Mam, waar kom ik vandaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Mam, waar kom ik vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 20:01

Toen papa en mama nog samen waren, waren ze héél verliefd op elkaar. Ze gingen elke dag samen eten, speelden spelletjes en liepen door het bos. Op een dag, besloten ze dat ze zoveel van elkaar hielden, dat ze samen een kindje wilden. Die dag maakten papa en mama een lange wandeling door het bos. Heel diep in het bos, stond namelijk de kindertjesboom, wisten ze. Hoe verder ze liepen, hoe duidelijker ze het hoorden: ze kwamen steeds dichterbij de kindertjesboom. Uit héél de verte hoorden ze: "pluk me dan, pluk me dan!" en toen ze eenmaal bij de boom aan waren gekomen, konden ze hun ogen niet geloven.. Tien, twintig, misschien wel honderd kindjes hingen daar in de boom! "Pluk me dan, pluk me dan!" riep een meisje met rood haar. Maar rood haar hebben papa en mama allebei niet, dus dat zou niet zo goed bij ze passen. Nog harder riep een jongetje met spleetoogjes: "Pluk me dan, pluk me dan!". Hij zag er heel lief uit en strekte zijn armpjes naar papa en mama uit, maar ook hij was niet het kindje dat bij ze paste. Ook een meisje met kwikjes, een jongetje met een hanekam en heel klein kindje met allemaal kleine vlechtjes riepen om het hardst, maar helaas, papa en mama vonden ze allemaal niet leuk genoeg. Teleurgesteld wilden ze weer naar huis lopen, tot papa riep en wees: "Kijk eens! Daar!" Mama keek omhoog en ja hoor.... Daar hing ze.... Een klein, mooi, zacht meisje, met een lichtbruin huidje en donkerbruine krulletjes. Haar bruine oogjes glinsterden in het zonlicht, en terwijl ze papa en mama aankeek, riep ze zoet: "Pluk me? Pluk me dan?"
Papa en mama wisten het direct: dat moest haar worden! Papa klom in de boom en nam het meisje in zijn armen. Toen hij weer beneden kwam, knuffelde hij mama met het meisje tussen hen in. Mama vond dat ze Joyce moest heten en papa was het er mee eens. Joyce, het mooiste kindje uit de kindertjesboom.

Nog een keer, nog een keer mama!

Kon vroeger geen genoeg van dit heerlijke 'waar komen babietjes vandaan?'-antwoord krijgen. <3 Prachtig om te horen hoe mijn moeder én vader zo gek waren op dat mooie bruine kindje en haar zelf uit hadden gekozen, hihi. Flinke teleurstelling toen ik erachter kwam dat het helemaal niet zo was gegaan, maar vind het nog steeds een erg creatief verhaaltje van mijn lieve mams.

Hoe is jullie verteld hoe kindjes worden gemaakt/gebracht/gehaald? Nog meer van zulke vindingrijke papa's en mama's? Ben benieuwd!

Vjestagirl

Re: Mam, waar kom ik vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:03

Mijn mama vertelde me al vrij jong waar kindertjes vandaan komen. Maar dat wilde ik helemaal niet horen, mijn antwoord was altijd 'ik kom wel een keertje kijken' :D.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:04

Mijn ouders hadden het ook over de kinderboom :)

Al werd dat vrij vlot; bloemetjes en de bijtjes en rende ik gillend weg :')
Sommige dingen wilde ik gewoon liever niet horen :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-04-12 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:05

God wat is dit een überschattig verhaal :D

Ik kwam vanuit een kool zeiden mijn ouders altijd :') Toen ik een tiener was kwam ik van de 'fakteur' :+ (postbode)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:05

Wat een leuk verhaaltje!!

Ik dacht altijd dat kinderen letterlijk uitgepoept werden :') Verkeerde gat dus, maar daarvoor dacht ik dat ze door een kinderfee gebracht werden :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:07

Ja hier was er ook een kinderfee! *\o/*

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:08

Mijn kinderen zijn nog te jong voor het babyverhaal maar ik hou deze zeker weten in mijn achterhoofd want hij is echt leuk.
Alleen word het bruine haar en bruine ogen dan wel blond haar met blauwe oogjes hihihihihi

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:11

Pff ik vroeg me geloof ik alleen maar af waar kippenpootjes van gemaakt werden _O-

Maar wat een súper schattig verhaaltje in de op zeg <3

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:15

mijn moeder zei altijd dat ik uit de klei getrokken was -O-

zal wel komen doordat ik altijd zwart was na het buiten spelen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:17

Ik dacht vroeger echt geloof ik dat ik door een reiger of ooievaar in een mandje voor de deur werd gebracht.. :') Maar wat een schattig verhaaltje zeg uit je openingspost!!

