Het leed wat PostNL heet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Het leed wat PostNL heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:07

Pff moest vandaag een pakket ophalen bij een supermarkt..
Die mensen moeten ook nog wat leren.
Mijn naam, adres en alles stond op dat briefje.
Heeft mevrouw een pakket in dr handen zegt ze is het deze?
Dus ik kijk, nee, is niet mijn adres...
Dus ik noem de straat, zodat ze makkelijker kon zoeken, pakt ze het volgende pakket denk dat het deze is alleen het nummer is anders...
Dus ik kijk, was een pakket van mijn achterbuurman...
Zegt ze ow hier heb ik er nog 1 voor dat adres, dus ik; nee die zijn niet voor mij, die zijn van de achterburen, en die ga ik niet meenemen.
Kijk ze verder zegt ze ow, heb er nog 1 voor nummer 111 (zit op 49) dus ik zeg geen idee voor wie dat is, maar niet voor mij.

Mevrouw verder zoeken, en zoeken stond ondertussen al een hele lange rij bij de kassa.
En opeens heeft ze de grootste doos in haar handen die er was en zegt denk dat het deze is, wil je even kijken?
Dus ik kijk, en zeg ja, naam en adres klopt, dus die neem ik wel mee.

Op t papiertje stond dat ik er voor moest tekenen incl legitimatie, dus ik vraag moet ik niet tekenen zegt ze nee hoor, nergens voor nodig....

Lekker logisch dus...

En zo zijn er nog wel heel veel meer dingen die er niet beter op geworden zijn sinds het PostNL is geworden....

Maar wou dit even kwijt omdat ik zelf bij TNT gewerkt heb, en precies weet hoe het moet, had ook echt de neiging om even achter de balie te kijken en zo mijn pakket er uit te zoeken....

Sassii

Re: Het leed wat PostNL heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:13

Ik heb ook al vaak problemen gehad met Post NL. Post wat niet bij mij is aangekomen bijvoorbeeld.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:16

of juist niet....
of idd verkeerde post, wij krijgen voor het bedrijf de post gebracht via een brengservice omdat we ook een postbus hebben. Komt regelmatig voor dat ze belangrijke post van een ander bedrijf bij ons afleveren. Kunnen wij weer die kant op om het terug te brengen

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:17

Het wordt er inderdaad niet beter op...

Wij krijgen soms post pas 2 weken later, we wonen niet afgelegen of iets ofzo...
En de reispapieren van mn moeder waren laatst helemaal niet aangekomen, die heeft het reisbureau toen klaar laten leggen op het vliegveld :=

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:17

Bij ons moet er altijd getekend worden als dit aangegeven staat. Ik werk overigens in de C1000. Legitimatie, handtekening en uitscannen komt er allemaal aan te pas.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:19

ShannonJuul schreef:
Bij ons moet er altijd getekend worden als dit aangegeven staat. Ik werk overigens in de C1000. Legitimatie, handtekening en uitscannen komt er allemaal aan te pas.

idd dat hoort zo, maar was een gewoon pakket 6,75 euro. Maar dat papiertje wat ik kreeg was dus niet goed ingevult, had dus ook iemand anders kunnen sturen.
Dus het meisje in de winkel deed het niet fout, maar de chauffeur die bij mij geweest was.
Dacht namelijk dat het iets van de bank ofzo was, dus was zelf gegaan, maar is toch 5 km rijden bij ons vandaan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 07:39

Nou idd ze zijn daar soms idd niet al te slim.
Laast zat ik al een tijdje op een pakket te wachten wat maar niet kwam. Ik degene gebeld die het verzonden had. Ja maar mevr. dat is 2 dagen terug al bij u afgeleverd. Dus ik ha decht zoiets van *huh* ik weet van niks hoor. En het ergste was er was getekend met mijn naam!
Blijkt dat het bij de buren was afgegeven. Nu heb ik daar bij de meeste buren geen enkel probleem mee, en ook niet bij deze buren. Maar betreffende buurvrouw was net bevallen en de kraamhulp had het aangenomen. Dus toen wij gingen navragen of er bij haar een pakketje gebracht was wist zij ook van niets. Gelukkig is de dag erna het pakketje aangekomen hoor! De kraamhulp had het eventjes in de garage gezet....

Maar er bezorgt hier ook een dame en die doet het wel goed. Ze komen vaak net als ik de kinderen uischool ben halen. Maar zij zet er altijd een stempel met naam en telefoonnummer op, en tot hoe laat ze in het dorp is. Dus als je haar optijd belt komt ze nog even terug!

