Maar nu was ik vorige week op vakantie in Amerika en daar hebben ze dus échte vogelspinnen in het wild. Ik was dus al de hele week wat zenuwachtig en mijn broertje liet me een boek zien waarop een speelgoed vogelspin op de voorkant zat. Hij wilde hem in mijn gezicht duwen en ik was zó bang want ik kon niet weg, ik heb huilend gevraagd of hij hem astjeblieft weg wilde doen. Toen de halve winkel me aankeek omdat ik aan het huilen was om een nép spin vond ik dat het inderdaad wel erg ver ging. Dus nu speel ik met het idee om naar zo'n cursus te gaan die je van je fobie af kunt helpen.
Nu is het probleem, dat alleen de gedachte eraan alleen al me weer bang maakt. Want een cursus betekend geconfronteerd worden met mijn angst. En als ik iets niet wil is het dat wel

Dus voor ik stappen ga ondernemen wilde ik eerst vragen of andere bokkers hier ervaringen mee hebben en hoe zoiets in zijn werk gaat.
Ik maak me namelijk een beetje zorgen om hoe dat straks verder moet als ik alleen woon, en ik wil mezelf ook niet doodrijden vanwege een spin, maar ik heb het echt niet meer onder controle.