunnen vinden natuurlijk.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:17

ja dat is waar, maar in hoever is die politie bezig met het onderzoek en hoeveel heb je daaraan?
de politie echt belachelijk. toen de scooter van mijn broer weg was, was dus door mensen getipt dat ie in een bos stond. maar de politie was geweest en kon hem niet vinden.
we zijn daarna zelf maar gaan kijken en hij stond ongeveer 20 meter vanaf de weg. Maarja, brandnetels, dat staat niet in het boekje van de politie :').
toen hebben we het zelf maar opgelost.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:22

Ragdollcat schreef:
Koop gewoon een snorbrommertje, het wordt niet zo snel gestolen en zet een brilletje op voor je gevoelige oogjes.

Of gaat het jou toch om de looks? of het gemak om van A naar B te kunnen tuffen?

Tja al 2x uitbetaald gekregen en dan snap ik het wel hoor dat als het nr. 3 gestolen is in 1 jaar tijd dat ze dat niet meer doen en jou op de zwarte lijst zet.

Hier in NL kan je er helaas weinig aan doen, want boetes uitschrijven en onzinrondjes rijden hebben de hoogste prioriteit bij de politie tegenwoordig.

En de hoogste prioriteit van ene Ragdollcat ligt bij et maken van onzinige opmerkingen dus daar hoef je niets van te verwachten.. >;)

Mag je ook al geen mooie spullen bezitten omdat een ander zijn poten niet kan thuishouden, kom op zeg.
Om over je opmerking van de politie maar te zwijgen, soms een bekeuring te pakken gehad??

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:40

Ga absoluut niet bij de (waarschijnlijke) daders langs, dat verstoord het politieonderzoek en zorgt ervoor dat de advocaat van de daders ervoor kan zorgen dat ze zonder straf weer op straat komen te staan. Geloof me dat wil je niet hebben. De politie is er mee bezig, het duurt alleen langer dan de meeste mensen willen. Hou er ook rekening mee dat ze bij de politie heel veel zaken hebben en weer onderbemand zijn. Ga gewoon naar juridisch loket en blijf bij de daders weg

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:44

Gekvanfleur, het is toch zo? of niet soms dan? dat je raar vind over wat ik had gezegd over de hoogste prioriteit van de politie.

Ze heeft na 4 weken nog niets gehoord van de politie. Dat is toch van de zotte en de dader is bekend.

Op die manier loont de misdaad in NL en dat weten ze en daarom wordt het ook met de dag erger.

En de slachtoffers zitten er maar mooi mee, die worden altijd gestraft en of dubbelgestraft.

Probleem is ook, er is te weinig politie en teveel regeltjes en het betaalt erg slecht zeker voor dit "risicovolle" werk en je wordt erop aangekeken als je de daders flink aanpakt of zelfs ervoor naar huis gestuurd/geschorst.

En nee ik heb nooit een bekeuring gehad, ik ga niet hun kassen spekken, ik weet veel leukere dingen te doen met het geld.

Je bent wel erg op je teentjes getrapt? werk je zelf bij de politie? daar lijkt t wel op.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:25

Het is natuurlijk van de zotte dat je niet op de scooter kan rijden die je graag wilt hebben omdat die dan gestolen word.

Maar nu die dus al zo vaak gestolen is, is het niet een optie om dan toch voor een andere scooter met windscherm te kijken? Denk aan een zip, sym mio?
Het is natuurlijk gek dat je dan moet kijken naar een andere scooter maar is het dan niet fijner om er zo 1 te hebben dan 1 die gewilt is en dus grote kans op dat die gestolen word (Is echt van de zotte dat je zo rekening moet houden met gestolen worden maar volgens mij heb je geen keus)

Mjn scooter is WA verzekerd zit een kettingsslot, stuurslot en alarm op en dat alarm maakt een lawaai hoor daar schrikken ze echt van. En doet erg pijn aan je oren :+

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:33

Wat voor sloten had je erop? Een echt goed kettingslot kost wel wat en is wel een must. al zullen ze alles kunnen jatten s ze het echt willen natuurlijk.