Spooktocht ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

doriss

Spooktocht ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 23:23

Hallo! :)

Komende week is het weer ponykamp op de manege, en ik mag weer mee de spooktocht organiseren. We hebben al een aardige tocht uitgezet, maar er zijn vast bokkers die nog leuke ideeen hebben om onze tocht mee uit te bereiden.
De kinderen zijn 12-15 jaar en lopen in groepjes van 3 kinderen door het bos.
Wie kan ons helpen met een leuk idee?

Heel erg bedankt! :)

Brittneyx

Re: Spooktocht ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:25

ik zou heeeel bang zijn :o
mss een bandje van een grote blaffende hond laten afspelen en dan een pluchen hond op het pad gooien

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:28

Zorg dat er 1 verteller is met spookverhalen. <<) werkt altijd, zolang ze wel een beetje realistisch blijven.

Verklede gast die opeens de bosjes uit springt? Iemand die voor ritsels zorgt?
Verder, zoek een leuk bos uit! Daar heb je de meeste kans om ze te laten schrikken. Of als ze er bijna zijn tóch nog laten schrikken. Dat zou een afknapper zijn aangezien ze denken er te zijn :')

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 23:47

We laten ze sowieso van tevoren een film kijken, dan zijn ze al een beetje in de stemming. De kinderen gaan in een trailer naar het bos, het is wel echt een goed bos, fijne donkere smalle paadjes en vlakbij het water.
In ieder geval alvast heel erg bedankt voor deze ideeen! :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:48

Succes ermee! En laten we hopen dat ze flink schrikken :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:52

Iemand naar voeten laten graaien in de greppels.
(Met een tak bijv)
Dingen van de film laten terug komen.
Was er bijvoorbeeld iemand met een rode cape die mensen mee namen, iemand met een rode cape het bos in sturen.

Succes!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:54

Mijn dochter heeft het er nu nog over, dat 1 van de begeleiders zo'n pak aan had, dat je alleen de botten ziet. Heel creepy... Je kan ze vaak huren bij de betere verkleedklerenverhuurders. En zelf heb ik een keer in een stuip gestaan, toen er een kist op de route open ging... Was een rechthoekige kist. En verstoppen en te voorschijn komen als ze langs komen...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:55

Haha, ja een spannende film vooraf, maakt de gemoederen idd al goed alert als je dan idd details uit de film pakt, kan je iemand ook flink laten schrikken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:56

Ze voorbij laten lopen en dan ineens keihard gaan rennen :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:57

Kaus schreef:
(Met een tak bijv)
Was er bijvoorbeeld iemand met een rode cape die mensen mee namen, iemand met een rode cape het bos in sturen.

Succes!

Die is wreed :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:00

Nayomie schreef:
Kaus schreef:
(Met een tak bijv)

Succes!

Die is wreed :')

Wreed ja, maar ook zeer effectief om de hartslag om hoog te laten gaan }:) :')

Bij ons werd er een verhaal verteld over het standbeeld in het bos (dat er ook echt staat).
Er verdwenen steeds mensen zodra je er te dicht bij kwam of zoiets.
Zij werden dan meegenomen door een man op een paard.
Dus wij dat bos in naar dat standbeeld.
1 van de lijdsters gaat er naar toe, er komt een paard met ruiter langs gegaloppeerd en weg was ze.
Nou reken maar dat dat je de stuipen op het lijf jaagt :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:02

Het zijn wel kinderen hé? :(:)
Krijg nu al medelijden met ze :')

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:11

Mijn dochter is 9... Ze kunnen wel wat hebben hoor. Als ik zie wat ze af en toe voor computerspelletjes spelen, daar gaan mijn nekharen dan al van overeind staan... ( En dan moet het ook uit...)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:13

Ik ben wel eens op kinderkamp geweest vroeger, en toen kwamen die kinderen huilend het bos uit, kan ik je vertellen. En niemand durfde de tent nog in :=

Yess 4300 berichten. Dan kan ik nu gaan slapen

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:14

Natte matras "ingraven" op 't stuk waar je overheen moet lopen. Succes gegarandeerd!