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:18

Hier ook de ooievaar... :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:20

Wat een schattig verhaaltje! Ik wist al heel vroeg waar ik vandaag kwam, niet dat ik het snapte maar leuke schattige verhaaltjes hierover heb ik nooit gehoord. Wat fantasieloos eigenlijk :+

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:20

Joolien schreef:
Ik dacht altijd dat kinderen letterlijk uitgepoept werden :')

Haha! Dat had ik ook. Omdat het raar zou zijn dat het uit hetzelfde gaatje zou komen uit de plas :D

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:22

Hier ook de ooievaar! :D

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:24

Gewoon hét verhaal := .

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:26

Och wat een ge-wel-dig verhaaltje!! Die had ik ook wel willen gebruiken voor mijn dochtertje (nu 4).
Helaas heeft mijn vriend het nogal uhmm helder verteld. Dochtertje gaat natuurlijk wel eens met papa mee douchen, of met mama, wat 't makkelijkst uitkomt. Dus papa z'n 'pietekoo' (ja, zo wordt dat hier ook wel eens genoemd :') ) had ze al vaker gezien.

En toen ze ook wilde weten hoe ze dan in mijn buik terecht was gekomen, zei hij: eerst zat je -toen je nog heeeel klein was- in papa z'n pietekootje en toen heeft papa je zó, in mama d'r buik geschoten. En toen kon je daar op het gemakje verder groeien.
Bedankt schat -O- Dat had ik dus niet zo willen oplossen.

Vond ze trouwens een prima uitleg :j en verder heeft ze er ook niet veel meer over gevraagd. Lekker helder en duidelijk dus. Ik denk trouwens wel dat ze denkt dat dat 'geschoten' ook daadwerkelijk van een afstandje was hihi.. want ze heeft verder niet om details gevraagd.
Ik wilde eigenlijk ook zoiets schattigs ervan maken, of iets verzinnen over een babywinkel, zodat ik -als ze eens heeel stout was- kon dreigen met 'ik heb je bonnetje nog hoor! ik breng je terug hoor! :+
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 26-04-12 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:28

Wat een lief verhaaltje. Volgens mij heb ik nooit in zulke leuke illusies geleefd, ik keek als kind graag naar zenders zoals National Geographic/Animal Planet en de link tussen de geboorte van dieren en die van mensen was al gauw gelegd :+

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:32

Toen ik vijf was las mijn moeder me voor uit: "Mam, waar komen kinderen vandaan?" :+

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:51

Wat een leuk verhaaltje! :D Mijn ouders zeiden altijd dat de ooievaar kwam om baby's te brengen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:55

Nooit verteld, kwam er zelf wel achter op de basisschool volgensmij _O-

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:01

Vjestagirl schreef:
Mijn mama vertelde me al vrij jong waar kindertjes vandaan komen. Maar dat wilde ik helemaal niet horen, mijn antwoord was altijd 'ik kom wel een keertje kijken' :D.

Haha, en dat wil je :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:02

@ ashley, nou ik vind het toch best een prima oplossing :P geen gedoe, weet ze gelijk hoe het zit.
Ik kan ne herinneren dat mijn moeder het superawkward vond om te vertellen en dat ik zoiets had van 'waarom is dat zo raar dan? '

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:03

Bij ons kwamen we allemaal uit de boerenkool. :+

Over de Westlandse kant van de familie wilde ik dat nog wel geloven, met al die kassen daar. Maar over de Indische kant konden ze me dat toch echt niet wijsmaken. :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:03

Geen rijstveld in de buurt gehad Karin? :')
Of 'uit de bananenboom'?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-04-12 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:04

Maar wat een ontzettend leuk en orgineel verhaal trouwens, snap best dat je er geen genoeg van kon krijgen :+
Ik weet nog wel een keer dat ze het mijn broer al hadden verteld en die zei toen tegen mij, ik weet lekker waar babies vandaan komen, lalala... en dan wilde ik het ook weten, maar daar was ik nog te jonge voor.
Toen op een gegeven moment, begon mijn moeder er dus tegen mij over, alleen toen had ik het al op de basisschool gehoord en zei ik snel, ho.. nee stop.. ik weet het al.
Wilde dat dus echt niet van mijn moeder horen :')