Opzoek naar jaap? Nou ik dacht het niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

horzlover

Opzoek naar jaap? Nou ik dacht het niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 23:48

Hallo bokkers op deze late avond,

ik shake nog in mijn bed,jezus ik ben bang gewoon je kan het overdreven vind maar ik ben altijd heel zuinig op mijn mobiele nummer.
Nu werd ik net gewhatsapped door ene peter hij zocht jaap. ik stuurde netjes terug ik denk dat u verkeerd zit ik ben jaap niet.
Deze peter vroeg mij wie ik wel was waarop ik mijn VOORnaam geef, meneer peter wil echter ook weten waar ik woon. Ik heb ook hier op geen duidelijk antwoord gegeven omdat ik NOOIT prive gegevens weg geef. Meneer peter bleef tegen mij praten tot ik even fijntjes vermeldde dat ik minderjarig was. Dit was niet genoeg om meneer peter te laten stoppen. uiteindelijk heb ik hem geblokked

zijn er meer bokkers die hier ervaring mee hebben?

(sorry modjes als het niet goed staat of ik de naam er uit moet halen)

sorry als het verhaal onduidelijk is. vragen mogen altijd gesteld worden

Liins

Re: Opzoek naar jaap? Nou ik dacht het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:54

Gewoon verkeerd nummer? Wat is het probleem?! :')

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:54

Gewoon kwajongens die zich vervelen in de vakantie, niks om bang voor te zijn hoor!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 23:55

Gewoon zeggen dat ze t verkeerde nummer hebben en daarna blokkeren als ze door blijven praten :j niet te moeilijk over denken :)
Ik heb zoiets gehad met een frans sprekende vrouw en een half NL- half frans sprekende man :+ belden of smste me bijna wekelijks, na beide 3x gezegd te hebben dat ze het verkeerde nummer hebben (in engels, nederlands en frans!) heb ik de nummers geblokkeerd. Waarschijnlijk heeft een vriend of vriendin net een of twee getallen anders maar hebben ze het verkeerd in hun telefoonboek ofzo :')

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 23:56

Naja ik ben gewoon heel erg oplettend met mijn nummer en dit soort dingen kan ik niet waarderen. Ook omdat hij meerdere malen naar mijn leeftijd ging vragen en naar een foto dat schoot bij mij verkeerd

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 00:00

dat kan ik me best voorstellen.
kan idd zijn dat iemand uit is op kwajongens streken, en mensen op stang wilt jagen.

Heb het ook wel eens gehad, maar hun vierkant uitgelachen, probeer er boven te staan.
ben ook erg zuinig op mijn nummer, maar als je 1 of 2 cijfers verkeerd omdraaid, kan het idd zijn dat het jou nummer dan toevallig is.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 00:06

Joh echt niet bang voor zijn, niks aan de hand :).
heb ik ook vaker gehad, waarschijnlijk zijn het gewoon mensen die zich vervelen en gewoon nummers opnoemen.
Gewoon op blok en klaar :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 00:09

Je hoeft niet bang te zijn als je verder geen gegevens gegeven hebt.. Maar ik kan me voorstellen dat je het een beetje creepy vindt.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 00:32

Kun je het nummer desnoods niet blokkeren?

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 00:35

@nienSCHaap heb ik gedaan maar ik denk dan wel als die man mijn nummer heeft of die fout maakt wie dan nog meer?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 00:41

Van deze (dit nummer) heb je dan in ieder geval geen last.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 01:29

je hebt goed gehandeld hij kan je niet meer bellen. dr zijn altijd engerds. maar goed gedaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 06:06

Als iemand zo duidelijk blijft doorvissen terwijl je doorgeeft minderjarig te zijn zou je dit als melding kunnen doorgeven aan de politie desnoods. Je hebt het nummer dus zij kunnen achterhalen wie erbij hoort. Kan onschuldig zijn kan ook een heel geniepige pedofiel zijn. Overleg desnoods even met de ouders wat handig is. Ik zou ze dit zowiezo even zeggen dat dit gebeurt is.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 06:36

En volgende keer gewoon helemaal niet antwoorden. Je hoeft geen conversatie met zo'n leipo aan te gaan.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 06:40

Eigenlijk reageer ik nooit op onbekende nr's. Als het echt belangrijk is, volgt er wel een (nette) sms.