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:25

Toen ik op de basisschool op kamp ging hadden we ook een spooktocht. Begeleiders hadden iets in bomen gehangen waar rode vloeistof uit druppelde, bloed dus :j . Volgensmij hadden ze dat gedaan met doeken zodat het er langzaam uit druppelt maar precies weet ik het niet meer. Geloof mij je schrikt aardig als je een druppel in je nek krijgt, voelt met je hand, en dan je hand rood is :+ wat ze verder allemaal hadden weet ik allemaal niet meer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:07

Bij ons hadden mensen zich verkleed als kabouters en heksen en die moest je dan zien te vinden. Klinkt nu helemaal niet eng maar dat was het toch wel. Was groep 8 lagere school. Waren op kamp in Renesse. Je kreeg rijmpjes als aanwijzingen en dan moest je ze zoeken.

Edit: Dit was wel in het donker maar ik nam aan dat een spooktocht sowieso in het donker dus 's avonds/'s nachts was.

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:21

Misschien met iets gooien van bovenaf? Het enige onschadelijke wat ik kan bedenken is confetti, maar eigenlijk moet je iets hebben wat plakkerig en vies voelt ofzo :P

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:30

-naar voeten grijpen
- kettingzaag, zonder de zaag dan maar gewoon het geluid.
- iemand die stiekem achter de bosjes vandaan komt en dan stieken achter de groep aan gaat lopen, als er dan iemand omkijkt, laten schrikken. Werkt heel goed!
- een kuil graven eb daar een oud matras in leggen. niet eng, maar wel heel grappig!
- een net/zeil (net id beter denk ik) ophangen en als ze dichtbij komen, die op ze lateb vallen. Die deed ik ook bij de spooktochy vsn de camping. 2 hoeken van het zeil vast,maken aan bomen, de andere 2 aan touwen waar,je aan kan trekken. Vooral bij kinderen werkt het goed. :)

Ik hou van spooktochten haha }:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:37

Ze hadden bij ons op de manege ook wat leuke dingen. Er zat iemand in een boom op de route. En als er een groepje kids langs kwamen dan gooi hij een pop met een touw om zijn nek naar beneden. := Gillen dat ze deden!! _O-

En een witte plastic zak een een lang elastiek om de boom trekken en vlak voor hun neus het elastiek loslaten. Die zak schiet dan razendsnel langs hun benen, ze schrokken zich dood!!

De kettingzaag hadden wij idd ook. :j

En wij hadden iemand in een zwart pak met een camera die steeds ging flitsen. Klinkt niet eng maar dat was het voor de kids wel. :=

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:45

Haha ik word nu al bang :')

Bij ons hadden ze enkele dagen op voorhand een 'roddel' verspreid dat er een moord gebeurd was in de buurt. Dan hadden ze tijdens de wandeling een pop aan een touw opgehangen aan een boom in het bos.
(Is natuurlijk een moeilijk onderwerp soms, je weet nooit wat de kinderen/mensen al hebben meegemaakt)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:12

CoronaLime schreef:
Natte matras "ingraven" op 't stuk waar je overheen moet lopen. Succes gegarandeerd!

Die vind ik ook leuk. Maar dat dan niet op een voetpad hoop ik? :=

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:19

Nayomie schreef:
CoronaLime schreef:

Die vind ik ook leuk. Maar dat dan niet op een voetpad hoop ik? :=

Juist wel, haha. :p
Dat je er dan overheen loopt en je voeten helemaal wegzakken :+

Op mijn ponykamp regelden ze altijd een stuk of 10 mensen die uit de bosjes kwamen springen en achter je aanliepen of je vastpakten. Vooral leuk als je op een heeel smal paadje zit en je geen kant op kan ! :=

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:20

Trouwens, je mag het wel flink eng maken hoor. Wij hadden kinderen van 9/10 jaar er tussen, dan moet je wel wat oppassen dat het voor iedereen leuk blijft, maar die 12/15 jaar, daar kun je het niet gek genoeg voor maken, haha. :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:52

JE hebt dan ruzie met de gemeente vrees ik :=