Mijn paspoort bestaat niet?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Mijn paspoort bestaat niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 15:29

Ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn met deze bizarre ervaring, ik ben me echt een hoedje geschrokken vanmiddag.

Vanmiddag ben ik naar het politiebureau geweest om aangifte te doen van het kwijtraken van mijn paspoort, ik had 'm altijd in de kluis liggen en soms voor een wedstrijd of iets anders haalde ik hem eruit. Ik heb hem nodig voor mijn werk, maar hij ligt niet in de kluis, niet in één van mijn tassen of op een andere logische plek. Dus ik denk heel simpel, ik doe even aangifte en ik haal een nieuwe. Enfin ik zit daar, vraagt ze of ik paspoortnummer weet, nope, dus had ze geboortedatum nodig om te zoeken. Maar volgens die computer heb ik nooit een paspoort gehad, alleen een ID-kaart (die had ik daarvoor). Ze heeft nog naar de gemeente gebeld en ook daar werd gezegd dat ik nooit een paspoort heb gehad. Ze deed er niet zo moeilijk om en met 5 minuten stond ik buiten met een papiertje voor vermissing van mijn ID-kaart...

En toen sloeg te verwarring toe. :')

Ik heb sinds ongeveer 2007 of 2008 een paspoort, hiermee ben ik in 2008, 2009 en 2010 naar Aruba geweest. Ik heb het net opgezocht, vanaf 2004 heb je daar een paspoort voor nodig, met een ID-kaart kom je er niet in. Toch deden ze een beetje laconiek, er werd nog gezegd "mevrouw is in de onderstelling dat ze in het bezit is geweest van een paspoort". Ik voelde me een beetje behandeld alsof ik koekoek ben. Ik weet het gewoon 100% zeker, ik heb een paspoort, dit paspoort is nog geldig maar verloopt eind dit jaar of begin volgend jaar. Ik ben er mee naar het buitenland geweest, dat verzin ik toch niet? Dat zou toch ergens moeten staan? _O-

Toen ik thuis was heb ik dus ook naar postbus 51 gebeld, ze konden op dat moment niet helpen, maar ik heb een lading vragen achtergelaten waar ik nog antwoord op krijg. Ik ben echt heel erg benieuwd, want in feite... Is mijn paspoort nooit uitgegeven?! Wat als ik dat ding nou vind, heb ik dan een 'vals paspoort'? Wat als er tijdens die reizen iets was gebeurd en iemand was er achter gekomen dat er iets mis is met mijn paspoort? Gebeurd dit vaker?

Op het paspoort staat gewoon mijn naam en mijn geboortedatum, maar op mijn BSN is dus geen paspoort te vinden, zou het dan op iemand anders z'n naam staan? Gevalletje getalletje verwisseld? Het lijkt me dat dan standaard ook de gegevens fout op het paspoort zouden komen... Echt heel raar!

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? :=

Kattenbak

Re: Mijn paspoort bestaat niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:39

Ligt eraan wanneer jouw paspoort is uitgegeven in 2008?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 15:41

Sorry maar die snap ik niet

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:42

Authentic schreef:
Sorry maar die snap ik niet

Als jij in januari 2008 je paspoort hebt opgehaald, is hij nu al niet meer geldig, ze gaan maar 4 jaar mee toch?

Ohhhh domdom, ik Google en zie dat het vijf jaar is. Nevermind!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 15:43

Ow op die fiets, maar nee mijn verlopen ID-kaart stond wel in de computer. Volgens hun computer is er nooit een paspoort voor mij uitgegeven. :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:44

Vaag, je zou inderdaad bijna gaan denken dat er iets van een nummertje mist/verwisselt is? Maar ja, dan zou het toch alsnog op je naam staan lijkt me

zou wel een giller zijn als je hem vindt btw :+

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:44

Authentic schreef:
Ow op die fiets, maar nee mijn verlopen ID-kaart stond wel in de computer. Volgens hun computer is er nooit een paspoort voor mij uitgegeven. :P

Dan klopt hun systeem niet denk ik :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:45

Mss kun je op de reisgegevens van Aruba nog je paspoortnummer vinden?
Dan heb je iig bewijs dat dat je hem gehad hebt.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 15:46

Colway schreef:
zou wel een giller zijn als je hem vindt btw :+

Volgens mij zit ik dan met een vals paspoort dat ik bij de gemeente heb opgehaald :')

Als ik hem vindt dan wil ik wel het paspoortnummer laten controleren, ik ben heel benieuwd wat er mis mee is gegaan... Maar ik wacht wel even het antwoord van postbus 51 af, als ze zeggen dat het wordt gezien als een vals paspoort dan weet ik niet of ik 'm wel naar de politie breng. _O-

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:49

Inderdaad, heb je niet ergens nog boekingsgegevens waar je je paspoortnummer door hebt moeten geven?