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 06:52

nooit reageren als iemand zulke dingen vraagt heb het een keer erger meegmaakt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 06:59

Niet reageren als hij ergens naar vraagt en gewoon direct blokkeren, da's toch niet zo moeilijk?
En als hij om een foto vraagt zoek je gewoon een verschrikkelijke engerd op google op.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:55

Ik zou er gewoon uberhaupt al niet op door gereageerd hebben en gewoon blokkeren.. :)
Zou er verder ook niet mee naar de politie gaan enzo hoor :n .

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:59

karuna schreef:
Als iemand zo duidelijk blijft doorvissen terwijl je doorgeeft minderjarig te zijn zou je dit als melding kunnen doorgeven aan de politie desnoods. Je hebt het nummer dus zij kunnen achterhalen wie erbij hoort. Kan onschuldig zijn kan ook een heel geniepige pedofiel zijn. Overleg desnoods even met de ouders wat handig is. Ik zou ze dit zowiezo even zeggen dat dit gebeurt is.

Jij denkt dat de politie echt tijd gaat besteden aan iemand die via de telefoon om iemands naam, leeftijd en foto vraagt? Die hebben echt wel betere dingen te doen hoor.. :=

Wel vervelend, maar trek je er niet teveel van aan, gewoon een verkeerd nummer gedraaid of iemand die zich verveeld en daarom random nummers gaat lastig vallen. Een geniepige pedofiel zie ik hier nou niet echt in.. :o

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:19

Gewoon zeggen dat je Hans, Harry, Mike of-weet-ik-wat heet en dat je 55 bent. Is het gezeur vast meteen afgelopen :) .
Tenzij je een profielfoto van jezelf bij je whatsapp hebt waarop een jong meiske te zien is, maar die kan je natuurlijk altijd even veranderen ;) , gewoon een foto van een ouwe vent met een bierbuik en een peuk tussen z'n lippen neerzetten, daarna nr. blokkeren :) .

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:21

Kan dan altijd je dochter zijn gezien ze minderjarig is.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:22

Niet zo hysterisch doen hoor. Er is niks aan de hand. Iemand had een verkeerd nummer, en heeft even flauw doorge-what's appt. Lijkt me echt geen reden om meteen de politie te bellen. Aanstellen is ook een vak.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:25

Gewoon zeggen dat die een verkeerd nummer heeft en verder dus helemaal niet reageren, dan voed je alleen ;)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:29

Ik heb weleens gehoord dat uit berichten naar verkeerde getypte nummers relaties zijn gekomen, gewoon per ongeluk. :=
Ik vind dat je je een beetje aanstelt, je geeft zelf de informatie die je geeft. Hij kan heus niet door je telefoonnummer achter je aankomen omdat jij dat niet doet. ;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:39

Joyce_ schreef:
karuna schreef:
Jij denkt dat de politie echt tijd gaat besteden aan iemand die via de telefoon om iemands naam, leeftijd en foto vraagt? Die hebben echt wel betere dingen te doen hoor.. :=

Wel vervelend, maar trek je er niet teveel van aan, gewoon een verkeerd nummer gedraaid of iemand die zich verveeld en daarom random nummers gaat lastig vallen. Een geniepige pedofiel zie ik hier nou niet echt in.. :o

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Mij is laatst bijna hetzelfde voorgevallen. Werd constant gebeld door een anoniem nummer en bij het opnemen kreeg ik geen gehoor. Totdat ik weer opnam en er een vervormde stem mij allemaal vragen ging stellen. Er waren vriendinnen bij, en we hadden hem op speaker gezet, dus hun waren getuige van dit rare telefoongesprek (waarbij ook gezegt werd dat hij/zij wist waar ik woonde er er nu aan zou komen).
Kijk, de ene persoon die lacht erom en vind zulke telefoontjes grappig, maakt zich verder niet druk, maar ik was er echt wel erg van geschrokken.
Nougoed, tevens (en ook wel gelukkig) zat er een zus van een vriendin van mij bij welke politieagente is, en volgens haar nemen ze dit soort rare telefoontjes bij de politie echt wel serieus. Temeer omdat het 'ik weet waar je woont en ik kom nu naar je toe' als dreigement wordt gezien, en er op dit soort vorm van stalking toch een pittige straf/boete staat.