En wat betreft post bezorging is het soms echt een drama. Het gaat met vlagen steeds langer duren. Heb nu al een paar keer gehad dat brievenbus post er lang overdoet, soms wel een week!

kim2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:13

Ik heb ook al het nodige meegemaakt met Postnl.
Zit nu op een pakket te wachten dat 17 juni aan had moeten komen,gebeld en het lag nog in het distributiecentrum werd mij verteld.
Als ik de track en trace code invoer dan staat er: Bezorgdatum: Onbekend....
Straks maar weer even bellen naar hun 0900 nummer.... :( :(
Ik hoop dat het toch nog aan gaat komen.....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:40

Praat me niet over PostNL.

Dit heeft alleen weinig met de Post te maken maar meer met het personeel van de supermarkt ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:18

Even voor mijn beeld: Dit is toch meer de idioterie van de supermarkt dan van PostNL? :=

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 09:29

Nee, PostNL zorgt voor de "opleiding" van het personeel van de supermarkt.
Daarbij was dat papiertje wat ik kreeg niet goed ingevuld door de chauffeur van PostNL.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:35

Jammer dat de chauffeur zijn/haar werk niet zorgvuldiger heeft gedaan.

Bij ons lag er een aangetekende brief gewoon in de brievenbus, ook nog zodanig dat deze eruit gehaald kond worden van buitenaf.
Tot twee keer toe melding gemaakt bij post.nl met de vraag wie er voor deze brief getekend heeft, wij niet in elk geval. Maar nog steeds geen reactie terug gehad en heb er verder ook geen zin meer in om er werk van te maken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:35

Ja maar kom op...... mensen opleiden in adressen lezen doen ze niet hoor :')

En dat zo'n papiertje niet goed was ingevuld is slordig, maar omdat nou "leed" te noemen.

Ik had een topic verwacht over pakjes die niet aankwamen, verdwenen etc. etc. Dat is namelijk ook nogal gebruikelijk bij PostNL :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:59

Ik heb enkele weken terug een klacht ingediend bij Postnl...
enige reactie: we geven het door en bedankt.

Wij krijgen regelmatig post voor de straat naast ons,waaruit ik concludeer dat onze post ook heus wel verkeerd bezorgd wordt...want ik mis wel eens post.
Of een pakketje bij de buren bezorgen,terwijl de afzender erop heeft gezet "niet bij buren bezorgen".

sukkels...

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:06

Ik denk dat het eerder aan het personeel van het bedrijf waar je het ophaalt dan aan postNL ligt.

Ik had dat laatst ook bij de PostNL balie in de plus. Ik kom mijn nieuwe iphone ophalen (had ik via internet besteld) konden ze hem ook eerst niet vinden, dus ze zeiden van hij is niet afgeleverd hier. (maar ik had zo'n briefje in de brievenbus dat hij daar was afgeleverd). Ik postNL gebeld en die zeiden dat hij echt daar moest liggen, dus bij de Plus met 5 man zoeken en uiteindelijk kreeg ik ook een pakketje van de buren (ik woon in een app complex). Dus zij nog zeggen, dan is wss het huisnummer verkeerd, maar er stond ook een andere naam boven en DHR. voor de naam, ik ben echt een vrouwtje.
Mijn pakketje was dus echt niet te vinden, dus ik werd naar huis gestuurd. Ik baalde echt verschrikkelijk want ik had de telefoon al betaald.
Ik thuis alles verteld aan mijn vriend en die zei van: Misschien heeft de buurman het verkeerde pakket meegenomen?? Ik dus langs gegaan bij het huisnummer waarvan ik een pakket voor mijn neus kreeg, die man (wat ouder en een nette meneer) was thuis. Dus ik vroeg of hij die dag iets bij de plus had opgehaald.
Dat had hij. Dus ik onbeleefd vragen of er toevallig niets verkeerds inzat, dus hij zegt ik heb het nog niet open gemaakt. Meneer bij het pakket kijken, bleek het MIJN iphone te zijn. Meneer had het adres niet gecontroleerd (geen leesbril) en verwachte ook niet het verkeerde pakket mee te krijgen. Hij gaf me mijn pakket natuurlijk direct terug.
Ik dacht achteraf wel stel dat iemand mijn pakket had opengemaakt en daar een gloednieuwe iphone in zag, die had diegene dus mooi gehouden denk en ik had al betaald :o Dan was me zo €600,- door de neus geboord.

Maar dit vind ik eerder slecht van het personeel achter de balie (wat vaak van de supermarkt is) dan van postNL.

