Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Niwla schreef:Ik juist niet, ik ben er trots op om de naam van mijn man te dragen.
Maar dat is per persoon verschillend natuurlijk! Als jij je daar beter bij voelt dan moet je dat lekker doen toch?

love_western schreef:Ik en mijn vriend willen waarscheinlijk niet eens trouwen. Maar ik vind zijn achternaam niet mooi. En zou absoluut niet trots zijn als ik zijn achternaam krijg. Vooral omdat zijn familie allemaal tokkies zijn.
En ik er van ben overtuigd dat hij omgewisseld is toen hij geboren is. Hij is de enigste die wel op een opleiding volgt en hij gaat wel verstandig om met zijn geld.
love_western schreef:En ik er van ben overtuigd dat hij omgewisseld is toen hij geboren is. Hij is de enigste die wel op een opleiding volgt en hij gaat wel verstandig om met zijn geld.
Ik ben trots op mijn familie dus blijf ik 'onze' naam dragen. Remy schreef:Niwla schreef:Ik juist niet, ik ben er trots op om de naam van mijn man te dragen.
Maar dat is per persoon verschillend natuurlijk! Als jij je daar beter bij voelt dan moet je dat lekker doen toch?
Precies, hier hetzelfde. Ben er trots op dat ik zijn naam draag en daarnaast vind ik het zelf niet leuk als onze kinderen een andere achternaam zouden hebben. Zeker in deze tijd wekt dat mogelijk de indruk dat ze uit een eerder huwelijk van een van ons zouden kunnen zijn.
Remy schreef:love_western schreef:Ik en mijn vriend willen waarscheinlijk niet eens trouwen. Maar ik vind zijn achternaam niet mooi. En zou absoluut niet trots zijn als ik zijn achternaam krijg. Vooral omdat zijn familie allemaal tokkies zijn.
En ik er van ben overtuigd dat hij omgewisseld is toen hij geboren is. Hij is de enigste die wel op een opleiding volgt en hij gaat wel verstandig om met zijn geld.
Kijk dat vind ik dan weer een hele goede reden om het niet te doen

Brainless schreef:Er zijn tegenwoordig veel samenwonende, met kinderen, waarvan de kids de naam van de vader (of moeder) draagt.
Dan heeft de familie ook niet dezelfde achternaam.
Remy schreef:Maar ik persoonlijk vind het fijn om als gezin allemaal dezelfde achternaam te hebben, voor mij voegt dat gevoelsmatig wel degelijk wat toe

mocht ik iemand tegenkomen en in het huwelijksbootje mee stappen die wel zo'n naam heeft, dan wil ik toch wel graag die van mezelf houden
en handig. Zo is het altijd duidelijk dat ik EN bij hun hoor EN mezelf ben, hahaha
Mijn vriend vind dat maar stom, maar dat moet dan maar een keer tot hem doordringen. Ik vind zijn achternaam niet echt mooi, maar ben er inmiddels wel aan gewend.