Ik heb hier nog nooit van gehoord!! Vraag me ook af hoe dat nou precies zit... Weet je zeker dat je je paspoort niet ergens anders gelaten hebt? Lijkt me wel geinig als je hem terugvindt inderdaad :')

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 15:50

Ik ben echt een sloddervos met die dingen, ik moet het érgens hebben (misschien wel bij m'n valse paspoort :') ), maar waar

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:51

Ik heb het ook gehad, paspoort was verlopen dus ik wilde een nieuwe aanvragen, bleek in de computer te staan dat ik een id kaart zou moeten hebben :=
Is nog best een gedoe geweest!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:58

Heb je bij de bank geen kopie van de paspoort achtergelaten? Of bij een andere instelling?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 16:00

Ik ben in elk geval al niet de enige, raar toch dat zoiets kan gebeuren := ik vraag me nog steeds af of het dan wel geldig is als reisdocument. Straks sta je ergens in het buitenland en zeggen ze "sorry mevrouw er klopt iets niet met uw paspoort". :oo

Bank heeft geen kopie van paspoort, ik kan me ook zo niks anders bedenken. Ja misschien dat het paspoortnummer ergens in de reisgegevens moet staan :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:04

Heb je ergens werk gehad waarvoor je een kopie moest inleveren?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 16:05

Ja alleen dat is vanaf 2005 dus alweer een tijdje geleden :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:12

*rekent*

Paspoort is geloof ik 5 jaar geldig dus dan zou die kopie niet meer geldig zijn. Heb je in de tussentijd geen ander paspoort gehad?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:14

Authentic schreef:
Ik ben in elk geval al niet de enige, raar toch dat zoiets kan gebeuren := ik vraag me nog steeds af of het dan wel geldig is als reisdocument. Straks sta je ergens in het buitenland en zeggen ze "sorry mevrouw er klopt iets niet met uw paspoort". :oo

Bank heeft geen kopie van paspoort, ik kan me ook zo niks anders bedenken. Ja misschien dat het paspoortnummer ergens in de reisgegevens moet staan :)

Gelukkig heb ik nooit problemen gehad met reizen, meer daarna, omdat ze er dan meteen vanuit gaan dat het een vals paspoort is..uiteindelijk stond het niet juist gekoppeld!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:16

Wat raar zeg, lekker slordig van de gemeente ook.

Heeft je werkgever geen kopie van je paspoort?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 16:25

Maar ik werk er al sinds 2005, zij hebben dus een kopie van mijn vorige ID kaart.

Ing__ ow dat is wel heel vervelend! Heb je er nog veel last mee gehad? 1 van mijn vragen aan pb51 was dus ook of ze het dan zien als vals paspoort.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:27

Een ID kaart is/was ook in het Nederlandse Caribische gebied geldig. Waarschijnlijk ben je met de ID kaart naar het Caribische gebied afgereisd!?
Laatst bijgewerkt door J01andA op 29-05-12 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:30

J01andA schreef:
Een ID kaart is/was ook in het Nederland Caribische gebied geldig. Waarschijnlijk ben je met de ID kaart naar het Caribische gebied afgereisd!?

Zie OP, vanaf 2004 kan dat niet meer en TS is daarna erheen geweest ;-)

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:34

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 16:46

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:58

Authentic schreef:
Maar ik werk er al sinds 2005, zij hebben dus een kopie van mijn vorige ID kaart.

Ing__ ow dat is wel heel vervelend! Heb je er nog veel last mee gehad? 1 van mijn vragen aan pb51 was dus ook of ze het dan zien als vals paspoort.

Het was vooral een gedoe om ze zelf te laten zoeken naar een fout, ze keggen het gewoon bij jou neer.. Is drie maanden overheen gegaan voordat ik een nieuw paspoort had..