Overigens ook dom van de apple store dat ze het niet verzekeren. (of merk je daar als ontvanger niets van? )

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:30

Ik merk wel dat de brievenbus post langer onderweg is dan eerder...

Gelukkig hadden wij altijd een goede bezorger van de pakket post. Het was ook meer de mazzel en toeval dat hij voor het eerst aan de deur kwam en ik zag dat het een oud schoolgenootje was. Die heb ik direct verteld dat we er bijnaaa nooit zijn en dat hij het in de schuur mag leggen.
Dit is altijd goed gegaan altijd netjes een briefje in de deur 'pakketje ligt weer in de schuur'

Nu werkt hij er niet meer, en bestellen wij ook niet zoveel meer dus ik heb nog geen idee hoe het nu gaat.

Ik wil niet iedereen gelijk neer zetten. Maar ik denk dat Post NL ook iets te makkelijk is met personeel aan nemen waardoor ze eigelijk niet altijd weten wat en wie ze nou precies aan nemen.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:32

Mijn moeder werkt bij PostNL,, het uitzoeken enz,, en zelfs daar ook op de werkvloer gaat het soms stuntelig er aan toe. ze werkt bijna altijd over en soms worden ze nog boos op dr ook

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:36

Onze postbode durft de tuin niet in... Hij is doodsbang voor honden, en mijn duister herder blaft altijd als er een voor hem onbekende de tuin in komt...

Hij brengt de post bij de buren... Tja...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:42

Ik heb laatst een envelop naar belgie gestuurd, heeft een MAAND geduurd voor dat die afgeleverd werd.

Gebeurt ook regelmatig dat ik post krijg voor iemand anders.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:46

Hier geen problemen met de pakketten, omdat de ontvangers er én voor moeten tekenen én ik het gewoon naar huisadressen stuur.

Wat ik de laatste tijd wel erg leuk vind zijn de brieven die ik tegenwoordig krijg. Bijna geen enkele postzegels is tegenwoordig meer afgestempeld. Dus wij versturen onze brievenbuspost gratis met de postzegels van een ander.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:47

daarom verstuur ik nooit meer met postNL
alleen maar slechte ervaringen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:59

Post?
Welke post?

Want het komt hier vaker niet, dan wel aan.
Of ontzettend vertraagd. En we wonen gewoon in een normale woonwijk in een heel groot dorp.

Kampioen van de ANWB. Krijgen we toevallig allebei.
Zit soms wel 2 weken tussen. Dan heb ik die van mij al, en duurt het nog 2 weken voordat m'n vriend 'm ontvangt. Terwijl de ANWB ze echt op dezelfde dag allemaal de deur uit doet.

Zelfde gelazer met pakjes...
Chauffeurs die ik gewoon met 50km/uur over de 30km zonde voorbij zie scheuren, zonder te stoppen. En een paar minuten later zie je dan op tracktrace.nl "niet thuis" verschijnen. Right... Waar is de optie "Chauffeur is te lui om even aan te bellen" gebleven? :P
Neem je contact op, en je krijgt alleen te horen dat ze er niets aan kunnen doen. Heel fijn, zeker als het een pakje is waar je met spoed op zit te wachten.

Voorzichtigheid? Nee, dat kennen ze niet bij PostNL.
Er wordt gesmeten en gegooid met pakjes.
Heb 1x een zending met een stapel boeken verstuurd. Keurig, stevig ingepakt...
Kwam aan (veeel te laat) bij de ontvanger. Bleek dat er 3 boeken ernstig beschadigd waren. Een hele onderste hoek van de doos was gewoon afgescheurd en had 3 hardcover boeken aan flarden gescheurd. Dan moet er toch wel iets HEEL extreem lomps mee gedaan zijn, wil je 3 hardcover boeken als flinterdun papiertje door midden hakken.
Was een verzekerde zending... Heb ik ooit m'n geld gekregen? Nee hoor...

Oh, en het hondenvoer... Dat bestel ik altijd via de post, omdat het me zo'n 60 cent per bakje scheelt. En dat telt flink aan op 36 verpakkingen.
Iedere keer zit er wel een verpakking bij die is opengesprongen omdat ze er zo ontzettend lomp mee gooien. Heb 1x de zending geweigerd, omdat ik hier vanuit het raam al zag hoe de chauffeur het pak vanaf de voorkant van de pakruimte in z'n bus zó hard naar buiten flikkerde dat ik de dreun hier op 1 hoog achter dubbel glas nog hoorde. Heb gelijk om z'n naam gevraagd, pakket nummer opgeschreven en met PostNL aan de telefoon gehangen. Ze doen er geen donder aan.
Zending bleek bij retour afzender inderdaad helemaal kapot te zijn. Dus ik was blij dat ik 't niet had aangenomen, maar PostNL neemt geen enkele verantwoordelijkheid.

Alternatief voor 't hondenvoer is GLS.
Maar daar heb ik nóg slechtere ervaringen mee... Dus daar begin ik niet meer aan.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 11:55

manzano schreef:
Ja maar kom op...... mensen opleiden in adressen lezen doen ze niet hoor :')

En dat zo'n papiertje niet goed was ingevuld is slordig, maar omdat nou "leed" te noemen.

Ik had een topic verwacht over pakjes die niet aankwamen, verdwenen etc. etc. Dat is namelijk ook nogal gebruikelijk bij PostNL :+

Ach als ik daarmee begin dan kan ik een heel topic vol zetten...
Pakketje naar Belgie sturen is bij ons ook uitgelopen op een drama...
Stuur het pakket op, gelukkig sturen wij klanten een mail, en hebben ze binnen 3 dagen niks gehoord of ontvangen hebben we graag dat ze contact opnemen.
Voor BE is dit een week.
Dus klant laat na een week weten dat het pakket er niet is.
Code nagekeken, staat dat die geleverd is, maar de klant had geen pakket.
3 dagen later krijg ik het pakket terug, want het adres zou niet kloppen, maar de klant zei dat ze er echt woonde.
Dus het pakket opnieuw verzonden, weer ruim 20 euro verzendkosten die PostNL niet vergoede, dat pakket werd na 2 weken een keer geleverd na heel veel telefoontjes naar PostNL, die dan ook vrolijk zeggen dan moet je in Belgie zijn, vraag je om een nummer, hebben ze die niet...

We hadden haalservice van PostNL.
Normaal moet je een verklaring van goed gedag hebben wil je daar werken, omdat ze nu mensen inhuren is dat geen standaard meer, en de controle erop is helemaal weg.
Nou moesten de chauffeurs altijd lang wachten nadat ze bij ons waren geweest voor ze naar het volgende bedrijf mochten, dus bleven nog wel eens koffie drinken.
1 daarvan had een crimineel verleden.. En daar moest ik mijn pakketten aan meegeven >;)
Dan doe je dat ook niet met een lekker gevoel, omdat in sommige heel wat dure spullen zitten.

Ook kreeg ik om de zoveel weken een andere chauffeur, wat ik ook niet prettig vind.
Wij verzenden nu met DPD, elke dag de zelfde chauffeurs, op de vakantie na, maar dan wel een paar weken de zelfde chauffeur, als er problemen zijn worden deze opgelost, en wordt je door de klantenservice niet van de ene persoon naar de andere doorgestuurd om uiteindelijk niks te horen of sorry, zal niet meer gebeuren.

En dan over de brievenbuspost nog maar niet te spreken....

Daarbij heb ik bij de haalservice gewerkt als leidinggevende toen het nog TNT was.
Door de veranderingen ben ik weggegaan, en daar ben ik heel blij om.
Een vriendin van mij doet het nu, en als ik die verhalen hoor, dan klopt er echt niks van.

Brievenbussen die te vroeg of gewoon helemaal niet worden geleegd, pakketten tussen het oud ijzer in de auto, pakketten die beschadigen onderweg, of er pakketten verdwijnen weten ze niet, maar die kans is er natuurlijk, want toen ik er werkte hadden we een chauffeur die de pakketten van ons naar Zwolle bracht om te sorteren die soms nog wel eens een tussenstop maakte...
Die heeft rolcontainers vol TV's, keukenapparatuur en nog heel veel meer gejat. Dit was ook een ingehuurde persoon en niet van TNT zelf.

@ Femke
GLS heb ik ook goede ervaringen mee, die brengen vaak bij ons maar die hebben erg weinig afhaal punten... Wij moeten z'n 60 KM verder ons pakket ophalen als we er niet zijn...

UPS is ook wel prettig, die bezorger van henheeft er ook voor gezorgd dat wij zijn overgestapt van PostNL naar DPD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:16

Bij ons rijdt de GLS bezorger echt standaard voorbij zonder aan te bellen... dus ik moet dan echt áltijd naar zo'n afhaalpunt toe. En inderdaad, ze zitten nooit echt dichtbij.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:20

Mogen mensen die bij de PostNL werken, en zich scheel irriteren en frustreren over de kwaliteit van de postverwerking, zich hier ook melden? -O-